Niet voor het been. Nergens op reageren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Niet voor het been. Nergens op reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 13:51

Dennis reageerd bijna niet op m'n been. Ik ben er wel streng in om iedere keer een tikje achter m'n been te geven maar dat boeit hem niet. Ik heb hem ook 1x met een spoortje proberen te rijden maar dat boeit hem ook echt niet.
Ik probeer veel overgangen te rijden maar als hij niet eens wil aandraven is dat ook niet te doen.
Een tikje(of een klein prikje met een spoortje) helpen dus niet. Ik kan hem in elkaar meppen of in elkaar schoppen en we gaan dan gewoon nog niet vooruit. Zelfs iemand met een longeer zweep er achter aan te laten lopen helpt niet. Ik probeer het werk zo afwisselend mogelijk te maken. Buiten ritjes, springen, dresuur, mennen, vrijheids dresuur, longeren, fietsen enz enz enz.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:45

Hij heeft dus blijkbaar geen zin.

Waarom niet ?

Is hij over het algemeen niet zo loperig en actief , dan wellicht een beetje meer pit erin voeren.

Afwisseling heeft hij schrijf je , maar blijkbaar heeft hij toch geen zin ......
Moet je eens goed nadenken waar dat dan aan ligt ? Lachen

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 21:26

Meer voer er in stoppen. Ik ben bang dat dat geen zin heeft. Hij heeft vorig jaar een tijde op Pavo gold gestaan(voor de hengstenkeuring, om hem feller te krijgen) en er gebeurde helemaal niets, hij kreeg d'r op een eind een kilo van en werd alleen dik.
Vandaag was hij helemaal gek(door een merrie). Ik haalde hem nat van het land. Maar werken ho maar. En los in de bak als ik me er niet mee bemoei wel gek doen(naar de merries).
Hij is meestal helemaal niet te lui(we een beetje maar hij werkt wel mee). Ik heb hem ook al een tijdje vakantie gegeven als optie. Lichter werk helpt ook niet. In een andere omgeving is hij wel veel wakkerder(in het bos, in het dorp enzo). Maar dan ben ik al afhankelijk van andere.
Ik ben al begonnen om eerst rustig weer te beginnen. Zeker niet te veel vragen en hem lol in het werk te laten krijgen. Maar tot nu toe helpt het niet.
Iemand nog tipt?

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:30

Dit gebeurt alleen als je in de bak rijd? Het kan zijn dat misschien de bak wat zwaar is voor je paardje, maar ik heb een haffie gehad en die was in een bak niet vooruit te branden, maar met buitenritten? Perfect! Hij vondt het dus gewoon niet leuk, misschien is dat het!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 21:51

Het is overal mee. Alleen in het bos of andere vreemde omgeving niet. Thuis langs de weg doet hij het ook niet. Voor de kar, onder het zadel, naast de fiets het maakt niet uit.
Maar hij reageerd ook gewoon niet op een tik(of mep of dreun). Ik maak geen indruk op hem, wat ik ook probeer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:35

Hoe zijn de teugels dan? Kan hij ook weg? Als je hem regelmatig bewust of onbewust geen ruimte geeft om weg te gaan waarom zou hij dat dan nog doen? Even een simpel denkertje en zeker geen aanval.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 10:05

Ik heb alle oplossingen die ik zelf kan bedenken al geprobeerd. Afwisseling, een tijdje rust om er daarna weer fris tegen aan te gaan, meer voer, boos worden, extra lief zijn enz. Vandaar dat ik het toch maar gevraagt heb.
Ik heb het dus ook met m'n teugels in een boog, licht contact, aan de teugel enz geprobeerd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:34

Moeilijk hoor zulke flegmatieke paarden. Je wilt eigenlijk niet steeds drijven omdat ze dan afstompen, maar als je 1 pas niet drijft staan ze meteen stil. Mijn paarden hebben wel dat ze een beetje op gang moeten komen als een dieseltje, maar als ze aan het lopen zijn kan je fijn je been af laten hangen en hoef je niet steeds bij te drijven. Ik heb eigenlijk geen echte oplossing voor je, het zit waarschijnlijk ook in het karakter. Gewoon maar blijven proberen denk ik, zeker niet te vaak in de bak rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:07

In de laatste Bit staat een artikel over flegmatieke paarden en alle oorzaken/oplossingen. Misschien heb je daar iets aan?

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 12:52

cornelie schreef:
In de laatste Bit staat een artikel over flegmatieke paarden en alle oorzaken/oplossingen. Misschien heb je daar iets aan?

Die van September? Ik zal ff in de winkel kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 65 bezoekers