Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 09:26

Hoewel het beeld niet wezenlijk anders is, nog een foto van maandagavond.
De verhoudingen zijn trouwens misschien een klein beetje 'off'; dit komt doordat de foto is genomen met een telefoon, die vervormt qua lens nogal snel.
Heb op stal overigens nog maar 1 iemand gehad die me naar haar kapsel vroeg, hij vroeg of het traditioneel was of ik een andere reden had, verder geen woord over de voorlok of gelijkenissen met Hare Krishna. :Y) Maar dat wil niks zeggen natuurlijk. :+

Afbeelding
Wel jammer dat het zo bewolkt is deze dagen, want zodra het zonnetje verschijnt glanst ze zo mooi... haar glans is eigenlijk begin zomer altijd op het mooist.
Ze is trouwens ook weer aan het groeien en dat met 6 jaar!

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:34

Oh, die teke-coupe staat haar echt wel heel gaaf! Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het eruit zou zien als haar maantop er ook af ging, maar snap ook dat je daar gewoon niet aan wilt zitten, gezien verandering van aanblik dan.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:24

Dus toch kort :D ik vind het stoer! Vind die voorpluk er ook niet gek uitzien verder, al lijkt het me ook wel mooi zonder.

jasz

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:32

ooh toch heel mooi zo hoor! staat altijd het beste bij AT vind ik. ik zou persoonlijk de voorpluk er ook gewoon af halen, ik vind het dan net mooier staan, en nu is het voor mijn gevoel toch 'ineens' zo'n pluk.

kiekje.be

Berichten: 121
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Waregem

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:34

Ja ik vind het er wat raar uitzien, maar dat zal wel zijn omdat ik net gewend ben van ze allemaal zonder voorpluk te zien. Verder is de coupe wel leuk!

Amorosa

Berichten: 224
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:40

Ik vind AT wel heel mooi <3

Maar die oude foto's in je profiel TS, daar vind ik ze te dun. Nu begrijp ik dat het de Windhonden onder de paarden zijn, maar dat vind ik niet zo mooi en ze lijken zo absurd lang?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:43

Het ligt er ook wel een beetje aan of ze in renconditie zijn of niet dan zijn ze veel dunner maar als ik zo in Jorieke d'r profiel kijk vind ik het dunne wel meevallen eigenlijk?

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:58

Ziet er apart uit, maar ik hou wel van AT's <3

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:35

Prachtig zo zonder manen! Veel mooier dan met die paar manen die ze had!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:42

Even lelijk en snel 3 minuten werk in Photoshop maarreh.... kale Muzanna :Y) Maantop zal ook wel niet exact kloppen zo want ik weet niet hoe ver die bij haar doorloopt (bij sommige AT's zie je hem amper als het geschoren is, bij anderen loopt hij juist ver door) maar die moest ik erbij tekenen.

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:45

haha leuk Fiffill, ik vind dit eigenlijk even mooi als met voorpluk, beide wel leuk.

kiekje.be

Berichten: 121
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Waregem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:35

Jaaaaa vind ik een stuk mooier :D En die aanblik vind ik nu ook niet echt hard veranderen hoor! Ze is knap zo! :j

sabino
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:02

Ja dat is toch veel mooier.
Op keuringen worden altijd al die beesten ingevlochten inclusief de maantop omdat dan de hals en het hoofd beter uitkomen dus waarom dan niet afscheren,ik vind het prachtig.
Voor de vliegen hoef je het ook niet te laten zitten want zo lang is die voorpluk niet eens,maar goed het is mijn paard niet,haha.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:48

Haha, leuk Bente.
Vind het geschoren ook leuk staan, met of zonder maantop. Misschien dat ik nog eens voor een sportcoupe ga maar ik verwacht evenwel niet dat de manen nu voller gaan teruggroeien dan het de laatste tijd was en dat zag er gewoon een beetje jammer uit.

Ter vergelijking, als jaarling, geschoren en wel:
Afbeelding
Zit er dus niet heel ver af, maar zal een klein beetje verder doorlopen. Sja, ben er nog niet over uit en laat het voorlopig even zo. Ik blijf erbij dat ik er altijd nog de schaar in kan zetten. :j


@Amorosa: ben ik niet direct met je eens. Ter vergelijking is mijn paard op de recentere foto's veel te dik (is nu ook op dieet). Veel zijn in mijn profiel trouwens in renconditie, zoals Fiffill al aangaf, en daar hoort een wat opgetrokken buik bij en droog voorkomen. Daarnaast hebben ze platte ribben die sneller zichtbaar zijn dan bij veel andere paardenrassen. Langgelijnd is dit ras over het algemeen inderdaad, probeer maar eens twee ruiters en een jachtluipaard (of twee jachthonden) op een paardenrug te proppen. :Y) Hangt daarnaast van de bloedlijn af, trouwens. Er zijn extreem langgelijnde exemplaren en minder lange AT. :j

Voor de vliegen heb ik de maantop er trouwens niet aan gelaten. :Y)

kimbrrr

Berichten: 134
Geregistreerd: 26-03-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:02

Ik vind de kleuren altijd prachtig :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:10

Ik vind d'r zonder maantop nog knapper <3

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:56

Ik vind het echt prachtige paarden! Ben jaloers op mensen die zo'n mooi paar hebben! <3

jasz

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:38

ja! *\o/* zonder maantop, vind ik echt veel mooier, dan is ze nóg wat knapper dan ze sowieso al is! en, het groeit gewoon weer aan toch!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:50

De schaar zit er nog niet in. :Y) Ik ben vooralsnog te gehecht aan dat plukje.
Ze mag nog steeds grotendeels vakantie vieren, maar dat maakt dat ze het beetje werk dat we doen extra leuk vindt. :j Afwisseling, daar leeft mevrouw voor.

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:09

lekkere billen! :D Ze ziet er mooi uit, al iets minder dik als eerder of niet? :)

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:14

Klopt, er zijn al een x aantal kilo's af. Er mag nog steeds een beetje af maar het begint er op te lijken. Als ze wat meer en regelmatiger in training staat zal ze wel weer gaan veranderen en wat droger worden. Een dikke speklaag heeft ze iig niet meer en ik verwacht dat er wat meer spieren voor in de plaats gaan komen. :j We zullen zien.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:55

Je ziet inderdaad zeker al verschil!

jasz

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:50

ja, ze ziet er echt al veel beter uit! knap paard is het ook <3

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:14

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij zeg. Had lang niet meer in dit topic gespiekt maar ik heb weer veel moois gemist :+ Zat net ook op de site van de te-koop paarden te kijken, en dan baal ik opeens dat een paard er hier gewoon niet in zit. Wat een prachtpaarden zijn die Tulpar Dag en Umma, écht 100% mijn type! Mooi smal maar toch wel wat dikker, en vooral de donkere heeft een mooie brede hals. Pfffff <3

Enne TS, van mijn mag die voorpluk er gewoon op blijven hoor :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:08

Ik heb Muzanna gisteren in het echt mogen aanschouwen en wat is het een leuke merrie *\o/* heel lief ook. En dat voorplukje ziet er in real life helemaal niet zo gek uit :Y)