Arabieren en trakheners.. wat is 't verschil?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Arabieren en trakheners.. wat is 't verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 12:15

Ik heb vandaag zoiets leuks meegemaakt!!
Mijn vriendin belde op, ze had Ingrid gesproken.

Ingrid is een mevrouw die vaak op de manege komt, en recreatief rijdt.
Ze weet veel over verzorging, maar de wereld van de wedstrijden of fokken enz. niet.
Ze had mijn paard op de manege gezien, en mij zien rijden... }>

Ik heb dus een trakhener, maar die is maar 1.64 hoog, zeer klein hoofdje, nog wat iel, dus....
Ingrid was er van overtuigd dat Cerise een ARABIER was! *LOL*
Dat zei ze later tegen mijn vriendin, toen ze vertelde dat Dorine 'zo'n mooie arabier had'...
Mijn vriendin heeft even uitgelegd dat dit echt niet zo was, dat Cerise toch echt 100% trakhener is, en dat de trakhener vroeger ontstaan is door onder andere volbloeden en arabieren met elkaar te kruisen, en een aantal andere warmbloeden in Duitsland.

Prachtig gewoon dat Cerise werd aangezien voor een arabier hihi. Ze lijkt inderdaad klein, maar ik zie het verschil toch echt wel hoor!
Voor nieuwsgierige mensen: Nimber had laatst foto's van Cerise op ITP gezet. Knipoog

Ik zal Ingrid wel eens een keertje Cerise laten uitstappen, zal ze vast leuk vinden! Heel anders dan de grote brede gelderse merrie van onze vriendin waar ze wel eens op rijdt. }>



IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:55

sorry, maar ik geloof dat ik dat een beetje dom vindt............
cerise lijkt er toch voor geen meter op???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:57

Je hebt veel verschillende type arabieren. Mirage Gidran zal een wat rastypischere arabier zijn, maar je hebt een hoop arabieren die ik zelf niet als arabier herken, niet rastypisch dus. Het kan dus best zijn dat Cerise voor een arabier aangezien wordt.

De hond is de betere mens

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:01

nou ik heb de foto's bekeken, maar sorry, ik zie het in ieder geval niet.... Verward zal wel aan mij liggen dan Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:27

kan me t ergens wel voorstellen hoor. Pittig karaktertje, en er zijn idd zoals Desiree al zegt best arabieren die er niet echt uitzien als een arabier. Sommige trakkies hebben best wat weg van een arabier. En toch vind ik trakehners leuker Tong uitsteken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 20:37

Haha, dankjewel Maaike. Knipoog
Maar ook arabieren zijn erg mooi hoor, hoewel weer op een andere manier vind ik.
Wel zijn er gelijkenissen qua karaktertrekken die veel voorkomen, en in het uiterlijk toch ook wel wat dingetjes (ranke paarden allebei) ondanks dat de arabier veel kleiner is.

Sommige mensen hebben ook een vertekend beeld van de trakhener, doordat ze eigenlijk alleen trakheners kennen die het supergoed deden in de dressuur (bepaalde bekende hengsten).
Maar de trakhenerhengst Windfall bijvoorbeeld is een topper in de millitary, en is al heel anders dan bijv. de (dressuur) trakhenerhengsten Michelangelo en Gribaldi.

Ach ja, zo is er in ieder ras nog een hoop verschil, maar ik vond 't toch grappig dat die mevrouw Cerise voor een arabier aan zag.
Ze heeft ook nog niet veel ervaring, dus het is dan aan de andere kant wel begrijpelijk. Knipoog

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:46

Ik vind het eigelijk nog geeneens zo slecht gedacht. Kijk 'ns naar het koppie, de ranke bouw...Mooi paardje hoor Dorine, echt mooi beest Kwijl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 08:47

Idd als je niet echt veel kennis van arabieren en trakehners hebt zou je je best nog weleens kunnen vergissen.

Ze heeft nl wel het mooie koppie van een arabier! En ze is slank gebouwt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:58

nou ben ik benieuwd
laats zij iemand tegen die van mij
he'wat heb jij een mooie trekehener
ik zo het si een arabier nee zeg ze dat kan niet
nou vraag byanzo maar na die heeft hem in het echt mogen zien!!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Celebi, maj0, Mutti, tienus63 en 156 bezoekers