Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:08

Waar mijn ouders wonen heb ik in 20 jaar tijd nooit een kat gezien met bandje en evt kokertje. En nu als ik langs ga zie ik nog steeds een nieuwe lichting katten lopen zonder bandje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41579
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:09

Junia schreef:
Pfff... gezellig topic dit. Waarom praat er bijna niemand meer met z'n buren?

"Oooooh als er een kat in mijn tuin komt, mag ik gif strooien of hem doodschieten enz enz" I.p.v. even aanbellen en zeggen dat je het niet prettig vind dat die kat in jouw tuin komt, vragen of ze daar rekening mee willen houden en kijken wat je er samen aan kunt doen.

"Ik laat mijn kat gewoon buiten en als ie in jouw tuin kakt is dat jouw probleem!!!"
* DING DONG* Daahaag buurvrouw, zeg wij hebben een kat die buiten loopt, vindt u dat een probleem? Laat u het even weten als u er last van heeft, dan kijken we naar een oplossing...

MOEILIJK JOH communiceren!

Dat hebben wij meermaals geprobeerd. Een deur in je gezicht is niet fijn praten :D

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:11

Junia schreef:
Daarom moet het dus van 2 kanten komen 8)7


Wil je alsjeblieft niet zo op mij reageren. Jouw verhaal zegt dat de 'klagers' van kattenoverlast naar de eigenaren moeten gaan. Ik reageer daarop door te zeggen dat het niet altijd duidelijk is waar een kat thuis hoort.

Wat ik dus als reactie op Cayenne ook al schreef is dat ik aar bar weinig, maar dan ook heel weinig katten met bandje en kokertje heb gezien. Hoe moet ik dan weten waar hij thuis hoort? Staat niet op zijn voorhoofd hoor.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:15

Ik zal het nog mooier maken en hier helemaal niet meer reageren, ik vind het namelijk een frustrerend topic waar door beide partijen telkens naar de ander gewezen wordt.

Was verder niet mijn bedoeling om mijn frustratie op jou persoonlijk te uiten.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:16

Je hoort zo vaak dat een kat eens ontsnapt is en vervolgens altijd door elke deur en elk kiertje probeert te ontsnappen.
Daarom is het dus zielig, ik vind dat katten gewoon niet binnen horen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41579
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:18

Junia schreef:
Ik zal het nog mooier maken en hier helemaal niet meer reageren, ik vind het namelijk een frustrerend topic waar door beide partijen telkens naar de ander gewezen wordt.

Was verder niet mijn bedoeling om mijn frustratie op jou persoonlijk te uiten.

Het is gewoon ook een onderwerp dat frustraties oproept, voornamelijk bij mensen die last hebben van andermans katten.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:45

Cayenne schreef:
Een kokertje aan de halsband werkt ook prima.

Dan moeten ze de kat wel eerst kunnen vangen := :P

Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:50

Wij hebben eens kokertjes gekocht voor aan de bandjes. En toen we telkens die kokertjesstukken vonden, hebben we dat maar gelaten. In elk geval zijn onze katten gechipt.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:52

mischien kan het topic beter gesloten worden want we gaan wel heel ver van onderwerp af
en je kan het toch nooit eens worden met dit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:00

Waarom sluiten? We hoeven het toch niet eens te worden? Maar verder vind ik het wel een interessante discussie, zolang iedereen respectvol blijft :)

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:04

Tieneke schreef:
Wij hebben eens kokertjes gekocht voor aan de bandjes. En toen we telkens die kokertjesstukken vonden, hebben we dat maar gelaten. In elk geval zijn onze katten gechipt.


Mijn kat verloor ook hele serie bandjes en bij bandjes die niet makkelijk afgaan ben ik weer bang dat ze ergens achter blijven hangen en zichzelf zo ophangen. Mijn kat is inderdaad ook gechipt :j

Maar misschien ben ik heel bijzonder maar ik weet van vrijwel alle katten op de buurt bij welk huis ze horen.
:j

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:47

D_Desteny schreef:
Je hoort zo vaak dat een kat eens ontsnapt is en vervolgens altijd door elke deur en elk kiertje probeert te ontsnappen.
Daarom is het dus zielig, ik vind dat katten gewoon niet binnen horen.


DAn mag je eens kennis maken met de kat van kennisen van ons.

Een jaar binnen geweest vanaf kitten af aan. Met de instelling: "Hij weet dat dit zijn huis is"

Toen mocht hij naar buiten, steeds kat mee naar buiten nemen. Nu een half jaar verder, kat is niet verder gekomen dan de deurmat.
Draait zich om en loopt weer het huis in.

Niet alle katten hebben die wil hoor ;)

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:50

IndianLady schreef:
Waar mijn ouders wonen heb ik in 20 jaar tijd nooit een kat gezien met bandje en evt kokertje. En nu als ik langs ga zie ik nog steeds een nieuwe lichting katten lopen zonder bandje.

moet je geen kat hebben die over hekken springt en in bosjes takken loopt, want dan hangen ze, veels te gevaarlijk, want dat doen alle katten

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:34

animalwoman schreef:
van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op



Misschien moet je je gebruikersnaam veranderen in CatHater want je doet je naam geen eer aan.

Mear

Berichten: 1359
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Ridderkerk/Delft

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:44

Denk dat ik volgende keer ook gif strooi voor kinderen die in de tuin komen en niet luisteren. Oh nee dat is weer moord.

Ik verbaas me dus wel dat mensen dieren bewust vergiftigen terwijl die er weinig aan kunnen doen. Steek dan de banden van de eigenaren lek ofzo.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:53

Mear schreef:
Denk dat ik volgende keer ook gif strooi voor kinderen die in de tuin komen en niet luisteren. Oh nee dat is weer moord.

Ik verbaas me dus wel dat mensen dieren bewust vergiftigen terwijl die er weinig aan kunnen doen. Steek dan de banden van de eigenaren lek ofzo.


alsof je weet welke kat bij wie hoord

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:34

animalwoman schreef:
Mear schreef:
Denk dat ik volgende keer ook gif strooi voor kinderen die in de tuin komen en niet luisteren. Oh nee dat is weer moord.

Ik verbaas me dus wel dat mensen dieren bewust vergiftigen terwijl die er weinig aan kunnen doen. Steek dan de banden van de eigenaren lek ofzo.


alsof je weet welke kat bij wie hoord

En als je het weet, probeer dan eerst met de eigenaar te praten of zoek andere (niet strafbare) oplossingen...

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 02:16

Miepie77 schreef:
je kan ook kattenschrik kopen en in je tuinstrooien, opgelost en krijgt niemand wat van, of van die aparaatjes die een pieptoon geven als een kat je tuin betreed.


Is dat niet een beetje heel veel de omgekeerde wereld? ík zou dingen moeten kopen/aanschaffen/in míjn tuin moeten plaatsen of veranderen, om ándermans katten uit míjn tuin te houden? :?
Nee sorry, dan jaag ik ze liever zelf persoonlijk weg. Ik geef geen euro uit aan andermans dieren die mij overlast veroorzaken, dat moest er nog maar eens bijkomen bij hetgeen ze al mollesteren!

Jaag ik ze liever hoogstpersoonlijk weg. Heb ik wat in m'n handen dan smijt ik daarmee, heb ik niets dan ren ik achter ze aan al 'ksssttt!!!!! roepend. En de ontzettend tamme, harige raskat van onze nieuwe buren 2 huizen verderop, die hier nu bijna iedere dag en nacht in de tuin zit (en dus ons hondje in onze tuin aanvalt en onze duiven in onze tuin probeert te pakken) die jaag ik de volgende x niet weg als die zich hier laat zien, maar die grijp ik bij z'n lurven en lever hem/haar netjes bij zijn/haar eigenaar af. Met de mededeling 'deze keer krijgt u 'm nog netjes terug, volgende x issie voor mij...........'.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 02:19

Miepie77 schreef:
animalwoman schreef:
van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op

Jij bent echt triest, een kat weet niet waar ie wel en niet mag lopen -O- ongelooflijk, wat een bruut, bah!


maar als katten/poezen-eigenaren hun verantwoordelijkheid dus níet nemen (geen namen noemend, maar er zijn hier dus ook mensen die bij ieder onderwerp roepen 'gadverdamme, dat je dát een dier aandoet! maar laten hun katten als nog gerust buiten...)

wát moet je dán in hemelsnaam aanvangen?!

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 06:13

Wat me al jaaaaaren opvalt, is dat er op bokt (en op diverse andere fora zal het ongetwijfeld niet anders zijn) zoveel zeikmensen zitten. Ik ben zoooo blij dat bij mij in het dorp niemand zeurt over mijn lieve buitenkatje. Welnee, er komen juist mensen bij me langs die haar zo schattig vinden. En dat is echt waar (want het is een schat van een kat, kan er niets aan doen, maar ze is populair :D ). Maar hier op bokt wordt altijd driedubbel gezeverd over loslopende katten, maar ook op kinderen, op mensen die hun paard per se 24/7 buiten houden en ook nog eens bitloos rijden. Proest. Ik voldoe helemaal aan het beeld, zalig. Gif strooien voor katten, hoe gestoord kun je zijn dat je dat 'begrijpt', 'goed keurt' of wie weet, zelfs doet -:(- . Gelukkig merk ik in real life dat mensen veel toleranter zijn. Over kattenkoppen gesproken. :P Als je een probleem met mijn kat hebt, spreek je me maar persoonlijk aan, in plaats van op bokt te lopen bleren. Ik wacht het in spanning af. ;) ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:02

Leuk hoor al die opmerkingen over 'spreek mij maar aan over m'n kat' maar hoe moet ik nou weten welke kat van wie is :roll: ze hebben geen brandmerk met 'kerklaan 10' oid.

Gif strooien vind ik not done. Maar ik snap wel dat sommige mensen gewoon niks aan 'ongedierte' in hun tuin willen (bepaalde insecten, muizen, etc) en dat ze daar katten ook onder vinden vallen als die de boel gewoon slopen/pissen/poepen in de tuin - ondanks dat die wel een baasje hebben. Ik vind alle dieren met gif bestrijden maar niks (en ben dan ook erg blij met alle beestjes in m'n tuin - op de katten na maar gelukkig zitten die er minder nadat we kippen hebben gehad die de katten pakten)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:13

Twiggy2008 schreef:
Wat me al jaaaaaren opvalt, is dat er op bokt (en op diverse andere fora zal het ongetwijfeld niet anders zijn) zoveel zeikmensen zitten. Ik ben zoooo blij dat bij mij in het dorp niemand zeurt over mijn lieve buitenkatje. Welnee, er komen juist mensen bij me langs die haar zo schattig vinden. En dat is echt waar (want het is een schat van een kat, kan er niets aan doen, maar ze is populair :D ). Maar hier op bokt wordt altijd driedubbel gezeverd over loslopende katten, maar ook op kinderen, op mensen die hun paard per se 24/7 buiten houden en ook nog eens bitloos rijden. Proest. Ik voldoe helemaal aan het beeld, zalig. Gif strooien voor katten, hoe gestoord kun je zijn dat je dat 'begrijpt', 'goed keurt' of wie weet, zelfs doet -:(- . Gelukkig merk ik in real life dat mensen veel toleranter zijn. Over kattenkoppen gesproken. :P Als je een probleem met mijn kat hebt, spreek je me maar persoonlijk aan, in plaats van op bokt te lopen bleren. Ik wacht het in spanning af. ;) ;)


Wat een vreemde post. Neem je nou dit hele topic persoonlijk op? en daarbij scheer je iedereen nog even over 1 kam, maar heb je niet gedacht over dat jouw kat zijn ontlasting doet in tuinen van een ander?

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:55

Mijn katten lopen lekker buiten :D
Eentje dan want de ander ligt de hele dag binnen te maffen en wil savonds pas naar buiten. Maar de ander die wil je niet binnen houden, begint om 7u in de ochtend al te miauwen en tegen de deur op te springen. Geef je daar geen gehoor aan gaat ze kastjes en lades openmaken, achter de tv kruipen enz :P
Gelukkig is het bij ons in de buurt ook een kattenbuurt en lopen er nog veel meer rond.
Heb ook tegen buren gezegd dat ze gerust de waterslang erop mogen zetten als ze uit de tuin moeten.
Overigens zijn mijn katten wel geholpen en lopen/ of Nja slapen ze altijd in en rondom de tuin, die maar 3x4m is.

Ook ik heb last van andere katten, poepen in mijn tuin, sproeien tegen spullen, maar ik ruim het op en zorg dat ze op die plekken niet meer kunnen poepen. Omdat ik het wel leuk vind om al die katten buiten te zien lopen.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:41

Twiggy2008 schreef:
Wat me al jaaaaaren opvalt, is dat er op bokt (en op diverse andere fora zal het ongetwijfeld niet anders zijn) zoveel zeikmensen zitten. Ik ben zoooo blij dat bij mij in het dorp niemand zeurt over mijn lieve buitenkatje. Welnee, er komen juist mensen bij me langs die haar zo schattig vinden. En dat is echt waar (want het is een schat van een kat, kan er niets aan doen, maar ze is populair :D ). Maar hier op bokt wordt altijd driedubbel gezeverd over loslopende katten, maar ook op kinderen, op mensen die hun paard per se 24/7 buiten houden en ook nog eens bitloos rijden. Proest. Ik voldoe helemaal aan het beeld, zalig. Gif strooien voor katten, hoe gestoord kun je zijn dat je dat 'begrijpt', 'goed keurt' of wie weet, zelfs doet -:(- . Gelukkig merk ik in real life dat mensen veel toleranter zijn. Over kattenkoppen gesproken. :P Als je een probleem met mijn kat hebt, spreek je me maar persoonlijk aan, in plaats van op bokt te lopen bleren. Ik wacht het in spanning af. ;) ;)



Zal ik dan maar mijn honden in jou tuin laten schijten iedere dag en je tuin overhoop laten trekken??
Eens kijken wat je daar van vind, en dan zeker niet lopen zeuren!!!!

Sorry hoor, maar ik vind jou post iedereen over 1 kam scheren

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:44

Fiffill schreef:
Leuk hoor al die opmerkingen over 'spreek mij maar aan over m'n kat' maar hoe moet ik nou weten welke kat van wie is :roll: ze hebben geen brandmerk met 'kerklaan 10' oid.


Ik snap niet dat mensen niet weten welke kat bij welk huis hoort. Weet ik namelijk wel hier op de buurt (ja, ik val in herhaling). Is toch net zoiets dat je weet welke auto er bij welke buur hoort?
Zou ook nog wel kunnen dat sommige katten helemaal geen eigenaar hebben of ooit weggelopen en verdwaald zijn.