Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:12

Amanda schreef:
Ik zou vanavond nog reageren. Heb ook net alles via mobiel zitten lezen en zie een heleboel interessante dingen voorbij komen.
Maar ik zit nu misselijk van de pijn op de bank en vrees dat ik zo naar de HAP mag omdat paardlief op mijn teen is gaan staan.
Mijn reactie komt later en wil er graag met jullie over brainstormen, maar vanavond wordt het niet meer, sorry Y;(

Ik wil jullie wel vragen het positief in te steken en niet te katten op elkaar. Ik wil er serieus mee aan de gang en vind het ook oprecht leuk dat jullie mee denken. Niet iedereen is hetzelfde en zoveel mensen zoveel meningen. Dat kan wel eens afwijken van de jouwe, maar hoeft geen reden tot katten te zijn :)
Gelukkig doen de meesten dat, vind de sfeer hier goed en wil dat graag zo houden :)


Succes/ sterkte!
Bij mij is er ooit een op mijn VINGERS gaan staan := 4 dikke blauwe vingers, niks gebroken. :+

Ik zal eens een code opzoeken wat betreft diashow, kan ik je dan wel PB'en. Scheelt voor jouw wat werk! :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:52

Stille meelezer wil Amanda even beterschap wensen, hoop dat het meeval! Enne: heb veel waardering voor je bijdrage hier ( net als voor de bijdrage van TS overigens, vind dat je je topic prettig "bestuurd" en in het gareel houdt ;) )

Ontopic:
Iets minder fotoshoots en iets meer "gewoon" zou ik inderdaad ook leuk vinden!


Iedereen een Connemara!!


.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:07

Er komen inderdaad veel fotoshoots voorbij, maar toch vind ik de meeste topics bij uitgelicht toch wel de moeite waard om door te kijken :) Vind de topics voor vandaag ook weer mooi divers. Soms is het wat minder divers, maar ik bekijk meestal wel alles, en kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om een serie uitgelicht topics te verzamelen waar iedereen tevreden is

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:20

Ach jongens, al wil je geen fotoshoot achtige dingen enzo, dan kijk je toch niet bij Uitgelicht? :D Dan ga je naar de het ITP forum gedeelte wat jij leuk vind en leef je je uit! :))

When life gives you a hundred reasons to cry,
You gotta keep smiling,

show life that you have a thousand reasons to smile. :)
you gotta keep trying.

5 februari 2015 ~ Imagine Dragons / 18 december 2015 ~ Ronnie Flex + Lil Kleine / 1 maart 2016 ~ Years & Years / 10 maart 2016 ~ Rudimental *\o/*

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 06:34

Da's een bekende dooddoener van Bokt: als je iets niet leuk vindt, dan kijk/lees/reageer je toch niet.. :)

Vandaag een leuke mix in de Uitgelicht - vind ik tenminste. Leuke, spannende, en een paar hele mooie foto's, afwisselende onderwerpen. (Ja Urielle, ondanks... valt trouwens heel erg mee :)) )
Ga zo voort zou ik zeggen!

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:11

Ik hoorde van de mods dat er inmiddels flink getemd wordt op topics. Leuk :D

Voor ik van alles ga verzinnen ga ik jullie eerst uitleggen hoe ik de selectie van Uitgelicht normaal aanpak.
Ik heb een lijst van alle topics die geopend worden met minimaal 4 foto's. Uit die lijst open ik alle paardgerelateerde topics. Die topics scroll ik door en als me iets opvalt (verhaal icm mooie foto's, bijzondere foto's, mooie foto's) dan kies ik daar een foto uit en sla die op.
Die foto kies ik vooral uit op compositie, want het moet binnen het formaat passen en als een foto bijvoorbeeld beeldvullend is, dan gaat het niet.
In principe kies ik altijd de mooiste foto uit de serie (die passend is, en dit is natuurlijk subjectief). Maar als ik al 3 loslopende paarden heb, dan neem ik er geen 4e bij en zal ik een andere foto kiezen.

Soms sla ik dus op een dag 10 foto's op, terwijl er plek is voor 5. En misschien heb ik er ook nog van eerdere dagen over, zeg 5. Dan kies ik uit die 15 foto's 5 foto's die:
1. mooi zijn
2. zoveel mogelijk afwisselend zijn qua beeld en kleur (bijvoorbeeld zoals vandaag: loslopend paard, detail van een oog, paard onder het zadel, detail tuig, groep paarden, maar ook zwartwit, zonsondergang, sepia).
2 zoveel mogelijk afwisselend zijn qua discipline/thema (zoals vandaag: fotomeeting, veulen, renbaan, Paleis het Loo, strandrit), maar dit is een lastige. Er worden bijvoorbeeld maar weinig topics over TREC, western of endurance geplaatst. Die afwisseling zou ik wel willen, maar kan dus niet altijd.

Zoals vandaag is natuurlijk ideaal, veel variatie. Maar dit kan helaas niet altijd, omdat er simpelweg geen foto's zijn die die afwisseling bieden. En dan vooral in discipline, qua beeld kan ik altijd wel afwisseling vinden. Maar daarom komt het wel eens voor dat er 2 fotomeetings bij staan bijvoorbeeld. Wel probeer ik dan niet 2 hoofdfoto's of 2 rijfoto's te pakken.

De foto's die ik dan overhoud, bewaar ik voor een andere dag in de week waar deze beter in de serie past. Ik probeer ook te kijken naar wat jullie leuk vinden. En dat valt niet mee. Want zoals uit dit topic ook al blijkt: de 1 kijkt graag naar dressuurplaatjes, de ander vindt fotomeetings prachtig en een derde kijkt juist liever naar de disciplines die vaker voorkomen. :D

Ik kom later nog even terug op de tips die gegeven zijn. Niet alles tegelijk.

Wat ik wel van jullie wil weten, ik heb hier een lijst van topics van de laatste dagen Uitgelicht. Welke afwisseling mis je hier? Dus dan puur even qua discipline/ras/thema, qua composities wil ik het later nog bespreken :j
26 juni:
[ITP] Superspikkelhengst Reedhill's Devdan showt zich in de LDD
[KS-ITP] Galiki, Haliki en Iliki ITP
[DRS] Fotoverslag ponyrennen 23 juni
[EV-ITP] De paarden van de Koning, Paleis het Loo
[RIJ-ITP] Lekker op het strand

25 juni:
[ITP] Anonieme fotograaf is weer druk geweest!
[WN-ITP] Barrelracing
[ITP] Fotoshoot (Nikki de Kerf) Haflinger Anjo in de duinen
[RIJ-ITP] Enton (v. Wynton) door naar halve finale Pavo Cup!
[ITP] Sprookjes foto's van mijn allerbeste vriendje!

24 juni:
[ITP] Topfjord Winston ©NavatuShots
[AR-ITP] Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!
[ITP] 18 jaar oud en Cushing: But still going strong!
[RIJ-ITP] Stoere hengst Perry aan het werk (Z1)
[ITP] Shakira (haflingermerrie) op de foto door *Reneefotografie*

19 juni:
[WN-ITP] Ocean air and Salty manes, Tristan on the beach
[ITP] Gewoon een avondje in de wei... genieten!
[ITP] Lizzy op de gevoelige plaat door Marjolein Smallenbroek
[RIJ-ITP] Ons buitenritje van dinsdag avond,maar anders gefilmd.
[ITP] Hepsie gouden bokt merrie veulen 2011, is twenter.

18 juni:
[ITP] Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden
[WN-ITP] Mijn twee grote passies!
[RIJ-ITP] PRE hengst Samaritano @ shoot door Nyckle
[EV-ITP] Historische postkoetsen bij Paleis het Loo
[SGW-ITP] 5-jarige Daimler-Utopia op instructieweek KNHS

17 juni:
[ITP] Droomfotoshoot door Fk Pictures
[KS-ITP] I'm the queen of the Fitoshoots!!
[ITP] Bonte reus Blade op fotomeeting Soesterduinen
[KS-ITP] Emmelie, drie weken oud en kinderpony
[TEN-ITP] TREC Noord met Zanzi

16 juni:
[KS-ITP] Lumen (frá Kirkjuvegi)
[ITP] Van 5% overlevingskans naar springlevend.. Enjoy This!
[ITP] Sfeerplaatjes van een prachtige PRE hengst
[ITP] Valkbonte droom tinker "Hope" op fotomeeting in Leersum.
[RIJ-ITP] Dressuur ijslander Bragi [M1]

15 juni:
[ITP] Precious present tijdens de Appaloosa meeting
[ITP] Onze (manege)paarden in hun eigen Paddock Paradise
[ITP] Flame op de fotomeeting Dishoek
[ITP] Fotoshoot Kas Jack
[WN-ITP] Vandals Gold Cream, says it all

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:17

Ik mis daar dus niets in, omdat élk topic het waard is om daar te staan en er toch wel veel afwisseling is :)

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:26

Hoe gaat het met je teen, Amanda?

Bedankt voor je duidelijke uitleg. +:)+ Ik mis dus op sommige dagen maar zoals je zelf al aangeeft is dat soms moeilijk omdat er dan weinig geplaatst anders wordt. Misschien dat als het Temmen goed werkt dat makkelijker gaat worden?

Ik vind vandaag de selectie leuk en divers, ideaal gezien zou dat iedere dag zou zijn :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:27

Jannepauli schreef:
Da's een bekende dooddoener van Bokt: als je iets niet leuk vindt, dan kijk/lees/reageer je toch niet.. :)


Ja, en de ultieme dooddoener: typisch bokt :')

Kan bij de tem-opties niet een standaardzinnetje: leuk voor uitgelicht komen?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:40

fransje23 schreef:
Kan bij de tem-opties niet een standaardzinnetje: leuk voor uitgelicht komen?

Dat zou ik ook wel fijn vinden!

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 08:42

Wauw, bedankt Amanda voor de uitleg. Ik kan best begrijpen dat het een heel karwei is en dat het moeilijk is om iedereen tevreden te houden.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:48

Wat ik niet helemaal begrijp: als er een dag geen fototopics geplaatst worden die de moeite waard zijn voor Uitgelicht.. waarom moeten dan minder leuke of goede foto's geplaatst worden? Zoals ik al eerder schreef: Uitgelicht.. betekent toch dat je ergens speciaal de aandacht op wil vestigen - het lijkt me dan niet dat je dat wilt doen bij topics die niet de aandacht waard zijn - laat die dan lekker in het forum staan waar ze thuis horen. Moet er persé iedere dag een nieuw rijtje foto's als er geen leuke/goede/mooie voor handen zijn? Tenslotte zitten we ook de hele week tegen dezelfde berichten aan te kijken in de draaibalk bovenaan in het scherm, daar piept ook niemand over.

Voor het overige: ik stem voor een verbod op verkleedfoto's (bruidjes enzo) .. :+ daar gaat het helemaal niet meer over het paard maar wil de juffrouw zichzelf showen. Voor mij hoeft dat niet, ook die mogen blijven zitten in het ITP forum. Misschien daar juist een apart centraaltopic voor verkleedfoto's aanmaken.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:52

Jannepauli schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp: als er een dag geen fototopics geplaatst worden die de moeite waard zijn voor Uitgelicht.. waarom moeten dan minder leuke of goede foto's geplaatst worden? Zoals ik al eerder schreef: Uitgelicht.. betekent toch dat je ergens speciaal de aandacht op wil vestigen - het lijkt me dan niet dat je dat wilt doen bij topics die niet de aandacht waard zijn - laat die dan lekker in het forum staan waar ze thuis horen. Moet er persé iedere dag een nieuw rijtje foto's als er geen leuke/goede/mooie voor handen zijn? Tenslotte zitten we ook de hele week tegen dezelfde berichten aan te kijken in de draaibalk bovenaan in het scherm, daar piept ook niemand over.

Voor het overige: ik stem voor een verbod op verkleedfoto's (bruidjes enzo) .. :+ daar gaat het helemaal niet meer over het paard maar wil de juffrouw zichzelf showen. Voor mij hoeft dat niet, ook die mogen blijven zitten in het ITP forum. Misschien daar juist een apart centraaltopic voor verkleedfoto's aanmaken.


Nouja zeg wat een opmerking weer :roll:
Verkleedfoto's, bruidjes enzo... Gaat het?
De aandacht op jezelf vestigen? Man ik ga hier niet eens op in :')

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:55

De teen is blauw en beurs en pijnlijk. Maar geloof niet dat het gebroken is :D
Bedankt voor de interesse :)

Een knop 'tip voor Uitgelicht' (of zoiets :+ ) zal ik eens achter de schermen opgooien.
Verder ga ik een samenvatting maken van alle tips.

Verder quote ik nog even de voorwaarden voor Uitgelicht. Deze blijven sowieso staan. Paardgerelateerd is vooral vanwege wat Mondy ook eerder aangeeft. Bokt is primair een paardenforum. De andere onderdelen op bokt zijn extra, maar we gaan voor Uitgelicht uit van het primaire onderwerp: paarden (okee, en ezels :D)
Citaat:
Het belangrijkste is dat Uitgelicht een beetje het visitekaartje van Bokt is, de foto's trekken veel aandacht. Een paar dingen waar je op kunt letten:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.

Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

Filmpjes mogen ook, mits het filmpje van dusdanige kwaliteit is dat er een mooie screenshot uit gepakt kan worden. Je herkent de filmpjes op Uitgelicht altijd aan het filmicoon.


Jannepauli: De topics mogen 10 dagen oud zijn. Dus als er een dag geen foto's worden geplaatst en een andere dag 50 topics, dan zitten er voor meerdere dagen foto's bij. Als ik er daar 10 uit kan halen, compenseer je dus de ene dag met de andere.
Overigens worden er niet elke dag altijd 5 nieuwe geplaatst. Zeker toen het van de winter zo slecht weer was, hadden we soms maar 2 of 3 nieuwe foto's.
Wat betreft de jurken: jij hoeft het niet mooi te vinden. Maar er zijn mensen die het wel mooi vinden om in een andere outfit of andere sfeer op de foto te gaan. En ook die mensen hebben gewoon het recht om topics te plaatsen en in Uitgelicht te komen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:55

Punz schreef:
Ontopic:
Iets minder fotoshoots en iets meer "gewoon" zou ik inderdaad ook leuk vinden!


zal ik dan maar iets minder/ stoppen met fotograferen? als ik het zo lees beleeft men dus overduidelijk geen plezier meer aan "de opgedirkte overdreven fotoshoots en bladiebla"
Best jammer hoor. Zie ook vaak zat topics bij uitgelicht voorbij komen waar geen superduper kwaliteitsfoto's tussen zitten en waar ook een heel leuk verhaal bij zit.
Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken :) Ik heb met mijn bijrijdpaardje ook eens in uitgelicht gestaan (heb natuurlijk veeeeel tijd besteed aan een schoon paard, wat IK belangrijk vind. Ik rijd gewoon niet op een vies paard, en gezien ik een wit paard rijd ben ik daar niet met 5 minuten mee klaar) en ja, vind het jammer dat je dan onder de catogorie "zoveelste topic met inhoudloze foto's" ofzo valt volgens sommige bokkers.

sorry, vat het soms een beetje persoonlijk op gezien ook fototopics (waar ik de foto's van heb gemaakt) verschijnen op uitgelicht wat ik natuurlijk super leuk vind! Maar schijnbaar word dit gewoon niet gewaardeerd als ik het zo lees...

(mijn bericht gaat overigens niet alleen over het gequote bericht maar ook over berichten die ik op de eerste paar pagina's heb gelezen :P so, Punz, voel je niet aangesproken hihi :P )

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 09:01

Mijn topic was geen heksenjacht tegen fotoshoots. Dat zou een beetje omgekeerde wereld zijn. Hoe mooier je foto's kan schieten, hoe minder kans je hebt om in Uitgelicht te komen. ;)

Wat mij gewoon opviel is dat als je een zonsondergangfoto maakt of je trekt een jurk aan, dat je dan sowieso in Uitgelicht komt te staan. Zonder verder een speciaal topic te zijn of een speciaal verhaal te hebben. En dat vind ik dan weer wel jammer. Want met een Tinker met lange wapperende manen (ik neem nu maar even een ander ras voor ik weer de Haflingerfans om mijn dak krijg) heb je gewoon meer kans om zo een sprookjesachtig plaatje te verkrijgen.
Mogen sprookjesachtige plaatjes dan niet meer? Uiteraard is dat niet mijn bedoeling. Maar het zou niet het enige criteria mogen zijn. De laatste tijd leek het alsof je er gewoon even een zonsondergangetje tussen moest gooien en een plek op Uitgelicht is gegarandeerd.

De uitleg van Amanda heeft veel verduidelijkt hoe het allemaal in zijn werk gaat en dat de selectieprocedure toch op iets meer gebaseerd wordt dan 1 enkel mooi beeld.

Edit: je moet het ook niet zwart wit bekijken he. Het is niet omdat ik, 1 persoontje ergens in België, een topic niet Uitgelicht-waardig vind, dat het meteen een afvaltopic is dat nooit geopend had mogen worden. Ik kan ook genieten van de simpele plaatjes hoor of de zonsondergangpaatjes of .... Maar Uitgelicht is toch een speciale plek die gereserveerd mag worden voor Uitgelicht-waardige topics. En ja, misschien neig ik dan meer naar een topic met een mooi verhaal en zo zo plaatjes (zoals het IJslander topic) dan naar een topic met perfecte plaatjes maar niet echt een verhaal erachter. Dat maakt de tweede groep niet slecht of minderwaardig.
Laatst bijgewerkt door Gini op 26-06-13 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:04

Renee: je moet het niet persoonlijk opvatten. Niet iedereen houdt van fotoshoots, maar een hoop mensen ook wel. Net als dat niet iedereen van western, springen, dressuur, VD houdt. Wat niet betekent dat het niet meer in Uitgelicht komt. Het gaat juist om de afwisseling, waar óók fotoshoots onder vallen.
Zoveel mensen, zoveel meningen en je pikt er nu alleen de negatieve uit, terwijl er ook positieve reacties op fotoshoots en -meetings zijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:08

Amanda schreef:
Renee: je moet het niet persoonlijk opvatten. Niet iedereen houdt van fotoshoots, maar een hoop mensen ook wel. Net als dat niet iedereen van western, springen, dressuur, VD houdt. Wat niet betekent dat het niet meer in Uitgelicht komt. Het gaat juist om de afwisseling, waar óók fotoshoots onder vallen.
Zoveel mensen, zoveel meningen en je pikt er nu alleen de negatieve uit, terwijl er ook positieve reacties op fotoshoots en -meetings zijn.

Dat begrijp ik hoor, alleen ik vind het jammer dat mensen op basis daarvan al meteen beoordelen dat een topic al meteen minder interessant is. Zijn natuurlijk ook gewoon positieve reacties in dit topic gekomen, maar gezien de OP er over ging dat het "eentonig" werd met al die opgedirkte foto's, reageer ik daar natuurlijk op :P

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:11

Gini schreef:
Mijn topic was geen heksenjacht tegen fotoshoots. Dat zou een beetje omgekeerde wereld zijn. Hoe mooier je foto's kan schieten, hoe minder kans je hebt om in Uitgelicht te komen. ;)

Wat mij gewoon opviel is dat als je een zonsondergangfoto maakt of je trekt een jurk aan, dat je dan sowieso in Uitgelicht komt te staan. Zonder verder een speciaal topic te zijn of een speciaal verhaal te hebben. En dat vind ik dan weer wel jammer. Want met een Tinker met lange wapperende manen (ik neem nu maar even een ander ras voor ik weer de Haflingerfans om mijn dak krijg) heb je gewoon meer kans om zo een sprookjesachtig plaatje te verkrijgen.
Mogen sprookjesachtige plaatjes dan niet meer? Uiteraard is dat niet mijn bedoeling. Maar het zou niet het enige criteria mogen zijn. De laatste tijd leek het alsof je er gewoon even een zonsondergangetje tussen moest gooien en een plek op Uitgelicht is gegarandeerd.

De uitleg van Amanda heeft veel verduidelijkt hoe het allemaal in zijn werk gaat en dat de selectieprocedure toch op iets meer gebaseerd wordt dan 1 enkel mooi beeld.

Edit: je moet het ook niet zwart wit bekijken he. Het is niet omdat ik, 1 persoontje ergens in België, een topic niet Uitgelicht-waardig vind, dat het meteen een afvaltopic is dat nooit geopend had mogen worden. Ik kan ook genieten van de simpele plaatjes hoor of de zonsondergangpaatjes of .... Maar Uitgelicht is toch een speciale plek die gereserveerd mag worden voor Uitgelicht-waardige topics. En ja, misschien neig ik dan meer naar een topic met een mooi verhaal en zo zo plaatjes (zoals het IJslander topic) dan naar een topic met perfecte plaatjes maar niet echt een verhaal erachter. Dat maakt de tweede groep niet slecht of minderwaardig.


En een ander vind juist die mooie foto's zonder verhaal mooi. Dat maakt het best wel moeilijk om daar balans in te vinden. Zeker ook omdat er in verhouding meer mooie foto's zijn dan bijzondere verhalen met foto's en ik die laatste categorie ook niet altijd zie. Maar ik zal er meer op letten in de selectie :j

Ik heb de mogelijkheid tot tippen/temmen even achter de schermen opgegooid. Vooral hoe en of het technisch ook haalbaar is en op welke manier het handig is ipv meer werk oplevert. Wordt vervolgd :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:31

Ik vroeg me even af waarom een topic tenminste 4 foto's moet hebben om in aanmerking te komen voor uitgelicht. Als er één goede/bruikbare foto bij zit en een mooi verhaal of een uitzonderlijke bezigheid is het in principe toch ook al 'uitgelicht-waardig'? Om maar even een voorbeeld te noemen: ik ben bezig geweest met horse agility met het paard van mijn schoonmoeder en dat was hartstikke leuk, maar de foto's zijn grotendeels mislukt omdat de sluitertijd verkeerd stond afgesteld. Het is wel jammer als een onderwerp zoals dat (wat toch wel wat zeldzamer is op bokt) dan niet in aanmerking zou komen.

Nu heb ik geen topic hierover gemaakt hoor, dus het is geen reclame om zelf op uitgelicht te komen, maar ik zou het wel leuk vinden als dat soort topics, met minder dan 4 foto's, ook een kansje zouden maken. :j

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:39

Die maken ook een kans, maar ik zie ze niet in mijn lijst verschijnen.
Dus daar moet op getemd worden, dan kunnen ze meegenomen worden. Anders zie ik ze dus zelf niet.
Ik heb namelijk niet de tijd om álle topics op bokt na te lopen :D
Dus ze maken een kans, maar dan moet er wel op getemd worden :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:43

ah, helder! :D
Dan ga ik lekker wat fanatieker temmen!

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:48

+:)+

Hetzelfde geldt overigens voor filmpjes. Die kunnen er ook op (als screenshot), maar die zie ik ook niet verschijnen. Dus als je een bijzonder filmpje hebt, vooral ook op temmen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:49

Marjoow schreef:
Jannepauli schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp: als er een dag geen fototopics geplaatst worden die de moeite waard zijn voor Uitgelicht.. waarom moeten dan minder leuke of goede foto's geplaatst worden? Zoals ik al eerder schreef: Uitgelicht.. betekent toch dat je ergens speciaal de aandacht op wil vestigen - het lijkt me dan niet dat je dat wilt doen bij topics die niet de aandacht waard zijn - laat die dan lekker in het forum staan waar ze thuis horen. Moet er persé iedere dag een nieuw rijtje foto's als er geen leuke/goede/mooie voor handen zijn? Tenslotte zitten we ook de hele week tegen dezelfde berichten aan te kijken in de draaibalk bovenaan in het scherm, daar piept ook niemand over.

Voor het overige: ik stem voor een verbod op verkleedfoto's (bruidjes enzo) .. :+ daar gaat het helemaal niet meer over het paard maar wil de juffrouw zichzelf showen. Voor mij hoeft dat niet, ook die mogen blijven zitten in het ITP forum. Misschien daar juist een apart centraaltopic voor verkleedfoto's aanmaken.


Nouja zeg wat een opmerking weer :roll:
Verkleedfoto's, bruidjes enzo... Gaat het?
De aandacht op jezelf vestigen? Man ik ga hier niet eens op in :')


Nou kennelijk ga je er wel op in, dus missie geslaagd hé _O-
Maar eh.. moet je smiley-les hebben? Er staat in mijn tekst bij de opmerking die jou zo diep in 't hart treft een :+ .. , een clowntje, een grapje.. laat ik nou denken dat iedere kleuter dat snapt..?

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:52

Jannepauli schreef:
Marjoow schreef:

Nouja zeg wat een opmerking weer :roll:
Verkleedfoto's, bruidjes enzo... Gaat het?
De aandacht op jezelf vestigen? Man ik ga hier niet eens op in :')


Nou kennelijk ga je er wel op in, dus missie geslaagd hé _O-
Maar eh.. moet je smiley-les hebben? Er staat in mijn tekst bij de opmerking die jou zo diep in 't hart treft een :+ .. , een clowntje, een grapje.. laat ik nou denken dat iedere kleuter dat snapt..?


Volgens mij snapt ook iedere kleuter dat als je er vervolgens 2, 3 opmerkingen aan toevoegd dat je het wel echt meent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, IndianSu en 44 bezoekers