Hoe lang lopen jullie paarden buiten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Hoe lang lopen jullie paarden buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 14:35

Ik vroeg me af hoelang jullie paarden/pony's per dag buiten zijn..
Graag een reden erbij (medisch of bv. omdat dat gewoon regels zijn bij jou stalling)

Keltic en Rowan staan zomer's meestal dag en nacht buiten..
Ze kunnen naar binnen als ze willen, dus onderdak is er wel, alhoewel Keltic ook graag lekker in de regen staat Haha!

In de winter wil ik ze het liefste 's-avonds laat binnen hebben.
Overdag staan ze vrijwel heel de dag van vroeg tot laat buiten.
Dat is voor merendeel in de paddock, met een paar plakken hooi, of op de wei met droog weer.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:44

Om een uur of 10 buiten, om een uur of 5 -6 binnen
Geen reden, gewoon in het land, lekker grazen Lachen
Als het echt heel slecht weer is staan ze wel eens binnen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:51

In de zomer lopen ze wel eens tot een uur of 10 's avonds buiten, in de winter tot een uur of vijf. Bij slecht weer worden ze wel eens eerder binnengehaald, bij onweer in ieder geval. Prettig idee.

Bij ons op stal gaan alle paarden naar buiten, behalve als jij dat als eigenaar liever niet hebt. Geen probleem verder.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:31

Momenteel staan ze nog dag en nacht op een enorm stuk land.
Over een maandje gaan ze weer richting stal, daar staan ze ook overdag vanaf 's morgens tot een uurtje of 5 buiten en dan gaan ze op stal.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:35

Flair staat ongeveer van mei tot oktober van `s ochtends 8 uur tot smiddags 18.00. In de winterperiode mag ze alleen in de buitenbakken (zijn er 2 waarvan 1 dubbelgroot.

28-09-2007
Nothing compares too you...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Re: Hoe lang lopen jullie paarden buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:38

tinkerlover schreef:
Ik vroeg me af hoelang jullie paarden/pony's per dag buiten zijn..
Graag een reden erbij (medisch of bv. omdat dat gewoon regels zijn bij jou stalling)

Keltic en Rowan staan zomer's meestal dag en nacht buiten..
Ze kunnen naar binnen als ze willen, dus onderdak is er wel, alhoewel Keltic ook graag lekker in de regen staat Haha!

In de winter wil ik ze het liefste 's-avonds laat binnen hebben.
Overdag staan ze vrijwel heel de dag van vroeg tot laat buiten.
Dat is voor merendeel in de paddock, met een paar plakken hooi, of op de wei met droog weer.


whaaaaaa da's echt lekker. ik zou het voor exel zo fijn vinden. ben bang dat ze straks de winter niet meer doorkomt door haar benen. ze staat nu nog lekker dag en nacht buiten met symmie en een jaarling, hoop sym wel zo lang mogelijk buiten te houden.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:50

24 uur per dag... Ze gaat pas als het écht koud wordt (en de grootste rede: als het land te slecht wordt) naar binnen, en dan overdag in de paddoc.

Maarja das een shet he?

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:52

mijn pony's staan 's zomers dag en nacht buiten.
's winters staan ze alleen 's nachts binnen, en overdag in de wei!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 17:02

Aha zo te zien allemaal lekker een beetje vaak naar buiten..
Een boer heeft namelijk dag en nacht zijn paarden in een kleine stand staan ( in sommige hebbe nze nog modgelijk tot liggen, hier dus niet staan 1 cm met flanken van de schotten af)
Ik iwlde eens weten hoe het met jullie paarden ging..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:28

Ivanka staat nog dag en nacht buiten met de mogelijkheid tot schuilen (waar ze nog geen gebruik van maakt Knipoog ). In de winter zet ik haar 's nachts binnen en dan gaat ze van 8 uur 's ochtends tot 7/8 uur 's avonds naar buiten Party!!


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:33

Dribbel staat nu vanaf april dag en nacht buiten. Helaas gaan ze bij ons per 1 oktober weer naar stal en mogen ze voor zover ik weet het land niet meer op.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:35

nu 24/7 gewoon omdat zoveel mogelijk weidegang imo het beste is voor mijn paard daarnaast is het mooi weer etc.
Als het goed is gaat hij vanaf vrijdag weer op stal voor de nachten.
Het weer wordt al kouder en natter en ik wil 'm niet te lang in zijn vacht hebben.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:08

lekker 24/7 buiten wel overdag op het land en 'avonds in de paddock. en in de winter nachts op stal en overdag in de paddock.

