STRAVINSKY xx via de achterdeur uit de fokkerij.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:41

Troef schreef:
Citaat:
Mij hoef je dat niet te vertellen wat ze ook schrijven dat is echt niet zo!


Ik heb een andere tekst van je pb van enkele weken geleden hier liggen.
Als je wilt?

Weet ik ook wel ik heb veulens gezien die lopen als een dweil en zien eruit als ezels! Tja dat is nu eenmaal zo! Maar ik heb na dat pb'tje ook nog andere gezien maare troef zie nog eens mijn vraag over die sultan merrie, wacht nog op antwoord!
(ps dat de veulens er nu niet uitzien wil niet zeggen dat ze neit goed kunne worden!!)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 13:44

Citaat:
Maar hier is de fout gemaakt dat al die lui met een kruk van een merrie naar Joop gingen en daar moet hij nu voor bloeden.


Dat klopt toch.

Maar dat is toch de schuld van Joop.
Het gaat toch blijkbaar op korte termijn denken.
Hoeveel kan ik er mee dekken als hengstenhouder

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:44

Pipo schreef:
Wouter, in hoeverre ben jij objectief wat betreft Stravinsky?

En de hengsten die je opnoemt, waarvan je zegt, dat er ze er later achter zijn gekomen, dat het toch goede verervers waren, daar heb ik niet echt vaak een goede van gezien. Helemaal van Darnels niet.


Ik denk dat Wouter heel goed objectief kan zijn. Hij kent de hengst persoonlijk en heeft hem in het werk gezien. Jullie niet. Mijn mening over Stravo is bekend. We zullen zien hoe zijn nakomleingen het gaan doen in de sport en in de fokkerij in bijv. de 2 de generatie. De toekomst zal het leren.

En wat betreft Darnels: zoveel heeft hij niet gedekt maar er lopen er nu 5 bij de ZZGP. Waaronder Jora, GRAND PRIX dressuur, nu verkocht. Ook nog Joran, ZZ-licht, nog 3 Darnels nakomelingen ZZ-zwaar en 1 is er naar Amerika verkocht.
Maar ik ga hier niet een hengst lopen te verdedigen. Darnels geeft fantstische karakters, niet zo super veel dressuuraanleg en beweging maar wel heel werkbare paarden. Hij is op wacht gezet omdat hij weinig keuringspaarden en hensten gaf.
Wat heb je daar nou aan, aan paarden die aan een touwtje goed kunnen gaan? Ik wil dat ze onder het zadel het uiterste geven. En er is een grote kans dat als de kindjes van Stravo het karakter van papa hebben dit ook het geval wordt. We shall see....

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 13:49

Jullie kunnen praten als Brugman.

Maar een ding staat vast, ze hebben Hem in ieder geval voor een paar jaar buiten geknikkert.

Net zo als met Man in the Moon.

En dat is een gegeven voor fokkerij Nederland, gedaan door het KWPN en niet door Troef.
Kom nou jullie slaan wel door.

(Waarom ga je samen met Joop niet in beroep?)
Laatst bijgewerkt door Troef op 23-09-02 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:50

Troef schreef:
Citaat:
Maar hier is de fout gemaakt dat al die lui met een kruk van een merrie naar Joop gingen en daar moet hij nu voor bloeden.


Dat klopt toch.

Maar dat is toch de schuld van Joop.
Het gaat toch blijkbaar op korte termijn denken.
Hoeveel kan ik er mee dekken als hengstenhouder


Wat is hier nu de fout van joop??
Mensen willen hun merrie met een hengst dekken, tuurlijk gaat joop daar op in!! Tja wat moet ie dan zeggen zoek maar een andere hengst voor die krukkige merries?
Ach kom nou toch wel ff beetje realistisch blijven het draait hier nog altijd om geld! Hij gaat zich zelf toch niet tekort doen!!
ALs een boer een merrie heeft gaat ie toch naar een hengstenboer om die merrie met een hengst te dekken die hij wil. Wie is de hengstenboer dan om te zeggen dat hij dat niet mag!!
Een onafhankelijk advies voro die fokker kan wel maar daar meot het kwpn voor zorgen dat is mijn mening!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:51

