Paard en vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 10:48

Ik heb al 1,5 jaar een hele lieve vriend. Hij is mijn eerste vriend en ik ben ontzettend gek op hem.

Hij zei gisteravond dat hij vind dat ik teveel bij Rocky ben en dat ik het altijd over Rocky heb. Hij denkt dat Rocky belangrijker voor me is dan hij is.

Hij was kwaad dat als hij om half 8 savonds komt, dat ik dan om 10 uur al wil slapen (ik sta om 5.30 op).

Wat moet ik hier nou aan doen?
Hebben jullie vrienden dat ook wel eens?

Als we bij elkaar zijn vervelen we ons altijd.
Hebben jullie nog tips ofzo?
Ik ben hier best wel verdrietig om.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:56

laat hem eens meegaan op Rocky rijden Extreme duivel

Wie weet wordt hij ook verslaafd!! *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 11:28

eeeeuuuh dacht het niet!! Hij gaat wel eens mee, maar met grote tegenzin... moeilijke zaak he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 11:34

De keuze is minder moeilijk dan je denkt hoor. Het is nl. jouw leven, dus moet jij een keuze maken, niet hij.
Dus wees eens streng voor jezelf, en kies wat je belangrijker vindt!

Sonja.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 11:35

Idd lastige zaak. Ik vind dat ie wel een beetje begrip voor je op mag brengen. Een pony/paard is een levend wezen en die kan je niet, als je even geen zin hebt, in de hoek gooien zoals bv. een tennisracket!
Mijn vriend klaagt nooit, maar af en toe zie ik hem weleens sip kijken. Moeten we alweer vroeg op om naar die gekke beesten te gaan? Die redden zich zelf toch wel? Dan leg ik hem maar weer eens uit wat ze voor mij betekenen. Probeer te vertellen dat mijn paarden alles voor me zijn en ik alles met ze kan delen.
Net zoals hij alles voor me is, alleen heb ik mijn paard al 11 jaren lang en das langer als ik "hem heb". Ik zou hem niet kwijt willen, maar als ie mij de keuze zou stellen, de paarden of ik..... Nou ja, gelukkig doet ie dat niet!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 12:01

als we bij elkaar zijn vervelen we ons altijd...



hahaha, en dan vindt hij het erg als je naar rocky gaat Knipoog

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 12:43

Je moet zijn zoals je bent,

Het zou te gek voor woorden zijn dat jij je aan hem moest aanpassen.

je moet gewoon jezelf zijn, en als hij daar iets op tegen heeft..

Praat er ten eerste met hem over. (goeie raad he van je little sister Schijnheilig Schijnheilig Knipoog )

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:16

hoi!

ga lekker wat actiefs doen?
Kijk als je al anderhalf jaar verkering hebt kom he vaak in een 'sleur' terecht. Als je hem toch niet kwijt wil moet je zorgen dat je nieuwe dingen bedenkt!
Ga een keer naar de bios? Stappen? wandelen?
Paul (mijn vriend. heb ik ook al bijna 1,5 jaar verkering mee) gaat regelmatig mee naar Pinky. Hij is zelfs een paar keer mee naar mijn vz pony's geweest!
Hij vind paarden ook niet alles. Hij vindt Pinky wel cool, maar puur omdat die van mij is, echt niet omdat hij zo dol op pony's is.
Als we naar pinky gaan zorg ik altijd dat we iets leuks gaan doen. Lekker wandelen en ergens picknicken. of lekker eten halen en dan in de wei van Pinky gaan liggen.
Kijk ik hoef Pinky niet te berijden enzo. En te voeren hoeft ook niet omdat hij een ontzettend grote wei heeft. Dus dat scheeld. maar toch zorg ik dat het voor ons 3en steeds leuk is.

als hij echt niet mee naar Rocky wil, moet je wel eens vragen of hij wel genoeg om je geeft. Jij gaat vast ook mee naar zijn vrienden? En aangezien Rocky net zo goed een vriend van jou is!
Ik hoop dat paul het mij noet zo moeilijk gaat maken. want nu zeg ik DUMPEN!!!! maar als het eenmaal zo is, besef je toch wat hij voor je betekend...

Sterkte ermee en praat eens een keertje goed met hem!

Groetjes Kim

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:38

Daar had ik met m'n ex erg veel ruzie over moet je alweeeeeeeeeeeeer? je kan toch ook wel eens een week niet naar die knol toe blabla.
Het eerste wat ik tegen mike zei was dat paarden altijd op 1 staan.
en verder houd ik wel rekening met hem door de week zien we elkaar niet dan zijn de paarden echt het enige waar ik tijd voor heb.
In het weekend ga ik 's morgens want Mike slaapt graag uit omdat ie door de week ook om 5.3 naar z'n werk moet.
"s middags doen we wat leuks samen en 's avonds gaan we dan vaak weg met vrienden ofzo.
Als ik wedstrijd heb gaat hij de hele dag mee.
Ik geef 'm dan ook wat te doen hoor hij rijd de trailer en helpt zadelen en poetsen etc.
Tja het is voor hem wat meer geven dan nemen maar Lot gaat boven alles.
Ik wil soms wel luisteren naar argumenten waarom ik dit weekend niet zou moeten gaan rijden en wat met hem zou moeten gaan doen en als het redelijk is valt er wat te overleggen maar als het is ja maar ik wil je meer zien is het pech gehad anders hangen we de hele dag op de bank kan ik toch ook wel even wat nuttigs doen?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 19:44

Ja... ik vind ook dat ie ermaar aan moet wennen dat Rocky veel voor me betekend en dat ik ook mijn eigen hobby;s heb enzo. We moeten inderdaad wat meer leuke dingen gaan ondernemen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:02

Heeft je vriend zelf geen hobbies die veel tijd kosten? Zou je kunnen proberen te combineren: Jij naar Rocky als hij zelf aan het hobbieen is enzo. Heeft ie geen hobbies? Tja, dat is dan zijn probleem...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:04

zeuren die vriendjes ook dat jullie naar paard ruiken Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:50

Lekker makkelijk redeneren voor mij, want ik heb nu geen vriendje. Maar mijn stelregel is: een vriendje kan zichzelf heel goed redden, een paard is van de mens afhankelijk. Dus ja, hoe gek ik ook op beide zou zijn (en ik ben iemand die van allebei evenveel houdt), het paard gaat voor. En dat is dan jammer voor het vriendje.

Tot nu toe heb ik nooit vriendjes gehad die daar moeilijk over deden. Ze gingen zonder morren mee naar de stal en we stemden onze activiteiten op elkaar af (gelukkig heb ik steeds vriendjes gehad die zelf ook een eigen leven hadden).

Behalve mijn laatste vriendje, vorig jaar was dat. Als ik het weekend naar mijn ouders ging om te groomen voor mijn zusje die op concours ging, dan was het: 'Ga jij maar lekker met je paardjes spelen hoor meisje'. Gek hè, dat ik het gevoel had dat ik niet serieus genomen werd. Achteraf maar goed dat het fout ging tussen ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 00:12

Op de middelbare school had ik een vriendje die m'n wedstrijdrijden wel stoer vond geloof ik (al ging hij nooit mee, het was bij ons nooit "officieel" aan, al hoorden we wel bij elkaar zegmaar) maar hij is een keer ontzettend kwaad geworden toen ik een zak brok (kilootje of 25?) over m'n schouder gooide om naar binnen te tillen. Vond ie ongepast,ik had het hem moeten vragen. Eeh... welkom in de jaren '90 (toen nog) schat...
(Tegenwoordig ben ik single overigens, ik ben namelijk een moderne, intelligente en onafhankelijke vrouw, m.a.w. een meisje dat niet aan de man komt Haha!)

Ik zou proberen het voor hem ook leuk te maken als je naar je paard gaat, zoals Kim dat verteld, verder weet ik ook niet wat je dar mee moet. SSucces!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 10:48

Nee dat is het juist, hij heeft zelf geen hobby's. Ja, oltimer brommers, maar daar ben je ook niet de hele dag druk mee.
En als ik dan bij hem ben, zoals gister, zitten we de hele dag op de bank video's en TV te kijken.

Op een gegeven moment heb ik zelf ook zo'n oltimer gekocht, om wat 'samen' te doen. Maar die verkoop ik nu weer, zoveel ellende in die ouwe zooi daar heb ik geen zin in.

We hebben geen geld om leuke dingen te doen.
Maarja, ik zit bordevol hobby's en dingen die ik leuk vind. Ik houd van dieren en van de natuur en hij niet... dat is wel eens erg botsend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:21

Lastig probleem hoor, ik hoor er ook heel vaak over. Een stalgenootje zei me nog: ''mijn vriend zou het nooit goed vinden dat ik zo veel bij mijn paard zou zijn als jij.''
Mijn man heeft een andere grote liefde en dat is muziek. Op de avonden door-de-week heeft hij zijn leerlingen die hij lesgeeft. In de week-einden zijn er de optredens. Ik heb dus nooit geen gezeur dat ik weer naar mijn paard moet.
Eigenlijk leven we allebei een heel eigen en heel zelfstandig leven. Misschien is dat wat een beetje mist bij jou vriend, hij is niet zelfstandig genoeg.
Kun je niet afspreken dat hij lekker op de avonden gaat sleutelen zodat jij naar je paard kan?

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:01

toen ik en mn ex nog met elkaar hadden ging het zo:
ik was bij de paardjes en hij werkte! En als we dan bij elkaar waren dan ging hij meestal voetballen, maar al zijn aandacht ging gewoon naar mij uit! Ik vind het opzich niet zo erg dat ie met voetballen bezig was, maar jah. Ik denk wel dat alle paardegekke hiermee te kampen hebben! Ik vind dat jongens het maar moeten accepteren! Jij heb ook recht om je hobbies te doen! En hij ook, jij accepteert zijn hobbies en hij die van jou. Als ie daarom kwaad word! Jah, daar kan ik nix aan doen!
Ga met m praten en zeg wat je denkt, want een relatie draait om eerlijkheid, neem dat maar van mij aan, want daarom is het ook fout gegaan toen bij mij!

Veel succes ermee he!

xxxsoxxx

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:04

Ik had altijd verzorgpony's, waar ik dag en nacht bij zat, en steeds weer weg getrapt werd.
Op dat moment (we hadden toen een half jaar verkering) kocht Pepper Honey voor me.
Nu krijg ik regelmatig te horen dat er meer in het leven is dan paarden paarden paarden.
Hij heeft zelfs een liedje geschreven: Ik wordt gek van die knollen!!
Ach, stiekum vind ie het ook wel leuk hoor. Hij is geen paardegek, maar beesten gek. Daar horen paarden dus ook bij....

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:56

Handig hoor, als man paardenliefhebber zijn. Kun je ze erop uitzoeken (soms). Alhoewel dat ook weleens het einde van een relatie heeft betekend, we woonden erg ver van elkaar.
Beetje begrip voor elkaars bezigheden is toch niet teveel gevraagd zou ik denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 19:39

nee, echt, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn man ook paard zou rijden. Ik wil ok gewoon iets lekker voor mezelf hebben. Ik vind het super dat hij zo vaak mee gaat als hij kan en me altijd steunt maar rijden doe ik zelf wel.
Ik denk dat het erg goed is als je zo je eigen bezigheden hebt. Daar wordt je zelfstandig van, maar dat vereist ook een heel zelfstandige partner, die dat wel aan moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 01:48

Vroeger(ik 18, vriendjes daarvoor waren niet zo serieus, hadden geen keus, mij zien bij paard of mij niet zien Lachen ) heb ik ook een vriend gehad die na een tijdje begon te zeuren als ik naar stal ging. Die was echt jaloers gewoon op de aandacht die mijn paard kreeg (hoe ziek!).
Daarna kreeg ik een vriend die ook paard reed, ook wortels meenam voor mijn paard, maar dat was dus om mij te lijmen, ook exit dus.
En mijn huidige vriend snapt het gewoon. Aan hem hoef ik niks uit te leggen, hij weet dat Pablo er is, vindt het geweldig om hem sinaasappels te voeren (want dan kwijlt hij zo grappig) maar zal er nooit opstappen. Hij snapt het echt helemaal, hij doet niet moeilijk als ik voor Pablo een dure deken koop en er dan voor kies om zelf nog even in oude kleren te lopen omdat Pablo die deken nodig heeft. Toen ik voordat ik ging afstuderen nog heel veel werkte ging hij soms zelfs op zaterdag al even bij Pablo langs om hem een appeltje te voeren. Kwam ik thuis en kon hij al vertellen dat Pablo op wei was geweest maar al op stal stond en blij was met zijn appeltje.
En daar ben ik dus mega blij mee, hij snapt dat Pablo aandacht nodig heeft maar hij ziet dat niet als concurrentie maar als iets dat bij mij hoort.
Ik vind het ook wel fijn dat hij niet aan paardrijden doet want zo heb ik iets voor mezelf. En als het mooi weer is gaan we regelmatig wandelen, ik op Pablo en Maurice er bij. Pablo ziet Maurice als "die aardige man die altijd wel wat lekkers bij zich heeft" en vindt het dus gezellie om achter Maurice aan te lopen. Pablo loopt dan het liefst helemaal tegen Maurice aan en die duwt hem dus regelmatig even opzij en dan sluipt Pablo weer heel onopvallend weer richting Maurice.
Pablo en Maurice kunnen het goed met elkaar vinden dus dat is ook heel fijn (bij mijn ex-vriend wilde Pablo zich nogal eens misdragen uit jaloezie maar hij mag Maurice juist graag).
Ik kan dus eigenlijk geen tips geven want ik heb mijn droomprins (hoe kwijlerig dat ook klinkt, zo is het wel)gevonden!

_________________
<font color="blue"><i>"Stompachtig of Hoestachtig, dat komt allemaal op hetzelfde neer op de bodem van de rivier"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-06-05 01:54 ]</font>

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 10:23

Eén van de eerste dingen die ik tegen Robert zei, is dat hij mij nooit voor de keuze moet stellen: paard of hij. Ondertussen houd ik zoveel van hem dat ik niet weet wat ik zou kiezen, maar hij stelt mij gelukkig niet voor de keuze. Hij accepteert de paarden en gaat af en toe zelfs mee. Stal aanvegen, stal opstrooien, paardje over haar hals kroelen, hindernissen bouwen, etc.
Hij weet dat ik veel tijd kwijt ben aan de paarden, maar zo weet ik ook dat hij hele tijden voor de pc kwijt kan zijn. Dus als ik 's avonds naar de paarden ga, gaat hij op de computer bezig of wat anders doen. We hebben er gelukkig nooit problemen mee dat ik steeds naar de paarden ga.

Shaienne, ik denk dat jouw vriend echt eens een eigen hobby moet zoeken. Hij kan niet van jou verwachten dat jij suf op de bank gaat zitten bij hem terwijl jij weet dat er nog van alles bij Rocky moet gebeuren.
Laat hem lekker sleutelen aan zijn brommer en misschien zijn er nog wel andere dingen die hij leuk kan vinden. En als jij om tien uur wilt slapen, blijft hij dan bij je of gaat hij dan weer naar huis? Want het kan ook heel fijn zijn om nog even lekker tegen elkaar aan te kruipen. Dan hoef je nog niet te slapen, maar dan kun je gewoon even lekker knuffelen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 10:41

Hoi,
Mijn vriend is ook geen paardengek maar als ik naar Polly ga neemt hij altijd zijn radiografischblablabla autootje mee.
Zelfs ik vind dat wel grappig. Als ik klaar ben met Polly ga ik ook even bij hem kijken met Polly en dan vind ie het ook grappig dat ze zo stom staat te kijken naar dat ding.
ik heb hem nu zo ver dat ie ook les gaat nemen dusse wie weet.
Maar ja, als ik dan weer eens iets voor Pol heb gekocht en dus geen andere kleren/schoenen kan kopen moet ik eens wat minder geld aan die knol uitgeven. Ik zou deze vakantie misschien meer gaan werken maar dan hou ik helemaal geen tijd meer voor haar over. Dan moet ik maar wat minder gaan vind ie. Ik kan toch niet aan die mensen waar ik al gratis mag staan even vragen of ze alsjeblieft willen mesten, longeren, lopen met mijn paard. Jammer dan, dan maar een beetje minder geld.
Doeidoei

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:41

voor mij ligt het heel makkelijk. op dit moment komen de paarden op 1 (ben ook vriendloos). misschien als ik echt knettersgek ben op iemand dat ik dan wle een gedeelt plaatsje van maak. maar als ze vragen om te kiezen is t al finito. vorig jaar had ik een vriendje en die eiste erg veel aandacht. toen heb ik m ook een paar keer verteld dat de paarden belangrijker waren om maar ruimte te cree"eren. hij belde zelfs om half elf als ik net van de manege kwam. dat is ook beetje veel van t goede voor mij heb er toen een punt achter gezet voor mij was t te close. daarna kreeg ik met een superleuke jongen waar ik nog steeds een zwak voor heb, met hem heb ik heel veel lol gehad hij had ook zn eigen leven en vrienden dus we lieten elkaar los. maar hadden t smaen ook leuk.
als je hem echt leuk vindt praat je er met hem over. dan is er wel een oplossing. Maar zorg wle dat je relatie leuk en gezellig blijft. je bent nog jong dus waarom al zo serieus

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:42

Zucht.

Citaat:
Die was echt jaloers gewoon op de aandacht die mijn paard kreeg (hoe ziek!).

Ja dat is maar hoe je het bekijkt.
Ik rijd zelf ook paard, maar voor mij zijn er meer dingen in eht leven dan alleen paarden, ik heb het op een gegeven moment ook wel weer gehad op stal, en ik kan me ook best indenken waarom al die (ex-)vriendjes van jullie er problemen mee hebben.
Jullie probleem is allemaal dat jullie paarden op de 1e plaats hebben staan, en weigeren daar ook maar enige concessie in te doen, kan ik begrijpen, maar veel mannen/jongens niet, t is ook gewoon onaardig tegenover die jongens als je de hele dag daar zit en eventueel aan eht eind van de dag nog wel ff een beetje tijd voor hem kan maken.
Je kan er ook afspraken over maken, bijv. dat je tot bijv. half 8 bij je paard bent en dan heb je tidj voor je vriend.

Van de andere kant, mag een beetje begrip, verdraagzaamheid en tolerantie verwacht worden van een vriend, het is namelijk niet zo dat hij het alleen recht heeft op jouw tijd, ook is het neit zo dat jouw leven helemaal om hem moet draaien, hij zal ook meoten inzien dat paarden voor jou belangrijk zijn, en dat eht voor jou veel betekend.

Je moet er gewoon een balans tussen vinden.
Een vriend is niet iets wat je erbij houd, t is een keuze die je maakt op het moment dat je een relatie met iemand begint, je makt daarbij de keuze dat ej in die relatie ook tijd oet stoppen, en een uurtje aan het eind van de dag als je toch tijd overhoudt, is nix, dan voelt die vriend zich ook te kort gedaan, dus wat dat betreft kan ik heel goed snappen dat hij zich te kortgedaan voelt.

De balans vinden is dus het belangrijkst, jij respecteerd zijn eisen (ja hij mag ook eisen hebben, bijv. dat je niet de hele dag bij t paard zit) en en hij respecteerd dat jij paardrijdt

Ik ben bereid hierover in discussie te gaan, maar t leek me goed het van de kant van het vriendje te bekijken.

Joost