Trakehners

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 23:40

Hoi! Party!!
Ik las net onder Rijtechnische toestanden iets over bloedpaardjes en daar gaf ene Zep zijn mening n.a.v. zijn bloedpaardje: een trakehner. Aangezien ik er zelf ook een heb Pling (yeeehaaa) ben ik erg benieuws wie van jullie er eentje hebben en hoe die zijn in het karakter. De mijne is dus ook zo'n bloedje, in die zin dat hij erg gevoelig en sensibel is Scheve mond\ , soms liever lui dan moe Slapen , als ie eenmaal loopt vreselijk werklustig is Party!! , een groot rechtsvaardigheidsgevoel kent dus laat ik vooral niet boos worden tenzij hij het echt verdiend want dan pikt hij het. Het is een erg eenkennig dier dat tot niks gedwongen kan worden, maar met de juiste aanpak heel veel voor je wil doen. Het is geen makkelijke opgave, maar ik wil nooit meer wat anders! Ik houd namelijk niet zo van lomperikken en bij deze hoef ik mijn vinger maar op te steken of hij denkt Verward ! En die van jullie???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 00:05

Die van mij is van Poker E x Praelat x Harnisch, in Dld gefokt en gekocht. Hij is wel anders "bloederig" dan m'n vorige paard moet ik zeggen (die was volbloed x anglo) Ik heb vroeger ook altijd NRPS pony's gehad, dus daar heb ik het een beetje op mogen leren Haha! . Hoe is die van jou gefokt?
Ik heb zo'n paard die van de simpelste dingen over de rooie kan gaan, maar dan het uitscheren van z'n oren of andere van zulk soort in de regel "enge" dingen dan weer prima vind. Verward
Het is soms wel erg vermoeiend, maar hij heeft als het er op aankomt wel net dat beetje extra!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:30

Ik heb een verzorgpaard gehad dat was een Trakhener die stond op Berckenhoeve in Wenum-Wiesel. Ik weet niet hoe hij gefokt was, maar hij was erg eigenwijs, ik kon hem als 12 jarige niet aan, dus die heb ik niet lang verzorgt.

Ik heb nog stage gelopen bij stal Marienburg, ook in WenumWiesel, eem Trakhener dressuurstal. Ik vind het echt super mooie paarden en als ik het geld had....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:42

Ik heb geen hele maar een halve Trakhener Haha! . Mijn paard is KWPN gefokt en heeft als vader Michelangelo. Volgens mijn instructeur heeft hij een typisch Trakhener karakter *LOL* en hij zou het moeten weten want hij rijdt en reed meerdere Trakheners Kwijl .
Ik herken mijn paard echt helemaal in jou omschrijving Party!! . Toen hij nog jong was, ging hij regelmatig helemaal uit zijn dak, dan voelde ik zijn hart tussen mijn kuiten kloppen. Voor enge dingen kon hij ook zo razendsnel omdraaien en wegspurten dat ik het hoorde kraken in mijn nek en mijn rug au au Verdrietig Scheve mond\ .
Hij is nu 8 geworden is echt een stuk wijzer. Zijn vertrouwen in mij is veel groter geworden. Ik zou ook nooit meer iets anders willen. Ondanks alle tegenslagen die ik in het begin heb gehad kan ik nu zeggen dat dit echt mijn droompaard is Lovers
Dit is hem:
[img]../upload/97/j&l7k.jpg[/img]
[img]../upload/97/j&l4.jpg[/img]
_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-06-06 08:45 ]</font>

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:00

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:43

ja hier in de buurt zit een trakehner stoeterij
prachtige paarden hebben ze daar.
Ze rijden er regelmatig mee in de oranjehal(binnenbakken hier waar je met contract kunt rijden)
wat kunnen die paarden gaan zeg! die man rijd er meestal met 1 van de hengsten Kwijl

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:44

Mijn paard is voor slechts 50% Trakehner (25% Engels volbloed en 25% KWPN). Hij is heeeeeel braaf. Ik ben nu drie keer met hem buiten geweest (hij is net vier) en vind alles spannend, niet eng, zolang er maar een ander paard in de buurt is. Hij wil wel alles onderzoeken. Dat gevoel voor rechtvaardigheid ken ik wel heel goed. Durf het eens om hem een tik te verkopen, dan is hij de rest van het uur chagrijnig. Hij is ook werkwillig en als hij eenmaal op gang is, blijft hij ook lopen ook.
Echt eenkennig is hij geloof ik niet, alleen hebben ze soms moeite om hem uit de wei te halen. Dan rent hij gewoon rondjes door de wei met alle andere paarden erachter aan Extreme duivel
Hij is ook een echt macho-paardje en ik zou hem niet meer kunnen missen hoor.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:04

bij mij op stal staat een zwarte trakehner merrie ze wordt gedekt door nero (waarschijnlijk) en ja ze is wel lief maar hoe ze verder is geen flauw idee.......

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:51

Citaat:
Gaan jullie trouwens ook naar de TCN dag??


Alleen om te kijken, en naar de BBQ 's avonds waarschijnlijk.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 07:45

Pas was er iemand bij mij op stal, die vond dat Fitz typisch een Trakehner hoofd en uitstraling had.
Fitz is echter een Westfaler maar misschien zit er in de pedigree wel Trakehner bloed.

Ik zal later op de dag wel ff zijn papier inscannen, dan kunnen de kenners onder jullie mij vertellen wat voor bloed er achter zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 14:05

Gail, ik ben nu wel heel benieuwd naar de afstamming van die van jou.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 17:07

Ja, eenkennig zijn ze zeker. In ieder geval degene die ik rijd. De Balzflug merrie is daarin het ergst. Het is wel erg vertederend hoor. Ik mag er alles mee doen en ze geeft mij ook altijd likjes, Schijnheilig maar vreemden (en dan vooral mannen) vliegt ze gewoon aan!! Die mogen geeneens naar haar wijzen, laat staan aanraken. Dan vliegt ze echt met open mond en oren plat op ze af. Extreme duivel Best link! Ook best lastig want hoe doe je dat bij de hoefsmid en de veearts? Ja, probleem!! Helemaal platspuiten (helpt bijna niet), praam (gaat ze op grommen als een tijger en werkt ook niet echt) en tja, veel toespreken. Laatst heb ik haar moeten enten (eng!) omdat de veearts er niet bij kon komen. Is dat bij die van jullie ook zo erg of minder.
p.s. Ze komt uit een pion x amor merrie dus ook niet echt de makkelijkste bloedlijnen. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:48

Mijn paard is vooral in zichzelf geinteresseerd, maar na enige tijd ben ik ook zo'n beetje opgenomen in z'n wereldje. Hij kiest z'n eigen vrienden, maar mits je hem eerlijk behandelt (en dan mag je hem best een keer op z'n flikker geven als hij dat verdiend heeft, dat accepteert en respecteert hij dan ook op z'n beurt) is hij dat ook tegen jou. Hij is altijd aan het draaien en staat met een been te schrapen, maar ik ga op de vrachtwagen rustig half onder hem zitten om hem te bandageren want hij weet exact waar ik zit en zal daar z'n voeten nooit neerzetten. Hij is vreselijk bijterig, en af en toe heeft ie me ook wel te pakken, maar hij weet héél goed het verschil tussen m'n jas en mij!

Op concours is het een vreselijke macho, hij komt echt van de wagen met zo'n idee: zo, de concurrentie kan naar huis... Dat maakte hem voorheen dus echt onmogelijk te rijden Haha! Hij heeft nog maar weinig wedstrijdervaring, maar liep alleen nog maar proeven met 2en en 8en erin...

Als ik hem uit de wei haal is ie wel lief. Het hek ligt een beetje in een bosje, er staan wat bomen en struiken omheen, en nu dat allemaal in blad staat loop je dus echt een groen tunneltje in en kijk je dan uit over het land, heel idyllisch. Dan loop ik naar het hek, hij kijkt op, ik roep z'n naam, hij schreeuwt en komt heel hard op het hek af gegaloppeerd... Zóóóóó Black Beauty... Lovers heb altijd al zo'n paard willen hebben.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 23:18

Oke Zep: het is een Trakehner van Handstreich, maar eerlijk gezegd zegt dat me niet zoveel (iemand van jullie wel), dat schijnt een Deense Trakehnerhengst te zijn. Hij is in ieder geval 100% Trakkie! Hij leeft inderdaad erg in zijn eigen wereldje en ein-de-lijk maak ik daar ook deel van uit. Hij is super werkwillig maar ook liever lui dan moe...dat klinkt tegenstrijdig he?! Maar toch is het zo. Er zit verder absoluut geen kwaad bij en dingen waarvan je zou verwachten dat een paard het eng vindt, vindt hij niet eng. Eigenlijk vindt hij weinig echt eng, maar hij kan wel flippen van teveel spanning of juist teveel lol...Maar ondanks dat ik even heb moeten wennen zou ik echt geen andere willen!!! Hij kan erg mooi lopen en goed springen, kortom: het is echt een toppertje! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desireeee_x, Hanneke137, jitskenienke, Talishe, Zunzuncito en 39 bezoekers