De veulens van Stravinsky hebben gewoon A-register papier als ze opgenomen worden in het stamboek. Tja, op papier kun je niet rijden, en als je een goed sportpaard hebt van deze hengst, dan is er toc hniets mis mee?
Brutus van de meyershoeve is afgekeurd binnen het NRPS, ook in mijn ogen onterecht. Ik heb 5 veulens van Brutus gezien en gekend, en allemaal hebbne ze eerste premies gehad of zijn ze kampioen geweest op een keuring.
Dus zo kan het ook bij het kwpn zijn. Uit elke afgekeurde hengst komen echt wel een paar goede paarden. Als je een goed veulen gefotk hebt, dan is het echt z'n geld wel waard, afgekeurde vader of niet.

Wat ik overigens niet snap is het stukje van wouter24, van het afstammelingenonderzoek van vorig jaar
Citaat:
Korte samenvatting van zijn nakomelingen, getoond op 23 januari 2001 aan de KWPN Hengstenkeuringscommissie: Stravinsky XX toonde een collectie voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde rijtypische nakomelingen die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. Het hoofd is voldoende sprekend, de nek heeft doorgaans voldoende lengte en de bespiering is doorgaans ruim voldoende.
De schoft is goed ontwikkeld en loopt ruim voldoende ver door. De schouder is goed van lengte en ligging en de rug is goed gevormd. Het fundament heeft voldoende omgang en straalt kwaliteit uit. De hoeven zijn voldoende ontwikkeld, de verzenen zijn doorgans goed ontwikkeld. De stap is actief, zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf heeft doorgaans een goede ruimte. De nakomelingen hebben een goede houding en balans. Het voorbeen wordt in de meeste gevallen goed gebruikt. Er is sprake van veel afdruk en buiging, het achterbeen wordt doorgaans goed ondergebracht. De galop heeft voldoende ruimte, voldoende afdruk en doorgaans voldoende balans.

Dit is toch doorgaans positief, ik denk zelfs positiever dan dat van Mill Reef van dit jaar. Mill Reef is gehandhaafd, dus ik ben benieuwd wanneer die op wacht gezet gaat worden....................
Het zijn nu eenmaal mensen die zo'n beslissing moeten nemen, soms misschein wel met 'vriendjespolitiek', en een stamboek doet het nooit naar alle tevredenheid van de leden (zie Karel de Lange). Je kunt niet iedereen tevreden houden.

Ik wil die veulens van Stravinsky over een paar jaar wel eens zien, dan kunnen we pas echt oordelen.
Glennridge is ook keur geworden, maar had ook niet zoveel goede nakomelingen, er gebeuren dus meerdere raadsels binnen het stamboek.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:54

Troef schreef:
Jullie kunnen praten als Brugman.

Maar een ding staat vast ze Hem in ieder geval voor een paar jaar buiten geknikkert.

Net zo als met Man in the Moon.

En dat is een gegeven voor fokkerij Nederland, gedaan door het KWPN en niet door Troef.
Kom nou jullie slaan wel door.

(Waarom ga je samen met Joop niet in beroep?)

Wacht nu eens even!!
ik zeg toch niet dat ik het er mee oneens ben dat ie er nu tijdelijk is uitgezet. Ik begrijp de beslissing wel, maar ik denk dat ze er later wel op terug komen.
maar zeg nu eens eerlijk troef, denk jezelf ook niet dat als die hengst beter gebruikt was dat ie een toegevoegde waarde kon leveren??
dat is nu gebeurd dus ik snap het echt wel!
Ik ken verschillende fokkers die duwen er zomaar wat op! Oh die is populair doe die maar! Ik vind het alleen jammer dat een hengst daar van de dupe wordt ongeacht dat het stravinsky is!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 13:58

Citaat:
Ik ken verschillende fokkers die duwen er zomaar wat op! Oh die is populair doe die maar! Ik vind het alleen jammer dat een hengst daar van de dupe wordt ongeacht dat het stravinsky is!


