Doorrijdplekken... AU!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Doorrijdplekken... AU!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 16:27

Wat te doen tegen doorrijden? Ik rij Engels dressuur op manegepaarden met rotzadels. Nou heb ik een eigen paard gehad en op een manege gewerkt en nooit last gehad, maar sinds kort heb ik ieder keer als ik gereden heb open billen! Verward Schuurplekken en erg pijnlijk.

Iemand een tip wat ik daar tegen kan doen? Heb al een bontje op het zadel geprobeerd, maar dat hielp niet... Verdrietig

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.


DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:29

Je hebt bontjes en bontjes Lachen
Heb je de echte lamsvel bont of een look-a-like nepper.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 16:31

Nee, heb de echte geprobeerd... En ik rij al 10! jaar en nooit last gehad en nu sinds kort.... Gewoon BALEN!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:59

ik heb het ook gehad toen ik pony kamp begeleidde .... elke dag veel rijden met de kids maar een zere kont.......die zadels waren ook erg pijnlijk.
Je hebt ook van die gelpad dingen voor op het zadel...zijn wel wat prijzig maar zitten heerlijk.

IM BACK!!!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:02

niets gelpadjes bontje enz, werken amper, gewoon zo een wielrenbroekje kopen met een zeem voering, is het zo over en rij je je nooit meer open

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 00:17

nja... heb ik ook last van en niet mijn kont.... Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 00:22

mischien een beetje uit je rijbroek gegroeid? (en dat is dan niet rot bedoeld, als je broek wat ouder word, wil dat ook wel eens lukken = ervaring)

Zinkzalf op de billen smeren bij blaren en/of open wonden, beschermd en geneest.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 08:22

IK heb in de MKZ-periode ookerg last van doorrijden gehad. Ik reed destijds veel zonder zadel, maar ook met zadel had ik direct last. Ik heb toen speciaal ondergoed aangeschaft. Van die dames-boxershorts, die in elk geval op de pijnlijke plekken geen naden hebben. Dat heeft al heel wat geholpen. Verder heb ik een rijbroek Eurostar start, waar ik doorrijplekken van in de knieholtes kreeg. Van mijn katoenen Mondoni heb ik nergens last. Dus idd zorg dragen voor goed ondergoed, een goede rijbroek, en dan de pijnlijke plekken ook goed behandelen, en evt als het niet anders gaat een paar dagen niet rijden.

Een meisje vroeger bij mij op de manege had dat ook heel erg. Zo erg dat zij op het laatst is gestopt met rijden. Zonder zadel kon ze sowieso niet, dan had ze bij thuiskomst echt de flarden aan haar lijf hangen, en met zadel was dus ook niet houdbaar.....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:22

Ik heb hier ook last van gehad, heb toen i.p.v. kantoenen ondergoed wat erg gaat schuren als het vochtig wordt (en helemaal onder een rijbroek met lerenzit Frusty ) gekozen voor super zachte, naadloze microfibre boxers en slipjes van Oroblu (pantymerk) en Fila. Ze werken perfect en ik rij met niets anders meer dan dit ondergoed. Ik heb ook schapenbondtjes geprobeert maar dat ging ook broeien en dan krijg je niet alleen doorrijplekken maar ook allemaal pukkeltjes op je billen, is ook niet echt de bedoeling Knipoog


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 11:23

Ik rij me ook altijd stuk op het naadje van mijn onderbroek, lekker precies in je naad zo´n lekkere blaar! Bloos
Nou dacht ik ik koop zo´n speciale rijonderbroek, ik kocht een m maar dat was dus een kindermaatje! Welk merk hebben jullie en waar past mijn maatje 40 kont in?

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 13:48

Ik ga gewoon van alles proberen... Ik weet in ieder geval dat het met aloe vera zalf wel heel snel dicht is!!!

Groetjes, ELine

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 16:08

Tja ik heb ook vanalles geprobeerd maar niks helpt echt. Ook zo'n zeem ding broekje niet. Het ligt er ook aan waar je je doorrijdt.... Haha!. Als je je bij je kont openrijd kan het ook nog weleens helpen om met een string te rijden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers