Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:15

Amanda schreef:
Die maken ook een kans, maar ik zie ze niet in mijn lijst verschijnen.
Dus daar moet op getemd worden, dan kunnen ze meegenomen worden. Anders zie ik ze dus zelf niet.
Ik heb namelijk niet de tijd om álle topics op bokt na te lopen :D
Dus ze maken een kans, maar dan moet er wel op getemd worden :j


En dat is gelukt, want een van de topics vandaag op uitgelicht heeft maar 2 foto's :D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:43

Nog een vraag die ik voor jullie heb. Er wordt hier aangegeven om verder te kijken dan de ITP fora. Ik neem zelf al wel eens MD, VVDD en BEU mee.
Maar hoe bijvoorbeeld met discussiefora om te gaan? Iemand gaf al het 'Aan de teugeltopic' op RT aan. Mensen worden dan uitgenodigd voor een discussie ipv alleen maar reageren op mooie foto's. Maar er zullen mensen zijn die wel op die manier reageren (oooh, wat loopt hij netjes!), terwijl dat niet is toegestaan en ook niet wenselijk denk ik.
Is het wel wijs om deze fora in Uitgelicht op te nemen? Dit geldt ook voor topics van RT-HAW. Hier is het verplicht om rijtechnisch commentaar te geven en niet alleen maar op de mooie foto's te reageren. Is het wel handig om deze op te nemen in Uitgelicht?

En hoe zit het met HK topics? Is het wenselijk als mensen ineens binnenvallen om alleen op de foto's te reageren?
Is IM ook een optie? Ik heb het er nu wel eens op geplaatst, maar vinden mensen dat wel fijn als hun paard net is overleden en hij/zij verschijnt ineens op de voorpagina?

Ik hoor graag jullie mening :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:48

Een HK topic zou ik niet meenemen. Mensen plaatsen dingen in de HK om te delen met bekenden en niet met heel Bokt anders hadden ze de foto's wel elders op Bokt gezet.

Om HAW mee te nemen bijvoorbeeld, nou dat lijkt me up to het team to decide. De regels met betrekking tot reageren op dat forum veranderen niet, ook niet wanneer het topic in Uitgelicht komt. Dus als daardoor blijkt dat er een stormvloed aan 'leuk paardje' komt dan moet je dat wellicht niet doen. Maar dat is een kwestie van proberen denk ik.

IM en VVDD lijkt me gewoon een goed plan. Waarom niet?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 11:50

Alle fotosubforums zou ik meenemen. Dat doet niets af aan de regels van HAW.
HK en rijtechnische discussies zou voor mij niet echt een meerwaarde zijn.

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:53

HAW denk ik eigenlijk niet, je bent dan inderdaad verplicht je aan de regels te houden, maar als je via uitgelicht in dat topic komt zijn mensen er denk ik niet meteen van bewust dat het HAW is. Al zijn dat wel ook fotos en ook uitgelicht waardig vaak. discussietopics zou voor mij geen waarde toevoegen, foto's kijk je snel doorheen en is leuk. Discussietopic heb je meer tijd voor nodig om door te lezen en dus zullen de mensen die dat willen het wel vinden. Of misschien in een link onder de bestaande uitgelicht?


Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:56

IM zou ik eerst contact opnemen met de TS, omdat het toch gevoelig kan liggen om dat als visite kaartje van de site neer te zetten. Het is toch een soort reclame maken en ik denk niet dat iedereen die net een paard/pony/ezel heeft verloren dat kan waarderen.

Ik denk dat discussie topics niet thuis horen in uitgelicht zoals die nu is ingericht, maar ik zou het wel op prijs stellen als er ook een uitgelicht zou komen met daarin 5 interessante en recente discussies. Daar hebben we er volgens mij genoeg van :+

Ik vind dingen als uitgelicht en wellicht in de toekomst 5 interessante discussies wel handig als 'beginnende' bokker om wijs te worden uit al die verschillende categorieën. Het forum is zo groot dat je in het begin echt niet weet waar je moet beginnen met lezen en wat je precies leuk vind. Dit soort functies helpen bij het verkennen van het forum.

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:03

Een "gewoon" topic er tussen zou ik ook wel eens leuk vinden. Niet iedereen heeft een spiegel reflex camera, of geld voor een foto shoot. Idd gewoon een topic met lol met je knol. Of ik zie ook wel eens een topic met maar een paar reacties terwijl het best leuke foto's zijn. Om die eens te promoten. De topics met mooie en prachtige plaatjes die er nu vaak staan die krijgen soms ook wel hun reacties zonder uitgelicht. If you snap wat I mean. ;-)

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:14

moet zeggen, vandaag vind ik het heeeeel leuk !

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Winged

Berichten: 33003
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:18

Liin schreef:
HAW denk ik eigenlijk niet, je bent dan inderdaad verplicht je aan de regels te houden, maar als je via uitgelicht in dat topic komt zijn mensen er denk ik niet meteen van bewust dat het HAW is. Al zijn dat wel ook fotos en ook uitgelicht waardig vaak. discussietopics zou voor mij geen waarde toevoegen, foto's kijk je snel doorheen en is leuk. Discussietopic heb je meer tijd voor nodig om door te lezen en dus zullen de mensen die dat willen het wel vinden. Of misschien in een link onder de bestaande uitgelicht?

Ja, maar moet je mensen verplichten om te reageren als ze op een topic klikken? Ik reageer echt niet bij elk topic dat ik aanklik, soms zie ik foto's waarvan ik wel denk 'oh wat mooi' maar om te reageren... Niet altijd.

Discussies zal ook laten gaan. Maar topics met een bijzondere gelegenheid / bijzonder verhaal en 1 a 2 foto's zal ik wél graag lezen. Maar ik begreep al dat deze dan dmv TeMs naar voren moeten komen.

Anoniem

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:39

IM zou ik inderdaad even overleggen met de persoon in kwestie, alhoewel ik ergens ook wel denk dat als het een probleem zou zijn dan zou je geen topic op IM maken, toch? Als je dat doet wil je het toch juist delen met anderen?

VVDD en BEU enzo lijkt me helemaal prima om mee te nemen :j Altijd leuk om ook verhalen te lezen en niet alleen foto's te zien. Heb je alweer meer keuze ter afwisseling :) Discussies weet ik niet goed .. vaak wel interessant, maar als het al een grote discussie is is het soms moeilijk om aan te haken ..

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:46

Persoonlijk heb ik niet echt behoefte aan topics zonder foto's bij Uitgelicht. Foto's kijk je even snel doorheen, en een hele discussie die mogelijk al een aantal pagina's lang is vind ik dan persoonlijk minder boeiend dan gewoon (lui) plaatjes kijken bij wijze van spreken.

Wat betreft HAW, lijkt het me ook niet zo'n goed idee om die bij Uitgelicht te zetten. Veel mensen zullen niet door hebben dat het topic op HAW staat, of kennen de regels voor HAW niet, en ik denk dat je daarom niet aan reacties als 'Wat een mooi paard' of 'Wat een mooie foto's' zult kunnen ontkomen.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:52

In het Bokt nieuws Bulletin oid wordt toch aandacht aan discussies besteed?

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 13:16

En om te laten zien dat ik niet bevooroordeeld ben: dit is bv. een jurkentopic dat ik wel ok vind.
[WN-ITP] Westernshoot by Fien Fotografie

Hier klopt het ook gewoon, de setting, de sfeer. Dit topic klopt.

Ik denk dat dat is omdat het natuurlijker oogt. Niet een meisje dat ongemakkelijk met een jurk die totaal niet in de setting past recht naar de camera staat te glimlachen.

Winged

Berichten: 33003
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:23

Gini schreef:
En om te laten zien dat ik niet bevooroordeeld ben: dit is bv. een jurkentopic dat ik wel ok vind.
[WN-ITP] Westernshoot by Fien Fotografie

Hier klopt het ook gewoon, de setting, de sfeer. Dit topic klopt.

Ik denk dat dat is omdat het natuurlijker oogt. Niet een meisje dat ongemakkelijk met een jurk die totaal niet in de setting past recht naar de camera staat te glimlachen.

Conclusie: Een jurk mág zodra dit in het plaatje past.

Maar: dan zit je ook al snel weer met meningen. Mooie jurk op een barrok type vind ik namelijk wél mooi - goed goede jurk is wel belangrijk - dus zal ik ook wel willen bekijken :') Grijs gebied :+

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:29

Mee eens - er zitten ook een paar spannende foto's bij. Zó een verkleed-shoot vind ik nou wél weer leuk, inderdaad omdat het niet zo pijnlijk evident een 'kijk mij 's een leuk model zijn' topic is, en de personen in kwestie niet lijken te poseren maar gewoon 'in the wild' gefotografeerd zijn :))

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:30

Misschien moet er bij de HAW topics op één of andere manier worden aangegeven dat het om een HAW gaat en dat er dus rijtechnische commentaar wordt verwacht?

Ik heb persoonlijk niks tegen jurkentopics en het kan best leuk zijn om dat eens te doen, maar ik hoef ze niet elke dag op uitgelicht te zien. Ik vind ook dat de topics in uitgelicht een inhoudelijke meerwaarde moeten hebben, ofwel informatie over een bepaald onderwerp of ras, of het voorstellen van (minder bekende) takken van de paardensport, of in het algemeen dingen die gebeuren in de paardenwereld.
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 26-06-13 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:31

Kan je ook nieuwsberichten meenemen? Niet standaard, maar iets als een barrage rijden met een teugel, dat vind ik toch wel knap. En daar was een mooi filmpje van!

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:33

Ik denk dat we op Bokt gewoon heel erg verwend zijn geworden met zoveel goede paardenfotografen. Voor Bokt had ik echt nog nooit zulke prachtige foto's gezien, mijn concoursfoto's (dus ook van professionele fotografen en met opgedirkt paard) zijn vaak lang niet zo mooi als de foto's van shoots hier op Bokt!

Discussies en nieuws hoeven voor mij niet. Ik ben juist door de invoer van Uitgelicht weer ITP etc. gaan kijken.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:34

JoAnn schreef:
Kan je ook nieuwsberichten meenemen? Niet standaard, maar iets als een barrage rijden met een teugel, dat vind ik toch wel knap. En daar was een mooi filmpje van!


Een bokker had daar ook nog eens een héle gave foto van gemaakt, weet alleen niet meer wie dat was..

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:38

Nieuwsberichten kunnen zeker, mits het niet teveel dubbelop wordt zeg maar (én Nieuws voorpagina met foto én Uitgelicht) :j

Even samenvattend:
- IM: ja, maar even in overleg met TS
- HK: nee
- Discussies: nee
- HAW: mogelijk, maar dan wel met vermelding HAW, anders niet vanwege het rijtechnische commentaar.

Dat laatste is wat lastig denk ik. Dan zou je er een icoontje voor moeten hebben. En dan nog: zien mensen dat wel en weten ze wat er mee bedoeld wordt?
HAW is dus even een twijfelgeval.
Ze worden nu overigens niet geplaatst, om dezelfde reden: inhoudelijke reacties zijn een vereiste en mensen zien dat niet altijd. Zelfs nu ze niet op Uitgelicht staan moeten mods regelmatig reacties verwijderen die niet aan de regels voldoen. Dat zouden er alleen maar meer worden dan.

Jurkentopics zijn een kwestie van smaak. Net als rassen, fotomeetings, disciplines. Ik wil er wel op letten om zoveel mogelijk af te wisselen en niet te laten overspoelen. Maar boycotten gaat niet gebeuren :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Winged

Berichten: 33003
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:39

JoAnn schreef:
Kan je ook nieuwsberichten meenemen? Niet standaard, maar iets als een barrage rijden met een teugel, dat vind ik toch wel knap. En daar was een mooi filmpje van!

Nieuwsberichten staan al in de caroussel bovenaan home

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:42

Amanda schreef:
Nog een vraag die ik voor jullie heb. Er wordt hier aangegeven om verder te kijken dan de ITP fora. Ik neem zelf al wel eens MD, VVDD en BEU mee.
Maar hoe bijvoorbeeld met discussiefora om te gaan? Iemand gaf al het 'Aan de teugeltopic' op RT aan. Mensen worden dan uitgenodigd voor een discussie ipv alleen maar reageren op mooie foto's. Maar er zullen mensen zijn die wel op die manier reageren (oooh, wat loopt hij netjes!), terwijl dat niet is toegestaan en ook niet wenselijk denk ik.
Is het wel wijs om deze fora in Uitgelicht op te nemen? Dit geldt ook voor topics van RT-HAW. Hier is het verplicht om rijtechnisch commentaar te geven en niet alleen maar op de mooie foto's te reageren. Is het wel handig om deze op te nemen in Uitgelicht?

En hoe zit het met HK topics? Is het wenselijk als mensen ineens binnenvallen om alleen op de foto's te reageren?
Is IM ook een optie? Ik heb het er nu wel eens op geplaatst, maar vinden mensen dat wel fijn als hun paard net is overleden en hij/zij verschijnt ineens op de voorpagina?

Ik hoor graag jullie mening :j


Ik ben zo iemand die 'vroeger' amper fototopics keek/las, en sinds ze op uitgelicht staan vaak wel, maar dan nog alleen diegenen (sorry jongens lol).

Over huiskamertopics... ik zou dat per geval bekijken, is het een huiskamertopics waarbij echt een groepje alleen met elkaar praat, dan niet/minder snel, maar 1 van de huiskamer topics die ik gestipt heb en alleen meelezer ben is deze:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1246973&&start=11025 waar soms echt geweldige foto's langskomen die kwalitatief niet eens (altijd) zo slecht zijn terwijl het toch vaak snapshots zijn.
Deze foto (en het verhaal/blooper erachter) zou wat mij betreft echt een plaatsje op uitgelicht verdienen:
Afbeelding

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:45

Annemiek80 schreef:
Amanda schreef:
Nog een vraag die ik voor jullie heb. Er wordt hier aangegeven om verder te kijken dan de ITP fora. Ik neem zelf al wel eens MD, VVDD en BEU mee.
Maar hoe bijvoorbeeld met discussiefora om te gaan? Iemand gaf al het 'Aan de teugeltopic' op RT aan. Mensen worden dan uitgenodigd voor een discussie ipv alleen maar reageren op mooie foto's. Maar er zullen mensen zijn die wel op die manier reageren (oooh, wat loopt hij netjes!), terwijl dat niet is toegestaan en ook niet wenselijk denk ik.
Is het wel wijs om deze fora in Uitgelicht op te nemen? Dit geldt ook voor topics van RT-HAW. Hier is het verplicht om rijtechnisch commentaar te geven en niet alleen maar op de mooie foto's te reageren. Is het wel handig om deze op te nemen in Uitgelicht?

En hoe zit het met HK topics? Is het wenselijk als mensen ineens binnenvallen om alleen op de foto's te reageren?
Is IM ook een optie? Ik heb het er nu wel eens op geplaatst, maar vinden mensen dat wel fijn als hun paard net is overleden en hij/zij verschijnt ineens op de voorpagina?

Ik hoor graag jullie mening :j


Ik ben zo iemand die 'vroeger' amper fototopics keek/las, en sinds ze op uitgelicht staan vaak wel, maar dan nog alleen diegenen (sorry jongens lol).

Over huiskamertopics... ik zou dat per geval bekijken, is het een huiskamertopics waarbij echt een groepje alleen met elkaar praat, dan niet/minder snel, maar 1 van de huiskamer topics die ik gestipt heb en alleen meelezer ben is deze:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1246973&&start=11025 waar soms echt geweldige foto's langskomen die kwalitatief niet eens (altijd) zo slecht zijn terwijl het toch vaak snapshots zijn.
Deze foto (en het verhaal/blooper erachter) zou wat mij betreft echt een plaatsje op uitgelicht verdienen:
[ Afbeelding ]

huh, hoe doet ie dat nu? :=

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:46

Amanda schreef:
Nieuwsberichten kunnen zeker, mits het niet teveel dubbelop wordt zeg maar (én Nieuws voorpagina met foto én Uitgelicht) :j

Even samenvattend:
- IM: ja, maar even in overleg met TS
- HK: nee
- Discussies: nee
- HAW: mogelijk, maar dan wel met vermelding HAW, anders niet vanwege het rijtechnische commentaar.


Ik ben het met je samenvatting eens :j

Denk dat sommige mensen het juist een mooie laatste eer vinden om hun overleden paard bij Uitgelicht, nog 1 keer in de spotlights,
te zien staan. Maar idd wel even in overleg.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:47

unihorses schreef:
Annemiek80 schreef:


Ik ben zo iemand die 'vroeger' amper fototopics keek/las, en sinds ze op uitgelicht staan vaak wel, maar dan nog alleen diegenen (sorry jongens lol).

Over huiskamertopics... ik zou dat per geval bekijken, is het een huiskamertopics waarbij echt een groepje alleen met elkaar praat, dan niet/minder snel, maar 1 van de huiskamer topics die ik gestipt heb en alleen meelezer ben is deze:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1246973&&start=11025 waar soms echt geweldige foto's langskomen die kwalitatief niet eens (altijd) zo slecht zijn terwijl het toch vaak snapshots zijn.
Deze foto (en het verhaal/blooper erachter) zou wat mij betreft echt een plaatsje op uitgelicht verdienen:
[ Afbeelding ]

huh, hoe doet ie dat nu? :=


Pony ambiëerde springcarriëre :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers