Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-13 10:32

Hallo allemaal!

Sinds begin juni ben ik aan het helpen op de Sundance Ranch in Zweden! Ik ben hier nog maar net maar alles is zo prachtig mooi en geweldig dat ik eigenlijk de hele dag wel foto's zou willen maken! :D We hebben hier een prachtige gevarieerde kudde van maar liefst 21 paarden, ze lopen altijd buiten.. 4 uurtjes per dag op de grasweide en de rest van de tijd in de paddocks met een doorloop naar de speelweide en een grote schuilstal. De paarden (en mensen die hier komen ook trouwens) vinden het geweldig en ze zijn zo gelukkig, het is echt een prachtig gezicht. Er zullen er nog wel meer volgen (ik blijf hier nog tot eind augustus) maar hier alvast wat fotootjes.

Ik ben met de auto naar Zweden gereden (in mijn eentje hihi). Bij Kiel (noord duitsland) ben ik op de nachtboot van de Stenaline gestapt die in een paar uur tijd naar Gotenborg vaart. Toen ik in Zweden aankwam moest ik blazen voor de alcoholcontrole, uitleggen wat ik kwam doen, hoe lang ik bleef en werd ik in een garage opgesloten totdat mijn auto was goedgekeurd door een drugshond.... Nederlands kenteken doet paniek zaaien hier hahaha! Maar alles was goed en ik mocht gewoon vertrekken. Op de boot hadden we een prachtige zonsondergang, ik weet niet precies welk land ik gefotografeerd heb, maar het was prachtig om te zien!

Afbeelding

2. Op de ranch; de speelweide/wilde weide, een soort paddock paradise effect, de paardjes moeten bijvoorbeeld door het water heen om bij het gras te komen, handig! want tijdens de buitenritten zijn ze vrijwel allemaal waterproof :D
Afbeelding

3. Knappe paint Night bij zonsondergang in de weide
Afbeelding

4. Picknicken met Chicks, een holle bolle bonte merrie (foto is te groot dus vandaar een linkje)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/705276_486523388088249_1360953729_o.jpg

5. Hard werken doen we ook hoor! :D en pup Sioux "helpt" ook goed mee!
Afbeelding

6. Trainen met Catch (Dreamcatcher) een amerikaanse appaloosa die hier heel bang binnenkwam. Anita en de meiden zijn nu 2 weken met hem aan het werk en hij gaat echt zo supergoed! Dat word nog wel een toppertje... (Catch is overigens het enige paard dat ietswat aan de dunne kant is, hij wilde niet eten, nu gaat het super en hij staat de hele dag gras te knabbelen in de wei :D)
Afbeelding

7. Anne aan het trainen met Buck in de roundpen, Buck is van de winter ingereden en wordt nu doorgereden, met de vooruitgang die hij nu maakt kan hij van de zomer mee met wat buitenritjes
Afbeelding

8. Spirit, geboren hier op de ranch voor de eerste keer met een ruiter op zijn rug. Het ging echt fantastisch en hij was nergens van onder de indruk, stond ons eerder uit te lachen omdat we zo voorzichtig bezig waren, knap paard!
Afbeelding

9. Buitenrijden in het bos...
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/964183_486176011456320_1257187098_o.jpg

10. Het uitkijkpunt met de oortjes van Tafary op de voorgrond..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/976438_486175614789693_1540780683_o.jpg

11. Lekker met Jack Russel Jady chillen bij het kampvuur, wat wil een mens nog meer :D
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/467587_485909258149662_1714374348_o.jpg

12. En tot slot nog de overenthousiaste flufpup Sioux die in het natte gras had buiten gespeeld hihihi!
Afbeelding

Afbeelding

Kortom, het is hier echt fantastisch!! Ik ben ook zo'n geluksvogel en dat realiseer ik me heel goed! :D Die 35 muggenbulten neem ik voor lief, en de wespen die mijn hutje in komen vliegen vraag ik gewoon heel lief van onder de klamboe of ze weer naar buiten willen gaan.. tot nu toe gaat dat super! De 21 paarden ken ik inmiddels bij naam en een beetje karakter, nu is het de bedoeling dat ik alle routes ga leren. Een flinke kluif want als je de verkeerde kant het bos in rijd kun je zomaar 40 km niets anders dan bomen tegenkomen :')

Dat was 'm weer, enneh... mochten jullie nog een superleuke last minute vakantie zoeken, inclusief geweldige paarden, honden, katten, natuur en heeeerlijk eten... kom dan ook gezellig hierheen, het is zeker de moeite waard! :D
Laatst bijgewerkt door Sanco op 15-06-13 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie respect van zijn paard verwacht, moet eerst zijn paard respecteren.


BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:33

PRACHTIG, ik zou dat later ook heel graag willen doen als ik groot ben, een ranch bekijken :=

Fedor & Bailey
Instagram @adventures_of_baileyandfedor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101633
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:39

Mooi verslag! Wat voor paarden hebben ze daar? En allemaal western gereden?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-13 10:42

Dankje :) Ja er staan heel veel verschillende paarden, een haflinger, tinker, zweedse dravers, paints, quarters noem het maar op... Anita doet alle paarden die hier komen en niet western gereden zijn herscholen, dus als ze met de ritten meelopen zijn ze allemaal westerngereden. Ook lopen ze inmiddels allemaal bitloos, iets waar Anita erg trots op is! De meesten met sidepull, een paar op een bosal en dat gaat eigenlijk super!

Wie respect van zijn paard verwacht, moet eerst zijn paard respecteren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101633
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:44

Klinkt goed zeg!! Leuk ook zoveel verschillende paarden. :j
Update ons maar regelmatig met foto's. :D
Heb je al een lievelings paard? Of een vast paard?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:46

Ziet er mooi uit daar. Heb anita jaren geleden in arnhem tijdens een vakantie ontmoet, leuk om nu een stukje van haar bedrijf te zien. Vond haar paard toen al mooi en zo te zien zijn er nog meer mooie paarden bij gekomen. Weet weet kan ik er ooit nog eens op vakantie. Heel veel plezier daar.

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-13 10:47

Zal ik doen :D haha!

Ik vind Chicks erg leuk, maar dat komt denk ik een beetje omdat ze op 2 druppels water op Cody lijkt (mijn paardje thuis) ook zo'n bolle bonte eigenwijs ;) Ze is op 2 vingers te rijden maar als je er met een rothumeur op klimt dan kan ze echt een etterbak zijn... daar hou ik wel van, lekker paard met karakter :) Alleen loopt Chicks niet zo goed voorop in de groep, en aangezien ik ritten ga begeleiden straks zal dan waarschijnlijk meer een ander paardje meenemen, maar daar ben ik me nog een beetje op aan het orienteren :) Ze zijn overigens allemaal super hoor! Sommigen zijn wat klein voor mij omdat ik vrij stevig gebouwd ben, maar verder zou ik ze eigenlijk allemaal wel durven meenemen :)

Wie respect van zijn paard verwacht, moet eerst zijn paard respecteren.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:07

wat onwijs leuk! ik heb een aantal jaren geleden vol jaloezie gekeken naar de uitzending van Ik vertrek. leuk om nu weer foto's te zien

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:11

wat geweldig!
ik ga toevallig over 2 weken ook met de auto naar zweden :D

Rennie89
Berichten: 37238
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:15

wat leuk! Deze ranch stond ook eerst op mijn lijstje, maar weet niet meer waarom ik er niet meer mee door ben gegaan :') klinkt als een erg gave tijd! Heb je al een BEU topic? :P


Shelss

Berichten: 48
Geregistreerd: 30-07-08
Woonplaats: Putten

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:08

Superrrrrr gaaf zeg,heel veel plezier.

xliisaa

Berichten: 2294
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:52

Jaloers, ziet er echt super gaaf uit :))
En die puppy <3

Now you're, you're a star in heaven ☆

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:06

Gaaf hoor! De naam leek me bekend voor te komen, even gecheckt en klopt! Vrienden van mijn ouders hebben een huis in Ekshärad (daar zomers ook gezeten) en heb zelf bij de Alevi camping in Stöllet gewerkt. (is daar vlak bij, ook van Nederlanders.)

Instagram: Iris.ppkm *-:)

Think outside, no box required!

paulinevld
Berichten: 245
Geregistreerd: 24-09-09

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:49

hee wat toevallig! ik ben hier vorige zomer ook geweest, het was super ;) Misschien moet ik ook maar is een topic maken van de foto's :D

zeker aan te raden!!! *\o/*

Malin jij bent m'n liefste <3 B+11 dressuur teletubbie ik zal je nooit vergeten beste maatje :'(

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:50

Ziet er goed uit. Lekker zeg, drie maanden daar werken.

Ik heb ze op de lijst van vakantiemogelijkheden staan.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:05

Waauw wat ontzettend gaaf zeg! Lijkt me geweldig om daar drie maanden te kunnen werken. :D
Mooie foto's ook, geniet er van. :D

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:14

ik ben er geweest.
echt super daar!!! /3


horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:19

Wauw!

Anoniem

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 00:14

Wat leuk zeg, daar gaan twee vriendinnen van stal heen, en ik woon er heel dichtbij! :D Ik zit in de buurt van Molkom, in het dorpje Älvsbacka. Gaaf dat je daar werkt hoor! :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:44

Wauw, dat ziet er ontzettend gaaf uit! Gave locatie, is volgens mij een waar paradijs voor de paarden daar :D

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:54

Wat geweldig daar zeg! Enorm veel plezier, en laat ons geregeld meegenieten :D

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:25

Oh, wat gaaf zeg! En ook superleuk dat ze alle paarden bitloos heeft lopen. :) Toch even in mijn achterhoofd houden als vakantiebestemming. :)

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:50

Veel plezier daar. Ik weet hoe gaaf het is.
Wil je Flicka Een extra knuffel geven en misschien op de foto zetten? Ze was van mij en ik heb haar vorig jaar aan de ranch gegeven.

myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:09

Wauw, wat tof.
Ik zit ook tot eind augustus in Zweden en ken de zonsondergangen maar al te goed!
Lukt het een beetje met slapen trouwens, doordat het zo lang licht is, ik heb daar best moeite mee!
Verder prachtige foto's!

Anoniem

Re: Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:11

Gaaf zeg! ik heb jaren een zoon van de paint Night mogen verzorgen. Ze lijken sprekend op elkaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Keell94 en 56 bezoekers