wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:57

met hoeveel weken/maanden gingen jullie met je baby voor het eerst naar een plas of strand?

Zelf hebben wij een kleintje van 4 weken oud en zijn gevraagd om zondag mee naar de reeuwijkse plassen te gaan. Weten nog niet of we het gaan doen en als we het doen wordt het sowizo niet op het heetst van de dag, onder parasol met zonnehoed en goed insmeren..

hoe denken jullie erover? zouden jullie het aandurven

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:59

Ik heb de reeuwijkse plassen gedaan toen de kleine een maand of 8 was.. ik zou het niet doen. Je hebt geen plek om goed af te koelen, en ik zou met die leeftijd niet willen koelen met het water uit de plassen (weerstand e.d.)

Te grote kans dat de kleine oververhit raakt. Je doet je kindje er geen plezier mee, en jezelf ook niet als je in de auto terug zit met een kindje dat huilt omdat het verre van comfortabel voelt.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:00

Ik ging met mn zoontje van toen een half jaar naar het strand. Was meer omdat hij in november geboren is ;-)
Neem lekker een schaduw tentje oid mee. Kleed, speelgoed en veel drinken en dan komt het wel goed. Wel opletten of het niet te warm wordt. Lekker laten spelen met een nat lapje of knuffeltje deed hetook.altijd goed
veel plezier!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:07

Zou sowieso pas eind vd middag gaan. Reismand vd wandelwagen mee. Insectennet voor eroverheen en iets om schaduw te maken (parasol, windscherm o.i.d.) ben met mijn jongste toen ze een paar maanden was ook zo naar het buitenzwembad gegaan.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:11

4 weken en een half jaar is nogal een verschil.. die ukjes kunnen zelf bijna niets regulieren kwa tempratuur.. en het is dus zelfs gevaarlijk.
Nogmaals.. IK zou het afraden ;)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:13

Ik zou het persoonlijk ook niet doen met zo'n heel kleintje en zulke temperaturen.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:15

Het wordt zaterdag niet zo warm als deze dagen volgens de voorspellingen (21 graden). Zou ook het weer afwachten hoor.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:16

Duke schreef:
Het wordt zaterdag niet zo warm als deze dagen volgens de voorspellingen (21 graden). Zou ook het weer afwachten hoor.


Alleen gaat ze zondag. ;)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:16

Ik ging voor het eerst rond de 3 a 4 maanden naar zee, maar dat was niet bij deze temperaturen (en alleen omdat ik er nog twee heb die ik ook happy moet houden). Dus ik zou met zo'n ukje niet gaan. Mocht je wel besluiten om te gaan: hou dan een romper met lange mouwen, een dunne broek en een flinke zonnehoed aan plus het gezichtje en de handjes heel goed insmeren met de hoogste factor die je kunt vinden en neem een zonnetentje mee waar hij in kan liggen, ze zijn echt zo verbrand die kleintjes! En heeeeel veel drinken geven natuurlijk. Maar ik denk eigenlijk dat het een dikke ellende wordt, jij zit ook niet op je gemak als het kleintje zich niet goed voelt en met veel direct zonlicht, de warmte, veel invloeden van buitenaf, drukte, noem maar op. Ik zou er niet voor kiezen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:37

die van mij is 6 mnd en die neem ikecht nog niet mee daarheen...

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:28

4weken is nog erg klein, veel te warm zelfs onder parasol....
Zou het niet doen, kleintje zou er alleen maar last van hebben....

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:32

Iris82 schreef:
Ik zou het persoonlijk ook niet doen met zo'n heel kleintje en zulke temperaturen.

Precies, 4 weken is echt nog heel klein...
Dat je daar überhaupt al zin in hebt, zo snel naar de bevalling. Ik had er niet aan moeten denken ;)

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:33

Niet doen. Is nog veel te jong.
Niet alleen de warmte maar ook gesleep en de omgeving is voor zo'n kleintje te veel om te behappen.
De drie R zijn toch op deze leeftijd de beste handvatten
Rust,Regelmaat,Reinheid. En aan alle drie voldoet het uitstapje niet.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:42

Ik pas mezelf even aan. Te snel gelezen en er zelf in gedachten vier maanden van gemaakt ipv vier weken. Mijn voorgangers die hebben alsnog in mijn ogen gelijk. Met vier weken kan je kindje nog geen temperatuur regelen en zal het snel te warm krijgen.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:49

Niet doen!
Echt blijf thuis en koel het huis lekker.
je doet je kleintje geen plezier mee in een hete auto te gaan rijden en dat ie lekker in zijn maxi cosi kan plakken.
Ook al heb je airco in de auto en stap je uit,stap je meteen in de hitte :n
Nee dat ie echt teveel voor zo een ukkie.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:53

als jullie eventueel wel graag mee willlen wil misschien een oma/opa/? een paar uurtjes bij jullie thuis op de kleine passen? kan die lekker koel in huis blijven en kunnen jullie toch even gezellig mee

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:03

Zijn er bomen? Want dan is het toch bijna hetzelfde als buiten in de achtertuin onder de parasol?

Wij gingen pas toen de kleine maand of 10 was.

Anoniem

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:19

Als je kindje de afgelopen 4 weken nog niet buiten geweest is zou ik het niet doen nee.
Maar verder ga ik met de post hierboven mee, onder de bomen is er naar mijn idee geen verschil met de tuin.

Maar met dit soort dingen vraag ik me dan toch ook af of de baby's welke geboren worden in zuidelijkere landen, tot een paar maanden angstvallig binnen gehouden worden.
Bedoel, Spanje Italië Griekenland Turkije etc. zijn nog even een stukje warmer en ook daar lopen veel moeders met baby's.
Om over nog zuidelijker maar te zwijgen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:58

Volgens mij is buitenlucht gezond. Gezonder dan binnenshuis vaak. En aan het water is het vaak juist wat koeler dan in een stadstuin. Dus als je met zorg je plekje uitkiest: schaduwrijk, uit de wind, etc, dan zou ik het best doen.

Het ligt er ook wel aan hoe ver je ervoor moet reizen. Ik zou met zo'n guppie dan weer niet in een warme auto of in een aircogekoelde auto gaan zitten.

En denk erom dat je zelf niet uren op een handdoekje in het gras of zand hoeft te zitten, pas goed op je lichaam wat wellicht nog niet helemaal hersteld is.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:00

Mijn zoontje is trouwens van eind augustus, dus die was al een maand of 8 toen hij voor het eerst meeging op zonvakantie. In de herfst, winter en het voorjaar waren we wel veel buiten, maar niet naar strand of water {:}

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:36

Kanelly schreef:
Als je kindje de afgelopen 4 weken nog niet buiten geweest is zou ik het niet doen nee.
Maar verder ga ik met de post hierboven mee, onder de bomen is er naar mijn idee geen verschil met de tuin.

Maar met dit soort dingen vraag ik me dan toch ook af of de baby's welke geboren worden in zuidelijkere landen, tot een paar maanden angstvallig binnen gehouden worden.
Bedoel, Spanje Italië Griekenland Turkije etc. zijn nog even een stukje warmer en ook daar lopen veel moeders met baby's.
Om over nog zuidelijker maar te zwijgen.


Mijn zus woont al bijna 30 jaar in Tunesië en daar komen baby's de eerste maanden echt niet buiten.
Mijn zus kreeg van haar schoonmoeder op haar kop en toen de baby in de avond huilde zeiden ze zie je nu wel. Het boze oog heeft haar gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:41

Ja dat heeft dan de te maken met het bijgeloof/stukje cultuur als ze het over het boze oog hebben ;-)
Niet met de temperatuur.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:43

Chubby schreef:
Volgens mij is buitenlucht gezond. Gezonder dan binnenshuis vaak. En aan het water is het vaak juist wat koeler dan in een stadstuin. Dus als je met zorg je plekje uitkiest: schaduwrijk, uit de wind, etc, dan zou ik het best doen.

Het ligt er ook wel aan hoe ver je ervoor moet reizen. Ik zou met zo'n guppie dan weer niet in een warme auto of in een aircogekoelde auto gaan zitten.

En denk erom dat je zelf niet uren op een handdoekje in het gras of zand hoeft te zitten, pas goed op je lichaam wat wellicht nog niet helemaal hersteld is.


Er is geen schaduw.. niks.. bij de reeuwijkse plassen.
Daarnaast poepdruk, en zeker voor zo'n kleintje absoluut niet gezonder dan 'binnenshuis'

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:48

Is het niet al om de temperatuur af te raden, dan toch ook vanwege alle prikkels die zo'n kleintje daar op doet. Dat kunnen ze echt nog niet handelen.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:57

Kanelly schreef:
Ja dat heeft dan de te maken met het bijgeloof/stukje cultuur als ze het over het boze oog hebben ;-)
Niet met de temperatuur.


Veel bijgeloof/cultuur is ontstaan uit handelingen die negatieve effecten bleken te hebben.
Ik denk dat men in die landen ontdekte dat baby's de warmte niet goed konden verdragen en dat dat in die vroegere jaren omdat men niet goed wisten waardoor het was ontstaan ze spraken van het boze oog.