2000 euro voor 90% arabier inclusief?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

2000 euro voor 90% arabier inclusief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 21:25

Mijn collegaatje heeft van het weekend een pony'tje gekocht. Ze was al langer op zoek, had al een geschikte stalling gevonden, maar nog geen paardje. Wou eerst een Arabier, maar dacht toen ivm de aanschafprijs aan een haflinger. Is daar toch weer op terug gekomen, aangezien ze al haar hele leven droomt van een arabier, en ze niet achteraf met het gevoel wou zitten van "had ik maar...." .

In't weekend zag ze een advertentie staan in de krant. Dat sprak haar wel aan en ze heeft contact opgenomen met de mensen en is wezen kijken. Het gaat om een 90%arabiertje van 1.45m, een 8-jarige merrie. Er zouden papieren bij zitten, maar die is de eigenaar kwijtgeraakt?!?
De eigenaar heeft er 2 veulens bij gefokt, bij beiden is ze bij de eerste dekking bevrucht. Moeten ook leuke veulens uit zijn gekomen.
Ze heeft een dag bedenktijd gevraagd, maar heeft hem de volgende dag toch gekocht. ze heeft er proef op gereden, en het paardje kwam erg braaf, maar totaal niet aan de hulpen over (is jaarlijks ca 4x een buitenritje opgemaakt door jonge kinderen). Ze heeft zelf een "buigproef" afgenomen en gelongeerd op de volte. De gangen kwamen prima over, en ook het karakter sprak haar erg aan.

Nu heeft ze het paardje inclusief 2 zadels, een hoofdstel en een trailer (!!!) voor maar 2000 euro kunnen kopen. Ik persoonlijk vind dat geen geld, en vraag me af of er geen addertje onder het gras zit.
Gelukkig is ze zo slim om een van onze artsen (doet erg veel met paarden) te vragen om het paardje nog even na te kijken deze week. Ben erg benieuwd wat die ervan vindt....

Hoe denken jullie over dit verhaal?


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:26

Tja, das inderdaad een koopje! Vreemd verhaal van de papieren..
Waarom wilde de eigenaar er vanaf? Soms zit er een verhaal achter wat het redelijk logisch maakt dat een paardje voor een lage prijs snel verkocht wordt..

De keuring had ze beter vóór de aankoop kunnen doen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:11

ik weet niet in welke toestand en hoe oud die trailer is.
De toestand, leeftijd en merk van de zadels
Ik vindt het na jouw beschrijving een mooie prijs.
4500 gulden voor een pony van 1.45 m die niet goed doorgereden is zoekgeraakte/zonder papieren en trailer van ? jaar oud en 2 zadels in ? conditie.
Zul je toch meer info moeten verstrekken over oa trailer en zadels.
Als ik uit ga van een wat oudere trailer en netjes onderhouden merkloze zadels:
pony---------2250gulden goed betaalt voor jouw omschrijving van wat ze kent en zonder papieren
zadels--------500 gulden
trailer--------1750 gulden
======== 4500 gulden

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 09:29

Ik vind het een koopje en mij is gebleken dat paarden van onder de 3000 euro vrijwel allemaal iets mankeren als je ze laat keuren. Wij hebben ze nl. wel allemaal laten keuren (3 totaal en waarbij de 3e idd goed was) en moesten telkens onze prijs-eisen bijstellen omdat het gewoon niet haalbaar is een paard met papier (niet noodzakelijk, maar dat zegt wel wat) die goed is en geschikt is voor hogere klassen (3 en 4) endurance te kopen. Goed, dat is dan een eis die je aan het paard stelt, en dat vind je *dus* terug in de prijs. Maar 2000 euro vind ik erg laag, zeker met al die extra's (of het nou wat voorstelt of niet).
Tsja, misschien mijn wantrouwigheid, maar mij is gebleken dat paarden in de hogere prijsklassen pas echt goed zijn. Het ligt dus aan haar eisen of ze er genoegen mee neemt.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 00:13

maar aan wie of wat mankeert dan niets?
ongeacht de eisen..............

ik had en kwpn merrie te koop, komen er mensen uit zuid-holland kijken (woon in Overijssel net tegen de duitse grens) Zitten te klagen/zeuren over haar benen: loopt niet regelmatig, ene been langer dan de andere (dus ook voor lange afstanden/ endurance) Zoek maar eens een paard/mens of wat voor dier maar ook die voor 100 % regelmatig gaat en die beide benen evenalnf heeft (voorbenen of beide benen)

Daarbij weet ik nog uit ver verleden dat iemand voor zijn dochter voor 15.000,-- gulden een 23!!!jarige z-dressur en z-springen kocht omdat dit soort pony's "goed" zijn.

prijs van een paard bepaald net zoveel de kwaliteit als merk (cq modemerk)kleding

een paard van 15.000 euro wil niet zeggen dat je er de top mee haalt of/en dat er iets aan mankeerd.

ten eerste je koopt een paard en niet zijn/haar ruiter (m/v) erbij.
ten tweede de prijs zegt absoluut niet over de gezondheid/doestelling over het paard.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 08:56

Laatst vertelde "iemand"ik zal geen namen noemen, daar hou ik niet van, dat hun Z paard voor een dikke prijs( hogere prijsklasse) kon worden verkocht maar dat wilden ze niet ze wilden nog meer geld. Helaas pindakaas, het was een fikse blessure die de pret deed dalen want nu staat het beestje al een tijdje op rust. Scheve mond problemen in de hals en dat gaat nog een poos duren. Dure paarden hoeven ook niet altijd perfect te zijn, ik denk dat je ook VEEL GELUK moet hebben als je een paard/ pony treft die nooit iets mankeerd.

;-)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:09

Als jij je er gelukkig mee voelt, dan is het goed.
2000 euro vind ik niet echt veel klinken hoor.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:29

lijkt mij niet echt duur.
maar ik had hem vantevoren laten keuren.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 07:33

Wat ik van haar heb begrepen is dat ze aardig braaf is. Alhoewel ze nou in de bak wel laat weten dat ze er ook nog is, en het niet overal mee eens is (kopschudden ed), verder is ze erg braaf. Eergisteren heeft ze voor het eerst een ritje naar buiten gemaakt, en ook daar was ze braaf, hoewel erg druk. Ze zegt dat je kunt merken dat ie ooit wel meer aangereden is, maar het zit wel heel erg diep weggezakt!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:48

Al zou de pony afgekeurd worden, dan nog kan je vriendin door de verkoop van trailer, zadel, etc. er 't geld wel uithalen.
Dus in principe is 't niet duur.
Maar het lijkt inderdaad of er iets vreemds mee is dan grijnz. Achterdochtig blijf je dan toch he. Haha!

Laui, wat je zei over dat elk paard onder de 3000 euro wel iets mankeert, is niet helemaal waar.
Ik ken een paardje, lieve jonge ruin die net 'wedstrijdklaar is' zeg maar, leuk recreatiesport-paardje van 1.60 m, klein, geen spieren/body nog, maar wel gezond.
Is nog niet perfect aan de hulpen, maar heeft een leuk karakter en kostte 2000 euro ongeveer.
Das geen geld dan, als ik naar die drieduizend kijk... Bloos }>

Dus ze zijn er wel, alleen goed zoeken. Lachen
Succes voor je vriendin en haar nieuwe pony!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:51

Heeft ze zelf de buigproef gedaan? Is ze dierenarts dan? Ik vertrouw het niet. Vind het heel goedkoop.

'Paint' it 'Black'

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:19

Ik heb mijn paard 8,5 jaar geleden voor FL 3500,- gekocht incl toebehoren (was niet veel, alleen zadel, hoofdstel + deken...)
Hij was toen 8 jaar oud en kon nog niet galopperen.
Er zit geen papier bij, maar is na veel uitzoekwerk hoogstwaarschijnlijk een Dravebier...

Heb inderdaad wel wat kosten aan hem gehad, maar dat was mijn keus, want volgens de diertenarts was het een prima paardje. De kopsten zijn gemaakt bij een 'alternatief' genezer. (Zij is trouwens tegenwoordig een zeer goede vriendin van mij...) Knipoog

Ik heb hem van een meisje gekocht die zo vaak ziek was dat ze Donsje verwaarloosde. Mijn oom en opa kenden haar ouders heel goed en zo is hij dus bij mij gekomen. Haha!

Uiteindelijk heb ik met hem bij de ponyclub nog L dressuur gereden, paar wedstrijdjes gesprongen (ging wel apart ivm de aangeleerde galop..) , toen overgestapt naar western (ook wedstrijden gereden) en sinds 4 jaar endurance. Weinig wedstrijden, maar dat is ivm een vervoerprobleem.

Ik wil hiermee zeggen dat je voor een kleine prijs zeker iets leuks kan kopen. Hij zal alleen niet alles al kunnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, JudithO, Juut, M_arjolein, Mark0919, Martje80, Mieke, Nouki_poek, SusanH en 44 bezoekers