Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:50

:=

Ik heb daar alleen wel 1 probleem mee. Technisch gezien kan ik maar 1 foto van een topic uploaden en ook maar 1x gebruiken.
Dus als ik deze gebruikt heb kan dat niet meer. Technisch verhaal, maar elk topic heeft zijn eigen identieke code. Onder die code upload ik een foto en die matcht dan automatisch met het topic. Het is niet mogelijk om foto's te verwijderen uit het geheugen. Dus de 1e opgeslagen foto pakt hij altijd. Ook al upload ik een andere foto met dezelfde code.
Handmatig verwijderen werkt soms wel, maar meestal niet. Dat topic is dus echt briljant! Maar niet bruikbaar voor Uitgelicht helaas -O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:05

hmm, dat is inderdaad wel erg jammer want ik vermoed dat er wel meer hk topics of centrale topics waar ook foto's tussenzitten die goed op uitgelicht zouden kunnen.

Verder wat mij betreft (mijn mening), zou de categorie 'overig' ook mogen inhouden (geen idee of daar fotoseries van te vinden zijn hoor):
als iemand bijv verschillende foto's maakt van voer
Hoe het maaiproces (maaien-schudden-balen-verpakken) gaat, want hoewel veel mensen het wel weten vermoed ik dat er ook een grote groep mensen is (die op grotere pensionstallen staan bijv) die dat soort dingen nooit gezien heeft.
foto's van smid aan het werk (speciaal beslag??)
foto's van andere paardgerelateerde vakmensen (veearts, fysio, thermografie, röntgen, tijd geleden was er een topic van iemand die zijn paard op een revalidatiekliniek had staan waar ze paarden laten zwemmen), dat vind ik interessant

Ofwel... foto's van de informatief tab :P

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:08

Zeer welkom ook, mits het echt herkenbaar paardgerelateerd is :j
Er heeft wel eens een foto van aquatraining op gestaan als ik het me goed herinner....
Maar vakmensen aan het werk met paarden zijn ook zeker welkom :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

BelleFleur

Berichten: 1853
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:09

Amanda schreef:
Nieuwsberichten kunnen zeker, mits het niet teveel dubbelop wordt zeg maar (én Nieuws voorpagina met foto én Uitgelicht) :j

Even samenvattend:
- IM: ja, maar even in overleg met TS
- HK: nee
- Discussies: nee
- HAW: mogelijk, maar dan wel met vermelding HAW, anders niet vanwege het rijtechnische commentaar.

Dat laatste is wat lastig denk ik. Dan zou je er een icoontje voor moeten hebben. En dan nog: zien mensen dat wel en weten ze wat er mee bedoeld wordt?
HAW is dus even een twijfelgeval.
Ze worden nu overigens niet geplaatst, om dezelfde reden: inhoudelijke reacties zijn een vereiste en mensen zien dat niet altijd. Zelfs nu ze niet op Uitgelicht staan moeten mods regelmatig reacties verwijderen die niet aan de regels voldoen. Dat zouden er alleen maar meer worden dan.

Jurkentopics zijn een kwestie van smaak. Net als rassen, fotomeetings, disciplines. Ik wil er wel op letten om zoveel mogelijk af te wisselen en niet te laten overspoelen. Maar boycotten gaat niet gebeuren :D


Misschien bij HAW een mod opmerking plaatsen? Zo valt het ook iets meer op?

Marjo

Berichten: 37151
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:47

HK Topics zou ik juist níet in Uigelicht willen zien. Toch soms wat persoonlijks en als buitenstaander ga je toch niet in dat HK topic reageren...

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:48

Of mensen gaan dat juist wel doen omdat ze niet weten dat het een HK topic is, of wát een HK topic is, en kan me voorstellen dat de mensen die al in dat topic zitten daar niet altijd op zitten te wachten

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:38

Ik had ene heel verhaal getypt, verder gelezen, en toen was alles al gezegd.

Amanda, ik heb echt respect voor je dat je het iedereen zo naar je zin wil maken!

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:03

Joh.. gaat best hard hier als je een dagje niet kijkt.

@Lifaya: je begrijpt me verkeerd. Ik hou best van fotoshoots, en ik ben zo iemand die eigenlijk elk topic bij Uitgelicht wel aanklikt. Soms ben ik meteen weer weg als ik het item dan toch niet leuk vind ( shoots in sprookjessfeer / verkleed vind ik persoonlijk gewoon minder leuk. En voor iedereen die het wel leuk vind: vooral blijven doen, ik verwoord hier alleen maar mijn eigen smaak) en soms wordt ik aangenaam verrast.

Wat ik bedoel is dat ik een mix het leukst vind én vind met name ook dat iemand met een gewone camera, een gewoon paard óók kans moet hebben om bij uitgelicht te komen en niet alleen degenen die zich wat bijzonders ( qua camera of qua paard) kunnen veroorloven. Dus vandaar!


Iedereen een Connemara!!


.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:00

Ladybird: iedereen is een utopie denk ik. Maar het is wel een streven om er voor ieder wat wils tussen te zetten. En waarom zou ik het alleen bedenken als er zoveel enthousiaste mensen zijn om mee te denken? :D

Er wordt achter de schermen momenteel gedacht aan een tem mogelijkheid. Technisch is er zeker iets mogelijk, maar we moeten even kijken wat de meest praktische oplossing is :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:09

Amanda schreef:
Er wordt achter de schermen momenteel gedacht aan een tem mogelijkheid. Technisch is er zeker iets mogelijk, maar we moeten even kijken wat de meest praktische oplossing is :j


Goed bezig! +:)+

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:09

Ik ben in ieder geval al een stuk enthousiaster gaan temmen nu ik weet hoe het moet :)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:10

Dat hebben we gemerkt :D
Er wordt fanatiek getemd :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:11

Ik heb inderdaad ook al een keer getemd nu ik weet dat het kan!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

smokey2009
Berichten: 38
Geregistreerd: 26-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:14

Gini schreef:
Ik weet niet of ik de enige ben die hiermee zit, maar ik wilde het toch even in de groep gooien.

Er is al veel gezegd geweest over het kopje Uitgelicht en ik dacht dat ik alles goed begrepen had. Visitekaartje van bokt, enkel speciale topics en niet ieder topic kan erop, dus wees niet teleurgesteld als jou topic het niet haalt.

Goed, geen probleem. Ik heb al een drietal keer getemd op een fototopic om het te "nomineren", maar nooit haalden ze Uitgelicht. Ok, dat kan, jammer, maar we gaan er niet om mokken. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het bij het laatste topic wel erg jammer vond. Het topic over de twee heel oude IJslanders die al heel lang vriendinnen zijn en na de zomer ingeslapen zullen worden. Ik vond het een heel speciaal verhaal, maar het werd niet gekozen en so be it.

Maar als ik dan vandaag weer Uitgelicht bekijk en er staat de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger tussen, dan wringt het toch een beetje. Iedereen is natuurlijk trots op zijn paardje en blij met mooie foto's, dus ik wil niemand persoonlijk afkraken. Maar in het algemeen komen dat soort foto's zo dikwijls voorbij, dat ik denk 'moet Uitgelicht niet wat kritischer samengesteld worden?'. Trek een jurk aan of wacht op zonsondergang en je hebt gegarandeerd een plek in Uitgelicht.

Ach, het is niet dat ik me er dood aan erger, ik wil gewoon even een balletje opgooien om te horen of ik de enige ben die dit opvalt en wat de meningen van anderen hierover is. Topic hoeft dus niet negatief te worden. Ik wil trouwens positief eindigen met te zeggen dat er soms heus wel zeer speciale en interessante topics tussen staan. Zoals dat barrelrace-topic, zo mooi en waarschijnlijk had ik er anders niet op geklikt. :)



ik ben het eigenlijk wel met je eens.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-13 07:16

Het is vandaag weer een leuk mengelmoesje geworden! Ook leuk dat dat topic van Lucky ertussen staat. :)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:33

En geen haflinger :D
Voor morgen staan ze ook al klaar.
Dankzij alle tems en tips hier heb ik nu zoveel foto's dat het alleen maar lastiger is om te kiezen :+
Maar het maakt me ook wel scherper en kritischer.

Wat vooral de uitdaging is: Uitgelicht is het visitekaartje van Bokt aan de ene kant, maar ook een rubriek voor bokkers aan de andere kant. Dus wat ik nu zoek zijn de kwalitatief goede foto's, maar niet altijd van de beste fotografen of de stoerste hengsten.
Kwaliteit is gewoon nodig vanwege het visitekaartje, maar het 'gewone' paard, met de 'gewone' foto's van een trotse eigenaar moeten ook een kans krijgen. En dan moeten ze in het rijtje onder elkaar ook nog genoeg afwisselend zijn in onderwerp, maar ook in compositie
Dat valt nog niet mee :D
Vandaag is weer gelukt. En ik moet zeggen, voor morgen ben ik daar ook tevreden over :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:36

Vandaag weer een leuke rij. Had alleen voor shetje Pooh een andere foto gekozen. Met dat meisje erbij bijvoorbeeld. Trekt iets meer aan (en is gewoon schattig) :D

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:38

Ja, maar die paste minder in de rij. Dat is het lastige. Met die kar, trail en stippen heb je al 3 drukke foto's. Dus ik heb bewust gekozen voor een rustigere foto voor het beeld. :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:41

Daar heb je ook een goed punt :j !

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:43

Haha, het is zo makkelijk nog niet :D
Je moet echt op heel veel dingen letten om de juiste balans te hebben.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:43

oke ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle bladzijdes hier doorgelezen heb maar alleen de eerste en de laatste,
Mijn paardje en ik hebben al vaker in uitgelicht gestaan dit jaar 4x met foto's van shoots inderdaad.
echter vind ik het wel leuk en voel ik me vereerd.
ik zie heel veel verschillende paarden en topics in uitgelicht voorbij komen en heel veel variatie eigenlijk.
ik vind helemaal niet dat het iedere x dezelfde zijn.

Daarbij heb je ook actieve onderwerpen om vanalles te volgen wat misschien niet in uitgelicht staat en de fb bokt pagina.
ik vind het dus eigenlijk best oke geregeld ook als ik minder in uitgelicht zou staan.

maar ben er wel trots op als ik dat wel sta ;)

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-13 08:03

Amanda schreef:
En geen haflinger :D


Stiekem begin ik ze al te missen. :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:07

Gini schreef:
Amanda schreef:
En geen haflinger :D


Stiekem begin ik ze al te missen. :D


:')

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:11

Leuke selectie weer vandaag .. ach, wat hebben we eigenlijk te klagen .. niks toch :)
Goed gedaan hoor Amanda!

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:17

kort vraagje: stond die gespikkelde er gister niet ook op?

Verder vind ik uitgelicht altijd wel leuk. Die fotoshoots met jurken hoeft voor mij niet zo, maar goed er zijn wel veel bokkers die het wel leuk vinden. Anders zouden er ook niet zoveel shoots zijn met jurken.
Ik klik die meestal gewoon niet aan.

Antares Z1 startgerechtigd
Weston M1 + 1
Caddy M1+6 Verkocht
Picasso eindstad M1 met winst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lynnXtubbie, OmgiliBot en 6 bezoekers