aanvarinkje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:14

Zit vanmiddag bij een vriendin thee te drinken, komt m'n moeder daar aan de deur: de staleigenaar heeft gebeld, de kleine merrie doet zo raar. Hij bokt en springt door de wei. Ik had eteen zoiets van: het waait ontzettend hard, dan is ze altijd zo. Maar die man belt niet zomaar.
Dus wij naar stal (is 500 m verder) zie ik de pony vrolijk door de wei denderen. Lekker gek, maar hij staat bij 2 friezen die zich nergens wat van aantrekken.
"nou hij doet al wel 20 minuten zo. Dan staat ie te grazen en slaat ie een keer met een voorbeen en dan begint is heel raar te bokken"
"Ja, hij is gewoon gek van de wind, dat is ie altijd. Nescio is toch ook zo'n bloedbeest, die mag nu niet eens naar buiten omdat ie te raar doet. Ik zal haar wel binnen zetten."
Dus ik de pony naar binnen, die man was er van overtuigd dat ze koliek had. Nu was ze idd een klein beetje bezweet, maar ze had dus intussen al een half uur lopen springen, en heeft niet zo'n geweldige conditie. Ze maakte op mij gewoon niet de indruk van een koliekerig paard! Terwijl we daar stonden gaat ze uitgebreid staan mesten, dus toen had ik al helemaal zoiets dat het wel meeviel. Mijn moeder wilde er al bij blijven, maar ze werd al snel veel rustiger en ik denk dat je dan beter gewoon kunt gaan, dat is het minst verontrustend. Dus ik weer terug naar m'n vriendin, en ben na een half uurtje teruggegaan omdat ik toch moest voeren.
Mevrouw stond helemaal droog keurig relaxed achter in de stal op 3 benen, niks aan de hand. Ben dat ook even de eigenaar gaan vertellen.
Kom ik thuis, bijna ruzie met m'n moeder dat ik die man niet serieus genoeg heb genomen. Ja, hij refereert alles altijd aan die brave Friezen, hij vind het nou eenmaal abnormaal als een paard in de wei niet alleen maar staat te eten. Tuurlijk is het aardig dat hij even beltm naar dan had ik zeker meteen de veearts moeten bellen. Ook bij koliek ligt ie als ie zo doet echt niet na 10 minuten dood in het hok hoor!

Nou ja, ik moest dat ff kwijt, wat vinden jullie hiervan? Want m'n ouders vinden dat ik niet netjes naar die man toe geweest ben. Maar ik had meteen toen ik haar zag al het gevoel dat ze gewoon fris was, ze doet dat wel vaker namelijk!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 18:41

Je reactie is wel begrijpelijk, maar toch...wel ontzettend aardig van die man dat hij zo goed oplet toch? Stel dat er weleens een keertje wat is, dan heb je hem weer nodig.
beter een keertje voor niks op stal dan een keer te weinig dat het te laat is...

Verder, tsja, als ze gaat staan mesten, dan is het echt geen koliek. Dus wat dat betreft had jij gewoon gelijk.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:06

Ja jij kent je pony het beste natuurlijk.

Maar toch zou ik aan die man laten blijken (ook als hij voor niks gebeld heeft) dat je ontzettend blij bent dat hij zo goed op jouw pony let en dat hij je je belt als er iets vreemds aan de hand is.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:10

Ik zou het fijn vinden dat die man zo goed oplet.Als je dan voor niks komt is het vervelend, maar als er echt iets aan de hand is zou ik blij zijn dat die man goed oplet en mij belt als er problemen zijn.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:14

Fijn toch dat die man zo goed oplet?
Alleen jammer dat ie het verschil tussen koliek en fris niet ziet Knipoog

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:32

Tijdje terug werd ik 's nachts bij mijn paard geroepen. Des stond toen heel raar op stal, met zijn achterbenen erg ver naar achter gestrekt. Buik was ook pijnlijk. Was dus wrsch een koliek-aanval erg achterin de buik. Ik dacht altijd dat ze met de buik hol (rug bol) gingen staan, bij haar nu dus niet. Had vooraf effe de veearts gebeld. En die adviseerde gewoon eeen stukje met haar te wandelen tot het zou afzakken. Ik met haar naar buiten, gaat mevrouw gras eten! Nou dan valt het ook wel erg mee met de buikpijn.... Na ca 30 minuten maar weer naar huis gegaan. Vind het helemaal niet erg als ze me voor zoiets roepen. 't is toch de bedoeling dat ze strakjes aan huis komt te staan, en danmoet ik ook weten hoe ik in dergelijke situaties moet ingrijpen.
Maar er is idd verschil tussen fris en koliek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:53

Ja ik vind het ook heel erg aardig dat hij belt, absoluut. Nu kom ik altijd om 5 uur om ze binnen te zetten en het was kwart voor 5, dus vandaar dat m'n moeder ook dacht dat er echt iets heel raars aan de hand was, vooral omdat hij eigenlijk nooit belt.
Puk doet altijd raar in de wind, en het waaide echt heel hard gister, dan is ie gewoon gek. Je kon dat gelijk aan hem zien, hij ging idd als een idioot door het land, maar lekker met de oortjes erop enzo, gewoon fris. Dus dat heb ik die man uitgelegd, maar nu vond m'n moeder dus dat ik hem niet serieus genoeg had genomen. Nou ja, het is al weer goed, maar ik moest het even kwijt gistermiddag, voelde me er zo stom over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:51

Het is niet aan anderen om voor jou te bepalen of je wel of niet in actie moet komen. Jij bent immers zelf degene die er het meest verstand aan hebt, en je moeder mag daar niet aan twijfelen. Ze had zich er niet zo over moeten uitwijden, dus ik ben het ook geheel met jou eens. Dat neemt niet weg dat het wel aardig van die man was dat hij een beetje oplet. Maar hij moet natuurlijk ook nog veel leren.