Wat vinden jullie van het idee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-01 19:31

Dat ik een manegepaard zou leasen. Op de manege gewoon, dan kan je zeg maar wennen aan het eigen paard hebben. Mijn ouders denken dat ik te weinig tijd hebben maar misschien kan ik ze overtuigen met hoe ik nu toch Bolivia kan verzorgen. Wat denken jullie?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:37

ik vind het een goed idee.. Schijnheilig

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:40

Vooral doen, mag je haar straks misschien wel als eigen paard, met dat idee kan je alles aan niet waar Haha!
Groetjes Party!!

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:41

tuurlijk kan je het proberen en misschien lukt het uit eindelijk toch een eigen paard of pony in bezit te krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!
succes!!!!!!!!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:46

Doen!!!
Krijg je heel veel ervaring door.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 20:17

Ja en op de manege kan je altijd nog hulp vragen als je iets niet of als iets niet lukt.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:54

Goed plan hoor, jij kan bewijzen dat je de verantwoordelijkheid aankan, en je ouders hoeven nog niet gelijk die stap van eigen paard te zetten. Zo kunnen ze er aan wennen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:17

Zou het ook doen!
Betere kans om te ervaren hoe het is een eigen pony of paard te hebben krijg je niet.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:05

Vind ik een goed idee. Op de manège waar ik reed waren er ook veel die dit deden grotendeels als voorbereiding op het kopen van een eigen paard. Zo kun je al kennismaken met wat het is om een eigen paard te hebben. Ik heb namelijk geen paard geleasd voor ik mijn paard kocht en ik ben er nog altijd verbaasd over dat ik er zoveel tijd insteek, hoewel ik heel goed geholpen wordt door mijn grootvader. Begrijpen jullie me nu niet verkeerd: dat ik er veel tijd insteek neem ik er heel graag bij.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:23

Gaaf idee hoor!
Ik kan het zelf niet betalen maar anders deed ik het ook. Hoe duur is het bij jullie en wat zijn de afspraken dan?
Stel je hebt wedstrijdambities: Kun je er ook een startkaart mee aanvragen bijvoorbeeld, zoals je bij een ander paard van jezelf of van een ander wel kan?
Mag je er buitenritten mee maken en hoe vaak? Is het inclusief lessen?
Ikzelf heb anderhalf jaar lang een paard verzorgd die samen met een pony op een boerderij stond, en drie/vier keer per week deed ik de stallen en nog wat klusjes en mocht ik in ruil daarvoor rijden. In de buitenbak, een buitenrit, of ik reed met het paard naar de manege voor de les op woensdagavond.
Door dit verzorgpaard heb ik wel goed geleerd hoeveel tijd/energie ik nu werkelijk over heb voor een paard, als ik mijn huishouden en werk erbij heb. En vergeet niet: heb je een vriend en hoe vaak zie je die? Of hoe vaak ga je naar vriendinnen enzo?
Mijn man vindt het heel leuk dat ik paardrij, maar wil mij wel een paar avonden per week thuis hebben grijnz...
Maar ik vind het een heel goed idee!
Succes met het overtuigen van je ouders...
Groetjes, Dorine.