Wodan en ik onderweg in de M2

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:17

Jelle gaat om 12 uur smiddags buiten en rond 5 a 6 binnen swinters en zomers soms iets vroeger buiten en later binnen als het echt warm is.Anders wordt hij veel te vet omdat we keiveel gras hebben met maar een pony en hij is het ook niet gewend dag en nacht buiten te staan en ik vertrouw dat ook niet goed meer sinds bij ons ingebroken hebben stel je voor dat ze mijn schatie meenemen Verdrietig

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:20

Uhm, dan ben ik weer uitzondering.
Mijn paarden lopen iedere dag 1 uur in de molen, en 1 uur ( soms korter, soms langer) in de wei. De KWPN'ers soms ruim 2 uur, maar de volbloeden bijna altijd rond het uur, max 1.5 uur..
Hoezo in jullie ogen zo kort? Omdat het sportpaarden zijn, dan hou ik er niet van dat ze gaan rennen. Na een uur hebben ze het wel gezien in de wei, komen 1 minuut bij het hek staan, en als ze er dan niet uit gaan gaan ze rennen. En het ziijn volbloeden, en die beginnen met rennen en stoppen dan niet meer. Dan lopen ze heel hun lichaam aan gort. Dus vrij strikt eerst in de molen, dan wei.

Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:20

Pinky 24/7.... Eigenlijk heel het jaar door.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:42

Mijn shetlander Furie staat gewoon heel het jaar dag en nacht buiten. Geen stal voor en hij vind het ook niet erg hoor.
Mijn Welshje Beer staat 's zomers dag en nacht buiten maar wat ik deze winter wou doen weet ik nog niet. Vorig jaar winter stond die binnen maar samen met Melano in 1 stal. Dat had verder geen problemen maar als die gewoon dag en nacht buiten kan staan.. waarom niet? Dus daar zit ik nog eventjes over te twijfelen wat ik zal doen!
Early mijn Forester staat 's zomers ook dag en nacht buiten. Nu staat die wel weer gewoon op stal en komt ongeveer 2 uurtjes buiten per dag. Ligt een beetje aan het weer.
Melano staat in de ze zomer overdag buiten 's avonds binnen. In de winter komt zo ze af en toe in de wei. Gemiddeld denk ik dan zo'n 1 uur per dag. Is zat voor haar! Ik rij der ook elke dag dus beweging komt ze niet te kort! Maar onze wei kan je niet meer echt een wei noemand maar eerder een paddock. Er is geen grasprietje meer te bekennen!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:49

Merel Blom schreef:
Mijn paarden lopen iedere dag 1 uur in de molen, en 1 uur ( soms korter, soms langer) in de wei. De KWPN'ers soms ruim 2 uur, maar de volbloeden bijna altijd rond het uur, max 1.5 uur..


Zo deden ze dat ook altijd op de stal waar ik een aantal jaar heb geholpen. En het was idd lang genoeg voor ze, anders gingen ze bij het poortje staan, op en neer rennen omdat niemand ze kwam halen en dan gingen ze staan kl*ten bij de buurman/vrouw. Dan werden ze vaak nog een uur per dag gereden (dressuur, springen of gewoon een uurtje stappen in het bos voor de ontspanning). De hengsten gingen dan vaak nog een half uurtje in de molen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:52

Yorghos en Renzo staan het hele jaar door buiten. Yorghos omdat hij absoluut NIET binnen te handhaven is. Renzo omdat het voor mij het makkelijkste is zo. Of allebei binnen of allebei buiten...
Kaylo staat in de zomer dag en nacht buiten, maar gaat in de winter 's nachts naar binnen. Dit is gebruikelijk daar op stal.

* To Belg, or not to Belg *

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:54

Mijn paarden staan normaal het hele jaar door dag en nacht buiten.
Dit jaar ben ik begonnen met een stal te bouwen,ik hoop dat ik hem voor de winter af heb,dan zet ik mijn paarden snachts binnen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:06

Mijn Haffie staat zomer's als het erg heet is overdag in stal (lekker koel) en s'avonds gaat hij dan naar buiten, is het gewoon lekker weer dan staan ze gewoon overdag buiten.

s'winters gaan ze gewoon overdag naar buiten, als het slecht weer wordt/is rijd er iemand op en neer om de paarden binnen te zetten.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:23

Maartje staat dag en nacht buiten, in paddock en in de wei. Als het 's nachts echt koud wordt dan gaat ze 's nachts op stal. En lekker dat ze dat dan vindt Lovers

Het leven is een gebakje!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:26

Heb m'n paard nu nog dag en nacht buiten staan, zolang het nog kan. Okober zal die wel naar binnen gaan, maar alleen voor de nacht. Hij staat dan van 8 uur in de morgen tot 5 uur 's middags buiten. Vind het ideaal!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:39

Heel de dag en in de nacht weer lekker naar binnen. Ik doe ook nooit dekens op en scheer hem ook neit dus in de winter staatie ook gewoon elke dag buiten (behalve als het regent).

keep your head up

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:47

marilyn staat in de zomer dag en nacht buiten...nu staat ze meestal van 8 tot 8 buiten

galaxy daarintegen stond niet zolang buiten want dat was slecht voor z'n pees dus ging marilyn er daarna altijd in

22 Januari verwachten we ons kleintje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Vagabondo, Waratje, Yentaah en 124 bezoekers