Paard trapt gericht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Paard trapt gericht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 20:54

Ik loop dus op de dinsdag stage.
Daar moest ik een Fries longeren, maar we moesten oppassen met het "weglopen" want hij trapte!

En dat deed hij, je moet echt snel naar achter rennen, want meneer trapt van zich af.
Ook onder het longeren trapt hij echt gericht naar je!

Wat kan je hier aan doen?
Ik vond het niet zo fijn om bijna een trap te krijgen Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:37

hebik op een oud stage adres van mij ook gehad. de eigenaarvan de stal heb ik het op laten lossen.dat beest kwam op je afrennen en gericht steigeren etc.
hebben ze opgelost door hem de rondte in te meppen , klinkt heel banketstaaf en hard maar ik had al zoveel geprobeert,deze oplossing was dan ook de laatste optie, maar het heeft wel gewerkt en hij heeft er niets aan over gehouden, naderhand was het nog steeds een vrolijk en fris paard wat graag voor je wil werken en ook erg om aandacht vroeg qua aaien en mutsen

dit hebben we dus wel pas gedaan toen we door alle andere oplossingen heen waren en weinig keus meer hadden was echt het laatste redmiddel
ik bedoel zoiets doe je ook niet voor je lol en ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen maarja ik was niet baas op het bedrijf daarom heeft de stal eigenaar het ook zelf mogen oplossen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:55

Wedden dat ik hem eerder raak? Extreme duivel

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:13

Nou vergeet het maar Sjuimpje! Dit soort paarden zijn razendsnel en iedereen heeft momenten dat hij even niet oplet of erbij nadenkt.Wij hebben ook zo'n pensionponnietje op stal.Razendsnel.Eind juni had ze haar box opengebroken en liep los in de stalgang op zoek naar vreten.Ik erachter aan,de voerplaats in ,de andere stal in,weer naar de voerplaats en terug naar de stal.In de deuropening bleef ze staan want daar stond een leeg emmertje.Omdat ik haar een klein beetje ken had ik inmiddels de bezem erbij en probeerde haar zo haar stal in te krijgen.Een tel later had ik hem te pakken;een regelrechte moordaanslag .Gelukkig op mijn bovenbeen.Spier gescheurd en een blauwe plek van 20-15 cm.Helaas voor mij had ik een half jaar daarvoor een zweepslag in mijn andere been gehad tijdens een sprintje trekken bij het binnenhalen en deze oude blessure sprong er weer in op het moment dat ik opzij sprong voor de mep.Resultaat:niet kunnen staan ,niet kunnen zitten en 10x fysio.Nee ,een keer zijn ze sneller dan jij en dan heb je de optater van zo'n drabber te pakken.Trouwens nu na 2 1/2 maand zit er naast een deuk nog steeds een prachtige blauwe plek op mijn been

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:30

draumpje schreef:

dit hebben we dus wel pas gedaan toen we door alle andere oplossingen heen waren en weinig keus meer hadden


Afbeeldingmisschien heeft ze eerst meer aan die andere oplossingen? Lachen Afbeelding

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 00:05

Als het aan mij zou liggen, zo hard als je kunt met de longeerzweep raken, maakt niet uit waar, als je 'm maar raakt, dat soort gedrag moet je echt afstraffen. En je ziet het echt wel op tijd aankomen hoor, let op het orenspel, de ogen, staart, die geven vaak al een goede indicatie net voordat de rottigheid begint.

Ow en even offtopic, Pellie, kun je aub die irritante plaatjes in ieder bericht van je weghalen of voortaan achterwege laten?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 00:08

Afbeeldingoff: nee liever niet, tenzij er meerderen zijn die zich er aan storen.Afbeelding

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:41

Ik stoor me er ook aan!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:06

Ik vind ze wel grappig, maar goed. Wat een probleem zo'n paard dat je eigenlijk aanvalt. Ik had een shetlanderhengst die dat ook deed. Ik moet zeggen dat ik normaal altijd kies voor de rustige en lieve manier om dingen op te lossen, maar toen ik er naar een paar keer achterkwam dat het echt kwaad in de zin was, heb ik hem inderdaad ook gewoon flink gestraft met de zweep. Maar daarna wel weer gerust gesteld, dat wel. Maar het is wel een probleem want je krijgt het er niet zo makkelijk uit. Op een gegeven moment liet de hoefsmid hem zelfs staan en ja dat kan natuurlijk niet. Dus veel laten werken dat paard, en als hij het blijft doen, toch echt gaan straffen hoe moeilijk het ook is. Succes ermee. groetjes Monique

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:15

goed, ik heb een keer een pony het op een oneerbiedige manier afgeleerd: ik schold vreselijk en sloeg hem rustig 5 keer keihard met de zweep als hij dat deed. Op een gegeven moment was ik aan het longeren, en hij probeerde het weer, ik weer m'n stem erbij en de zweep. de pony schrok enorm en sprong dus opzij.......................in de sloot. Daarna heeft ie het nooit weer gedaan.

Dit is natuurlijk niet de manier, maar het heeft gewerkt. Dus ik zou zeggen: flink straffen, met de zweep en de stem.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:16

hallo als je weet dat een paard zoiets kan dan weet je dat je op moet letten dus dan kan je niet effe van die momentjes hebben dat je niet oplet

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:41

Ik zou hem ook heel hard meppen met de zweep dit zoort gedrag mag echt niet hoor.
En ook echt hard slaan en niet aaien want dat heeft geen zin. Hij moet het trappen naar ga in gelijkenis gaan stellen met de pijn die hem dat oplevert als hij gaat denken als ik ga trappen dan doet het pijn gaat het vrij snel over

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:50

Als een paard het smerige lef heeft om naar me trappen dan kan hij een optater krijgen , en zeker als het puur agressief aanvallen is.
Paar mooie striemen op z'n reet waar je 'm maar kan raken.

Dan heb ik ineens een samoerai-zweepje hoor , als hij het lef heeft om te dichtbiju te komen en me aanvallen dan zal 'ie dat zeker voelen , dat 'ie dat voortaan wel uit z'n botte kop laat.
En dan pik ik ook helemaal niks meer ook , hard tegen hard.

Goed gedrag goed belonen , lekker enthousiast bezig zijn en tussendoor die aso-neigingen zonder er verder een woord aan vuil te maken kort maar zeer krachtig afstraffen. Daar zijn we niet van gedient !

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:52

Makkelijk gezegd Dennis.Maar als er op zo'n moment kleine kindertjes in de buurt lopen denk je er alleen maar aan dat dier zo snel mogelijk in de box terug te hebben voordat er echt ongelukken gebeuren.Voor hetzelfde was het een kind geweest van een jaar of 6,7wat die mep opliep.Je hebt dan echt alleen maar oog voor die kinderen.


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:56

Sjuimpje schreef:
Wedden dat ik hem eerder raak? Extreme duivel


idd, enne paard gericht trappen?? wat denk je van gericht terug trappen??!! moet niet gekker worden heb er eentje gehad die dat ook deed nou dat heeft ie geweten Schijnheilig

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 13:33

Dat paard loopt in lessen mee, en is onder het zadel heel braaf.
het is nog niet zon oud beestje en en rijden ook alleen ervaren mensen op.

Hij trapt echt alleen met het logeren, onder het longeren en als je hem moet laten weglopen, kan hij echt heel gemeen doen.
Volgende keer zal ik hem eens een paar flinke meppen verkopen dan!

Bedankt voor jullie reracties!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:35

Ja veel succes, en paarden die dat dan die trappen echt snel!!
Ik kreeg daarbij een trap in mijn maagje Scheve mond hahaha stond echt een rood hoefijzer op Haha!

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 14:18

FlairS schreef:
Nou vergeet het maar Sjuimpje! Dit soort paarden zijn razendsnel en iedereen heeft momenten dat hij even niet oplet of erbij nadenkt.

ik kende toch ook van die schatjes, maar die zijn me tot nu toe nog nooit te snel afgeweest.
je weet toch dat hij zo is.
Het is anders met een paard die dat nooit doet, die kan je idd ineens verassen.

Maar voor de rest ga ik mee met de tips van flink slaan.
En ook niet zo heel zachtjes ook! is hij helemaal belatafeld!

Paard gemeen, ik gemeen
Paard lief, ik ook lief

Hou die regel vast en het komt goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 130 bezoekers