Wie weet een goeie hoefsmid? H'lem/ A'dam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Wie weet een goeie hoefsmid? H'lem/ A'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 23:37

Hoi!

Ik ben op zoek naar een goeie hoefsmid die rustig omgaat met de paarden. Niet te ruw dus. Mijn paardje is nog jong en vind hoevenkrabben etc erg spannend, dus vandaar dat ik vraag naar een 'rustige' hoefsmid. Omgeving Haarlem/ Amsterdam.

Groetjes Franca


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:19

Je zult ondervinden dat het een moeizame zoektocht wordt.

Hoe hij is weet ik niet, is denk ik net afgestudeerd, maar neemt waarschijnlijk nog wel klanten aan:
Gert-Jan Bon uit Landsmeer, telefoonnummer 020-6750349 of mobiel 06-15603725. bellen tot 23.00 uur s' avonds.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:35

Ik zou voor Cheyenne echt Fernand van Geene vragen.. Hij is geweldig met bange paardjes..
Ben het zelf niet zo met zijn manier van bekappen eens, maar als je voor hij begint vraagt of hij de verzenen niet te kort wil maken zal hij daar heus wel rekening mee houden hoor!

Verder ken ik inderdaad heel weinig goede hoefsmeden bij ons in de buurt. Heb je Spaarnwoude al geprobeert?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:50

Manu Landru 023-5392997of 06-54690705 hij komt uit haarlem geloof ik ik weet alleen niet of hij nog tijd heeft!!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:40

De broers Zijp uit Akersloot komen elke vrijdagmiddag op manege Spaarnwoude.
Misschien kan je dan bij hun informeren of ze jouw paardje willen doe als je hem langsbrengt.
Ik heb dit wel vaker zien gebeuren.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:44

Manu Landru absoluut niet nemen! Die komt gewoon doodleuk niet meer opdagen...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:05

Bolle schreef:
De broers Zijp uit Akersloot komen elke vrijdagmiddag op manege Spaarnwoude.
Misschien kan je dan bij hun informeren of ze jouw paardje willen doe als je hem langsbrengt.
Ik heb dit wel vaker zien gebeuren.

Die schijnen helemaal vol te zitten aangezien alle paarden nu weer binnendruppelen van het land.

Ik heb Engel laten komen.. technisch gezien vind ik hem geweldig, Fleur heeft in tijden niet zo mooi op haar hoefjes gestaan! Hij was wel ontzettend ruw, en zowel Fleur als Cheyenne zijn nogal miepjes, dus dat was geen goede combo Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:20

Piet Renirie...
Komt daar ook uit de buurt...
Maar die heeft volgens mij weinig tijd.......
Beslaat/besloeg ook de paarden van Anky enzo........

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:15

weet niet of hij nog klanten aanneemt, maar dick schalkens is goed. heb geen nummer.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 17:12

Ik heb nu Fernand van Geene geregeld......maar die komt wel van ver, dus voorijdkosten zijn hoger! Nou ja, het is tenminste wat!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:39

Ik heb engel(kes), weet even niet zo goed zijn naam meer Bloos Vond hem niet ruw, erg bekwame man. Wel prijzig.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:17

Engelkes??? komt nooit meer aan mijn paarden, slaat met vijl, schopt in buik, heb me ingehouden maar had m bijna t erf afgeschopt..

sjalalala....twiedeliediedie!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:14

Engelkes inderdaad! Ik heb 30E voor bekappen betaald, vond ik inderdaad niet goedkoop. Volgens mij heeft Mirte een droompaardje waar hij niet ruw bij hoeft te zijn Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Savannahx
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:32

Beetje laten reactie van mij maar ik was een beetje aan het rond kijken op de site en ik was blij met jou bericht want ik had een beetje het gevoel dat ik de enige was die dat had meegemaakt met engelkes.
Wat een verschrikkelijke man.
Maar Manu Landru is hetzelfde en die komt vaak genoeg niet eens opdagen.

Baytje schreef:
Engelkes??? komt nooit meer aan mijn paarden, slaat met vijl, schopt in buik, heb me ingehouden maar had m bijna t erf afgeschopt..

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:59

Savannahx schreef:
Maar Manu Landru is hetzelfde en die komt vaak genoeg niet eens opdagen.


Inderdaad een beeje laat, (mag trouwens niet oude topics naar boven halen), maar vond Manu Landru een goede smid hoor daar niet van, maar je maakt een afspraak, had een keuring, dus ruim een week van tevoren hoefjes bekappen... Je staat op de afgesproken dag te wachten, komt er niemand. Ik bellen, is hij doodleuk op een concours ofzo, ik zeg ik heb volgende week keuring dus je zorgt maar dat je gauw komt! Hij pissed, kwam hij een dag van te voren... niet echt het beste vlak voor een keuring, maar ik moest maar blij zijn dat hij nog kwam...

Ook wel eens een afspraak gehad dat hij weer niet kwam, zei hij dat hij ziek was, dan bel je toch af?!? Ja dat had hij gedaan... Nou niet bij mij...
En zo ging het maar door totdat hij doodleuk gewoon de telefoon niet meer op nam...

Nou Manu dan kan je lekker de ****** krijgen!

En ik heb echt geen moeilijke paarden of ben een zeurpiet ofzo! Ik ben erg makkelijk als ze maar een beetje normaal doen tegen mijn knollies vind ik het best.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:03


Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:29

Ik ken dat probleem van Manu dat flikt hij vaker. Maar hij komt het meest bij ons op stal en vandaar dat ik Pablo door hem laat bekappen. Ik denk dat de helft van de paarden bij ons op stal door hem gedaan worden misschien dat hij daarom meestal wel komt opdagen (uiteraard niet vaak op de afgesproken tijd) Lips are sealed

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:00

Dit is dus inderdaad de reden dat ook ik van hoefsmid ben gewisseld. Ik heb nu Eric, ik heb geen idee hoe hij verder heet, maar hij doet mijn paardje netjes, komt lekker vroeg iedere week op het terrein en is bereid mijn paardje te bekappen voordat ik naar mijn werk moet. Stuk beter in elk geval.

Hangen tegenwoordig ook voeral briefjes/kaartjes van "Eelco", en de paarden die hij gedaan heeft stonden er allemaal netjes bij, hij komt ook op zaterdag en van wat ik heb gezien neemt hij ook de tijd voor alles. 06-21600811 Ik heb hem zelf echter (nog) nooit gebruikt.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:58

Fernand van Geene zit ook in de Arabieren, dacht ik. Ook fijn om te weten Lachen

Galactica Wadim X Gemini


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rytm en 121 bezoekers