vandaag mijn eerste wedstrijd gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

vandaag mijn eerste wedstrijd gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 19:56

op de ponylcub, het was een onderlinge. Nou ik had zaterdag al gewassen en gevlochten mijn hoofdstel ingevet en van dat soort dingen. Nou ik hoopte dat Rodin het zou laten zitten omdat hij de vorige keer alles eruit had gekouwt Maar gelukkig toen ik vannochtend op stal kwam waren er maar 3 knotjes uit dus ik was al blij dat ik niet weer een uur moest gaan staan vlechten.
Nou heb dr nog even gepoetst en toen opgezadelt en ik ging om kwart voor 10 weg met nog een meisje van stal. Om kwart voer 10 was ik op de ponyclub eerst even me trainingdbroek uitgetrokken en me bodywarmer aan en helemaal geod aangekleed en toen ging ik maar even inrijden. Na 10 minuten was ik alweer klaar want de bak was heel klein en veel mensen er in, tja dan word het krap. Maar ze was toch braaf dus ik ging ff rondkijken naar mensen die aan het rijden waren.

Nou toen mocht ik hoor (ik was onwijs zenuwachtig maar goed) ben met Jamy de bak in gestapt en heb een rondje gedraaft en toen ben ik begonnen. Maar de bak was niet helemaal afgezet met hekjes maar op de lange zeides met bordjes, dus toen had ik al zo'n vermoede Jamy kennende, en ja hoor toen ik van hand wou verandere ging ze snel de bak uit. Nou toen heb ik een volte gemaakt en opnieuw gedaan en voorderest was mijn grote volte in galop veel te groot omdat ze toen ook weer de bak uit wou. verder ging het wel netjes.

en mijn tweede proef ging veel beter voor mijn gevoel. Ik wist nu wat ze van plan was dus was haar steeds voor . Volgense de jury was ze mooi verzorgt liep ze netjes alleen iets meer tempo zodat mijn middendraf er ook goed uitkwam (ze had ook gelijk Jamy was totaal niet voor het been maar jah daar werk ik hard aan) verder geen speciale dingen ofzo.

Daarna was er spel, dan moest je met een bekertje water slalommen om 3 pillionnen en dan je water in een emmer gieten terug crossen en dan weer opnieuw, was erg leuk om te doen maar je werd er wel nat van maar maakt niet uit want het was toch harstikke warm.

en daarna had ik nog een parcoursje gepsrongen (op hoogte van shetlanders) en het ging wel goed na elke sprong wou ze telkens naar de uitgang crossen maar na 2 sprongen deed ze het niet meer omdat ik toen boos werd ze heeft 1 keer geweigerd en verder sprong ze alles heel netjes geen balkjes ofzo erafgegooit.

toen heb ik haar naar huis gebracht omdat ze last kreeg van haar uiers, ze ging helemaal wijdbeens staan.

Jamy afgezadelt en op stal gezet eten gegeven en toen snel weer terug naar de ponylcub voor de prijsuitreiking.
en ik heb een gedeelde 3de plaats samen met nog 2 meisjes. Maar dan gaan ze kijken naar de punten op bepaalde onderdelen enzo, ik was dus uiteindelijk laatste van de 3 dus was ik 5de met 179 (-1 omdat Jamy dus de bak uitvloog) en 172 punten!! onwijs tevreden dus! voor de eerste keer en dan al zoveel punten! (
braaf paardje) en met spel was ik ook 5de geworden en had ik een borstel gewonnen.

ben supertevreden over mijn lieve pony heelaas geen foto's omdat mijn vader er niet was en dus geen foto's kon maken.

hier mijn commentaar op me protocollen: (hoezo ik heb niks te doen)
proefje 9
1 a-x binnekomen: 6 naast de AC-lijn
2 voorwaarts in arbeidsdraf c rechterhand: 7 hoek inrijden
3 K-X-M van hand veranderen in middendraf: 6 mag iets meer (-1 uit de baan)
4 E-B-E grote volte: 6 2de boog te klein
5 F-X-H van hand veranderen in middendraf: 6 mag iets meer
6 B afwenden, in arbeidsstap overgaan: 7
7 B-X-E halthouden, enkele seconden stilstaan: 7
8 voorwaarts in draf, doorzitten E linkerhand: 6 recht wegrijden
9 tussen A en F arbeidsgalop links aanspringen: 6 rommelig
10 B-E-B grote volte: 7
11 tussen H en E in arbeidsdraf: 7
12 F-X0H van hand veranderen overgang maken naar de arbeidsstap op t diagonaal, daarna arbeidsdraf doorzitten: 8
13 TussenF en A arbeidsgalop rechts aanspringen: 7
14 E-B-E grote volte: 6 rond houden
15 tussen M en B arbeidsdraf: 7
16 A-X-A grote volte hals laten strekken: 7 netjes
17 tussen A en K teugels op maat maken: 7
18 Tussen K en E stap E-M van hand veranderen: 8 keurig
19 Tussen H en E arbeidsdraf: 7
20 A afwenden tussen D en X in stap overgaan tussen X en G halthouden en groeten: 7
21 voorwaarts in arbeidsstapC-M-B-A vrije stap rijbaan verlaten: 8
22 de zuiverheid van de gangen: 7
23 het gereden zijn in algemeen: 7 hoeken inrijden
24 houding en zit van de ruiter: 7 hakken uitdrukken, kijken waar je heen gaat je gaat oprichten
25 het effect van de hulpen: 7
26 de verzorging van het geheel: 8

subtotaal 179
strafpunten -1
totaal 178 v

leuke cominatie!


en mijn andere proefje 10: heb ik alleen ff de dingen getypt waarbij commentaar stond (is niet zoveel en anders type ik alles voor niks )
1 A-X binnekomen, tussen X en G halthouden en groeten: 6 naast de Ac-lijn
2 voorwaarts in arbeidsdraf C rechterhand 6 slingerend
11 M-F gebroken lijn 5 meter, daarna doorzitten 6 te klein
12 tussen A en K galop rechts aanspringen 6 tegen de hand
18 tussen C en H draf 7 niet teveel met stelling (snap ik niet eigenlijk )
20 A afwenden tussen D en X stap tussen X en G halthouden 6 scheef

de zuiverheid van de gangen: 7
het gereden zijn in het algemeen: 6 te diep
houding en zit van de ruiter: 7
het effect van de hulpen 7
verzorging: 8

subtotaal: 172 v
(wat betekent trouens dat V-tje?)

sorry voor het lange verhaal
Schijnheilig

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:11

Goed joh Cool ! Wel heel leuk van de jury dat hij op je startcoupon zet dat ie jullie een leuke combinatie vind!
Je hebt trouwens wel lekker doorgereden naar de ponyclub, want je vertrok om kwart voor 10 en je was er om kwart voor 10 Haha! Tong uitsteken

Groetjes iris

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:58

Gefeliciteerd met je punten. Het zag er ook netjes uit.

groetjes