Zadeldekje met zakje erop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Zadeldekje met zakje erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 14:40

Daar ben ik naar opzoek. Een vierkant dekje met een zakje aan de achterkant van het zadel.
Ik heb op Divoza gezocht en nog een aantal verkoop sites, maar kon dit dekje niet vinden.
Iemand een idee waar je deze dingen kunt kopen in Friesland of eventueel kunt bestellen op het net??



MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:48

Die kan je kopen bij Horselover:

Zadeldek vierkant veelzijdig met opbergzak
Stevig katoenen zadeldek met aan beide zijden een opbergzak, handig voor lange ritten
Kleuren: blauw, groen, zwart
Maat: full

34.95 euro.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:54

ik heb hem weleens zien staan in een folder van Hypo of Divoza of beide. daar moet je maar even in kijken. als je ze niet hebt, kan je ze gratis opvragen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 15:09

Jah bij Horselover kan je dat soort zadeldekjes kopen Haha!

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Neeltje

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:51

sta_rho rhoon, weet alleen niet of dat ver weg voor je is....ze zijn niet zo duur.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:53

Jantina, weet je zeker dat je een tweede shabrakje wilt? Haha!

Horselover heeft ze inderdaad, in allerlei kleuren.
Dus ook de Hippo Assen hier, ik weet niet of het haast heeft maar anders kan ik er wel eentje voor je meenemen als ik in oktober nog naar Ameland kom.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 19:06

*LOL* Neeeeeh Cody, hij is niet voor mij, het is een kadootje voor mijn zus Haha!
Dus de horselover, ik ga direct kijken!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:43

Inderdaad kan je ze bij Hyporama kopen.Daar heb ik ze zien hangen!Hele mooie dekjes hoor.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:59

bij divoza hebben ze ze ook hoor!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 11:01

Ik heb ze idd zien hangen bij Hippo Assen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:22

Hippo heeft ze idd. 't Is dat het voor je zus is, anders is ie ook heel eenvoudig zelf te maken (voor een beetje crea meid!)
Mijn vriendien heeft de zak van een oude jas gesloopt en die op een oud dekje genaaid. Heb je er een compleet met sluiting en al....

Er past trouwens niet zo heel veel in. Een pakje brood en een pakje drinken (en een portemonnee voor onderweg), rn dan houdt het op. Maar goed wat heb je meer nodig????

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:25

Die dekjes zijn overal te koop. Zie bovengaande sugesties.
Maar wat wil je daarin gaan stoppen? Het minste, geringste wat zo'n dekje uit balans is gaat het scheef zakken. Bovendien ligt het gewicht dan direct op de rug, zeer groot risico op schuurplekken en bovendien, die zakjes zijn zo klein dat er nauwelijks een halstertouw inpast.
Er bestaan wel zadeldekjes met grote tassen eraan, inklusief een soort kussentje om de rug vrij te houden, maar waar die vandaan komen weet ik niet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:29

zelf maken vind ik een goede oplossing. Kan je op bijv. een oud dekje doen en scheelt weer geld...
Het is ook zo dat die shabrakjes die je koop vaak hele kleine zakjes hebben, echt een nadeel....

IM BACK!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-02 11:57

Overal te koop dus. Ik had ze alleen op de divoza en horselover niet gevonden, dus vandaar mijn vraag.
Zijn die zakjes werkelijk zo klein Ikke?
Als er niet eens een halstertouw in past.....

Panthera
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:56

De zakken op de sjabrakken van Horselover zijn wel groter hoor. Je kan er gewoon je broodtrommel indoen. (niet zo'n mega broodtrommel, maar toch....) Ze zijn in elk geval niet zo klein dat er nog geeneens een halstertouw in past. Op de site van Horselover staan ze niet, wel in de catalogus van 2001. In de nieuwe weet ik niet......

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:58

ikke schreef:
Die dekjes zijn overal te koop. Zie bovengaande sugesties.
Maar wat wil je daarin gaan stoppen? Het minste, geringste wat zo'n dekje uit balans is gaat het scheef zakken. Bovendien ligt het gewicht dan direct op de rug, zeer groot risico op schuurplekken en bovendien, die zakjes zijn zo klein dat er nauwelijks een halstertouw inpast.


Dit ben ik toch niet met jee eens hoor! Voor Jip hebben we nu al twee jaar zo'n dekje (tegenwoordig zelfs twee). En er past met gemak een halster + touw in en dan aan de andere kant bijvoorbeeld een jackie (ok, geen dikke winterjas). En ik heb er ook vaak een borstel en een hoevenkrabber inzitten en een flesje water. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het dekje scheef en uit balans getrokken werd, ook als ik in maar een kant iets gestopt heb. En drukkingen oid heeft Jip er ook nog nooit van gehad (en in de zomer worden die dekjes ong. 4 a 5 keer per week gebruikt).
Ik ben er dus super tevreden met de betreffende dekjes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:00

jantina schreef:
Overal te koop dus. Ik had ze alleen op de divoza en horselover niet gevonden, dus vandaar mijn vraag.
Zijn die zakjes werkelijk zo klein Ikke?
Als er niet eens een halstertouw in past.....


Ik ken twee versies. De ene heeft kleine zakjes, ong. 20cm vierkant met een klepje met drukkertje, daar gaat dus vrijwel niks in. De andere versie zag ik op trektocht, enkele jaren geleden, ongeveer 30cm vierkant, 4cm dik en met klittenbandsluiting. Dit was een relatief zwaar maar stevig dek, bont gevoerd en goed afgewerkt. waar het vandaan kwam weet ik niet maar het werd duidelijk zeer intensief gebruikt, te oordelen aan de sporen fjordenhaar van het paard.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_ en 36 bezoekers