karakteranalyse aan de hand van foto's?, een experiment

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 19:48

Ik heb van een vriendin een boek geleend van Linda tellington jones over perssonlijkheidsanalyse bij paarden aan de hand van het uiterlijk, met name het hoofd van het paard. Ik vind het een beetje dubieus maar mijn vriendin gelooft dat er wel degelijk iets inzit. De paarden die ze kent daar klopte het wel ongeveer bij. Maar bij paarden die je kent ga je natuurlijk wel makkelijk naar jezelf toerekenen. Daarom wil ik een experiment houden. Jullie posten hieronder (bij voorkeur twee) foto's van je paard, een vooraanzicht (zijn hoofd recht van voren) een een profiel (het hoofd van opzij Ik ga ze analyseren aan de hand van het boek en jullie zeggen dan weer of het wel of niet klopt. Vertel er even bij (als dat niet te zien is op de foto) of en waar hij of zij kruintjes heeft op zijn of haar hoofd.Verder niets over het paard vertellen



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-06-05 19:49 ]</font>


Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 20:06

OK komt ie Pam, De foto's zijn niet heel duidelijk, een beetje ver weg, dus het is een beetje moeilijk. Heeft de pony kruintjes op zijn hoofd? Zo ja hoeveel, wat voor een vorm en waar?

Dit kwam eruit: Ongecompliceerd paard wat makkelijk leert een klein beetje neiging tot gevoeligheid.
intelligent en cooperatief
stabiele ongecompliceerde persoonlijkheid
paard is geinteresseerd, enthousiast en actief
een betrouwbaar paard wat graag meewerkt
soms teruggetrokken
evenwichtig

Wat denk je?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:07

Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft een kruintje bij zijn maantop, en nog tussen zijn ogen, op zijn bles, dat zijn er geloof ik zelfs 2 of 3. Hij heeft er iig veel!
Volgende paard:
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft alleen een kruintje onder zijn kolletje, wat je hier net ziet. Verder niet geloof ik, ja, net achter zijn oren aan beide zijden van zijn manenkam..

_________________
<center><font color="red">...but I'm a Supergirl, and Supergirls don't cry...
...but I'm a Supergirl, and Supergirls just fly...</font></center>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-06-05 20:19 ]</font>

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:16

ze heeft een kruintje net boven haar kolletje.

pfff ff mn woordenboek pakken *LOL* bedoel je:

probleemsloos paard, leert makkelijk, kan soms gevoelig zijn (?). Mijn mening: Ze is probleemsloos is altijd makkelijk te berijden uitstekend geschikt voor kinderen, maar soms heeft ze even genoeg van de rondjes in de bak en van de ukkies op haar rug en krijgt de kolder in dr kop (gevoelig, uh?)
Intelligent en cooperatief (wat was dat, werkzaam, meegaand, gemakkelijk?) ze wist wat ik bedoelde dus dat vind ik slim, en ze doet echt alles voor je.
paard is geintresseerd entoshiast en actief: ze is supernieuwschierig, altijd haar oortjes naar voren, maar actief.. ze is iet wat sloom maar als je dr aanspoort lekker voorwaarts.
betrouwbaar paard wat graag mee werkt: niet 100% maar er kunnen zelfs kleintjes van 4 op. ze werkt graag mee ja.
soms teruggetrokken, nou dat niet echt, maar soms heeft ze zoiets van ja doeii en dan komt ze niet naar je toe, dan blijft ze in een hoekje (of op t land oid dus hoekej *LOL*)
evenwichtig is?

ja ik ben dus niet erg slim Verward heb ik het goed begrepen Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 20:20

OK Laui, komt ie
1e paard :
paard dat makkelijk leert.
intelligent en cooperatief
flink wat koppigheid oplossen met respect, niet met vechten
Vrij onafhankelijk, vastberaden
Geinteresseerd, enthousiast, actief
Mentaal snel intelligent
Gecompliceerd karakter
Toppaard, niet gemakkelijk maar trots en onafhankelijk
Grote betrouwbaarheid
Heeft de neiging emotioneler en sterker te reageren dan gemiddeld. Raakt vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden. Straffen helpt niet, beter tot rust laten komen.

Wat denk je Laui?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-06-05 20:22 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 20:22

OK Laui, komt ie
2e paard :
Neiging tot gevoeligheid en soms ook schrikachtigheid
intelligent en cooperatief
gevoelig paard
leert snel zeer grote intelligentie, gaat zich snel vervelen en dan zelf op zoek naar manieren om zich te amuseren
vrij onafhankelijk en vastberaden paard
paard denkt heel wat na, kan zichzelf maar moeilijk veranderen. zolang de trainer eerlijk is cooperatief kan sterk reageren of schrikken in onbekende situaties

kan inflexibel zijn
energiek en soms wat heftig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-06-05 20:32 ]</font>

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:24

ehhm..za; eens goede foto's zoeken!stom, dat je van je eigen paardje geen duidelijke profiel of van voren hoofd hebt! Haha!
[img]../upload/408/m+srechtsgalop.bmp[/img]
[img]../upload/408/sbrutaal.bmp[/img]
[img]../upload/408/goedespot.jpg[/img]
[img]../upload/408/spotboekelo.gif[/img]
hoop dat je er iets aan hebt.Ze heeft btw volgens mij alleen maar in/op/onder haar kolletje een kruin,weet niet zeker.. Ach,Colin ook maar ff:
[img]../upload/408/colinknuffel.jpg[/img]
[img]../upload/408/colin+ikke.jpg[/img]
[img]../upload/408/colin+magic.bmp[/img]
Als hij een kolletje zou hebben zou z'n kruin daar ook zitten zeg maar..op de plaats van een kol dus Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:27

wow, die zit er wel eng dicht bij hoor!
Joop is ontzettend moeilijk, met slaan bereik je echt helemaal niets, behalve dat je hem geestelijk gewoon sloopt (is echt gebeurt). Als hij eenmaal voor je werkt, dan leert hij als een tierelier, en hij onthoudt echt alles. Mensen die hem 1x niet zo aardig behandelt hebben (waar hij extreem heftig op kan reageren) kijkt hij in het vervolg niet zo aardig meer aan. Hij is snel wantrouwend, en heeft heel veel geduld en liefde nodig vor je iets met m kan bereiken. Dan kun je ook echt alles met hem. Hij staat liever op gelijke hoogte met je, dus als ik er naast sta doet hij vrijwel alles (soms duurt het iets langer). Hij is best eenkennig, komt ook door het vertrouwen wat bij hem moeilijk te winnen is. Koppig is hij zeker, het moet allemaal volgens zijn regeltjes, dan is het best, maar als er bijv een man in de buurt komt, dan slaat hij gelijk op tilt. Niemand die het ziet, maar ik merk het gelijk. Hij is voor mij zeker een topper. Hij kan onwijs goed springen maar mag dat niet meer (lichamelijk beetje brak), en daarom storten we ons een beetje op dressuur en dat gaat onwijs goed. En wat ik al zei: eenmaal zijn vertrouwen gewonnen (duurt vrij lang, het lijkt soms alsof je er bent, maar ik vraag me soms af of ik niet nog errug lang te gaan heb, en ik heb m al ruim 6 jaar!) dan is het een gouwe maatje. Hij kan een rots in zijn eigen branding zijn, maar tegelijkertijd ook het briesje dat alles omver waait. Hij is eigenlijk heel onzeker over zichzelf (nieuwe dingen), of hij het wel goed doet, maar wat hij doet, doet hij vaak met volle overtuiging.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:31

dit is leuk om te lezen zeg!!!
(en laui klinkt als een eruug leuk paardje *LOL*)

jammer nou dat ik het niet snap Verdrietig (pffff ik heb onderhand een iq van een goudvis, btw niet beledigend bedoelt)

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:32

[img]../upload/347/toy+.jpg[/img]
[img]../upload/347/toy++.jpg[/img]
[img]../upload/347/toy+++.jpg[/img]
[img]../upload/347/toy++++.jpg[/img]
Hij heeft 1 kruintje in zijn kol...


Ff kijken of het klopt wat jij me gaat vertekllen

_________________
Sluit me op in je hart, en verlies de sleutel...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-06-05 20:35 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:41

pam: het is het leukste paard dat er op de wereldbol rondloopt. Iedereen kan erop stappen, met hem wegrijden, maar ik weet gewoon zeker dat het niet zo is zoals hij bij mij loopt. Vooral omdat ik weet wat het gekost heeft om hem er te krijgen, dus voelt het voor mij extra tof! De mensen die zo met hem wegrijden krijgen in no time probleempjes, en dat is altijd leuk }>
ongecompliceerd: is lekker makkelijk, geen moeilijke doolhoven, geen onverwachte karaktertrekjes ed, gewoon lekker makkelijk te doorgronden (ideaal voor maneges)
cooperatief: samen werken
stabiele onge...: kun je op bouwen, pikt veel
gevoelig: soms op de teentjes getrapt of het ergens niet mee eens.
snappie?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 20:44

Sorry, ik moet even film kijken van mijn vriend, hij vind me niet gezellig. Ik ga de rest later bekijken morgen (of vanavond later zo verslaafd ben ik wel Lachen )

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:52

hahaha ok!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:06

hoi..
leuk zeg zo'n karakteranalyse!!!
misschien wil je de moeite nemen is te kijken
op t plaatjesforum....
t kopje...voor de belangstellende onder ons..
staan nl foto's genoeg...
an

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:30

wil je deze ook nog ff doen?Afbeelding


Afbeelding


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [**] op 2001-06-05 21:33 ]</font>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:58

[img]../upload/20/lottie2.jpg[/img]
zijkant

[img]../upload/20/lottie3.jpg[/img]
voorkant

hij heeft midden in zijn kol een kruin en op de rand van z'n linkerkaak ook een kleintje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:08

[img]../upload/4/hoofd.jpg[/img]
[img]../upload/4/koppie2.jpg[/img]
Geen aftekeningen, kruin tussen de ogen, en midden onder op de buik

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:45

Ennnnn....zegt U het mij maar...

[img]../upload/19/meandorrybitesize.jpg[/img]

[img]../upload/19/orryenikneuzen.jpg[/img]

[img]../upload/19/orrypaars.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik ben benieuwd ik heb het boek zelf ook *LOL* Hij heeft trouwens 1 kruintje en een doorlopende eronder, zo'n verticaal streepje.


_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-06-05 22:50 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:34

ik heb het boek ook en mag zeggen dat ik het een heel leuk boek vindt. omdat ik paardenportretten teken zie ik er ook nogal wat verschillende en ga dan ook wel eens de theorie uit dat boek toepassen en vind het dan altijd erg leuk om van de eigenaars te horen dat het vaak nog klopt ook. Ik heb Lois ook geanaliseerd met dat boek en het klopt precies.
Goed boek, zou je gewoon voor de lol eens aan moeten schaffen het heet "de persoonlijkheid van uw paard". geschreven door Linda Tellington Jones isbn 90-384-1048-4. Misschien een ideetje om hem via Heike te bestellen zodat er ook wat naar Brooks gaat???

Niets zo charmant als een paard in her land.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:41

Hoi dimmelim,

Ik hoop dat het lukt!
[img]../upload/560/dennis.jpg[/img]
Hij heeft 1 kruintje precies tussen z'n ogen.
BVD!
Groetjes
Ciska

[edit:BartVB]Megagrote .bmp omgezet naar .jpg[/edit]

_________________
Geen beter paardje dan een SHET!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-06-26 00:16 ]</font>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:24

Gaaf zeg die van leys ook maar een neerzetten.

Maar dat komt nog.

Gr Prius

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:24

[img]../upload/3/helemaal.jpg[/img]

[img]../upload/3/hoofd5.jpg[/img]

[img]../upload/3/sneeuw.jpg[/img]

Enne volgens mij geen kruitnjes

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 19:37

Voor Margje:
1e paard. De foto's zijn echt te onduidelijk hiervoor en ook te ver weg. Heb je geen duidelijkere foto's?

2e pony
Combinatie van gevoeligheid, durf en intelligentie, cooperatief. Neiging ruiter uit te proberen. Kan koppig zijn. Onafhankelijk en vastberaden. Alert. betrouwbaar. Kan snel en goed leren, kan zijn intelligentie ook gebruiken om een onervaren ruiter af te troeven. Eigenzinnig

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 19:54

Shanaia:
Paard dat makkelijk leert. kan inflexibel zijn. Gevoelig. Gaat zich snel vervelen en dan zichzelf amuseren. dit gedrag wordt vaak ten onrechte bestempeld als eigenzinnig. Onafhankelijk en vastberaden. Kan worden bestempeld als "moeilijk"
Heeft daarnaast ook kenmerken die juist zouden wijzen op gebrek aan mentale ontwikkeling, dit kan ook zijn omdat het paard nog jong is. Een beetje onduidelijk dus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, Vagabondo en 87 bezoekers