Een snelle pastamaaltijd met tonijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Een snelle pastamaaltijd met tonijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 12:11

Kook pasta volgens de wijze aangegeven op het pak. Doe door het water een scheutje olie naar keuze.

Doe in een pannetje een blikje mexico-melange (doperwtjes, mais, paprika (volgens mij van Bonduelle) te koop in bijna elke supermarkt), doe hier een snufje zout bij.

Open een blikje tonijn op oliebasis. Maak de tonijn los met een vork.

Wanneer de pasta klaar is, giet het af, giet vervolgens de mexico-melange af, meng de pasta en de melange in een schaal (of doe het terug in 1 pan), meng de tonijn er doorheen.

Eventueel als je eters hebt en je wilt het wat opleuken, knip dan wat takjes peterselie af ter decoratie.

Eet smakelijk met enigzins wat vitamines Vork

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:40

Of gewoon een uitje fruiten, knoflook erbij. Pannetje Heinz Tomato Frito opzetten, tonijn (naturel) erbij, uitjes erbij en een zootje italiaanse keukenkruiden en wat verse basilicum..... Tong uitsteken

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:59

Pava schreef:
Of gewoon een uitje fruiten, knoflook erbij. Pannetje Heinz Tomato Frito opzetten, tonijn (naturel) erbij, uitjes erbij en een zootje italiaanse keukenkruiden en wat verse basilicum..... Tong uitsteken


Zo is het precies hoe ik het ook maak! Heerlijk!!! Vork

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:25

Ik bak altijd een uitje en knoflook, daarna room erdoorheen. Beetje dik laten worden, tonijn en (veel) dille er doorheen en natuurlijk pasta erbij. Liefst verse dille, maar uit een potje kan ook. Peper en zout naar smaak toevoegen en eventueel wat andere groententen, bijvoorbeeld prei ofzo.

Maar, ik ga de variatie eens proberen Haha!