Vraagje aan de dames onder ons

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Vraagje aan de dames onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 17:56

Zit hier met een huilende vriendin naast me.
Zij en haar vriendje zijn voor het eerst naar bed geweest.
Nu is ze dus ontmaagt maar de meeste meisjes kunnen bloed verliezen, maar een hele dag is dat erg vraagt ze mij.

Heb daar zelf nog geen ervaring mee gehad maar weten jullie of dat kwaad kan??????

Bedankt voor jullie raad al vast

trotse moeder van 2 prinsesjes


Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:21

mja sorry ik ben geen dame en ik kan dus daarmee niet echt helpen, alleen weet ik dat meeste meisjes hun maagdenvlies al gescheurd is door vb: paardrijden, turnen.
maar ik denk wel dat het normaal is hoor en dat je vriendin zich geen zorgen moet maken, ene meisjes bloeden meer dan andere... dat is nu eenmaal zo.
Groetjes.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:22

Sterker nog Tomm: maagdenvlies bestaat niet eens volgens deskundigen Lachen

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:23

nee het is geen vlies maar een randje Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:23

Lijkt me niet normaal als je de hele dag bloed.
Een 'maagdenvlies' is niet, zoals het woord doet vermoeden, een 'vlies' wat doorscheurt,maar een soort van bobbeltje in de vagina waarvan de wand erg kwetsbaar/nauw is en daardoor kan het tijdens de eerste keer een beetje bloeden.
Bloed ze erg? Anders zou ik echt even naar de huisarts gaan...
Ze is niet toevallig ongesteld geworden?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:25

bel gewoon even de huisarts.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:33

Volgens mij heet dat een contactbloeding en komt het vaker voor, maar ik heb de klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt.
Als het morgen nog steeds zo is, even de huisarts (laten) bellen voor info. Waarschijnlijk lijkt het erger dan het is, op een maandverbandje vloeit het meteen zo dramatisch uit.

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:37

Nou ik heb toch altijd geleerd dat het "maagdenvlies" heet hoor. Nu ja, geen gezever daarover hé. Helpt Paulien niks vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:56

Als ze niet toevallig net ongesteld is geworden, dan kan ze beter even langs de huisarts of de rutgerstichting. Als ze naar de dokter gaat, is het wel verstandig om alles te vertellen, dus ook of ze pijn heeft of heeft gehad. Hoe meer informatie hoe beter. Een huisarts hoort gewoon keurig zijn mond te houden, dus daar hoeft ze niet bang voor te zijn.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 19:25

pijn heeft ze niet gehad.
Ze bloed ook niet heel erg maar druppelt zo af en toe gewoon.
Ze zegt zefl dat ze volgende week pas ongesteld moet worden

trotse moeder van 2 prinsesjes

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:35

als je de arts belt weet je het.

Amor Vincit Omnia

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:00

heeft ze zich niet vergist?! Schijnheilig kan ook hea! doe ik ook wel es... maar je kan altijd ff de huisarts bellen...Knipoog

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

pmarena

Berichten: 48052
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:35

Ik zou wachten tot morgenochtend , als ze zich goed voelt en maar een klein beetje bloedt.....
Dan kan een nachtje slapen denk ik geen kwaad.

Morgenochtend dan desnoods even naar de dokter , of opbellen voor advies ?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:36

Als ze een dagje af en toe wat bloedt, kan het niet zoveel kwaad als je het mij vraagt. Had ik ook, dag erna was het over.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:40

Als ze zich verder goed voelt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ze kan ook even bellen met de Rutgerstichting als dat geruststellender is.
Informatielijn: 0900-9398
kosten: € 0.50 per minuut (dit kan ook anoniem. )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:48

Niet te druk om maken, gewoon even wachten tot morgenochtend. En anders inderdaad de rutgerstichting bellen. Maar ik zou me er niet te druk om maken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:49

Serieuze algemene vragen horen op algemeen, niet op kh... Keep that in mind aub!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:48

Denk dat het wel normaal is, alleen raar dat ze dan geen pijn gehad heeft?? Bij mij deed het echt heel pijn maar echt veel gebloed heb ik niet.

Maar dat kan hoor, na ongeveer 3 jaar geen sex had ik het ook weer iets, ontwenningsverschijnselen.... Haha!

Als het blijft moet je wel naar je huisarts gaan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:43

Even een vraagje tussendoor.................
Ze heeft het toch wel veilig gedaan he! Anders moet ze zowiezo even langs de huisarts!

Ik zou het nog even afwachten. Zolang ze niet hevig bloed en het maar een paar druppels zijn zou ik nog even afwachten.
Daarbij kan de huisarts bellen voor een telefonisch consult (assistentes weten ook vaak al heel veel) kan altijd!
Niks erger dan in onzekerheid te moeten zitten.

Op zoek naar de zon!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:27

nee is niet erg, gebeurt meestal. in moslim landen moet bruidspaar het op hun trouwdag doenn op een wit laken, en daarna de rest laten zien dat ze toch echt nog maagd was

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:38

Het is geen enkel probellem als het niet langer duurt als drie(!) dagen, waarschijnlijk is er iets beschadigd (wat niet ernstig is denk aan vaginawand oid) als het na drie dagen nog niet over is of ze krijgt een branderig gevoel (al dan niet bij het plassen) moet ze toch echt even langs de huisarts gaan1 die overigens een zwijgplicht heeft en niet op zal kijken van deze vraag!
ps mocht je nieuwsgierig zijn naar waar ik mijn info vandaan haal dat komt omdat ik een tijdlang seksuele voorlichting heb gegeven aan meiden tussen de 13 en 17 jaar! (jaja inderdaad met candooms oefenen op banananen ed.)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:42

missnynke schreef:
in moslim landen moet bruidspaar het op hun trouwdag doenn op een wit laken, en daarna de rest laten zien dat ze toch echt nog maagd was
klopt. grappig genoeg heeft de helft van die meiden het al eens eerder gedaan en prikken ze zichzelf met een naald in hun bovenbeen Haha!

Amor Vincit Omnia

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:45

Kan natuurlijk best dat er een klein scheurtje is ontstaan in de wand. Dat schijnt wel vaker te gebeuren, en zolang het niet met bakken naar beneden stroomt zal het wel loslopen.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:28

Ze hoeft zich volgens mij geen zorgen te maken hoor...Dit komt me heeeeeel bekend voor...en het ging vanzelf over...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:57

oeps.......... ben ik dan de enigste waarbij het na een paar uurtjes al over was Lips are sealed , maar ged ik zou idd maar eens een babbeltje met de dokter gaan maken ja als het aanhoudt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Bolletje29, Celiien, Fudge, III, mala26, NinaCharlie, Paardennamen, XxMariellexX en 215 bezoekers