paarden/pony's op marktplaats slecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

paarden/pony's op marktplaats slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 13:52

Vroeger keek ik voor paarden en pony advertentie altijd in de paardenbladen en de Telegraaf van zaterdags stond er ook altijd vol mee.
Tegenwoordig staan er lang niet meer zoveel advertenties, die zijn denk ik op internet terug te vinden.
Maar volgens paardenmensen uit mijn buurt is marktplaats.nl niks, dat is een site waar paarden staan fdie slecht te verkopen zijn.
Volgens mij is dat onzin, er staan er ook heel veel op.
Wat vinden jullie?

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:54

Dan zijn er wel erg veel paarden moeilijk te verkopen in Nederland. Beetje onzin.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:56

Tja, ik heb het zelfs nog sterker gehoord: 'Paarden die in wat voor advertentie dan ook worden aangeboden, zijn geen goede paarden. Want een goed paard verkoopt zichzelf wel zonder advertentie'. Ben ik het uiteraard niet mee eens, er moet maar net iemand bij jou in de buurt rondlopen die op zoek is naar een paard zoals jij te koop hebt.

Ik denk dat zowel in kranten als op internet goede en minder goede paarden worden aangeboden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:57

Dat lijkt mij ook onzin.
Natuurlijk wordt een heel goed paard vaak wel in de directe omgeving verkocht door mensen die het paard kennen en horen dat het te koop is.

Maar je moet maar net de juiste liefhebber voor je paard in de buurt vinden. Zo niet dan is marktplaats een gemakkelijke plaats om te adverteren. In bladen zoals de Hoefslag staat, net als op marktplaats, ook van alles wat. Van heel goed tot zeer slecht.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:57

Dat vind ik nergens op slaan..ik vind het ook onzin

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:58

Nou, op marktplaats staan ook heus gewoon eerlijke paarden die een particulier wil verkopen. Lang niet alle particulier aangeboden paardn zijn per definitie slecht hoor! Dat is een vooroordeel, dat juist mensen met een paardenhandelsbedrijf graag de wereld in helpen. Onzin.

Paarden die geadverteerd worden zijn tegenwoordig wel royaal aan de prijs. Een goede koop (prijs/kwaliteit in verhouding) is namelijk al verkocht voor dat er ook maar een advertentie wordt geplaatst.
Paarden die lang en vaak worden geadverteerd op internet zullen dus wel een stukje te duur zijn, anders waren ze al weg.
Overigens een paard is imo te duur als de prijs ver boven de waarde er van ligt. Dus een slecht paard met een lage prijs is niet te duur. Of je het wilt kopen is een tweede, natuurlijk...

En voor de goede orde; slechte paarden worden ook verkocht in het handelscircuit.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:58

Onzin. Mijn paard komt ook van Marktplaats af en is een fantastisch paard en ik ben hartstikke blij met hem Lovers . Er zullen heus wel mindere paarden op marktplaats te koop staan maar dat kan overal wel gebeuren. Altijd je paard laten keuren voor je hem koopt en liefst door je eigen da of een onpartijdige da dus niet de da van de vorige eigenaar.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:01

Onze Max kwam ook van Marktplaats af. Kwam hier als een klein monstertje en was binnen een week een engel. Het was een geweldig ponytje. We hebben helaas niet zo lang van hem kunnen genieten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:01

Wel heb ik, wat Dees ook zegt, bij sommige paarden die er al tig keer op gestaan hebben soms wel mijn twijfels. Waarom is het paard nog steeds niet verkocht? Niet goed? Te duur?
Zo wordt er al een hele tijd geadverteerd met een vos, Landana. Daar zijn ze geloof ik al wel een half jaar mee bezig om die te verkopen.
Voor 9950 euro, dus kennelijk vinden de meeste mensen het dat niet waard. Kan best een prima paard zijn, maar dan wordt er teveel voor gevraagd.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:03

Alleen valt het op internet waarschijnlijk eerder op als een paard langer te koop staat dan wanneer het paard regelmatig in de krant wordt aangeboden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:09

Het valt denk ik inderdaad meer op.
De enige paarden die je niet vaak op marktplaats of in de bladen zal vinden zijn echte (sub)toppaarden. Daarvoor bestaat namelijk een heel circuit waarbinnen ze verkocht worden. Een groot deel gaat overigens naar Amerika.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:11

Markplaats is gewoon een perfect advertentiemiddel. En net als bij alle advertenties staan er goede en minder goede producten tussen. Dus ook bij de paarden. Ik ken minstens twee mensen die een fijn paard via marktplaats hebben gekocht.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:18

Ik heb mijn pony ook gekocht op marktplaats en dat is gewoon een goede pony die het ook nog eens goed doet op keuringen. Dus ik vind het dikke onzin. Op het internet bereik je denk ik het grootste publiek

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:27

mijn pony staat ook te koop en staat ook op marktplaats en mijn pony is geen slechte pony met problemen maar een gezonde lieve pony

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:28

Onzin vind ik, mijn pony heb ik ook via de marktplaats, ben heel blij met hem hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Chel
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:31

Ik ken drie mensen die op dit moment hun e-pony's op marktplaats hebben staan, en het zijn alledrie prima pony's.

Er zijn ook al veel reacties op geweest, en ook mensen wezen kijken enzo.

"If you're gonna be dumb, you better be tough!"
{Johnny Knoxville, Jackass}

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:39

Idd, is dit onzin.
Je moet natuurlijk wle goed uitkijken, zal best wel eens wat slechts tussen staan. Maar dat heb je overal en zeker niet alleen op marktplaats.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

*Stallie*

Berichten: 49
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:58

Ik heb mijn paard ook van marktplaats..prima advertentiesite...en wat idd de andere ook zeggen misschien zullen er wel wat slechte paarden staan maar laat je paard gewoon keuren door je eigen goeie dierenarts..of in emmeloord is ook heel goed!!!

Houw VaN M'n PaaRdje

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:51

Hé ik hem mijn mannetje Yoshi daar ook verkocht... en die is toch niet slecht? Knipoog
Eerste premie veulentje, tja en de prijs... er is zelfs nog meer geboden dan ik vroeg... Bloos
Wat ik juist erg makkelijk vindt is als er een foto bijstaat, kan je alvast zien wat je eventueel koopt, hoef je geen lange afstanden te rijden voor een paard wat dan helemaal niks blijkt te zijn, zo kun je alvast een idee krijgen!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:02

Slaat nergens op hoor. Het ligt zoiezo bijna nooit aan de site waar je de advertentie op zet, maar aan de advertentie en eigenaar zelf natuurlijk.
En in de krant zullen ook grote bedriegers staan, op marktplaats ook, overal zijn er bedriegers.
Tja, ik vind zo te zien dat er soms goed spul tussen zit bij marktplaats.
Maargoed, niets van geloven dus want ee nadvertentie blad heeft ook weleens een bedrieger erbij..


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:31

Tuurlijk zit er wel eens een wat minder paard tussen (lees topic : verborgen gebrek wat nu?), Saphy komt dus ook van marktplaats. Echter ik heb zelf ook met 2 veulens en een 2-jarige geadverteerd en daar was echt niets mis mee. De mensen die mij Saphy verkochten waren ook gewoon particulieren, dus het zijn ook geen standaard (slechte) handelaren die daarop adverteren. Marktplaats is gewoon een makkelijke site om op te adverteren.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:39

Als je wat leuks ziet, bellen en gaan kijken. Dan weet je meteen wat het is. Altijd zelf oordelen en inderdaad het betrokken paard eventueel laten keuren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:52

Jamaica komt "van marktplaats"
Zelf heb ik ook via marktplaats een shet verkocht.
Er zitten handelaren, particulieren, alles door elkaar.
Je hebt over het algemeen zelf nog in de hand wat je koopt

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:16

Ik heb ooit ook een paard te koop aan geboden op marktplaats en die was super........Shakiro.....
prachtig paard en klinisch helemaal goed..
Dus nee paarden op markt plaats zijn geen slacht paarden of zo..
Ik denk dat er bij een handelaar meer staan!
How wat of waar je je paard ook koopt laten keuren is gewoon heel belangrijk..Niks aan het handje en dan maakt het niet uit waar je koopt of het nou bij piet of bij jan is...links of rechts..
Sommige handelaren op markt plaats ken ik ook en die zijn zeker niet slecht...

Mon-nikky

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 06:52

Er staan overal mindere en beter advertenties. En ik denk zelfs dat op marktplaats over het algemeen goede advertenties...

Een goed paard heeft geen advertentie nodig, ben ik het wel een klein beetje mee eens eerlijk gezegd... Als jij echt een goed sportpaard hebt, wat goed presteert en vaak op wedstrijd komt, moet die verkocht kunnen worden zonder advertentie.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, kimmetje26, Lui_ en 43 bezoekers