VAQUERO westernzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

VAQUERO westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 14:56

EINDELIJK...

Na vele maanden bestellen, inrichten en natuurlijk bouwen , is ons eerste geheel zelfgemaakte westernzadel een feit en is onze westernzadelmakerij "Vaquero" van start gegaan.

Aangezien ik jullie enkele maanden terug al beloofd had, het geheel op foto vast te leggen en omdat ik ook een beetje commercieel ben (mag wel, hoop ik) heb ik daarnaast het nuttige met het zakelijke verbonden en alles op een nieuwe website opgenomen. Wil je dus EN weten hoe een westernzadel gemaakt kan worden (er zijn vele wegen die naar Rome leiden) en hoe je ook zo iets moois in je bezit kunt krijgen, kijk je vanaf vandaag op de website www.westernzadel.com

Nog niet alle items op de site zijn gevuld, maar dat zal snel gebeuren.

Na de intro, ga je naar de Nederlandse tak en kiest een van de buttons. Een daarvan is "the making off" en daar zijn de foto's opgenomen. De afsluitende foto's van het gehele zadel komen binnen 24 uur nog op de site.

We houden ons als westernzadelmaker van harte aanbevolen. Er zijn al opdrachten, maar we kunnen er natuurlijk altijd meer gebruiken (want wij kunnen er geen genoeg van krijgen).

We zullen de komende maanden regelmatig nieuw "werk" met foto's opnemen.

Graag jullie reactie.....

MVG


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:22

De Site ziet er prima uit, ben erg benieuwd naar het eind resultaat want het zijn mijn type zadels wel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:13

Heel mooi gedaan Louis (zowel site als zadel Lachen )
Het lijkt zo makkelijk, mede zoals je verhaal erbij staat. Maar hoeveel uurtjes gaan er in totaal in zitten en hoe lang ben je bezig met het vormen van het uiteindelijke zitgedeelte en de afdruk van de tree in de skirts Verward

Toch een vraagje: de manier waarop in dit zadel de stijgbeugelriemen zitten. Heb je daar geen last van met rijden, dat je ze voelt zitten bedoel ik Verward

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Vaquero II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 21:05

Algemeen : Het resultaat staat nu ook op de foto en op de site...

Sugarmiss :
Steigbeugelriemen ; Dat met die stijgbeugelriemen vraagt men mij vaker. Wij hebben 2 zadels met gelijke constructie en Sabine en ik hebben nog nooit een probleem gehad. Je zit er niet op. Het is natuurlijk wel zo, dat het geheel ingereden moet worden. Na een paar uur zitten die lussen strak op de seat. OP de foto's staat het allemaal nog wat bol. Maar natuurlijk kan het geheel ook gewoon onder de zit door.
Uren ; Met passen en meten zit ik al gauw op zo'n 85 uur. Ik moet wel zeggen, dat ik niet de eenvoudigste weg heb gekozen met dit model. Normaliter is de rigging constructie eenvoudiger en kost minder tijd. Het zwaartste is het rijgen van de skirts. Ook omdat ik dat niet op de machine wilde naaien.
Maar ik denk dat als de oefening er eenmaal is, e.e.a. wel in zo'n 70 uur kan, natuurlijk zonder enige versieringen want die vreten letterlijk tijd (en ik kan het niet zo goed....).

MVG LOUIS

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:01

Geweldig gedaan salou! Lachen
Alleen spreekt het type zadel me totaal niet aan. Maar toch vind ik het hartstikke knap!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 00:49

Yep, inderdaad niet mijn type zadel (ik ben een echter Pleasure miep, dus wil het liefst een showzadel met veel zilver Haha! ), maar ik vind het dus wel rázend knap Louis!! En ookal is het niet het soort zadel wat ik zou kopen, het is wél heel mooi geworden en de kwaliteit is duidelijk zichtbaar! Petje af hoor!

Oh, en Sugarmiss, ik heb eens op een australian stocksaddle gereden dat de stijgbeugelriemen ook zo had, en daar voel je dus inderdaad niks van...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:43

Mooi zadel , ik hou wel van het type , maar zou er zelf niet mee rijden.
In de toekomst wil ik een zadel laten maken voor mijn paard , ik neem wel contact op .........

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:53

Ziet er goed uit het zadel. Het is ook niet helemaal mijn type, maar mocht mijn paardje weer goedkomen dan zal ik zeker aan jullie denken om een zadel te laten maken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:46

Tjee, wat goed zeg. Ik vind het een prachtig zadel.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:01

mooi man...maar ga je er ook dingen in graveren want bij 'the making of' ziet hij er super uit alleen zie ik geen gravering, misschien maakt dat het zadel nog mooier. maar hij is super hoor!

keep your head up


sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Graveren / bewerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 15:45

Tje, daar raak je een thema.
Op de 1e plaats vinden wij de meeste versieringen maar poespas. Op de 2e plaats moet ik eerlijk zijn : op dat gebied moeten we nog wat oefenen (we zijn druk bezig). Tenslotte zijn we er voor ons zelf nog niet helemaal uit, omdat het heel veel tijd kost (en dus uiteindelijk geld). En we hebben sterk de indruk dat het merendeel van de nederlandse westernruiters er net zo over denken als wij. Ons gaat het in de eerste plaats om perfecte pasvorm (ook nog licht aanpasbaar) en degelijke "eerlijke" kwaliteit. Zoals gezegd : we oefenen nog en zullen jullie a.s.a.p. "iets laten zien".

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:37

Nou, ga vooral zo door! Het zadel zag er prachtig uit ! En wat je zegt...die versieringen kan je er altijd nog aan aanbrengen dat is opzich geen probleem.
En hoe duur zijn ze ongeveer Tong uitsteken Haha! ?

keep your head up

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:29

Ik zoek nog LEUK werk, kan je niet een creatief persoon gebruiken?
Dat is leuk, westernzadels maken.......

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 10:18

Nou het geheel is (nog) een uit de hand gelopen hobby, waar ik dus (nog) niet van kan leven (als dat überhaupt zou kunnen), laat staan mensen van in dienst kan nemen.....

Misschien een tip:
Probeer eens zelf te starten met het maken van (broek)riemen, tassen, boekenleggers, hoofdstellen, borstuigen. Dat kan met redelijk weinig investering. Er zijn goede instructieboekjes te krijgen (kijk op www.tandyleather.com) en als je creatief bent kun je van alles uit leer maken en bewerken.

MVG

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:33

Heel veel succus in ieder geval! Ik hoop dat het je vak kan worden.
Ik heb 2 weken geleden in Amerika een mannetje aan het werk gezien die al 60 jaar niks anders doet. Waren echt hele mooie zadels!
Als je goede kwaliteit maakt dan komen de mensen op een gegeven moment van ver voor jou zadels en blijven ze ook terug komen.
Mooi vak!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers