Schoonmaken pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 22:06

Hoe maken jullie je pad schoon, hoevaak en wat is de beste manier???
Ik zet gewoon de hoge druk spuit erop, en dat werkt best goed.
O ja, en hoelang gaat bij jullie een pad mee voordat ie op is en er een nieuwe komt?

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 09:39

Onder de pad heb ik een op maat gemaakte oude wollen deken liggen en die was ik regelmatig. Vooral als het heel warm weer is krijg je snel van die opgedroogde harde stukken in de pad. Als mijn paard erg heeft gezweet was ik de deken elke keer na het rijden, dat doe ik trouwens ook met de singel. Ik heb een leren singel met klitteband waar ik het bontje zo vanaf kan halen en in de wasmachine kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:40

Wij maken ze schoon als het nodig is, dus als er van die harde plekken in komen en ze niet meer wollig zijn aan de onderkant. Hogedrukspuit werkt inderdaad prima, maar als je die niet hebt, werkt een warme douchestraal ook heel goed. Je moet daarna echter wel flink aan het poetsen in de badkamer, want alles zit onder de haren....

Sonja

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 19:01

Als het heel erg onder de haren zit. Dan even met een rosborstel borstlen en als er harde plekken in komen gaat hij in de wasmachine op wol was 30 Graadjes. Ik heb een pad waarbij het binnenste eruit kan als dat niet kan kunnen ze geloof ik niet in de was machine.
kim

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:45

Schoonmaken met een hogedrukspuit gaat goed. Wat ik doe is de pad eens in de week stofzuigen. Zo haal je al het opgedroogde zweet en zand eruit. Ook regelmatig opborstelen om alle haren los te maken.
Een nouvoté (sp) uit USA is de 'No Sweat Pad'. Dit is een kunststof materiaal waarin kanaaltjes zitten die het zweet doorlaten c.q. afvoeren, zodat het zweet/stof niet je echte pad bereikt en dus schoon blijft. Deze pad kun je dagelijks gewoon met water afspuiten en laten drogen. Doordat het kunststof is zal hij niet verrotten.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-01 15:29

Dat klinkt wel interessant! Waar kun je die pads kopen en hoe duur zijn ze?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:57