Nieuwe cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 16:28

Omdat ik mijn cap na een sprong of in de rengalop eerst weer recht moest zetten omdat ik anders niks zag, was ik al een tijd op zoek naar een nieuwe cap. Ik heb echt 10-tallen caps gepast. Ik moet eigenlijk een helmpje want sinds een hersenschudding van 2,5 jaar terug wordt ik kotsmisselijk als ik iets straks/warms om mijn hoofd heb.
Op de manege hadden ze nieuwe caps van Kieffer. Ik heb hem gepast en Bingo! Het is en helm maar wel een mooie helm en hij past goed. En hij is goedgekeurd. Hij is wel heel dik en dat vind ik niet mooi maar ik wil het risico op een zware hersenschudding zo veel mogelijk voorkomen (ik ben destijds niet van paard gevallen maar "gewoon" gevallen). Ik vond de gewone veiligheidscap van Kieffer ook mooi (volgens mij heeft Heikje die) maar die had een totaal verkeerde pasvorm en dat wordt toch ook te warm.
Zo ziet mijn nieuwe cap er uit, hij kost 100,= en ik ga er nu voortaan altijd mee rijden want ik heb nu geen excuus meer om zonder te rijden Haha!
De laatste foto is een beetje dom maar dan kunnen jullie zien hoe hij zit voor het geval er meer mensen een Kieffer willen.
[img]../upload/34/cap1.jpg[/img][img]../upload/34/cap2.jpg[/img]
[img]../upload/34/cap3.jpg[/img]


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:49

hee!
ik wil ook nog zo'n champignon-hoofd-ding Cool en zat ook over deze te denken, hij zit heel leker(leen nu die van me broertje altijd, heeft hem ook)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:46

Ik heb ook zo'n bol ding.

Het ziet er veel leuker uit als je met een pet rijd en mn lange staart erdoorheen, dat gaat dan zo leuk op en neer bij elke pas, maarja, op een hersenschudding zit ik ook niet zo te wachten.

Afbeelding

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:57

Ik heb ook een helm.Is verplicht bij onze manege voor iedereen.Ik heb dus een casco en daarvoor had ik zo'n champignon cap.Ik vind de casco veel fijner ondat die niet zo zwaar is en er zitten gaten in.
Die helm die jij nu hebt lijkt me ook heel erg fijn!! Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 17:53

Ik rijd de laatste tijd altijd met een pet op weet niet waarom.. vind ik fijn Party!! Bij de rijvereniging rijd ik altijd met een casco..

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 09:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooooit een cap op heb. En ja ik weet het, dat is niet goed. Maar ik vind het toch van die zweetdingen. Ik heb nog een klassieke cap, maar moet misschien ooit toch maar eens zo eentje als die van Katrien kopen...

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:41

zou ik wel doen, die zweet helemaal niet. Ik had eerst nooit een cap op, voornamelijk omdat het van die Boos! dingen zijn. Deze zit veel beter, je voelt hem bijna niet zitten. Haha!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:43

Ja Margje als ik heel eerlijk ben... Ik heb lang haar wat ik niet elke dag was. Een keer per vier dagen of zo. Maar als ik een cap op gehad heb, kan ik mijn haren altijd wassen. Zijn ze meteen vet. Dat is dus eigenlijk de reden dat ik geen cap opzet. Erg he, schaam schaammmm Bloos

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 14:17

Ik heb dus ook een kieffer helm/cap! Ik vind ze veel minder lomp als zo'n casco. Die vind ik namelijk echt heel lelijk. Deze lijkt wat meer op een 'gewone' cap.

Prima ding trouwens. Zit lekker en weegt niets.

Ik heb ook nog een andere. Maar vindt deze het fijnste. Op de manege wordt het vanaf asugustus verplicht om met cap te rijden. Eigenlijk best wel goed
_________________
<FONT COLOR="DARKGREEN">"elk paard komt eerlijk op de wereld, je kunt ze maken zoals je wilt."</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-05-22 14:20 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 15:48

Is dit die Kieffer-cap die voor fl. 89,- in de Divoza-gids staat? Ff nieuwsgierig, ik vind het namelijk ook wel wat. Mijn 'klassieke' cap heeft na 12 jaar z'n beste tijd ook wel gehad, tijd voor iets nieuws en vooral iets veiligers.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 17:16

Ja, is dezelfde als uit de Divoza Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:26

Ik wil ook van een cap naar een helm en heb een hele mooie Kieffer helm gezien. Weet alleen niet of het dezelfde is! Volgens mij niet. Ik weet ook de prijs niet van degene die ik graag wil hebben. Is wel een investering waard, een goede helm! En Kieffer heeft uitstekende spullen. Groetjes Ilona.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:04

Een Kieffer-cap voor F 89,-?
Ik kan hem op de Divoza-site niet vinden, heb beneden de gids liggen maar ben een beetje lui vandaag Schijnheilig Maar het lijkt me zo goedkoop voor een Kieffer?
Ik wil zelf binnenkort ook een nieuwe cap/helm kopen dus ben alvast aan het rondkijken.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 20:09

Vond ik ook..ik had hem zelfs voor f81 gekocht (scheelt veel) bij de ruitersportzaak, heb deze dus ook en hijs echt heel fijn en dus ook niet duur. Ga er toch vanuit dat het goede kwaliteit is bij Kieffer..

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 20:13

het is alleen maar goed om met cap te rijden
ik heb zelf een casco. ik rijd normaal ook niet met cap maar als ik naar buiten ga doe ik hem altijd op.
je bent nl niet eens verzekerd als je zonder cap rijdt.

linda

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 12:13

Iki vin m op zich niet erg maar t ziet er niet uit vooral omdat hij zo dik is maar t moet op mijn manege anders rijd ik met mn oude ziet er een stuk beter uit

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 13:12

ik heb nu al n tijdje zo'n calimero ding (zo noemen me vriendin en ik die bolle en die casco's zijn fietshelmen..)
maar k vind dat ding toch zo warm..
en zit nu ook na te denken over die Kiefer hij ziet er goed uit..
en hij is 'luchtig'
hopelijk pas t pasvorm nog n beetje.. en dan ben k helemaal Haha!
dan ben k van mn calimero ding af!!

..... leeg .....


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:49

Ik heb een sjabro- airlite, ook erg fijn.
Ik rijd uit principe nooit (meer) met een petje, die dingen waaien bij mij altijd af.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 01:22

op de manege moet ik met cap rijden, en dan heb ik zo'n hele gewone zonder bandje of weet ik veel wat. als ik bij mijn andere verzorg paardjes ben ( niet op de manege dus) dan rij ik nooit met cap, vind hem alleen maar onhandig. en ik ben daar nog nooit van 1 afgevallen dus denk ik er ook niet aan zo van: 'moet wel een cap op doen is een stuk veiliger'. best wel dom eigenlijk van mij zelf maar goed.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:44

ik heb er ook een besteld, komt morgen binnen als het goed is.
het is een imitatie pikeur.
lijkt spreken moet ik zeggen, en het scheelt toch weer 300 gulden.
ik reed eigenlijk nooit met cap, maar laatst ben ik eraf gevallen en tja, das toch ff schrikken.
verder hebben mijn baas en bazin er ook een sinds kort, en ik vind dat ik dan als personeel zijnde niet achter kan blijven(toch??)
dus als mn cap er is, zet ik em trouw op....
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JornaR, Kinke, linda75, Nienke1979, othelloster, Poldermenner en 98 bezoekers