He He,
We zijn weer terug op aarde Knipoog

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:06

uhh... hier mag ook wel een slotje op volgens mij, wat een gezeur zeg, enne Troef volgens mij maak jij hier de meeste "tamtam".........
ik ken een paar goede paarden/veulens van de hengst Stravinsky!
ik vind het ook een geweldig mooi paardje, ik heb hem gezien in de ijsselhallen in den bosch! kan goed lopen ook! maarjah ze zullen er ongetwijveld wat aan gezien hebben, anders was ie niet op de wacht gezet........
maargoed, het zei zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:31

Conclusie: Stravo is de dupe van het fokbeleid van sommige fokkers. Het was toch al bekend dat hij niet echt hele beste merries heeft gekregen op de keper beschouwd en uitzonderingen daar gelaten?

Van Colway Bold vind ik het wel jammer, hij heeft het allerbeste renbloed in zijn aderen wat er bestaat. Geef zijn bloedlijn aan een Amerikaan en hji kwijlt ervan. Hij heeft Bold Ruler en Northern Dancer in zijn papier, beter is er niet. Qua renpaard dan he.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:57

Ik ga hier geen partij trekken, van dit is goed of fout, daar voor heb ik veel te weinig van Stravinsky xx gezien, hier door kan ik dus niet objectief zijn en zou mijn mening dus ook niks waard zijn.
Toch wil ik wel even wat kwijt.

GribaldiFAN"]
Mensen willen hun merrie met een hengst dekken, tuurlijk gaat joop daar op in!! Tja wat moet ie dan zeggen zoek maar een andere hengst voor die krukkige merries?
[/quote]
Kijk persoonlijk (los ervan dat het hier over Joop gaat, wil ik me dus totaal niet mee bemoeien).
zou ik ze wel de laan in sturen. Hebben ze ook met fokkers gedaan die sperma van Carthago wilden, waar van de merrie "niet goed genoeg was".
Niet goed, dan tot ziens! Beter kwaliteit dan kwantiteit. Lange termijn denken, heb ik al vaker gezegd.
[quote="GribaldiFAN"]
Ach kom nou toch wel ff beetje realistisch blijven het draait hier nog altijd om geld! Hij gaat zich zelf toch niet tekort doen!!
ALs een boer een merrie heeft gaat ie toch naar een hengstenboer om die merrie met een hengst te dekken die hij wil. Wie is de hengstenboer dan om te zeggen dat hij dat niet mag!!
[/quote]
De eigenaar, dan heb je dat recht toch lijkt mij???
Beter geen veulen dan een slecht veulen.
[quote="GribaldiFAN schreef:
Een onafhankelijk advies voro die fokker kan wel maar daar meot het kwpn voor zorgen dat is mijn mening!

O.a.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:05

Troef schreef:
Op wacht zetten is via de achterdeur.

Afkeuren is via de voordeur!

Maar dan heb je als KWPN (alle leden betalen) kans op juridische procedures.

Verder heb ik alleen maar weer gegeven wat uit het KWPN kantoor de Wereld wordt ingeblazen.

En dat is toch "het Goeroe -Stamboek " voor velen?


Er is er hier maar 1 die doorslaat. Frusty Hou je frustraties voor je en doe ons niet af als dom, want wat hierboven staat is dom. Er is wel degelijk en verschil tussen afkeuren en op wacht zetten en dat is niet om juridische procedures te vermijden. Dan werd er geen een meer afgekeurd.

Sjongejonge. Ik stel me jou echt voor als iemand die mokkend achter zijn pc zit met een donkere wolk boven zijn hoofd. Wat is iedereen toch fout en corrupt en ...

Get a life!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 15:39

Uit het profiel van bovenstaande:
Citaat:
Muppet was de liefste, de gaafste, maar helaas ook de moeilijkste. Daarom heb ik hem verkocht, iets wat mijn hart breekt! Maar ik ben niet alleen op de wereld, en mijn familie ziet het niet meer zitten, dus...


Ik weet wie het zegt

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:42

Wow...die is goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:08

Oei, ik zal maar niet gaan vertellen dat de vader van mijn paard gecastreerd en wel naar USA is verkocht. Leuke hengst hoor, maar had een wat uitgebreide gebruiksaanwijzing denk ik en hij maakte een gokker van elke ruiter: springt ie wel of springt ie niet?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:31

Troef vind et nodig om iemand aan te vallen uit tekst uit zijn profiel, en denkt dat hij daar conclusies uit kan trekken. Wat er nou precies gezegd wordt laat hij vaak hangen.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 16:55

Lovely schreef:
Oei, ik zal maar niet gaan vertellen dat de vader van mijn paard gecastreerd en wel naar USA is verkocht. Leuke hengst hoor, maar had een wat uitgebreide gebruiksaanwijzing denk ik en hij maakte een gokker van elke ruiter: springt ie wel of springt ie niet?


Tsja de vader mijn paard is ook gecastreerd en al naar Amerika verkocht. Ach het zal wel zijn dat hij de zoveelste goedgekeurde zoon van Rubinstein was. Ach ik heb er een fijn paard aan. (als ze niet steeds ongelukken krijgt).

Off-topic: Jammer van Stravo het is een lief paard met veel werkwilligheid veel inzet voor de ruiter. Hij zal zeker bruikbare paarden afleveren, want hij schijnt zijn karakter goed te vererven. We zullen over een paar jaar weer eens kijken.

Groetjes Merilyn

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:07

Trouwens niet alle dieren komen in de sport terecht. Een groot deel komt ook in de fokkerij terecht.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 17:11

Citaat:
Trouwens niet alle dieren komen in de sport terecht. Een groot deel komt ook in de fokkerij terecht


Wat wil je daarmee zeggen?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:15

Dat je niet zomaar alles op een hengst zijn sportvererfing kunt voeren.
Een hengst kan bokken fokken, die het super in de sport doen, maar absoluut niet voor de fok geschikt zijn.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 17:20

Citaat:
Een hengst kan bokken fokken, die het super in de sport doen, maar absoluut niet voor de fok geschikt zijn.


Dat is nu waarom hij door de fokkerijcommissie voorlopig op een zijspoor werd gezet.

Laat eerst maar eens zien wat voor toegevoegde waarde hij voor de fokkerij heeft.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:22

germie schreef:
er gebeuren dus meerdere raadsels binnen het stamboek.


Klopt, KWPN is wat mij betreft ook echt niet heilig.
Fokkers die gericht gebruiken maken van engels volbloed hebben wat mij betreft durf en lange termijn inzicht. Stravinsky zal gericht gebruikt moeten worden en dan verwacht ik een positieve invloed, met name in de 2e generatie....

En het is helaas pindakaas dat daar zo ontzettend veel pagina's aan geweid moeten worden in een negatieve sfeer.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 17:31

Citaat:
En het is helaas pindakaas dat daar zo ontzettend veel pagina's aan geweid moeten worden in een negatieve sfeer.


Maar het is ook een feit dat er veel pagina's gewijd zijn aan de positieve sfeer.

Waardoor er veel mee gingen dekken. Knipoog

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:36

tsja, met zn allen bij een bepaalde hengst dekken is net zo stom als met zn alleen een bepaalde hengst afkatten

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 19:11

Ja alleen ik snap eigenlijk niet waarom we elkaar zitten af te katten, troef plaatst voor het grootste deel stellingen en niet echt eigen meningen.

Maar wie weet komt stravo wel terug!
Topas hebben ze er eerst ook uitgegooid en later weer terug gehaald en die nakomelingen zie je ook steeds vaker terug in de wedstrijd sport en de fokkerij.