typische shetlander: zich compleet ziek gegeten!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

typische shetlander: zich compleet ziek gegeten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 17:05

Moeten jullie nu eens horen wat onze shetlander uitgevreten heeft (letterlijk ja)!!
Onze shetlander, Pipo heet hij, is een echte ontsnappingskunstenaar, vandaar dat we hem soms ook de Professor }> noemen.

Woensdag moet hij zichzelf waarschijnlijk van in de voormiddag ofzo al uit de wei gewerkt hebben. Gelukkig aan de kant van de wei die grenst aan de oprit, tuin ed van mijn tante, waar alles nog eens met poortjes afgeschermd is. Nu ja, niet alles...

Van de oprit kon hij niet af, dus is hij maar op onderzoek uitgegaan. De voederstal kon hij niet in, maar de schuur met hooi en stro stond open, dus daar heeft hij eerst al zn buikje rond gegeten Vork Cool . Verder was er een klein stukje grond, jammer genoeg niet afgeschermd door n poortje, waar de aardappelplanten van mijn tante stonden, maar die planten waren net bespoten met produkt om ze kapot te maken. En daar heeft hij mega, maar dan ook megaveel van gegeten Frusty Frusty Frusty

Toen mijn tante thuiskwam, stond hij al zwetend tegen de Jeep geleund. Overal had hij een soortement koeievlaaien achtergelaten en het zweet droop van hem af en hij stonk en zijn vacht stond dof.
Meteen de veearts gebeld. Hij heeft twee spuiten gekregen, mocht niet rollen en drie dagen niks eten. Hij is nu weer bijna helemaal de oude, moet enkel nog een vitaminekuur krijgen.

We hebben wel ongelooflijk veel geluk gehad dat hij alles direct weer uitgesch*ten heeft, en dat hij geen koliek gehad heeft.

Van toen we hem pas hadden hebben we ons hart vastgehouden omdat we wisten dat er ooit wel ns zoiets zou gebeuren (hij ontsnapt echt overal uit en breekt overal binnen, ooit stond hij ns bijna bij mn tante in de gang), en ja, nu is het gebeurd, gelukkig goed afgelopen. Hopelijk heeft hij zn lesje geleerd, maar ik vrees ervoor...

ik heb hem in elk geval al de huid volgescholden en hij stond daar zo van 'wat heb ik nu toch misdaan???'

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:24

de huid na die tijd volschelden helpt echt niks en wees blij dat je zoveel geluk hebt gehad, anders was ie dood geweest!!!! Een tip, plaats gaas om achter het stroomdraad langs en blijf er stroom ophouden en dubbele, liefst drie draden boven elkaar en je hebt nog maar weinig ontsnappingskansen!!!!!!!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 14:49

het was niet echt schelden he, zo'n beetje zoals ik op hem foeter alstie in de modder heeft gerold
voor je informatie: de weide is afgespannen met drie stroomlinten, met daarachter schapendraad en kippengaas en toch slaagtie er steeds in te ontsnappen
de elektriciteit voeltie gewoonweg niet (we kunnen die niet sterker zetten, want het andere shetje en de andere paarden hebben daar wel degelijk meer dan voldoende aan) en tegen het gaas laat hij zich gewoon vallen en kruipt er dan boven of onderdoor

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:08

ow ow ow ow!

die shetlanders van tegen woordig Lips are sealed

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:26

toch is het het beste om hem wel sterker te zetten en een draad zeer laag bij de grond, op ongeveer 10 cm. Komt ie niet onderdoor en hij krijgt een dikke schok!
Ja Paroesha die shetten toch ook van tegenwoordig, allemaal hengsten en merries *LOL*

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 23:01

Nou stroom helpt niet altijd hoor!! Mijn shet rent er dwars doorheen als ie geen zin meer heeft om op het land te staan!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:42

Tsssssssssss Pipo toch Extreme duivel
Zoiets zie ik hier ook nog wel eens gebeuren, maar dan wel in de tuin van de buurman (oh ohw Bloos )
Maar momenteel lijkt het wel alsof ze braver zijn geworden onze shettertjes, of is dat maar stilte voor de storm misschien Schijnheilig
Tja eenmaal een Shet, altijd een Shet zeker hé Vork Koe

Marijke