Ponyopvang Second Chance ITP.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 09:32

Hij stond eerst te koop voor 1000,- later was dat terug gebracht naar 500,-
Dus ik denk dat hij 500,- moet kosten? dat betaald toch niemand voor een zieke pony?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:34

paulinebes schreef:
kan niet iemand anders Naldo kopen en 'm dan alsnog naar de opvang brengen? Ik weet niet welke prijs ze vraagt?


Ik duim dat er iemand meeleest die dit wil doen!!

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:49

ik zou best een bijdrage willen leveren. We wachten hier even af of er meer bokkers zijn die daartoe bereid zijn en tot hoever we zouden kunnen komen (500 euro verzamelen moet toch lukken..). Wellicht dat een vertrouwd iemand die dicht bij de stichting staat dan de mensen kan benaderen en Naldo kan kopen (of het zo simpel werkt weet ik natuurlijk niet).

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:07

Als paard er daadwerkelijk zo slecht bijloopt mager, kreupel en op een slechte wei met niet deugdelijke omheining dan is een belletje met de dierenpolitie misschien niet eens zo heel gek.

In welke omgeving staat het paard.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:10

Een super goed doel waar je mee bezig bent
En dat het bergen geld kost weet ik ook.
Ik heb het ook een tijd vol gehouden maar helaas moeten stoppen vanwege de kosten dus kijk goed uit.
En mensen ze doet echt goed werk en dit verdient steun Ik wil graag een donatie eventueel maandelijks doen om je met je werk te ondersteunen en hoop dat er meer zullen volgen.
Houd er rekening mee dat de aankoop het probleem niet is maar het opknappen aardig in de papieren kan gaan lopen.
elk paard is er een dus niet te veel tegelijk dus JA ik wil steunen.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:12

paulinebes schreef:
ik zou best een bijdrage willen leveren. We wachten hier even af of er meer bokkers zijn die daartoe bereid zijn en tot hoever we zouden kunnen komen (500 euro verzamelen moet toch lukken..). Wellicht dat een vertrouwd iemand die dicht bij de stichting staat dan de mensen kan benaderen en Naldo kan kopen (of het zo simpel werkt weet ik natuurlijk niet).


Ik wil ook meedoen!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:17

Voor Happy zou ik ook direct mee willen doen (ligt er wel aan om welk bedrag het gaat), maar wat me heel erg tegen de borst stuit, is dat die..... dan dus straks geld voor hem krijgt, hij weer bij de stichting komt waar hij eigenlijk gewoon had moeten blijven en is Gohya dan wel ooit echt van haar (en/of haar laster) af?!?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:22

Kentaro schreef:
Voor Happy zou ik ook direct mee willen doen (ligt er wel aan om welk bedrag het gaat), maar wat me heel erg tegen de borst stuit, is dat die..... dan dus straks geld voor hem krijgt, hij weer bij de stichting komt waar hij eigenlijk gewoon had moeten blijven en is Gohya dan wel ooit echt van haar (en/of haar laster) af?!?


Denk dat ze met 500 euro in haar handjes mag knijpen.

Ik neem aan dat diegene die hem koopt dit wel zwart op wit laat vastleggen?! Wat zij dan met het paard doet gaat haar dan niets meer aan lijkt mij?

felineepino
Berichten: 678
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:25

Heb de advertentie niet gezien, was al verwijderd. Maar begrijp ik het nou goed.. Een zieke 24 jarige..

Anoniem

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:38

Dierenpolitie bellen. Je gaat toch zo iemand niey ook nog belonen met 500 euro? Komt ze er wel heel makkelijk vanaf of niet?
Dierenpolitie jankt al om een beetje modder dus als hij er zo slecht bij staat dan grijpen ze wel in.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:54

Kentaro schreef:
Voor Happy zou ik ook direct mee willen doen (ligt er wel aan om welk bedrag het gaat), maar wat me heel erg tegen de borst stuit, is dat die..... dan dus straks geld voor hem krijgt, hij weer bij de stichting komt waar hij eigenlijk gewoon had moeten blijven en is Gohya dan wel ooit echt van haar (en/of haar laster) af?!?


Daar ben ik ook bang voor Kentaro,ik weet wel zeker dat ze dan weer gaat lopen dreigen en op mijn weiland komt.

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:14

Dierenpoitie is zeker ook een optie, maar ik ken de situatie ter plekke verder niet om te weten dat het voldoende is om hem in beslag te nemen. Ik snap je rechtvaardigheidsgevoel maar ik zie t niet echt als belonen eerlijk gezegd. Als dat de enige manier is om een pony uit die situatie te halen en een goede pensioenplek te geven en de boel rustig te houden (zodat de stichting verder zonder gedonder het goede werk kan doen) dan moet het maar zo zijn. De strijd aangaan met dit soort type mens doe ik graag maar wel pas als het dier een veilig onderkomen heeft zodat t niet kan worden afgereageerd op t beestje.

Als t dier gewoon rechtsgeldig verkocht is, heeft ze geen poot om op te staan en is aangifte bij de politie de enige weg. Misschien is ze voor die 500 euro wel bereid alles te laten varen en de stichting met rust te laten. Ook daarvan kan je het nodige laten tekenen. Maar als jij t niet ziet zitten gohya, dan moeten we t niet doen natuurlijk. Dierenpolitie is dan enige optie. OK wie belt?

Ik denk wel dat je met de opvang van dit soort dieren een grotere kans maakt tegen dit soort mensen aan te lopen. Ik weet niet of de angst voor laster of iets dergelijks een leidraad moet zijn om iets wel of niet te doen. Wat niet wegneemt dat ik je keuze wel begrijp en ik een diep respect heb voor je werk!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 12:34

Ik zou Naldo graag weer in de opvang willen hebben,het ging ook juist een stuk beter met hem,hij kwam alweer wat aan.Hij werd ook helemaal geaccepteerd door de andere 2 paarden,en dus niet in elkaar getrapt heel de dag.
Ik heb vaker negatieve ervaringen gehad,maar deze slaat echt alles.Vooral ook omdat het uit het niets kwam,geen ruzie of woorden gehad,helemaal niets.
Ze zal wel mee lezen,ze zit zelf ook op bokt,weet alleen haar boktnaam niet.Dus die zal Naldo wel verkopen onder een of ander contract.
Ze zei dat ze hem in zou laten slapen,want dat was het advies van haar D.A. omdat er zóveel mis zou zijn met Naldo.Maar ik weet natuurlijk niet of dat allemaal waar is w.b.t. die D.A.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:00

Zon contract is niet rechtsgeldig als ze echt het eigendom overdraagt. Dus dan kan ze je niks maken. Moet er alleen voor gezorgd worden dat ze niet weet wie hem eventueel zou kopen.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:43

Zelfs een mondelinge afspraak is al bindend dus alles wat je op papier zet ook!

verastar1

Berichten: 872
Geregistreerd: 10-04-11
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:06

Sorry dit hoorde een Pb te zijn :)
Laatst bijgewerkt door verastar1 op 02-10-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:07

post gewijzigd

lis1
Berichten: 364
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:18

singasong schreef:
paulinebes schreef:
ik zou best een bijdrage willen leveren. We wachten hier even af of er meer bokkers zijn die daartoe bereid zijn en tot hoever we zouden kunnen komen (500 euro verzamelen moet toch lukken..). Wellicht dat een vertrouwd iemand die dicht bij de stichting staat dan de mensen kan benaderen en Naldo kan kopen (of het zo simpel werkt weet ik natuurlijk niet).


Ik wil ook meedoen!


& ik wil ook best iets doneren mocht dat nodig zijn!!

wat een super stichting echt waar!! _/-\o_

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:18

singasong schreef:
Zelfs een mondelinge afspraak is al bindend dus alles wat je op papier zet ook!

Dat weet ik, maar niet elke afspraak is rechtsgeldig. Ik kan ook heel mooi contract hebben met een huumoordenaar om iemand te laten omleggen, is nog steeds niet rechtsgeldig hoor. Op eigendom kan zon soort beperking niet bepaald worden. Als ze hem wegdoet in bruikleen wel, maar als ze hem echt verkoopt gaat het haar niks aan waar dat dier terechtkomt hoor.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:27

Dit is Bianca een shetlander van rond de 15 jaar oud.Ze had zomerexceem,was niet echt mager,had niet zo'n mooie vacht,die was wat dof.
Zij was dus niet verwaarloosd.
Afbeelding

Na een paar maanden.
Afbeelding

Dit is Buck,hij was een klein beetje mager en had weinig bespiering.
Buck was ook niet verwaarloosd,maar er waren privé problemen met de eigenaar en zou Buck miss. in de handel terecht komen.Buck is geadopteerd en staat in Enschede.
Afbeelding

Buck na een poosje aan de slobber.
Afbeelding

Misty was zeer moeilijk dikker te krijgen.Ze was niet met opzet verwaarloosd!
Afbeelding

Na een lange tijd 6x per dag slobber voeren werd ze eindelijk dikker.
Afbeelding

Wat wel leuk was,mensen vroegen waar die magere pony was gebleven.Toen ik zei dat dit haar was,wilde ze me eerst niet geloven.Toen ik ze overtuigd had dat dit haar echt was,geloofde ze het toch maar.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:47

Misty was echt met moeite dik te krijgen!!
Dat was gewoon niet leuk meer ...
Bianca was echt leuk !

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:56

Oh jeetje die misty .... werd er wel mee gereden ?
Verder top hoe je zo je best doet voor ze !!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 23:11

Toen Misty zo mager was werd er uiteraard niet op gereden.Pas toen ze dikker werd reed ik er zelf op, in stap door het dorp heen,zodat ze ook eens wat anders zag dan alleen maar weiland.Superlief dier was dat.
Ik denk dat ze Cushing had toen,maar dat was mijn vermoeden.

lucas1980
Berichten: 0
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:23

beste mensen

ik ken yvonne al heel lang
ze is heel erg goed voor der ponys
toen ik naldo zag op de foto
wilde ik hem heel graag over nemen van yvonne
het was precies de pony wat iki zocht
ik had de afspraak met yvonnen
als naldo was opgeknapt dan mog ik naldo over nemen
ik vertelde het aan me zoon
en hij is super blij
hij vraagt nog elke dag wanneer naldo komt
toen ik gister aan yvonne vroeg hoe het ging met naldo
en ik hoorde dat naldo weer terug was na de eigenaar
storte me werelnd in
hoe moet ik dit aan me zoon gaan vertellen
en dat de eigenaar beweert dat yvonne de hoofd prijs aan me vraagt voor naldo is grote gelul
want ik mog naldo zo mee nemen
ik snap sommige mensen niet
naldo had het heel goed hier kunnen hebben
zowel bij yvonne als bij ons
maar helaas zal dit niet door gaan
als iemand weet dat naldo ergens staat op een site
dan zou ik dat graag willen weten
mvg een moeder van lucas

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:08

ach lucas1980 toch wat verschrikkelijk vervelend en rot om te lezen :(:) . Ik hoop van harte dat ofwel de eigenaar van Naldo alsnog contact legt en even haar eigen gevoelens opzij zet en het beestje een mooie oude dag gunt. Of dat iemand weet waar Naldo precies staat met eventueel de gegevens van de eigenaren. Wellicht dat er dan tussen lucas1980 en eigenaar Naldo contact gelegd kan worden.