jamey mee in de les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

jamey mee in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 09:51

Gisteravond heb ik met jamaica mee gereden in de les, eigenlijk pas voor de 2ex dat ze echt met een groep mee liep (weleens met 1 ander paard erbij ofzo, maar nu reden we totaal met zijn 5en).
En het ging....
SUPER!
We hebben (wat iemand hier op bokt ook al zei, weet niet meer wie) wat aan mijn houding gewerkt, mijn handen moeten hoger, en mijn armen meer ontspannen zodat ik beter mee kan gaan met de beweging. Was best moeilijk, maar zolang ik erop blijf letten lukt het.
Hij vond wel dat ik netjes recht zat (jihoe! eindelijk!) en een nette beenligging.
In draf was ze heerlijk los, had niks in mijn handen, en zocht lekker het bit op.
Af en toe ging ze te diep lopen (kin op de borst) maar volgens pieter is dat niet erg, zolang ze niet op de voorhand gaat sloffen, en dat deed ze niet.
Op een gegeven moment binnenstelling op de lange zijde. Hehe, dat snapt Jamaica dus nog niet, en wende gelijk keurig af.
Nouja, hebben we weer wat om op te oefenen.
Toen nog even gegalopeert. Ging redelijk, ze springt steeds beheertser aan.
Op de volte, ook netjes.
Advies: Af en toe even tikje op binnen kont zeg maar, zodat ze dat achterbeen er weer onderbrengt en niet op de voorhand gaat. Heel opvallend, met dat tikje (wat ik normaal nooit deed) ging ze gelijk in galop heel af en toe nageven.
Na de les kon je Jamaica EN mij uitwringen, maar het ging echt super!
Ook de instructeur (die mij het laatst had zien rijden met de wedstrijd in Juli) was super tevreden.
Ikke happy!!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:24

echt leuk dat het zo goed ging!
heerlijk gevoel geeft dat altijd, als het zo goed gaat he?
verder nog veel suc6 met het rijden maar dat zal wel lukken zeker Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:48

Wauw dat is leuk om te lezen!
Jamaica vond zoveel andere paarden om zich heen dus wel leuk? }>

Cerise moest er in 't begin ontzettend aan wennen, wilde wel eens van zich af trappen als er een vreemd paard kwam inhalen of zo... maar dat leerde ik haar gauw af, kreeg ze meteen een rotschop zodra ze er ook maar aan dácht..

Gaaf dat je zo mooi rechtop kan zitten, en dan die beenligging, als ik alles tegelijk zo goed wil doen is er altijd wel iets wat ik weer vergeet... ik zou een lijstje voor mijn neus moeten hangen tijdens de les!

Gefeliciteerd met deze vooruitgang Stef!
Echt teamwork, jij en Jamaica! Party!!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:11

Leuk hoor! Super!
Als ik een X langs kan komen kom ik een keer kijken hoor!!!!!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:13

Dennis schreef:
Leuk hoor! Super!
Als ik een X langs kan komen kom ik een keer kijken hoor!!!!!!!!!


geld ook voor mij, als ik me autotje terug heb kom ik een keertje langs getuft *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 00:22

Boogiegirl, ja, is echt een heerlijk gevoel. Ondanks al het onzekere wat we achter de rug hebben, de slechte start etc.

Dorine: Paarden om haar heen zijn nog een beetje moeilijk, zeker als er een paard langs haar komt, terwijl zij zelf op de hoefslag zit. Dan heeft ze het idee dat ze opgesloten wordt en wordt ze een beetje onzeker. Paard dat achter haar aan plakt heeft ze de schurft aan, gelijk oren plat Haha!

Dennis en Liberty, jullie zijn van harte welkom hoor!!! Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 03:18

lekker joh dat het zo goed ging
maar ja je weet hoe ik over James denk, zo niet dan weetje het nu(superjamey)dat gaat helemaal goedkomen met jullie twee
even offtopic vraagje , op welke dagen geeft Pieter les .ik wil hem namelijk wel eens les zien geven
groetjes sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 09:25

vrijdag avond en zaterdag