éen klein beetje een eigen tinkertje......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 21:14

Dankzij Renate (Akerna)
Reante red het niet om alle paarden alleen zadelmak te krijgen dus mocht ik komen helpen.
Voor mij erg goed want behalve heel erg leuk leer je er nog steeds van elk paard zoveel bij.
(hoeveel merrie's moeten er in totaal onder het zadel renaat?)
Renate rijd daar dus een hengst en echt die is zo onwijs braaf voor een hengst!Ook gaat ze nu een merrie er extra bij rijden en ik ben dus vandaag begonnen om m'n 'eigen' stinkertje zadelmak te maken.
Jawel ik heb een tijdelijk eigen tinkertje toegewezen gekregen van renaat zodat ik me daar mee kan vermaken en we elkaar niet in de weg lopen.
Ze heet Suzanne en is 3 jaar en donkerbruin bont Lovers Lovers ze is een vrij grote maat en echt een knuffel
Renmate gaat straks ook met een andere merrie beginnen geloof ik maar dat mag ze zelf vergeten want ze lijken heeeeeel veel op elkaar en ik vergeet de meeste namen meteen weer.

Vandaag voor het eerst gepoetst en daarna aan het halster gelongeerd.
aan het einde even het bit in gehad daar moest ze heel hard van flemen:))

binnekort weer foto's neer zetten als het goed is heb ik hele leuke van Renate en cros gemaakt:))

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:16

wat leuk zeg!
ahhhh een eigen tinkerpaardje!leuk hoor.
die wil ik natuurlijk ook wel zien Knipoog

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:18

jij hebt tinkiepaardje al Pling

"Some memories are best forgotten"

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:19

owow
wat stoer
ik wou dat ailin en ik al zover waren maar ailin is nog echte baby lekker ieletjes
maarreh wel lief zijn tegen die tinkers he want ze zijn een stuk fijngevoeliger dan die groningers (eh klinkt leuk he?)
Afbeelding
als ik tn goed heb is de achterste suzanne en de voorste debbie
(weet t wel zeker want dat zette rennie er ook onder)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 21:25

ja klopt Debbie is mijn Lovers Lovers Lovers
dat is zo'n prachtig paard met zo'n mooi koppie!!

en daarna vind ik Cros de mooiste tinker die er rondloopt die is ook best sjiek net als debbie.
Suus is (zeg ik dat goed renaat) wat meer een lomp soortwat zwaarder gebouwd.
maar wel erg mooi net jammer dat ze wat veel wit aan d'r hoofd is.
ene ik vind ze totaal niet fijngevoelig maar misschien bedoelde je dat ook:))
Het liefst lopen ze geloof ik over je heen haha.
je weet hoe cros was bij die tinkershow door dat deurtje nou dat doet ie in de bak ook petje af voor renate want hij ziet hoord of voelt niets! en suus ook die heeft me regelmatig met poetsen geplet tegen het hek of de muur.*LOL*
Longeren had ze heel snel netjes door maar totaal niet onder de indruk van het klappen van de zweep.
dus moest ik d'r steeds aanraken of bijtikken anders ging ze geen stap harder.
maarja dat maakt ze ook weer heel erg leuk.

geloof dat Quinto die van renate de enige niet lompe stinker is.
die walst niet over je heen probeerd niet door je heen te lopen en je tenen te pletten maarja daar is mee mee gedaan natuurlijk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:28

aline(vriendin)zegt weleens tegen mijn pony:stinkerdrel.
stout he?
net als jij nimber,stinkertjes!

ja maar dan weet ik er ook nog een paar:
rarebier
maflinger
oliebollander

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:29

ja leuk he die buldozers
ailin heeft vandaag bewezen dat ik geen stalen neus heb in mn schoen.
ze ging er lieftallig opstaan
stonden 2 andere die iets hoger staan dan zij voor t hek dus die weg maarja dan moet je wel dicht bij t hek blijven (ailin gedachte) dus stoote ze der kop tegen een balk waar t hek aanvast zit raakte schrikdraad iets aan (of dat dacht ze, stond niet aan) en sprong een pas naar voren op mn voet. grrrrrrr killkillkill
maar voor de rets is ze heeel lief
maar als je cros al chique tinker vindt. dan vindt je ailin en darby pas chique. dat zijn dus echte lang benen (darby dan he) en eeltje is smalletjes

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 21:30

*proest* een oliebollander dat was toch s*hitlander?
of snerlander

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:42

na, Quinto is ook wel lomp. die loopt dwars door schrikdaad en gaas heen om maar bij de andere paarden te komen. d'r zijn alwel een aantal merries onder het zadel, waaronder debbie (die kim zoo leuk vind) en karianne (daar heb ik vandaag op gereden) thirza, elvira en boukje. boukje is brigittes eigen merrie. elvira reed ik ook heel veel en thirza ook wel. alleen door de mkz is het allemaal stil komen te liggen. en nu door de veulens zitten we ook een beetje te kijken. alleen karianne en debbie hebben geen veulen dus daar kunnen we gewoon mee rijden. en suzanne en Quinzy (moeder van Quinto) hebben geen veulen. ik ga straks zelf weer met Quinzy beginnen, daar is voor de mkz wel wat mee gedaan en heeft ook al een keer iemand op gezeten. met de meeste merries heb ik trouwens vorig jaar wel gelongeerd, dus dat kennen ze wel. maar ja om alles in je uppie zadelmak te maken is een hele klus.

suus is inderdaad wat zwaarder gebouwd, maar de zwaarste is altijd nog rocky Lachen die plet je pas echt tegen de muur/hek als ze de kans krijgt (ervaring mee Lachen )

ach het is wel errug leuk om zo lekker met ze bezig te zijn. en ik ken ze allemaal (op 2 'nieuwe'na behoorlijk goed, dus.

tja crosby is gewoon niet goed wijs. hij heeft een hoek in de bak waar hij , toen ik hem net begon te rijden 1,5 jaar terug, steeds naar toe scheurde. je houdt er dan ok niks meer aan. het enigste wat je kan doen is goed achterover gaan zitten om er niet over zijn nek af te kletteren als hij een noodstop maakt. ik heb het eruit gekregen, maar door de mkz (dat ik heel lang niet kon rijden) is het weer terug. het is trouwens ook wel onwijs grappig, want probeer maar goerd te blijven zitten (vooral zonder zadel Lachen ) maar soms ook wel vermoeiend.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:55

[img]../upload/153/karianne.jpg[/img]
dit is karianne die ik vandaag dus heb gereden.

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-06-05 22:55 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:32

Oow Nimber, je gaat Lodewijk toch niet inruilen he??

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 07:47

Oh wat een gave foto's!
Nee ik denk niet dat Lodewijk ooit nog ingeruild wordt. En Mike ook niet *LOL* .
Maar ja, je hebt mannen met een geloof waarbij je meerdere vrouwen mag hebben. Zou er een paardenhobby zijn waarbij je meerdere paarden mag hebben? Wordt nog interessant.. *LOL* *LOL* *LOL*
Doei! Dorine.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:58

Ik persoonlijk vind dat type paarden zó simpel zadelmak te maken. Ik heb thuis al onze Friezen zadelmak gemaakt en nog een stuk of 5 hier in de buurt, ze zijn stuk voor stuk allemaal zo eerlijk! Onze hengst ben ik de eerste dag op gaan zitten en de volgende dag heb ik er gelijk een klein bosritje van een kwartiertje mee gemaakt!

Echt fantastisch! Die paarden blijven zo lekker koel in de kop!

Je houd ons verders wel op de hoogte hè?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 09:18

Leuk kim!
ervaring opdoen! Altijd handig.
Veel plezier daar.

:evaw:

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 11:37

haha misschien dat ik lot bont schilder *LOL*
Ja dat viel me ookal op ik dacht dat Groningers cool in het hoofd zijn maar deze zijn helemaal cool!
ze kijken nergens van op en om!
lijkt wel of ze bijna zadel/verkeersmak geboren worden?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:05

Wat leuk: een bijna-eigen hinker-stinker-tinker! Haha!

leuke paarden vind ik het, zo heerlijk ongecompliceerd. Bij de vorige stal stond er ook eentje: hij heette Nipper want hij was op het nippertje van de slacht gered. Zo'n gaaf beest, ook vrij lomp in de omgang, maar nergens van onder de indruk en hij kon nog knap lopen ook! Goud waard zo'n paard.

Dus de tinker staat bij mij ook in de toptien van favorassen!

Veel plezier met het inrijden van al die leuke bonte paarden! Enne: blijven schrijven hoe het gaat hoor!

Groetjes Mieke

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:22

ze zijn niet allemaal zo heel cool in het hoofd hoor. we hebben er ook een paar tussen lopen die wel ontzettend gek kunnen worden. ben er vorig jaar van 1 keihard afgelazerd dus. maar een aantal zijn inderdaad zo makkelijk.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Bielsje, BimAsSpi, hoogendroog, josien_m_, Kirrietje, Mark0919, senna21, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers