Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-13 15:59

Dit is mijn eerste topic op bokt, en nog wel over mijn beste vriendin Jolana!

Ik had er altijd al van gedroomd om mijn merrie Jolana, mijn eerste eigen paard en al bijna 10 jaar bij ons, op de gevoelige plaat te laten vastleggen, maar dit werd altijd uitgesteld. Tot ze begin mei 2013 plots wel erg stijf was. Ze heeft al enkele jaren last van lichte artrose, maar afgelopen winter merkten we dat ze het toch steeds zwaarder kreeg.

Maar in mei was ze echt een hoopje ellende dat echt pijn had, artrose en peesontsteking in beide achterbenen door ontlasting en overbelasting (afwisselend steunen op slechts één achterbeen). Simpelweg grazen was voor haar al een hele opgave. Gelukkig was ze na goede osteopatische behandelingen van onze dierenarts/osteopaat, arti-gold en ice clay, AB en pijnstilling er na een aantal weken terug haar oude zelf aan het worden. Voor mij was dit echt wel een eye-opener.. Ik vond haar aanwezigheid bijna vanzelfsprekend, maar met haar 22-jarige leeftijd begint ze toch echt wel al een dametje op leeftijd te worden.

Dus sprak ik, nog voordat ze al helemaal beter was, een vriendin van mijn jongere zusje (studente fotografie) aan om, zodra het weer en Jolana's gezondheid het toelieten, mijn meisje te laten fotograferen. Zo gezegd, zo gedaan. Half juni was het dan zo ver, eindelijk foto's! Ik heb vol ongeduld zitten wachten, maar tot op vandaag, nog steeds geen foto's. Waarom? Geen idee, ik krijg gewoonweg geen antwoord meer.

Na even zoeken ben ik terecht gekomen bij Marne Peters(https://www.facebook.com/marnepetersphoto?fref=ts), absoluut geen paardenfotograaf, maar hij heeft eerder wel al foto's gemaakt van mijn twee border collies. Ik was toen erg tevreden en besloot om hem toch maar eens te vragen (ondanks zijn 'angst' voor paarden). Na mijn teleurstelling had ik met hem afgesproken dat ik echt àlle foto's zou krijgen, ook de mislukte. Uit de 341 foto's heb ik dan uiteindelijk 30 foto's uitgekozen die hij zou nabewerken. Het resultaat mag er zeker en vast zijn, zeker als je weet dat dit het eerste paard voor zijn lens was!
We hebben het zo puur mogelijk gehouden: korte manen en bovenste stukje van staart door ZE, halster en halstertouw niet altijd weggewerkt en littekentjes zijn er ook nog. Ik wilde haar zoals ze echt is, dit hoort nu eenmaal bij Jolana. En dat ze vastgehouden werd, tja, wie laat zijn paard nu los in het bos? ;)

Even een paspoortje van Jolana

Naam: Jolana (officieel Jolanda)
Stamboek: KWPN
Leeftijd: 22 jaar (22 mei 1991)
Werk: eerste paard (leerpaard), hobbel- en recreatiepaard, bos-, wandel-, crosspaard, grasmaaier en nu vooral gezelschapspaardje ;)


Dan nu de foto's:

1.
Afbeelding

2. Een typische blik
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Even kriebelen in de hoop dat die oortjes naar voor gaan :P
Afbeelding

5. Vriendinnetjes! :D (allebei 22 jaar ^^)
Afbeelding

6. This is love <3
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Lieve meid <3
Afbeelding

Het gaat natuurlijk niet altijd even goed, want als het jeukt... Ja, dan moet je krabben! (let niet op mijn gezicht, allesbehalve charmant :+ )
http://i1303.photobucket.com/albums/ag155/jlngrg/Jolana%20Shoot%2015september2013/130915_Marne_Peters_Jolana4109_zpsf8f41aeb.jpg

9. Hoezo, al 22?
Afbeelding

10. Stoere dame
Afbeelding

Tussendoor ook even belonen, braaf paard!
http://i1303.photobucket.com/albums/ag155/jlngrg/Jolana%20Shoot%2015september2013/130915_Marne_Peters_Jolana4145_zps16c5e2ec.jpg

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Making of fotootjes
http://i1303.photobucket.com/albums/ag155/jlngrg/Jolana%20Shoot%2015september2013/130915_Marne_Peters_Jolana4170_zpsdb19dcc3.jpg

http://i1303.photobucket.com/albums/ag155/jlngrg/Jolana%20Shoot%2015september2013/130915_Marne_Peters_Jolana4193_zps3e34e8a8.jpg

13.
Afbeelding

14. Spiegeltje!
Afbeelding

15. En als laatste mocht zoonlief, de 9-jarige Zillion (Fries x KWPN), ook nog even lachen naar het vogeltje *\o/*
Afbeelding

Reacties zijn altijd welkom. Daaaag! :wave:



JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-13 16:23

Bedankt NesxNas! :D

Anoniem

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:55

Prachtig paard! De foto's hebben een leuke sfeer :)

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:57

Mooi paard en ook prachtige foto's :)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:49

Lief hoofd heeft ze! Foto 11 is mooi!

Love - language - leadership


JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 19:11

Dankjulliewel! Dat lief hoofd vind ik inderdaad ook, geeft ook perfect haar karakter weer. Je kan bij wijze van spreke met haar doen wat je wil :)

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:16

Wauw heb je misschien een mail van die man ?

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Eindelijk foto's: Mijn vriendinnetje Jolana in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 19:24

Gelukkige verjaardag melanietje 14! Normaal gezien kan je op zijn FB-pagina bij info wel een info mailadres vinden. Anders mag je mij altijd een PB sturen ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers