Hebben jullie de film "Pharlap" gezien.(het is waargebeurt)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 11:41

Pharlap vind ik de mooiste en zieligste paardenfilm die er is.Het gaat over het renpaard Pharlap die bij een stal aankomt en als "nietsnut,giraffe enz" wordt beschreven.Het paard heeft nog geen naam.Iemand komt erop om het paar farlap te noemen (bliksem in het engels) maar het wordt pharlap omdat alle kampioenen een 7 letterige naam hebben.In het begin kan het paard niets maar daarna is hij niet meer te verslaan...er worden pogingen gedaan om pharlap te vergiftigen en te vermoorden of dood te schieten,niets lukt.57 races (zoiets) heeft pharlap gewonnen en bijna niets verloren.Hij haalde alle kampioenen in...maar na 3 jaar hard werken sterft hij aan ...? Kijk hem is,ik heb er echt bij zitten Verdrietig janken... Huilen


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:54

Kan je die film ook huren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 13:05

het is al wel weer lang geleden dat ik hem gezien heb maar inderdaad heel zielig.


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:58

Ik ben in de geboorte plaats van Phar Lap geweest, in Nieuw Zeeland, en daar is hij nog steeds een held!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 15:53

Er schijnt een uhm...uhm...hoe heet dat nou...een museum over hem te zijn!
Ga effe op het internet zoeken zal ik jullie zo het adress van de site van Pharlap geven ok?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 16:04

Is die film ook te huur of te koop en zowaar waar is ie te koop???

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 17:52

Ik heb de video een paar jaar (3 jaar) geleden voor mijn verjaardag gehad.Hij was gekocht van een videotheek dus ja,
hij is ergens in een videotheek te vinden maar vraag me niet waar...misschien kan iemand anders haar helpen?

Er is ook een site van pharlap.
ben er vaker geweest maar is plots van mijn computer (uit het geschiedenis bestand) verdwenen.Ben nu druk voor jullie aan het zoeken bij zoekdingeses

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:23

ik heb de film thuis en al een paar keer gezien, mooie film en alles is goed duidelijk opgenomen(australisch he!)
Lijkt me heerlijk om eens een renpaard te rijden

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:36


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 19:37

Die adresjes hierboven zijn geplaatst bedoelde ik ook! Er zijn mooie foto's van de hengst te vinden en,als het goed is kan je daar ook de video bestellen.Al is de site wel in australiƫ gemaakt geloof ik...
wat een schitterende film hea?

Volgens mij heeft menig paardengek erbij gejankt,net zoals ik duz!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 10:30

'k heb hem meerdere malen gezien...
blijft me boeien...
Hoe oud was Pharlap eigeluk geworden?
xxx hoefiessssss shaaaaaalane

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:06

Pharlap is de australische equivalent van Man O War. Beiden indrukwekkende renpaarden.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:14

Zijn lichaam staat opgezet in het Museum Victoria in Melbourne (Australiƫ), zijn hart ligt in een museum in Canberra (ook Aus) en zijn skelet bevindt zich in het Te Papa Museum in Wellington (NZ).

In het Te Papa ben ik geweest, daar heb ik ook het skelet gezien. Van het lichaam hoorde ik pas toen ik alweer uit Melbourne weg was. Jammer, ik had het graag willen zien. Dit paard scheen een enorm sterk hart te hebben en was daarom zo'n topper.

Phar Lap is trouwens een Aziatisch woord, volgens mij Indiaas (maar het kan ook Thais zijn). Ik kan het zo snel op internet niet vinden, ik heb thuis een boek over de racewereld en daar staat het wel in.

BTW: Het is nog steeds een raadsel waar hij aan overleden is. Men vermoedt dat hij vergiftigd is, maar er zijn nooit sporen van gif gevonden.

Kijk anders even op http://tarlton.law.utexas.edu/dawson/th ... ing_00.htm (een heel verhaal in het Engels, wel ff in de pagina zoeken naar 'Phar Lap', want er staan allerlei verhalen op).

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-06-05 15:21 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:13

Volgens mij ook uit een Aziatische taal, wellicht uit Indonesie, daar staat mij iets van bij.

Is het niet in Phar Lap dat ze voor training een steile heuvel op galopperen??

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:14

ik heb er een boekje over gelezen...best wel zielig ja...maar toch een mooi verhaal

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 18:47

Hi Lovely (en alle ander bokkers natuurlijk),
Het is wel zo dat Phar Lap in het begin van de film door de duinen moest racen...?
Tja...dat vond ik errug zielig maar goed...

Nooit geweten dat Phar Lap zo bekend was bij de bokkers......

Liefs,
Shalane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, AhrefsBot, Varekaj en 34 bezoekers