Boy @ clinic JP Koopman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-13 17:50

Hoi allemaal,

Boy is de laatste tijd 'stout' (puber / karakter) geweest .. Afgelopen november heeft hij me (een week nadat ik hem gekocht heb) even via een wilde rodeo van zijn rug afgeworpen. Toen ben ik heel erg bang geworden, maar met hulp van mijn trainster hem vanaf de grond gaan trainen (dubbele lijnen/ grondwerk e.d.). Dit heeft hij goed opgepakt, want ja, als hij ging bokken of steigeren kon dat me niet zoveel schelen wat ik zat er toch niet op ~~}> (Hij is toen ook nog behandeld door de osteopaat, tandarts e.d.)

Hij is sinds februari weer onder het zadel aan het werk, doodeng vond ik het. Hij bleef het toch proberen (bokken), maar ik kon met hulp van mijn trainster hem daar doorheen krijgen. Half april hebben we een fotoshoot gehad op het strand, toen was hij ook vreselijk stout, constant steigeren/bokken (ook naar mij), en toen is bij mij de knop omgegaan.

Aan het werk! *\o/*

Sindsdien moet hij veel harder en gerichter werken en eerst zijn 'kop leeg maken' (gericht longeren) voordat ik ga rijden. Dit helpt echt heel erg goed, hij is meer met zijn hoofd bij mij. Maar zijn concentratie is snel bij alles wat om hem heen gebeurd.. Hij wil altijd graag even komen buurten bij elk willekeurig publiek. Daar heb ik vandaag ook met JP aan gewerkt.

Vandaag was er een clinic door JP Koopman op Country Stables, en daar wilde ik heel graag aan mee doen!
We hebben echt heel erg geluk gehad met het weer, dat had ik vorige week nog niet verwacht!

Hierbij de foto's die ik jullie graag laat zien:


Verzameling vragen
Afbeelding

Mooi plaatje <3
Afbeelding

Geconcentreerd :o
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Afbeelding

Er toen kwam een paard geheel gehuld in de Bucas-zebra deken.. Dus dat is eng. Kheb alle hoeken van de bak mogen bekijken in standje tempo..
Afbeelding

En weer ontspannen...
Afbeelding

Luisteren naar alle tips van JP
Afbeelding

:)
Afbeelding

Als laatste: Lola de pup was mee als publiek
Afbeelding


Ben benieuwd wat jullie van hem vinden :)


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:41

Ik was toeschouwer :D ik vond dat Boy echt heel netjes liep! Maar wel een aansteller hoor, met die zebradeken.. Pff, ik schrok wel. Dacht even dat je zou vallen maar je hebt je goed herpakt! :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 15:35

Ruim 300 keer bekeken en 1 reactie, beetje flauw :+

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:00

Normaal gesproken reageer ik nooit op fototopics maar ik wilde toch even laten weten dat ik jaloers ben op je doorzettingsvermogen!
Jullie komen er wel denk ik zo :).

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 16:01

Ik hoop het, want JP zei wel dat buitenrijden een heel ander 'boek' wordt.. Hij rijdt zelf ook een paardje met dezelfde afstamming en die is net zo.. (ik wil heel graag buitenrijden)

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:09

Mijn ervaring(wat ik hoor vooral dan) is inderdaad dat bij 'lastige' paarden de barrières twee keer doorbroken moeten worden. Eerst in de bak en vaak komen daarna dezelfde dingen buiten weer terug. Maar, als je het in de bak allemaal voor elkaar hebt zal dat buiten veel makkelijker worden. De situatie is voor jou dan niet meer nieuw.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 16:24

Tegen die tijd ga ik wel kijken wie mij daar goed in kan helpen, want in de bak is de ruimte 'beperkt', maar buiten is het wel iets anders... :)*

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:49

Ik moet eerlijk zeggen dat je erg vooruit bent gegaan hoor! :j Langzaam maar zeker (met natuurlijk af en toe een pasje terug) gaan jullie er wel komen hoor! Geduld en liefde :) . Is moeilijk, maar je doorzettingsvermogen werpen absoluut zijn vruchten af. Keep up the good work! +:)+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:21

prachtig paardje, maar heel eerlijk?
eentje met een moeilijk gesloten karakter en ik ben bijna zeker dat jij niet de ruiter bent(op dit moment) om hem goed te kunnen rijden

ik weet niet wat je wil bereiken maar dit wordt een pittige dobber waarvan ik hoop dat het niet verkeerd afloopt
ik bewonder je doorzettingsvermogen :j maar vraag jezelf af of jullie de juiste combinatie wel zijn

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 21:32

@spatter: vraag me af waar je je mening op baseert...?


spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:33

je tekst en de foto's in dit topic

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

ElineCath
Berichten: 1178
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:35

ik weet niet of ik het hier mag zeggen, maar vind western hier in nederland toch erg veel 'ver-engelsd' :x

Max (melvin x neron) B+10 L1+12 L2+4

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:36

ElineCath schreef:
ik weet niet of ik het hier mag zeggen, maar vind western hier in nederland toch erg veel 'ver-engelsd' :x


Wat bedoel je daarmee?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:37

Ja daar ben ik ook benieuwd naar :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 21:37

Oke knap dat je dat op maakt uit een korte introductie en foto's..
Integendeel; Boy is precies de uitdaging die bij mijn eigen karakter past. We groeien naar elkaar toe en mensen die ons in real life samen zien werken, zien dat het werkt. :j

ElineCath
Berichten: 1178
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Maarssen

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

troi, mijn beeld van western is toch echt het buitenrijden en reining met zo'n hoedje op :+
Ik vind dit topic bv meer een dressuur les met een western zadel en een hoofdstel zonder neusriem.. haha
het zal wel aan mij liggen!

Max (melvin x neron) B+10 L1+12 L2+4

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:57

ElineCath schreef:
troi, mijn beeld van western is toch echt het buitenrijden en reining met zo'n hoedje op :+
Ik vind dit topic bv meer een dressuur les met een western zadel en een hoofdstel zonder neusriem.. haha
het zal wel aan mij liggen!


Mag ik zeggen dat je dan wel een beetje een verkeerd beeld hebt van wat western inhoudt? Om "met zo'n hoedje op" te reinen, is er eerst een basis nodig. En die basis (het woord zegt het al) is (bijna) hetzelfde als in de dressuur. Dat je meteen generaliseerd is niet terecht vind ik...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

ElineCath
Berichten: 1178
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Maarssen

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:59

ik zeg ook dat het wel aan mij zou liggen, dit is mijn mening.

Max (melvin x neron) B+10 L1+12 L2+4

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 21:59

Plus de hoedjes zijn niet toegestaan bij mij op stal :+

(Mag alleen met cap)

ElineCath
Berichten: 1178
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Maarssen

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:00

dat vind ik ook heel goed! ben erg tegen rijden zonder cap :+

Max (melvin x neron) B+10 L1+12 L2+4

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:00

ElineCath schreef:
ik zeg ook dat het wel aan mij zou liggen, dit is mijn mening.


Prima dat je een mening hebt hoor, maar dat betekend niet dat de feiten anders zijn. In dit geval dus dat western niet ver-engelsd...


Painttobe schreef:
Plus de hoedjes zijn niet toegestaan bij mij op stal :+

(Mag alleen met cap)


Bij ons ook, en ik heb er geen moeite mee! :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:05

Leuk paard heb je, veel plezier en succes met de training :)
Je hebt iig al een goede keuze wbt trainer gemaakt +:)+ Als JP er brood in ziet om jullie les te geven, dan komen jullie er vast wel ;)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Boy @ clinic JP Koopman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:11

Leuk paard. :)
Jullie komen er wel.!

Ben alleen wel benieuwd wat voor ras de hond toeschouwer is.? :P

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Painttobe
Berichten: 346
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-13 22:13


spiritoes

Berichten: 880
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:24

spatter schreef:
prachtig paardje, maar heel eerlijk?
eentje met een moeilijk gesloten karakter en ik ben bijna zeker dat jij niet de ruiter bent(op dit moment) om hem goed te kunnen rijden

ik weet niet wat je wil bereiken maar dit wordt een pittige dobber waarvan ik hoop dat het niet verkeerd afloopt
ik bewonder je doorzettingsvermogen :j maar vraag jezelf af of jullie de juiste combinatie wel zijn



Hoi Spatter.... Ik vind het knap dat je aan de hand van een paar foto's kan opmaken dat ruiter en paard geen combinatie zijn ???? Dat je ziet dat hij een gesloten karakter heeft ????? En dat zij niet de juiste ruiter is voor dit paard?

Ik ken Boy al een hele tijd en als er 1 geen gesloten karakter heeft dan is hij dit wel.... Dat hij KARAKTER heeft dat is zeker zo maar wel een eerlijk karakter en geeft heel duidelijk aan als iets niet goed zit.

Ik heb hem zelf veel gereden en ken hem heel goed. En de pittige dobber heeft de eigenaar al gehad die fase is ze al doorheen.

Paardrijden is een VIRUS!!! Dus pas op dat je er niet mee besmet wordt :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers