Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 08:52

Allereerst, als het hier niet goed staat, excuses.

Per 1 oktober ga ik emigreren. We weten sinds vorige week eindelijk waar we naar toe gaan, namelijk naar Figeac in Frankrijk. Een middeleeuws stadje tussen Toulouse en Bordeaux in het zuiden van Frankrijk.
Het zit namelijk zo, ik heb mijn vriend een jaar geleden leren kennen in Nederland. Hij komt uit Liverpool, spreekt dan ook Engels en is sinds zijn 17e door heel Europa aan het reizen voor zijn werk: rugby.
Hij speelt internationaal voor Cyprus, en speelt daarnaast dan nog voor een daadwerkelijk team. Afgelopen jaar heeft hij dat in Hilversum gedaan.
Nu konden we naar Italië, Engeland, Spanje of dus Frankrijk. Uit alle opties hebben we de beste gekozen.
In principe hoef ik er niet te werken, maar gezien ik echt geen persoon ben om stil te zitten, wil ik daar wel wat gaan doen. De taal kennen we allebei nog niet goed genoeg, ik heb Frans gehad op mijn middelbare school dus de basis zit er een beetje in en gelukkig heb ik een talenknobbel :)

Nu zitten er op Bokt ook veel mensen die de stap hebben gemaakt te gaan emigreren zag ik.
Heeft er iemand ervaring met het verhuizen naar Frankrijk? En wat ben je daar gaan doen?
Zijn er eventuele tips voor mij? Ik ga daar op korte termijn al heen en ik ben werkelijk helemaal blanco.

Ik zou het heel leuk vinden als we in dit topic ervaringen uit kunnen wisselen!


XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:56

Ohhhhhh wat leuk, helemaal niet zo ver bij mij vandaan. Ik kan je wel allemaal tips geven maar misschien kunnen we beter Pb-en.
Misschien kun je beter even in het topic [HK] Emigreren, waar heen en waarom kijken.

PS mijn zoontje van 7 speelt ook rugby en is rete fanatiek. Lekker mee gaan met je man naar wedstrijd is al een goed plan, over het algemeen is de rugbyclub een hecht team met de vrouwen en kinderen er bij.

Kerstmuts

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101650
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:57


❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Lisitano

Berichten: 4932
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 09:05

Ohh als ik die profielen zie fantaseer ik al helemaal mijn eigen sprookje erbij met 6 honden en paarden <3

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:11

LZP-> BEU

Semper erit denique omnia


      Lisitano

      Berichten: 4932
      Geregistreerd: 05-09-12

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-13 09:12

      Bedankt voor het verplaatsen!

      HippoLogic

      Berichten: 9558
      Geregistreerd: 15-05-04
      Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 02:44

      Wat leuk dat je naar Frankrijk gaat emigreren. Weet je al in wat voor huis je gaat wonen of zijn jullie nog op zoek. Of wordt dat geregeld? Ga je voor een bepaalde tijd daar wonen, omdat het voor het werk van je vriend is? Spannend hoor!

      Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


      ambre

      Berichten: 7148
      Geregistreerd: 19-04-09

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:10

      Mijn ouders hebben daar ook gewoond,in een piepklein dorpje vlakbij Fleurance.
      Zaten best veel nederlanders in die streek.De taal was moeilijk,ze spreken veelal dialect waardoor bepaalde woorden compleet anders zijn.

      Zighenya

      Berichten: 638
      Geregistreerd: 08-06-06
      Woonplaats: Broek in Waterland

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:17

      Wat heerlijk zeg dat je uit Nederland vertrekt!!! Ik wilde ook graag weg, maar heb ivm de paarden gekozen voor een dorp in Groningen ipv Amsterdam. Ik ging ook helemaal alleen, dus dan is de stap ook net iets 'enger'.

      Heel veel plezier daar! Het gaat je vast bevallen.

      Everything seems impossible until it's done - Nelson Mandela

      Lisitano

      Berichten: 4932
      Geregistreerd: 05-09-12

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-13 10:54

      HippoLogic schreef:
      Wat leuk dat je naar Frankrijk gaat emigreren. Weet je al in wat voor huis je gaat wonen of zijn jullie nog op zoek. Of wordt dat geregeld? Ga je voor een bepaalde tijd daar wonen, omdat het voor het werk van je vriend is? Spannend hoor!

      Mijn vriend zit er nu al, hij logeert nu nog bij iemand uit zijn team en is druk op zoek naar een appartement voor ons. Hij speelt professioneel rugby, vandaar de stap. Hij komt uit Engeland en is al de wereld over gereisd om voor verschillende clubs te spelen. Nederland is qua rugby niet zo spannend.
      Hij heeft een contract voor 10 maanden, maar als het ons bevalt is het de bedoeling wel in het buitenland te blijven. Nederland is voor hem ook geen "thuis", maar dat zien we dan wel :=
      Gelukkig wordt er heel veel door de rugbyclub geregeld, huis, auto en talencursus. Ze zijn zelfs bezig een baantje voor me te zoeken. :)

      ambre schreef:
      Mijn ouders hebben daar ook gewoond,in een piepklein dorpje vlakbij Fleurance.
      Zaten best veel nederlanders in die streek.De taal was moeilijk,ze spreken veelal dialect waardoor bepaalde woorden compleet anders zijn.

      Dat hoor ik inderdaad meer. Waarom zijn je ouders toen weer weggegaan?
      Figeac is ook niet zo groot, maar gelukkig zitten er meer internationalen in dat team en sleuren ook vriendinnetjes mee.

      Dat is inderdaad ook wel heel dapper Bonnieaw! Ik woon nu ook in een stad, maar ik zal zo blij zijn als het straks buiten gewoon STIL is! Héérlijk!

      XLeandrosX
      Berichten: 3200
      Geregistreerd: 01-09-06

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:53

      Ik heb net even gekeken, je zit ruim 1,5 uur bij mij vandaan. Dat is best te doen toch? Als je een keer zin hebt om langs te komen ben je van harte welkom.

      Kerstmuts

      ambre

      Berichten: 7148
      Geregistreerd: 19-04-09

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:06

      Mijn ouders zijn terug gekomen vanwege familie omstandigheden en omdat je daar toch wel heel geïsoleerd zit.
      Wel jammer,was een leuk vakantieadres!
      Fijn dat ze voor jullie een hoop regelen.

      GreenRider

      Berichten: 1239
      Geregistreerd: 05-12-08
      Woonplaats: Frankrijk

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:07

      kom dit topic nu al tegen... Hoe ver ben je nu? Wat ontzettend leuk trouwens dat je naar Frankrijk gaat!
      Ik woon er zelf nu al zo'n 15 jaar en het is echt geweldig! Je moet hier wel echt wat te doen hebben. Dus als je hier paardjes hebt is het helemaal geweldig.

      AdnerB

      Berichten: 4418
      Geregistreerd: 13-10-08
      Woonplaats: vlak bij je ;)

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:11

      wauw wat gaaf!

      ik kan je niks vertellen.. ik wil je wel heel veel plezier en succes wensen! :D

      hou je ons op de hoogte?

      **Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

      Lisitano

      Berichten: 4932
      Geregistreerd: 05-09-12

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-13 08:44

      XLeandrosX schreef:
      Ik heb net even gekeken, je zit ruim 1,5 uur bij mij vandaan. Dat is best te doen toch? Als je een keer zin hebt om langs te komen ben je van harte welkom.

      Wat leuk! Dat is niet ver inderdaad!

      Ik vlieg maandag, druk aan het inpakken dus. Huis is bijna geheel leeg, alleen zo lastig wat je meeneemt in die koffers! Ik heb altijd zo'n emotionele band met mijn spullen :') Alles is te koop, alles is te koop, alles is te koop.
      Ik heb nog niks te doen, in ieder geval niets gepland. Mijn vriend wil graag samen gaan sporten en heeft ons al ingeschreven voor danslessen :+ Ik wil in ieder geval heel graag de taal gauw leren, dat is het eerste wat ik ga doen :j

      Rytir

      Berichten: 5359
      Geregistreerd: 30-05-04

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:09

      Wauw, spannend hoor! Ik ben daar in die omgeving op vakantie geweest; prachtig gebied! Veel gecampeerd bij boerderijen van mensen die geemigreerd zijn en een nieuw leven hebben opgebouwd. Ik begreep wel dat zij wat moeite hadden met integreren (toch een buitenstaander) maar of dat nu aan de geemigreerde Nl'ers of de Fransen lag weet ik niet :D Veel plezier en geluk!

      Overigens, voor de lekkerste geitenkaas moet je in St Sozy zijn bij boer Jan :Y)

      When nothing goes right,

      go left.

      Maflinger_S
      Berichten: 12152
      Geregistreerd: 01-07-08

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:18

      Daar gaat ze! Heel veel plezier en succes toegewenst voor jou en je ventje. (Trouwens die hond mag er ook wezen :D.)

      (Marijke van Sarah)

      The smarter the phone, the dumber the person
      Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

      Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
      Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
      Niet alles is maakbaar
      Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
      If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
      Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

      XLeandrosX
      Berichten: 3200
      Geregistreerd: 01-09-06

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:19

      Vlieg je op bergerac? Dan kruisen we elkaar. Ik vlieg nl naar Nederland. Kunnen we even zwaaien. Het weekend daarna ben ik met m'n zoontje een weekend op rugbytoernooi. Volgens mij niet al te ver bij jou uit de buurt. We houden wel even contact, zou leuk zijn om elkaar een keer te ontmoeten.

      Kerstmuts

      Anoniem

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:23

      Heel veel succes! , komt zo gauw dichtbij..

      _MelisS

      Berichten: 2979
      Geregistreerd: 05-08-05
      Woonplaats: Den Helder

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:07

      Wauw wat een ontzettend gave ervaring!
      Wij gaan al jaren op vakantie naar Frankrijk en ik zou ook niets liever willen dan emigreren.
      Maar dat zit er voorlopig nog niet in...
      Ben wel al bezig met het leren van de taal, ga nu m'n 2e jaar in! :D

      Follow our journey on instagram;
      @_melssy_ ♡

      Mip♡

      Lisitano

      Berichten: 4932
      Geregistreerd: 05-09-12

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-13 11:00

      Daar is dan eindelijk mijn update! :D
      Ik ben maandagochtend hierheen gevlogen, zo leuk weer mijn hondje en vriend te zien! Manu ging helemaal tekeer, had niet verwacht dat hij me nog zo zou herkennen. Toen hij me zag lopen zag je hem al op en neer springen <3
      Het is hier ook heerlijk weer, heet gewoon! Ik ben vooral heel moe van alle voorbereidingen en alle spookgedachten, dus ik ben vooral vakantie aan het vieren.
      Ik ben mijn cursus Frans gestart, en ik moet zeggen, het gaat best goed. 1 op de 10 spreekt hier Engels, de rest brabbelt gewoon in Frans tegen je. Je leert het dan wel sneller :j
      Het huisje is ook zo leuk, echt Zuid Frans!
      Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik straks meer mijn draai gevonden heb :)

      Anoniem

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:04

      Klinkt echt super!

      Lante

      Berichten: 11385
      Geregistreerd: 18-06-04
      Woonplaats: Frl

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:10

      Wat leuk! Ben benieuwd naar je ervaringen en misschien een paar foto's? :)

      ~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

      Kierkegaard

      AdnerB

      Berichten: 4418
      Geregistreerd: 13-10-08
      Woonplaats: vlak bij je ;)

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:22

      klinkt goed :D

      **Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

      Lisitano

      Berichten: 4932
      Geregistreerd: 05-09-12

      Re: Emigreren naar Frankrijk, wie heeft ervaring?

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 22:02

      Ik zal snel wat uploaden! Afgelopen weekend veel rugby gekeken, vriendje is zo blij dat ik er ben!
      Verder vier ik vooral vakantie en probeer ik het huis "thuis" te maken. Net de hond een half uur kwijt geweest die achter de konijnen aan ging de struiken in :+
      Nu met een vriendje met allemaal rugbyblessures op de bank filmpje kijken <3


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: loowny en 140 bezoekers