Kooihuster Teake?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Kooihuster Teake?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 19:48

Hey,

Kent iemand deze hengst? Ik ben wel benieuwd watvoor pony dit is eigenlijk.

Groetjes Jolanda


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:12

een welsh K

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 21:55

Ja dat weet ik.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:55

Volgens mij kwam Teake uit de beroemde Atje lijn. Atje was van Conquistador. Haar dochter Kooihuster Wietske was van Burstye Orpeus. Nouis Kooihuster Folkert ook een goedgekeurde hengst. Uit dezelfde lijn, maar nou weet ik niet meer helemaal precies hoe het met Teake zat.. dat zoeken we op.. Jawel, Teake was van Vita Nova's Hanassie..

wat voor een hengst was het nou? Hmm.. iets moeilijker te zeggen. Vraag maar aan de fokker, v/d Burg in Cornjum

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:52

En uitgebracht in de springsport onder de naam Take it Easy, ik weet even niet meer door wie. Heeft ooit een heel artikel over deze hengst in de Paard & Sport gestaan, jaar of 3 geleden geloof ik.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tizwat
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:17

Hoi,

Ik zag deze (oude, I know) vraag over Teake. Ik ken de hengst vanaf zijn geboorte, hij heeft een geweldig karakter en heeft zowel in dressuur als springen op het hoogste niveau gelopen, ook aan het EK springen voor pony's deelgenomen. Tegenwoordig staat hij in Frankrijk ter dekking (kijk op http://www.syndicatlinaro.com/teakeFR.html)

Nu ben ik zo benieuwd, heb jij (Jolanda) zelf een pony met Teake als vader? Of ken je zulke pony's? Ik ben zeer geïnteresseerd in sport- en keuringsprestaties van nakomelingen van Teake. Vertel please!

Groeten,
Tirza


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Manny en 83 bezoekers