Ponyopvang Second Chance ITP.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 11:25

Omdat er veel verhalen rond gaan,goede én slechte, wil ik mijn Ponyopvang laten zien en voorstellen.Roddels zullen er altijd blijven,maar daar trek ik me niets meer van aan.
Vele paarden en pony's zijn herplaatst en hebben het super goed.
Helaas hebben niet álle paardjes het gered,sommige waren er té slecht aan toe.
Ook nam ik geblesseerde,zieke of bejaarde paardjes op,maar dat is mijn doel niet,daar ben ik mee gestopt.Ik kreeg té veel paardjes aangeboden die gewoon een ander plekje zochten,niets mankeerde,maar meestal gewoon te oud waren voor de sport.

Dit is Blesje,een A-Welshje van toen rond de 15 jaar oud.Dit paardje was vel over been,stond helemaal achter in een stalletje verstopt op een luxe pensionstal.Trots vertelde de eigenaar dat Blesje nog dagelijks werd bereden door zijn zoontje.Wij hebben Blesje toen gelijk mee genomen
De dag erop kwam de D.A. die zei gelijk: in laten slapen! Maar ik wilde Blesje nog een kans geven,en voerde haar Slobber,wat ze goed op at.Helaas kreeg ze na 1 week ernstige Koliek en werd ze ingeslapen.Blesje heeft 1 week mogen genieten van een warme stal met lekker eten en heerlijk op rust,ze leed verder geen pijn!Dit is Blesje.
Afbeelding

Beauty het dravertje wat achterin een weiland 'verstopt' stond.Ze stond te koop met een foto erbij van een poos geleden.Ik schrok enorm toen ik haar zag! de botten staken er uit.Ik heb haar gekocht en mee genomen.Iedereen dacht dat ze de winter niet zou overleven.De D.A. zei dit paard heeft gewoon geen eten gehad maar is verder wel gezond.
Ik heb haar een paar maanden slobber gevoerd en na 2 weken zag je al resultaat.Ze heeft wel opnieuw moeten leren eten,ze at haar bak in het begin niet leeg.
Zo kocht ik haar.
Afbeelding
En zo was ze na 3 maanden.
Afbeelding

Yvana haalde ik op bij mensen die er geen tijd meer voor hadden.Yvana was erg mager in de Herfst en Winter omdat het gras dan op was.Ze kreeg wel hooi,maar 1 plakje per dag,veel te weinig.Na een tijdje slobber voeren werd ze weer dikker en weer een echte haflinger.
Zo haalde ik Yvana op.
Afbeelding
Na een paar maanden.
Afbeelding

Mijn oogappel Fyanne.Zij gaat nooit meer weg,ze heeft té veel ellende mee gemaakt.
Afbeelding
Na een aantal maanden.
Afbeelding
Ik heb er nog veel meer opgevangen,het zijn er teveel om hier te plaatsen.Op mijn site kan je nog meer paardjes zien.Ik noem hier geen namen of plaatsen waar de paarden vandaan komen.De verwaarloozing is bijna nooit met opzet gedaan,meestal was het onkunde,en soms omdat men geen geld wilde uitgeven aan D.A. of Tandarts of goed voer.
Nu weten jullie een beetje wat er achter de ponyopvang schuilt.Ik ben dus niet iemand die magere paarden op koopt om ze vet te mesten en ze dan aan de slager in België verkoopt.
Ik verdien er ook niets mee,wat ook veel word gedacht.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-09-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commercieel stukje verwijderd

FB Groep Second Chance.


poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:42

Ik vind het mooi wat je doet voor die dieren. Op een paar maanden tijd zijn ze al mooi opgeknapt. Wel een heel spijtig verhaal van Blesje.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Mukkietje
Berichten: 746
Geregistreerd: 22-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:43

Geweldig dat je dit doet, ik vind het zo knap dat er mensen zoals jij zijn die dit kunnen. Hopelijk kun je nog veel paarden redden van een slecht leven. Ik ga nu even een kijkje nemen op je site!

Opzoek naar inspiratie met je paard? Paard en Puur Natural Horsemanship ---> http://www.paardenpuur.nl/

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:47

Respect! Ik vind het geweldig wat je doet. Inderdaad jammer van Blesje, maar je hebt haar een mooie kans gegeven en inderdaad een laatste weekje van liefde en warmte.

Fyanne is prachtig! Volgens mij heb ik haar ook een paar keer op tv gezien... (met zebrastrepen := )

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 11:48

Dank jullie wel,het is ook erg dankbaar werk.
Blesje was een triest verhaal,maar er zijn ook leuke dingen gebeurt bij de opvang.Ik zit 'naast' en psychiatrische instelling en op een dag had een patiënt 4 bordjes met warm eten in het weiland gezet voor de paarden.Een bordje met Gekookte aard. Broccoli en Karbonade met jus.Heel erg goed bedoeld natuurlijk,maar de paarden houden er niet van.De instelling is na melding de bordjes komen ophalen.De patiënt had het uit de keuken 'gepikt' zeiden ze.

Klopt Agossie,zij was een ppaar keer op t.v. geweest.

FB Groep Second Chance.

esje01

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:00

Goed werk!
helaas komt opvang maar al te vaak slecht in het nieuws en daar hebben de goeie onder te lijden.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 12:23

Daar weet ik alles van esje01 .
Je hebt overal rotte appels tussen zitten.Ook ik krijg vaak vooroordelen te horen,ik zeg altijd:kom hier maar kijken,dan zie je het met je eigen ogen.Er werd een keer op bokt gezegd dat het een zootje was bij mij,allemaal troep en rotzooi in de wei.Ik probeer er weinig tot niet op te reageren,maar het vreet wel aan je.

FB Groep Second Chance.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:26

Jeetje wat een hoop werk maar mijn complimenten!
Een goed hart heb jij, een hart voor dieren!
Heb je site even bekeken en ik ga je zeker onthouden! Je weet maar nooit!
Heel veel succes verder!

mysa

Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:31

Maar wat raar, Blesje stond op eem pensionstal, daar heeft dus ook niemand ingegrepen?

manumol

Berichten: 678
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:32

Mooi dat je dit doet +:)+

Als ik de ruimte had, zou ik ook een opvang voor dit soort paardjes willen zijn.
Ik hou het klein...... wij vangen nu allerlei cavia's op ;)

Maar wie weet...... ooit ;)

FerroSandy

Berichten: 826
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Tussen de koeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:33

Heb veel respect voor jou waren er maar meer mensen zoals jou...
Mensen hebben altijd wat te zeuren, maar je doet echt goed werk.
Kunnen sommige mensen nog wat van leren.

Mukkietje
Berichten: 746
Geregistreerd: 22-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:33

mysa schreef:
Maar wat raar, Blesje stond op eem pensionstal, daar heeft dus ook niemand ingegrepen?


Ja idd? en dat er nog op gereden werd?! :( ;(

Opzoek naar inspiratie met je paard? Paard en Puur Natural Horsemanship ---> http://www.paardenpuur.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:37

Respect voor wat je doet met de paarden, echt waar, dat doet mijn hart smelten om te horen dat er nog mensen zijn met echt een hart voor dieren.
Zou het zelf ook graag doen maar ik heb er helaas de plek en geld niet voor, maar wie weet ooit in de toekomst.
Ik ga ook even op je site kijken :)

NorwayFjord

Berichten: 3131
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:43

Ik vind het fantastisch wat je doet!
Echt respect :j

Zag op je profiel dat Fardau bij jou vandaan komt, wat grappig!
Zissely is mijn beste vriendin :)

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:09

Ik vind het super knap dat je dit doet, mogen veel mensen een voorbeeld aannemen. Ga zo door!

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:14

Yvonne trek je niks van die mensen aan
Jij bent te goed voor de wereld en gelukkig kunnen paarden altijd bij je terecht
En zijn zat mensen op bokt die slecht praten over je naar zogauw je ze aanbied om te komen willen ze niet
Dus dan kun je wel raden dat dat niks waard is
Yvonne ga zo door je doet het top !!

https://m.facebook.com/Smidt-Sport-En-Fokkerij-178828819495076/
Onze facebook pagina volg ons
Goede paarden bestaan uit eerlijke lijnen

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:18

Wat je doet is echt geweldig hoor! Je ziet de paardjes echt opknappen. Fijn dat er mensen zijn die dit soort paarden nog een 2e kans geven, niks aantrekken van wat andere zeggen, ze zouden beter een voorbeeld aan je nemen en helpen!

All that is gold does not glitter
Not all those who wander are lost
Insta: @red.manes



gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 13:33

Ik denk dat ze op die pensionstal niets durfden te ondernemen,bang om hun stal kwijt te raken?
Er stonden n.l. hele dure top paarden,alles was super de luxe daar.We zeiden wel dat we het niet goed vonden dat er nog op Blesje gereden werd,verder hebben we onze mond maar gehouden.We waren bang dat we Blesje anders niet meer mee kregen.
Er zijn veel mensen die niet durven in te grijpen,daar ben ik wel achter gekomen.Ze geloven ook niet dat je altijd anoniem blijft bij de D.B. als je een melding maakt.

Blarhiminn
Ja klopt Fardau [bij mij Fahya] heb ik op de markt gekocht,ze stond tussen de oude slachtpaarden.Fardau zou vals zijn,enz.Beestje was gewoon super bang en wilde niet door de mens worden aangeraakt.
Zissely heeft wonderen gedaan met haar,Respect voor Zissely! en uiteraard ook haar moeder.

manumol
Maar ook Cavia's opvangen is respect! elk dier zou een 2de kans moeten krijgen.

Zosja ik weet het,dat ik me niets moet aantrekken van geroddel.Maar soms kook je van binnen en dan kan je je soms niet inhouden.

Dank jullie wel voor de complimenten.

FB Groep Second Chance.

manumol

Berichten: 678
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:19

gohya schreef:
Ik denk dat ze op die pensionstal niets durfden te ondernemen,bang om hun stal kwijt te raken?
Er stonden n.l. hele dure top paarden,alles was super de luxe daar.We zeiden wel dat we het niet goed vonden dat er nog op Blesje gereden werd,verder hebben we onze mond maar gehouden.We waren bang dat we Blesje anders niet meer mee kregen.
Er zijn veel mensen die niet durven in te grijpen,daar ben ik wel achter gekomen.Ze geloven ook niet dat je altijd anoniem blijft bij de D.B. als je een melding maakt.

Blarhiminn
Ja klopt Fardau [bij mij Fahya] heb ik op de markt gekocht,ze stond tussen de oude slachtpaarden.Fardau zou vals zijn,enz.Beestje was gewoon super bang en wilde niet door de mens worden aangeraakt.
Zissely heeft wonderen gedaan met haar,Respect voor Zissely! en uiteraard ook haar moeder.




manumol
Maar ook Cavia's opvangen is respect! elk dier zou een 2de kans moeten krijgen.

Zosja ik weet het,dat ik me niets moet aantrekken van geroddel.Maar soms kook je van binnen en dan kan je je soms niet inhouden.




Dank jullie wel voor de complimenten.




Dank je wel :o

Klarinda

Berichten: 4707
Geregistreerd: 28-06-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:58

Super goed wat je doet Yvonne! +:)+

~ If you believe horses don't know how to count, put three carrots in your pocket and give him only two...

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:36

_/-\o_

Meer woorden zijn er niet nodig, maar wat vervelend die negatieve verhalen ;( jammer dat er zulke mensen zijn, maar ja, iedereen moet wat te doen hebben he :')

Heeeel veel succes nog!!! Vaker een topic openen zou leuk zijn!!

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:37

Echt ontzettend veel respect voor je Yvonne! Je hebt echt een hart voor dieren, en zolang ik je ken, heb ik genoeg roddels over je gehoord, maar ik weet immers beter hoe je echt ben. jammer dat mensen dan op die roddels ingaan en ze weer verder vertellen soms, zonder de waarheid te gaan weten.

En inderdaad: Als ze het niet geloven komen ze maar kijken met hun eigen ogen. Dan kunnen ze zelf zien hoe Congo en Fyanne er bijstaan, en hoe de andere zijn opgeknapt die hierboven staan.

Ik vind het geweldig dat je dit doet. Mijn complimenten heb je! +:)+ +:)+

Niet perfect is ook goed

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 17:48

Dank je wel Klarinda,Jolande en _KiMbErLeY_ .
Ik heb zóveel te vertellen over de paarden die ik in de opvang heb gehad,maar dat word een veel te lang verhaal.
Zo had ik ex-bloedtapppertje Isabel die vol met bacteriën zat,en Romy die helemaal gek werd van de jeuk,Congo die 2 jaar lang kreupel liep op het land vanwege Hoefkatrol,en bij mij al 5 jaar nooit meer kreupel is geweest en álles doet.
Jordy die met een bandage om in de wei moest,omdat hij een finaal afgescheurde pees had.Bij mij na een poosje geen bandage meer om,heb hem behandeld en ook hij kon weer álles ook,zelfs springen.
Zo nog veel meer verhalen over de verschillende opvang paardjes.

FB Groep Second Chance.

brendaa94Jarig
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:59

Zo super respect voor wat je doet! Me vriend leest nooit mee op bokt maar toen die de eerste foto zag las die toch maar mee en hij werd gewoon stil enige wat die zij; dit is echt super dat zulke beestjes een 2de kans krijgen!
Mega goed werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:02

Ontzettend veel respect voor wat je doet!
Als ik de mogelijkheid had (en het geld) had ik dit zeker ook gedaan! (misschien iets voor in de toekomst..)

Je site ziet er ook super netjes uit, heb een aantal foto's bekeken en wat een verhalen... Ik wens je heel veel succes in de toekomst en hoop dat de roddels uit de wereld gaan, en anders bewijs je hier wel dat je WEL goed voor je dieren zorgt (als ze er na 3 maanden al zo veel beter uitzien..)

Ik weet zeker dat wanneer ik hindernissen ga kopen, ik ze bij jou ga kopen :D Ook al is het alleen om je te steunen en ze er super goed uitzien!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Elin_, Irene793, Isabelle_H, Lagonda, Marjo84, marte_kandia, Relserk, sterregoud en 14 bezoekers