Zo zielig!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 17:12

De afgelopen 5 weken reed ik altijd langs een weiland waar een spierwitte merrie stond met haar nieuwe veulentje. De merrie (genaamd Holly) is van een vriend van ons en toen ze net dat veulentje had, ben ik natuurlijk effe gaan kijken. Afgelopen zondag toen ik weer langs het weiland reed zag ik alleen het veulentje en ik kon moeders niet zo gauw zien. Spreek ik die vriend van ons en hij vertelde dat Holly was overleden. Toen ze net drachtig was van dat veulen ontdekte ze bulten bij Holly. Blijkbaar is dat kanker geweest en is dat haar afgelopen zondag fataal geweest. En Holly was ook al 21 jaar oud. Dus nu hebben ze een 5 weken oud veulentje zonder moeder. Dat vind ik toch zo triest voor die kleine. Nu moeten ze dat kleintje de fles gaan geven. Als ik aan zoiets denk dan schieten de tranen in m'n ogen. Ik schrok best toen ik zondag hoorde dat Holly was overleden. Ik had al gezegd, dat als ie hulp nodig heeft dat ie mij gerust kan bellen. Ik zou zo'n kleintje meteen onder m'n vleugels nemen en proberen te troosten en zo goed mogelijk proberen op te vangen. Ik moest dit effe kwijt bij jullie op bokt. Ook al is het dan niet m'n eigen paard, ik had wel vreselijk met die kleine te doen. Hier op Bokt snappen jullie tenminste hoe ik me eigen voel.

groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:16

He wat vervelend. Inderdaad heel zielig voor dat kleintje. hebben ze in texas ook niet zoiets als een moeder centrale. Misschien dat er ergens een Merrie loopt zonder een veulen. misschien adopteerd ze het veulentje wel... ??

Maar ik kan het gevoel heel goed begrijpen. ik zou precies hetzelfde hebben denk ik.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 17:16

Och jeetje, nou heb ik het onder het verkeerde forum gezet Verward Het had eigenlijk onder paardenpraat gemoeten. Sorry luitjes Scheve mond\
groetjes, Caballo

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 17:38

Ah wat zielig Verdrietig Ik hoop maar dat het veulentje zijn moeder niet al te erg mist...met de fles grootbrengen is een heel karwei en wie weet loopt er idd een veulenloze moeder rond die het wil adopteren zoals Heike zei. Opgevoed worden door paarden is wel beter, ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. Knuffel aan het veulentje Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:29

er stond hier laatst een hele goede tip over..zodat je 'snachts je bed niet uit hoeft Lachen
Het was een apparaat waar het veulentje aan kon drinken. Scheve mond\
Iets wat ze bij lammetjes ook gebruiken? Weet niet meer waar het stond, sorry...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 14:09

oh wat zielig voor dat veulentje.
Zo klein en dan al alleen op die grote enge wereld.Nog wel een hele kleine mazzel dat het veulentje al geboren was,anders was dat ook nog dood geweest.
En een paard met kanker hoor je gelukkig toch niet zo veel.
wens die mensen maar sterkte met het voeren van dat ukkie

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:07

Ai, dat is niet zo gemakkelijk om al de taken van een goed merriemoeder over te nemen. Heel erg voor dat veulentje! Verdrietig

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:31

Dat is niet echt fijn.
Ik krijg nu ook bijna de tranen in m'n ogen. Verdrietig


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:08

Wat zielig!!! Arme kleine puk...ik kan me voorstellen dat je daar Verdrietig van wordt...het zou inderdaad de mooiste oplossing zijn als jullie daar ook iets van een "moedercentrale" hebben zoals Heike al zij...houd je ons wel een beetje op de hoogte Caballo?!!!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 17:29

Ja, ik weet hoeveel het vergt om zo'n kleintje met de fles groot te brengen. Ik heb zelf vorig jaar 2 weeskalfjes groot gebracht met de fles. Ik heb hier eigenlijk nog nooit van een "moedercentale" gehoord. Misschien dat het er wel is, maar ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad. Ze hebben gisteren uiteindelijk dat veulentje te pakken gekregen. Ze wilde zich niet laten vangen. Vanavond spreek ik die vriend van ons weer en dan zal ik jullie morgen effe een update geven hoe het met die kleine gaat.
groetjes, Caballo...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:44

Zelf heb ik een soortgelijk iets meegemaakt.
Ik had '''geluk'' dat mijn veulen met zes weken al speciale veulenbrok kon eten. Dus ik hoefde niet zo vaak de fles te geven.
Hij is toen samen met een paar merries met en zonder veulens de wei ingegaan en die hebben hem gelukkig opgenomen in de groep.
Het is nu een gezonde knul van dik 1.75m! *LOL*
Maar het was wel een moeilijke tijd....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 19:48

agos wat sneu........ik ben er stil van

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 21:18

aaaaaaaaaaaaaahaaa jeetje het paard van een toemalige vriendin ook veulentje van 7 weken merrie kreeg koliek en het zag er al heel beroerd uit omdat ze niet bij het weiland wonen en ze de merrie pas 's morgens heel ziek vonden.
Ze zijn meteen naar Utrecht gegaan maar dat hebben ze niet eens gehaald Verdrietig

Bij dit veulen hebben ze ook veulenbrok met flessevoeding afgewisseld.
Helaas hadden ze geen andere paarden dus ze plakt onwijs naar andere paarden en is een tikkie verwend.
maar in het begin het was zooooooooo zielig het arme beestje begreep echt niet waar mams was dat hinekje gaat snijd echt door je heen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:13

Echt zielig!! Geef je dat lieve beestje een dikke knuffel van mij!!
groetjes monique.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 15:47

Ik heb gisterenavond die vriend gesproken en dat veulentje maakt het goed (naar omstandigheden dan). Ze wil alleen maar brokken eten en uit een emmer drinken, maar ze wil absoluut niet uit een fles drinken. En ze begrijpt dan niet dat mams niet naar d'r toekomt als ze hinnikt. En het is net als Nimber zegt; dat hinnikje snijd dwars door je heen. Ik hou jullie op de hoogte luitjes...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers