Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:17

Het was maar een voorbeeld, en als het zó opvalt zal het wel een goed voorbeeld zijn :)

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:20

Nouja, 'de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger', en bedankt he |o Topic überhaupt wel verder bekeken, want dat zijn (IMO) niet allemaal dat soort standaardplaatjes..

Ik zie op Uitgelicht juist vaak veel variatie: klein en groot, sportpaard en recreatiepaard of zelfs niet-rijpaard, heb al meerdere topics van genietende kuddes op de wei voorbij zien komen (dus niet geregisseerd), meerdere disciplines... Volgens mij wordt er juist veel afwisseling in gehouden op die manier. De suggestie hier ergens in het topic van een rijtechnische discussie ook in uitgelicht plaatsen lijkt mij ook wel een erg goede toevoeging btw (wel jammer dat zulke discussies toch 7 van de 10 keer niet zo prettig verlopen :) ).

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:24

xSlvna schreef:
Vind dat ze in uitgelicht 5 verschillende 'klasses' moeten pakken:

- Andere sport (denk aan TREC, western, mennen)
- Dressuur (zoals die Pre's vaker, dressuurcracks)
- Sprookjespaard (lange manen, you know)
- Speciaal verhaal (zoals de Ijslanders)
- Kraamstal (een leuk veulen om het af te maken).


Dit lijkte me wel een goed rijtje alleen zou het dan eerder dressuur/ springen moeten zijn.

Kaliber <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:26

En als je dan eens een ander leuk topic hebt wat buiten die standaard klasses valt (zoals die ongeregisseerde blije kuddes, waar vaak niet een 'speciaal verhaal' bijgetypt zit) dan hoef je dus ook niet te verwachten dat je bij Uitgelicht staat? Zonde! Want ik heb wel eens topics voor bij zien komen die ik niet direct onder die klasses kan scharen..

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:27

Speciaal verhaal zou ik eerder iets van maken als een "open invulling"

Waardoor iedereen dus kans maakt op een plaats in uitgelicht :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:28

WildWings schreef:
En als je dan eens een ander leuk topic hebt wat buiten die standaard klasses valt (zoals die ongeregisseerde blije kuddes, waar vaak niet een 'speciaal verhaal' bijgetypt zit) dan hoef je dus ook niet te verwachten dat je bij Uitgelicht staat? Zonde! Want ik heb wel eens topics voor bij zien komen die ik niet direct onder die klasses kan scharen..

Dan maak je een klasse 'overig' :D

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:28

Daar zat ik nu ook aan te denken ja, gewoon overig

Kaliber <3

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:28

GamblersCup schreef:
Het was maar een voorbeeld, en als het zó opvalt zal het wel een goed voorbeeld zijn :)

naah, het viel me op dat een van de eerste post het woord haflinger bevatte en dat haflinger vervolgens ( bewust of onbeust gekopieerd) blijft terugkomen. Bokkers eigen zullen we maar zeggen. ;)

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:30

gekvanfleur schreef:
GamblersCup schreef:
Het was maar een voorbeeld, en als het zó opvalt zal het wel een goed voorbeeld zijn :)

naah, het viel me op dat een van de eerste post het woord haflinger bevatte en dat haflinger vervolgens ( bewust of onbeust gekopieerd) blijft terugkomen. Bokkers eigen zullen we maar zeggen. ;)

Nja het valt mij wel op - onbewust denk ik, ik ben totaal geen haflingermens, no offence voor de mensen die het wel zijn - dat er vaak haflingers voorbij komen. Er zijn ook zoveel andere rassen die je veel minder voorbij ziet komen. (variërend van shetjes tot een grote shire. Maar misschien komen die ook wel algemeen minder voorbij)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:31

WildWings schreef:
En als je dan eens een ander leuk topic hebt wat buiten die standaard klasses valt (zoals die ongeregisseerde blije kuddes, waar vaak niet een 'speciaal verhaal' bijgetypt zit) dan hoef je dus ook niet te verwachten dat je bij Uitgelicht staat? Zonde! Want ik heb wel eens topics voor bij zien komen die ik niet direct onder die klasses kan scharen..

Oh god, het was een voorbeeld, ik zeg toch nergens dat het precies zo moet :+
En dat bij het haflinger topic wat er nu staat, net een van de minst originele foto's op de voorpagina word gezet, is niet onze schuld.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 11:31

WildWings schreef:
Nouja, 'de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger', en bedankt he |o Topic überhaupt wel verder bekeken, want dat zijn (IMO) niet allemaal dat soort standaardplaatjes..


Natuurlijk heb ik het topic bekeken, hoe zou ik anders weten dat het een Halfinger is? ;)

Ik had gehoopt dat ik genoeg genuanceerd had in mijn openingspost, maar blijkbaar is dat niet het geval. Dus nogmaals, ik doe niets af aan het feit dat eigenaar blij is met de paarden en de mooie foto's en dat het een leuk topic is.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:32

Gini, het staat in de naam als je de 'muis' erop houd.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:32

Ik ben eigenlijk wel tevreden over de keuze van foto's in uitgelicht. Ik heb sinds het ingevoerd is regelmatig geklikt op topics met westernfoto's, foto's van fjorden of haflingers, .. gewoon omdat de foto's mooi zijn want met de discipline of bepaalde rassen heb ik verder niet zo veel. Dat vind ik het leuke, want op de 'superhengst loopt LT' klik ik zelf al wel uit interesse. Dat het vaker fotoshoots zijn lijkt me logisch. Ik kan gewoon met mijn simpele toestelletje in de bak thuis niet dezelfde foto's maken als een ervaren fotograaf met een peperdure lens en een paard ergens in het bos of aan het strand. Lijkt me vrij logisch dat die foto's ook mooier en interessanter zijn voor vreemden dan je eigen HTK-foto's, daarvoor betaal je geld :+ (en een echt goede fotograaf regisseert niet zo maar knipt op het juiste moment en weet daarmee net de bijzondere schoonheid van dat paard te vangen, vind ik)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 11:33

Ow, dat klopt, weer iets nieuws ontdekt. Nog nooit gezien, ik klik al snel door op de foto's. Dat is het hem juist, ik bekijk elke dag ieder topic van Uitgelicht. Dus mijn beginbericht is echt niet gebaseerd op een korte blik op de huidige voorpagina.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:35

Meestal klik ik de topics die in uitgelicht staan wel even aan om te " gluren" veelal zijn ze mooi, leuk of interessant maar ik snap de trend van tegenwoordig om in een trouwjurk naast je paard te staan ( of erop te zitten) niet zo goed als je helemaal niet trouwt die dag? Dat soort topics kijk ik meestal niet uit ofwel die mogen van mij wel elders geplaatst bijvoorbeeld bij een topic over trouwjurken in combinatie met paarden maar geen bruiloftsfeest :-)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:42

Een hele enkele keer komt er een interessante fotoserie voorbij. Maar de amateurfotografes die de zoveelste strand-zand-bos-hei foto maken met bij voorkeur fotomodelmeisjes die zichzelf mooier vinden dan het paard, overvulde spekbenen en blubberbuiken.. verkleedpartijtjes waar de oude bruidsjurk uit de kast gehaald werd, de sprookjes-sfeer of riddertournooien uit vervlogen tijden presenteren.. en de eigenaar-dames zonder uitzondering hun paard zoenend , op, aan en om de nek van het dier hangen... láát maar.
Kunnen de échte creatieve fotografen opstaan? Die verdienen een plek in uitgelicht :))

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:44

xSlvna schreef:
WildWings schreef:
En als je dan eens een ander leuk topic hebt wat buiten die standaard klasses valt (zoals die ongeregisseerde blije kuddes, waar vaak niet een 'speciaal verhaal' bijgetypt zit) dan hoef je dus ook niet te verwachten dat je bij Uitgelicht staat? Zonde! Want ik heb wel eens topics voor bij zien komen die ik niet direct onder die klasses kan scharen..

Oh god, het was een voorbeeld, ik zeg toch nergens dat het precies zo moet :+
En dat bij het haflinger topic wat er nu staat, net een van de minst originele foto's op de voorpagina word gezet, is niet onze schuld.


Ik toch ook niet, ik gaf alleen aan welk 'probleem' ik zie/zag in de klasses, en met een "Overig" los je dat inderdaad op :)

Je laatste opmerking snap ik niet, wie zegt dat wat dan ook 'jullie schuld' is :? Het gaat bij Uitgelicht toch juist niet alleen om het plaatje op de voorpagina maar om het topic erachter? Dus maakt het weinig uit welke foto er op de voorpagina staat uit het topic, in principe. En om dan maar het geheel af te doen met 'de zoveelste zonsondergangfoto van een Haflinger', schiet bij mij verkeerd. Want dit nou júist een verhaal wat helemaal niet gaat om 'de zoveelste zonsondergangsfoto' maar juist om een mooie herinnering aan een plek waar de TS vaak gereden heeft met de paardjes totdat ze binnenkort verhuist... ("Ik ga altijd in dit soort kleding lekker erop uit. Ik wilde ook dat dit een herinnering wordt aan hoe ik altijd met mn paarden daar door de duinen reed. Dan ga ik geen toneelstuk opvoeren en me verkleden. Dat zou misschien voor een speciale fotoshoot leuk geweest zijn. Maar dit is voor mij persoonlijk meer het beeld wat ik wil houden als herinnering aan deze plek waar ik veel geweest ben met ze. Dus vandaar :) ") Daarom snap ik nou dus niet dat dit topic als voorbeeld genomen wordt in deze context.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:47

Jannepauli schreef:
Een hele enkele keer komt er een interessante fotoserie voorbij. Maar de amateurfotografes die de zoveelste strand-zand-bos-hei foto maken met bij voorkeur fotomodelmeisjes die zichzelf mooier vinden dan het paard, overvulde spekbenen en blubberbuiken.. verkleedpartijtjes waar de oude bruidsjurk uit de kast gehaald werd, de sprookjes-sfeer of riddertournooien uit vervlogen tijden presenteren.. en de eigenaar-dames zonder uitzondering hun paard zoenend , op, aan en om de nek van het dier hangen... láát maar.
Kunnen de échte creatieve fotografen opstaan? Die verdienen een plek in uitgelicht :))


Of ik interpreteer het verkeerd maar ik heb dus dikke benen en een blubber buik en jij zou dan mijn foto's niet bekijken? Omdat? -O-

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:48

maras schreef:
Meestal klik ik de topics die in uitgelicht staan wel even aan om te " gluren" veelal zijn ze mooi, leuk of interessant maar ik snap de trend van tegenwoordig om in een trouwjurk naast je paard te staan ( of erop te zitten) niet zo goed als je helemaal niet trouwt die dag? Dat soort topics kijk ik meestal niet uit ofwel die mogen van mij wel elders geplaatst bijvoorbeeld bij een topic over trouwjurken in combinatie met paarden maar geen bruiloftsfeest :-)

Ik vind daar ook niks aan, maar blijkbaar is daar toch een markt voor op Bokt :)
Dat ik niks heb met Tinkers, wil niet zeggen dat er geen Tinker in Uitgelicht mag staan :P

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:49

Jannepauli schreef:
Een hele enkele keer komt er een interessante fotoserie voorbij. Maar de amateurfotografes die de zoveelste strand-zand-bos-hei foto maken met bij voorkeur fotomodelmeisjes die zichzelf mooier vinden dan het paard, overvulde spekbenen en blubberbuiken.. verkleedpartijtjes waar de oude bruidsjurk uit de kast gehaald werd, de sprookjes-sfeer of riddertournooien uit vervlogen tijden presenteren.. en de eigenaar-dames zonder uitzondering hun paard zoenend , op, aan en om de nek van het dier hangen... láát maar.
Kunnen de échte creatieve fotografen opstaan? Die verdienen een plek in uitgelicht :))


:D lucht je hart maar hoor...

Het zou leuk zijn om originele creatieve fotoseries voorbij te zien komen. De kwaliteit van de foto's vind ik dan minder belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 25-06-13 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:50

Ik ben het wel gedeeltelijk met TS eens maar er staan ook regelmatig topic bij Uitgelicht die mij anders ontgaan waren omdat ik zelden bij die disciplines kijk.
Op bokt zijn de fotomeetings tegenwoordig erg "in" een logisch gevolg zijn de vele fototopics. Sommige zijn leuk maar een groot aantal 13 in een dozijn. Leuk voor de eigenaar die natuurlijk trots is op zijn paard maar niet bijzonder genoeg voor Uitgelicht. Wat mij betreft mag de selectie wat strenger al snap ik dat het best moeilijk is.

Een interessante discussie ergens op de voorpagina is ook wel een leuk idee.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:52

De foto op de voorpagina laat alleen zien 'Zonsondergang' en de naam 'Haflinger', een 'Haflinger zons onderang topic' dus, althans, daar lijkt het op. Is al vaak gezien -> niet interessant.
Terwijl ik na het lezen van jou post toch een kijkje in genomen heb, waarin ik hele andere foto's zag (wel sfeerfoto's, maar niet wéér silhouetjes van galopperende of steigerende paardjes, ook leuk, maar die heb ik al genoeg gezien).

Ik bedoel met die 'niet mijn schuld' dat het vooroordeel (?) ('Weer zonsondergangfoto's van een Haflinger') best snel daar is, met de foto die uitgekozen wordt voor op de voorpagina.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:52

Barrelrace-topic van vandaag vind ik bijvoorbeeld wel erg leuk om te zien!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:55

Jannepauli schreef:
Een hele enkele keer komt er een interessante fotoserie voorbij. Maar de amateurfotografes die de zoveelste strand-zand-bos-hei foto maken met bij voorkeur fotomodelmeisjes die zichzelf mooier vinden dan het paard, overvulde spekbenen en blubberbuiken.. verkleedpartijtjes waar de oude bruidsjurk uit de kast gehaald werd, de sprookjes-sfeer of riddertournooien uit vervlogen tijden presenteren.. en de eigenaar-dames zonder uitzondering hun paard zoenend , op, aan en om de nek van het dier hangen... láát maar.
Kunnen de échte creatieve fotografen opstaan? Die verdienen een plek in uitgelicht :))


Overvulde spekbenen en blubberbuiken?
Wat is er mís met je dat je zo'n opmerking plaatst? Last van een minderwaardigheidscomplex ofzo? :?

Ik vind uitgelicht vaak zeer mooie topics bevatten. :) Wel vaak hetzelfde of hetzelfde idee ja.. Uitgelicht onderverdelen in verschillende categoriën lijkt me een topidee! :)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:57

xSlvna schreef:
Ik bedoel met die 'niet mijn schuld' dat het vooroordeel (?) ('Weer zonsondergangfoto's van een Haflinger') best snel daar is, met de foto die uitgekozen wordt voor op de voorpagina.


Dat wilde ik nou net zeggen! Ik heb dat topic ook gezien. Het verhaal erachter is mooi maar in de openingspost werd daar niks over gezegd. Dus zo op het eerste gezicht denk ik ook: 'Weer een Haflingertopic'. Ja leuk, maar de foto i.c.m. de topictitel doet mij verder weinig en als er hier niet over gesproken was had ik er ook niet op geklikt.

Ik vind inderdaad ook dat er wel wat kritischer naar gekeken mag worden. Dat idee over categorieën vind ik een goeie. Toevallig zijn het vandaag wel redelijk verschillende onderwerpen die in Uitgelicht staan, maar er zijn ook dagen dat er (bijvoorbeeld) 3x fotoshoot en 2x dressuur in staat. Tsja, dan ben ik ook snel uitgekeken.

Verder schreef Gini duidelijk dat dit geen negatief topic hoeft te worden... Mensen komen hier met meningen en voorbeelden, jammer dat sommige mensen zich hierdoor aangevallen voelen, dat is m.i. nergens voor nodig want niemand bedoelt het gemeen.

Fenore van Gipsy Spirit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers