gewoon...een gedachte speeltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

gewoon...een gedachte speeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 20:38

hoi,

ik heb mijn oude wedstrijd pony nog,zo ong.26 jaar(ze lijkt echter wel 10 ofzo,en is echt enorm fit!)ze is alleen wel dampig,maar springen doet ze nog zoooooooo graag!echt abnormaal gewoon!nu rijd er zo afentoe een meisje op,die nix durft...dus ik ga er soms ook nog op,en laat haar dan ff uitrennen in het bos,of ff springen...1.15 springt ze dus zo!ze is zelf 1.30 hoog...ik ben 1.75,60 kilo en ben eigenlijk iets te lang,voor haar,maar als ik mijn beugels op springmaat heb,kom ik er net niet onderuit,met mijn voeten...
nu is mijn vraag,zouden jullie met zo'n pony nog rijden?en eventueel zelfs wedstrijden?want daar speel ik welleens mee,om haar weer uit te brengen,ik heb het idee dat ze nog alles kan,en zelfs meer dan ze ooit heeft laten zien,omdat ik meer durf nu...ik ben 16,en zou haar dus nog 1 of 2 jaar uit kunnen brengen...ze staat dag en nacht buiten,heeft geen last van haar dampigheid en is enorm fit(ook nooit kreupel of iets dergelijks!!!)wat zouden jullie doen?

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:42

Ik zou het gewoon doen,als het voor jouw gevoel goed gaat dan waarom niet?

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 20:56

joehoe!!!
dit vind ik een fijn antwoord!!!
tnx,en ik hoop op meerdere antwoorden,maak niet uit of het positief of negatief is!!!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:57

Als je het over Pebbeltje hebt zou ik het zeker doen. Dat is een superpony, en veel te levendig om stil te staan. Geef die schat maar een dikke knuffel van me

Goedgekeurd onderschrift :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:07

Ik weet niet of ik het zou doen. Ze lijkt dan wel heel fit enzo maar ze heeft toch ook wel een beetje pensioen toch?? Beetje genieten van een beetje rustigere dagen? Je zou wel een wedstrijdje kunnen springen hoor maar niet elke week. En ik weet zo niet hoe stevig ze is gebouwd en wat voor ras het is enzo maar 60 kilo voor een pony van 1.30 meter is voor echte wedstrijden toch wel een beetje veel?

Je moet je niet door mijn mening af laten zien van plannen want het is maar mijn MENING.

Zeg maar eens de punten waar jij het met me eens bent!

Groetjes van Fleur

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:06

Als ik het zo hoor is het geen pony om stil te staan, ik zou gewoon rustig aan lekker een beetje met haar werken, nog niet meteen op wedstrijden maar eerst wat langer doorgaan (kon in je verhaal niet opmaken of dit zo was). Als dat allemaal goed gaat, kan je makkelijk nog wat wedstrijdjes doen, alleen zou ik zelf niet al te hoog meer gaan.. (tot 1 meter ofzo) Hoewel ik idd vind dat je gewoon vanuit je eigen gevoel moet werken, veel succes iig!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:07

Nou ik zou het gewoon proberen als ze nog zo fit is er er zin in heeft waarom niet?
Als het niet gaat geeft ze dat vanzelf wel aan, af en toe een wedstrijd lijkt mij geen kwaad kunnen eerder juist goed, omdat ze lekker de aandacht krijgt en in conditie gehouden word Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:37

Verdiep je eens in de gezondheidsleer en dan met name in Aerobe en anaerobe energie.
Je zult dan inzien dat een paard zonder directe zuurstof toevoer in staat blijkt om 3 minuten volgas een parcours te springen, zonder in problemen te komen. Echter, 10 minuten draf zal hetzelfde paard niet kunnen. Dit omdat het paard in de eerste 3 minuten van de beweging geen ademhalen nodig heeft om voort te bewegen, daarna wel. Een kenmerk van het wezen vluchtdier.

Dus het kan heel goed lijken op momenten dat die pony het prima aankan. MAARRR!!!! Schijn kan bedriegen, en dan ben je dus echt wel bezig met diermishandeling. Damp is damp en dat wordt nooit weer beter.
Wil je een deskundig advies, raadpleeg je dierenarts!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:42

Ik weet ook niet of ik het nog wel zou doen. Want de ene keer gaat het wat minder met Peb en de andere keer wat beter. Is het niet beter om gewoon lekker recreatief met haar bezig te zijn (dan kun je ook springen) en de wedstrijden te houden voor die andere paarden die je berijdt en die gewoon fit en helemaal gezond zijn?

Het leven is een gebakje!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:05

van stil staan worden pony's alleen maar ouder! Dus waarom zou je haar niet meer rijden? Kun je gewoon doen hoor! Ik heb op stal een 22jarige NRPSer staan, is ook wat dampig, maar word zeker een uur per dag gereden in de les. Hoest in het begin wel een beetje, maar dat is daarna ook over! Die pony heeft het harstikke naar zijn zin! Ze heeft tot deze zomer wedstrijden gelopen, dressuur, maar nu hebben wij gezegd dat het genoeg is, mag genieten van zijn oude dag. Wedstrijden waren wel redelijk intensief voor der. Dressuur dan he, zeker in de zomer waren wedstrijden voor haar niet fijn, zaker als het erg warn was!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 09:43

Liberty heeft gelijk van stilstaan woorden ze alleen maar ouder maar om nu vol wedstrijden te gaan rijden!?.............

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 09:57

neenee,ik wil ook niet echt volop weer gaan wedstrijden...maar gewoon beetje trainen enzo,misschien afentoe mee naar oefenspringen...maar iig,ik ga haar wel gewoon weer 1 of 2 keer in de week beetje trainen en het bos in.ook daar kunnen we afentoe springen:))dat is zo grappig joh!ze is dan werkelijk niet te houden!nou,bedankt voor jullie reacties,en ik ga gewoon lekker weer met haar rijden,het gaat nu immers stik goed met haar,en hoest eigenlijk niet of nauwelijks.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:08

oh zo !
dat lijkt me geen misdaad hoor! maar zorg ook voor afwisseling ga niet alleen springen doe ook eens dresuur enzo! af en toe een wedstrijdje kan ook wel.
maar gun haar die laatste oude daagjes!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:16

Het kan heel goed lijken dat je pony het wel aankan, maar ik weet toch niet of ik weer wedstrijden zou gaan rijden Verward Lekker beetje trainen, leuke dingen doen en zorgen voor afwisseling zal prima gaan, maar een pony moet toch ooit aan zn pensioen toekomen he.. En 26 vind ik wel een beetje oud om er weer fanatiek mee te gaan springen in de wedstrijden. Misschien kun je even vragen wat je da ervan vindt? Succes ermee iig! Lachen

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 10:24

ja,idd,ik val ook een beetje over dr leeftijd,maar ja,als je dr zou zien,geloof je het echt niet!er is werkelijk geen enkel spoortje van ouderdom.maar oke,ik ga dus niet meer in de wedstrijden met haar,daar ben ik te groot voor...voor haar dan ey...en idd,ze moet ooit aan haar pensioen komen,maar daar is ze gewoon nog niet aan toe...ze heeft 1 jaar volledig stil gestaan,in de wei enzo.en ze is nu weer zoveel opgeknapt nu ze weer wat bereden wordt,zo gespierd en super fel!ik denk(weet eigenlijk zeker)dat ik haar wel wat ga trainen,afentoe een oefenparcoursje,maar verder nix.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JudithDario, Saranghea en 34 bezoekers