Wiet haar wedstrijd debuut

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-13 07:04

Onderling dan. Wie had dat gedacht :) Na wat moeilijke jaren met haar te hebben gehad, zijn we nu weer op een niveau aangekomen waar we weer als vrienden door de bak kunnen. Haar staken is er zo goed als uit *juicht nog niet te vroeg*, ze is weer lekker voorwaarts, aandraven kan gewoon, en ze heeft er weer lol in. Ze doet stinkend haar best. Eindelijk worden we een team met het rijden in de bak (met de rest zijn we dat al). En wat is nou mooier om een puntje op de i te zetten dan je in te schrijven bij een onderlinge wedstrijd in de buurt. Ik wilde dit altijd al eens doen, niet omdat ik wedstrijd ambities heb, maar gewoon om eens te doen. En dus was het zondag zover. De dag van de wedstrijd had ik enorme spijt, ik ging dood van de zenuwen, en was bang dat ik niet meer zou kunnen genieten. Maar niets was minder waar. De sfeer was goed, Wiet deed haar best (op haar eigen manier :)) ) en ik heb genoten van de proeven. Ik lag in een deuk toen Wiet een pittig tintje aan het 'in galop aanSPRINGEN' gaf, maar ach, een paar maand terug deden we dat nog niet eens in de bak, en nu gingen we gewoon in galop de bak rond en laat ik mij niet meer uit het veld slaan door een bokje!

En het mooiste kwam nog, wij werden gewoon tweede met onze eerste proef! We hadden zelfs een 8 voor het onderdeel van hand veranderen middendraf, en bij beide proeven voor mijn houding en zit. Er waren 4 combinaties, en wij als groentjes hebben er gewoon twee achter ons gelaten. Ik had dat nooit verwacht! Wat ben ik trots op mijn rare vos zeg, jeetje <3 <3 Mijn dag, nee week, nee maand kan niet meer stuk <3

Kleine impressie. Niveau dus eigenlijk niets, maar we zijn B gestart. Mijn paard ziet graag alles en is lastig naar de ontspanning te rijden thuis in de bak, en waar er zoveel gebeurd als hier al helemaal moeilijk 8-)

Beiden opgedirkt
Afbeelding

Wachten tot wij mogen
Afbeelding

Hand veranderen middendraf. Dat kan Wiet wel *zoefff*
Afbeelding

Middenstap is lastiger
Afbeelding

Wiet haar eigen versie van het aangalopperen :):)
Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

Hahaha, voldaan hoofd van Wiet. Die is tevreden :#
Afbeelding

Ik doe het met mijn ogen dicht :+
Afbeelding

Heel fijn stukje <3
Afbeelding

Maar de giraffe-stand is er ook nog gewoon hoor! *paard ziet weer wat*
Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

En dan is het weer tijd voor de galop 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8)

Commentaar is uiteraard welkom, maar be nice. We komen van ver, moeten nog ver, en dit is al een enorme mijlpaal :D


Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:09

Heee, wat ontzettend leuk om te zien dat je weer een nieuw hoofdstuk begonnen bent.
Wiet ziet er goed uit, ze neemt hier en daar gewoon een denkbeeldige hindernis :D

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:49

Wat een mooi paard, mooie aftekeningen!
Dat bokje haha, succes met komende wedstrijden :D

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:53

Ik zie mezelf rijden met mijn Tessa dik 20 jaar terug. ;) Ook zo'n vos met vier witte hoge benen, vlek op de buik (zag ik bij die van jou ook?) en ook zeer moeilijk naar ontspanning te rijden.
Bokken? Weet ik eigenlijk niet meer of ze dat deed. Zal wel niet want anders had ik t wel onthouden.
Op naar de volgende wedstrijd!

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:56

Het blijft een springpaard hè ;) Gaaf hoor dat je het hebt gedaan en dat het zo goed ging! Lekker van genieten!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:58

Ze neemt aanspringen in galop wel knap letterlijk :D

Leuk paard met pretogen!

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:01

Ha nog zo'n gekke aanspringer! Die van mij doet dat ook, maar dan wel met de voorhand :D die denkt volgens mij ook dat hij over de hoefslag moet springen om te galopperen :o

In life, you are given 3 choices; give up, give in or give it all you got! - Viva Vegas Baby!!!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-13 12:00

Thanks allemaal :D

Normaal hebben we in deze bak om de week springles, dus dat van die denkbeeldige hindernissen zou heel goed kunnen :Y)

@ rien; mijne heeft niet echt een vlek onder de buik. Ja, een mini vlekje maar niet noemenswaardig :+ Wel heeft ze wit helemaal onder haar kaak.

Wiet vind galopperen enorm moeilijk in de bak vanwege balans. Daarom deden we het ook eigenlijk nooit. Nu pakken we het er steeds meer bij, maar ze kan niet echt aangalopperen op gewone hulpen, dat moeten we nog leren. Ik doe het normaal gewoon met stem. Nu hebben we een les de correcte beenhulpen erbij gegeven, met een klein tikje om mijn buitenbeen dat naar achteren ging te versterken. Helaas vond ze dat niet grappig en gaf ze een bok, en nu doet ze dat dus steeds als ik mijn buitenbeen naar achteren leg en een commando tot galop geef. Dat moet er nog even uit :Y) Maar ze galoppeerd iig *\o/*

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:47

Jaaaa, Tessa had ook wit onder haar kaak.
Hoe oud is Wiet?

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-13 13:10

Net een paar dagen 10 jaar *D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:07

Oooh die tweede foto van het halsstrekken, daar in draf. Ze kan het wel! :D
Komt toch goed lijkt me? :j

Doubtless

Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:37

Wat leuk Ingrid, wie had dat ooit gedacht :D
Tip voor het aanspringen: Het buitenbeen geeft enkel de gang aan, aanspringen hoort op het binnenbeen te gebeuren. Ik weet niet waarom jouw instructeur aangeeft het buitenbeen te versterken?
Leuke foto's in ieder geval! Ben je nog van plan om officieel te starten?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Levidepevi
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-11-12

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:40

Als het niets medisch is met dat gebok bij het aanspringen misschien elke keer een klein tikje/ elke keer terugnemen tot ze niet bokt, doet ze dit in de training ook?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:05

Ik ben (als het inderdaad niets medisch is) niet zo heel erg voor het terugnemen als een paard bokt. Doorrijden juist. :=

Anoniem

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:11

He wat een sjieke combi zijn jullie zo! Leuk hoor! En fijn dat jullie ook binnen de hekjes weer beloten hebben maatjes te zijn!

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:00

Doubtless schreef:
Wat leuk Ingrid, wie had dat ooit gedacht :D
Tip voor het aanspringen: Het buitenbeen geeft enkel de gang aan, aanspringen hoort op het binnenbeen te gebeuren.


Er is geen gouden standaard.
Juist veel ruiters galopperen enkel op het buitenbeen aan ivm de latere galopwissels.
Als je paard daar heftig op reageerd dan kan het nuttig zijn om wat minder buitenbeen te gebruiken.
In het geval van wietje maakt het waarschijnlijk niet uit: die vind het gewoon moeilijk en dan is galop via een bokje makkelijker :D

Ga je ook een echte cross starten binnenkort?

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:03

Wauw, wat zijn jullie vooruitgegaan! Goed gereden hoor, gefeliciteerd met het resultaat! Je kunt trots zijn op Wietje, maar zeker ook op jezelf +:)+!
Laatst bijgewerkt door Kyarahh op 04-06-13 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-13 18:04

@ Numerin; net stukje he :D

@ Doubtless; geloof dat ze uitlegde omdat ze met het buitenbeen moet aanspringen, dat die eronder moet komen voor het aanspringen zeg maar. Vandaar dat ik mijn buitenbeen wat moest versterken, of er meer bij moet zetten zeg maar. En uiteraard binnenbeen op de singel erbij houden.

Of er meer wedstrijden komen, misschien. Onderling vast nog wel. Officieel gok ik van niet, maar zeg nooit nooit. Eigenlijk moeten we nu nog een oefencross en een kennismaking van endurance rijden en dan hebben we bijna alle takken sport gehad :P Mennen zou ook nog kunnen, maar daar heb ik de materialen zelf niet voor helaas (maar Wiet is daar wel voor beleerd).

@ Levidepevi; dat elke keer tikje erbij tot ze het niet meer doet zou bij sommigen paarden helpen, maar bij Wiet niet. Daar ga ik ook echt niet aan beginnen. Klinkt misschien mietje achterig, maar die wil ik niet boos maken. Been there, done that, maar als je op zo'n manier te veel door gaat of teveel pushed doet ze niets meer voor je en werk je haar alleen maar tegen je in het harnas. Ik ben allang blij dat ik nu weer kleine tikjes bij kan geven als ondersteuning, zonder dat er gelijk de noodrem erop gaat en ik hem 3x terug krijg met een bok/steiger :o Het is een aparte die je niet moet dwingen of doorpakken zijn we achter gekomen.... en dat heeft mij ruim 2 jaar gekost dat weer in orde te krijgen.

Galop vind ze aan de longe ook moeilijk, en doet ze ook moeilijk met aangalopperen. Niet bokken, maar enorm met haar hoofd gooien en een rare sprong erbij (met haar voorhand). Ze wordt er steeds sterker in, maar ze blijft het enorm lastig vinden. In de bak dan toch, met die bochten, want buiten is er niets aan de hand. Lekker rechttoe rechtaan gaat prima, ook het galopperen op beide handen. Dit is altijd al een euvel geweest, ik heb de eerste 1.5 jaar dat ik haar onder het zadel had niet gegaloppeerd met haar, omdat ze het zo moeilijk vind en de balans mist. Ze is behoorlijk scheef ook, en dat is in draf en stap aardig goed te rijden, maar in galop valt ze weer enorm naar binnen en daar wordt ze onrustig van ook. Maar goed, we galopperen nu iig, dan kunnen we het verbeteren hopelijk, paar maand terug durfde ik dat nog echt niet :)

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-13 18:05

Sizzle schreef:
Ga je ook een echte cross starten binnenkort?


Echt starten nog laaaange niet, maar ooit een oefencross zou ik wel gaaf vinden :) Heb er al een hoop zien langskomen, maar door omstandigheden (centen en vervoer) hebben we nog geen crosslessen gevolgd dit jaar.... hoop dat ik er nog wel een paar mee kan pakken uiteindelijk.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:13

hihi die naam :=
maar dat aanspringen komt wel goed hoor ! :))

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:19

Zie net dat ik in je profiel sta. :') Ze is nog steeds mooi hoor!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wiet haar wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-13 10:16

Haha, dat heb je al heeeel lang geleden gezegd volgens mij, zijn oude quotes :D Maar mooi dat je haar nog steeds mooi vind :)) :D

@ Unihorses; ze heet officieel Wynette ;) Maar dat vind ik een stomme naam, dus is het Wietje geworden (maar zij zelf denkt dat ze Vos heet).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dorage en 3 bezoekers