2de fase, welk profiel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

2de fase, welk profiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 22:23

volgend jaar als ik niet blijf zitten komt ik in de 2de fase.
krijg ik zowat elke dag 8 uur en met dat studiehuis gedoe Gaaaap
ik ga denk ik voor N&G(natuur en gezondheid), omdat dat de vakken zijn die me het meest boeien en ik wil iets in de verzorging(liefst van dieren *LOL* )
dan moet ik kiezen tussen Frans en Duits, ik kies voor Frans omdat ik dat veel intressanter en belangrijker vind en Duits gewoon een lelijke taal vind.
kan je trouwens als keuzevak tekenen kiezen Verward
als dat kan kies ik tekenen anders handvaardigheid denk ik.

wat hebben jullie gekozen en waarom?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:29

Ik doe nu natuur, we moesten alleen nog maar kiezen tussen natuur en maatschappij, dit jaar moeten we profiel kiezen. Ik ga zeker weten n&g doen, natuurkunde 1,2 zie ik niet zo zitten Knipoog. Ik heb natuur gekozen omdat ik helemaal niet goed ben in talen enzo, vind het ook niet leuk. Bovendien vind ik de natuur kant ook het interresants. Bij ons kan je wel als keuzevak tekenen kiezen, maar volgens mij is dat niet op alle scholen zo, dat moet je effe navragen.
Dat studiehuis gedoe valt mij trouwens reuze mee, ik heb maar 1 studieuur en kortere dagen dan vorig jaar. Maar ja, ik ken ook een meisje met op een dag 4 tussenuren en 3 lesuren, je moet het maar net treffen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:31

Ik heb Natuur en Techniek gekozen, omdat ik naar de HTS wil...
ik heb er informatica bij gekozen, aangezien ik later best wel eens veel met de compu zal moeten werken. Niet dat dat soort Informatice wat wij hebben, er iets in de buurt komt... maar das wat anders!

Ik heb Duits1 erbij... het makkelijkste (en nog te moeilijk! Clown )
Ik zou kijken wat je wilt, wat je kunt...

en tekenen kan geloof ik alleen bij E&M en C&M netzoals handvaardigheid.
Ik kon bio, geschiedenis, frans1,2 of duits2... of aardrijkskunde enzo kiezen...

Ik heb nu wel een relaxed rooster hoor!
Je moet gewoon geluk hebben! Haha! (en slim weze: kijken of je van klusters kan wisselen!)
Ik heb maansdags: 8 uur (minder Boos! ) om 4 uur uit
dinsdags 6 uur, 45 minuten rooster, en dan een half uur mentoruur dus om 2.10 uit
woensdags 2.10
donderdag om 12.10 beginen om 4 uur klaar
vrijdags 2.10

Opzich best fijn, en maar 2 tussenuren!

Tot nu toe... bevalt het me wel! Haha! * Clown 2 weken*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 22:35

dan kies ik voor dat vrije vak denk ik Frans 2, niet dat ik Frans leuk vind, maar lijkt me fijn om het goed te kunnen, ik ga ook best vaak naar Frankrijk op vakantie dus.

mn mentor zei dat we als het goed is elke dag om 10 voor 5 school uit hebben, en heel veel tussenuren!
echt stom, in de winter is het om 5 uur donker en dan moet ik nog naar Passion en Rambo..

zucht.. school .. Gaaaap

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:36

Ik heb Natuur&Gezondheid gekozen omdat ik graag iets met dieren ed. wil gaan doen, en die profiel daar het meest op aansloot.
Ik heb er Economie1 bij gekozen omdat je dan een erg breed pakket hebt, altijd handig.

Je moet voor tekenen CKV2 of 3 erbij kiezen, daar zit dat oa. in. Bij ons op school heb je iig geen 'handvaardigheid' in de 2e fase.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:42

Ik heb ook N&G met economie 1 gekozen om o.a. dezelfde reden als grassie.
Bij ons kun je ook geen tekenen kiezen, dat hebben we niet, wel kun je voor ckv 3 kiezen.
Wij konden ook niet kiezen of wel Fa 1 of Du 1 wilde hebben. Ik heb het dus allebei maar ik zou zeker voor duits gaan!
De uren zijn wel erg maar niet elke dag hoor! Ik heb 1 dag met 3 lesuren en 1 tussenuur. Maar ook wel weer op VRIJDAGen woensdag tot het 9e uur (17.05)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:57

Ik heb Natuur en Gezondheid met Wis B12 en Grieks.
Het valt heel erg mee. Gewoon goed plannen. Op school hebben we elke dag 1 à 2 zelfstandige werkuren, als je die gebruikt hoef je thuis niet zo heel veel te doen.
Dit jaar (zit nu in 5VWO) heb ik echt WiB12 (vorig jaar was WiB1 en WiB12 gewoon in 1 klas). Vergeleken met WiB1 is het tempo bij ons wel stukken hoger, maar wel goed te doen. Ik heb trouwens 4 dagen t/m 7 uur en 1 dagen t/m 8e uur. Verder heb ik nog 4 of 5 tussenuren, valt wel mee dus.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:17

Ik doe ook Natuur en Gezondheid, heb ik gekozen omdat ik absoluut geeeeeen talen meer wou en geen geschiedenis! biologie was altijd een makkelijk/leuk vak vond ik en wiskunde en natuurkunde ook wel.

als de vakken je echt liggen dan is het niet echt zwaar. Maar ik kan je wel zeggen, bijna iedereen heeft moeite met wiskunde B bij ons op school.... dat is best moeilijk, ik had er niet echt veel moeite mee.. ik stond een 6 gemiddeld (en als ik nou gewoon m'n huiswerk had gemnaakt was dat wel hoger geweest Haha!)
Bio lijkt makkelijk, het lijkt zo'n vak van "ff erbij nemen" maar dat is het dus niet echt.. heel veel uit mijn klas hadden dus moeite met biologie. dat is ook zoiets, je snapt het makkelijk of niet!!
natuurkunde is ook wel te doen als je goed bent in wiskunde enzo..

scheikunde daar had ik als enige vak wel moeite mee, maar dat vonden anderen weer makkelijk Haha!

ik heb frans 1 gekozen en daar heb ik spijt van! ik had liever duits genomen, je moet namelijk vooral veel kunnen kletsen en dat lukt me niet in het frans Haha! duits is daarom veel makkelijker.
ik weet niet of je goed bent in talen? als je er niet zo goed in bent zou ik trouwens geen frans 2 nemen.. daarbij moet je heeeel veel (echt VEEL) woordjes leren, gramatica en alles.. bij frans 1 leer je spreken en luisteren, dat is toch het enige wat je nodig hebt op vakantie enzo?

en verder heb ik economie1 genomen, omdat je daar later gewoon heel veel aan kunt hebben. eigenlijk had ik muziek willen nemen, omdat dat voor mij ook weer een heel makkelijk vak zou zijn. maar daar heb ik niks aan later..

je kunt trouwens tekenen kiezen hoor! dat heet ckb, het is tekenen en handvaardigheid samen. het schijnt wel leuk te zijn.. maar als je ckb neemt dan heb je 9 slu's.. en je mag er 10 hebben in je vrije deel dus dan kun je geen frans 2 meer kiezen.

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:39

ik heb c&m gekozen, omdat ik de rest niet kon Haha! en aangezien ik waarschijnlijk journalistiek wil gaan studeren maakt het niet zo veel uit welk profiel je hebt (kan met alle profielen)

verder ben ik gewoon onwijs slecht in wiskunde, natuurkunde enz. dus was c&m eigenlijk het enige wat ik wel kon kiezen...
ik heb in m'n vrije deel biologie gekozen (heel dom, want daar snap ik dus absoluut niets van Haha!), en 1 jaar handvaardigheid.

met c&m heb je trouwens frans 2 en duits 2 Boos!
als ik mocht kiezen tussen frans en duits, zou ik echt voor duits kiezen...frans is zo moeilijk!
ben het met ireentjuh eens: als je niet zo goed bent in talen kun je beter frans 1 kiezen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:45

Natuur en Gezondheid, omdat ik geen Economie kan, en in Natuurkunde ben ik ook niet al te goed (en met Natuur en Techniek zou ik dus meer natuurkunde hebben).

Ik doe Frans 1, omdat ik Duits ABSOLUUT niet kan (Frans ook niet, maar het gaat om het idee)

Verder heb ik als keuzevak Informatica Plus, omdat ik de rest ook gewoon allemaal niet kan...

simpel toch? Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:08

Ik heb Cultuur & Maatschappij gedaan, en dat was echt zoooo makkelijk. ik heb helemaal niet hard hoeven werken en met één dag leren haalde ik daar al hoge punten.
Overigens waren de vakken wel heel leuk en ik had ook gekozen voor Frans, erg toffe taal.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:15

Ik doe cultuur & maatschappij, is het makkelijkste profiel Haha! Ik heb gekozen voor Frans, en als extra vak Bio. We moesten kiezen tussen tekenen en handvaardigheid, dus ik denk dat je buiten je profielvakken nog een vak moet kiezen. Tekenen oid zit al in je profiel.

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:34

Ik heb voor Natuur en Gezondheid gekozen omdat ik nog geen idee heb wat ik wil gaan doen en daarom wil ik het zo breed mogelijk houden. Met N&G kun je best veel, bovendien ligt de B-kant mij best goed dus....Ik heb wel een heel zwaar rooster, mat mijn 4 extra vakken in mijn vrije ruimte: Latijn, Frans2, Geschiedenis2, Economie1.....ben elke dag van half 9 tot half 4 op school....maar ja...gelukkig nog maar twee jaartjes (als het goed is Tong uitsteken)

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:16

Ik heb nog niks gekozen.. ik moet dit jaar kiezen!
Ik ga waarschijnlijk natuur en gezondheid doen en welke keuzevakken erbij dat zie ik nog wel!
Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen (welk beroep) maar ik weet wel dat ik iets met dieren(verzorging) wil.. ik wilde heel lang dierenarts worden maar nu ik daar over na heb zitten denken twijfel ik een beetje.. de opleiding duurt heel lang en zoveel dierenartsen hebben ze niet nodig dus dan heb je kans dat als je eenmaal afgestudeerd ben dat je dan nog niet kan werken omdat ze nergens artsen nodig hebben.. maarja ik zie 't wel!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:37

Ik heb Natuur & Techniek gedaan. Waarom?
Weet ik eigenlijk nu nog steeds niet Tong uitsteken, maar het papiertje heb ik tenminste op zak Knipoog

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:42

Ik heb economie en maatschappij gekozen, daar kan je de meeste kanten mee op. Daarbij heb ik Management en organisatie gekozen als keuze vak, leek mij het vak waar je het meest aan had. En ik heb Duits gekozen en niet Frans want ik ben zoooooooooo slecht in Frans!!!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:02

Ik heb Economie erbij gekozen en Management en Organisatie. Dan kan ik bijna alle kanten nog op. Ik heb wel duits en Frans kan ik niet laten vallen.
Ik heb dus het profiel N&G.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:11

XoNo schreef:
Ik doe cultuur & maatschappij, is het makkelijkste profiel Haha! Ik heb gekozen voor Frans, en als extra vak Bio. We moesten kiezen tussen tekenen en handvaardigheid, dus ik denk dat je buiten je profielvakken nog een vak moet kiezen. Tekenen oid zit al in je profiel.


is voor jou misschien het makkelijkste profiel, of voor de meesten het makkelijkste.. maar echt niet voor iedereen! ik kan bijv. geen talen, woordjes leren daar doe ik uuuuuuren over.. en geschiedenis dan, dat interesseert me echt niet dus leren gaat ook niet makkelijk. bij natuurkunde bijv. is het alleen een formuletje uit je hoofd leren en logisch nadenken Haha! dat is toch veel makkelijker?? vind ik dan..

als je N&G hebt heb je trouwens GEEN tekenen/handvaardigheid in je profiel! dat is alleen bij C&M.. dat zul je er dus apart bij moeten nemen.
Wij konden ook kiezen CKB (tekenen/handvaardigheid samen) of CKM (muziek) maar je kunt niet op alle scholen muziek geloof ik..

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:48

Ik doe profiel N&G
Heb in mijn vrije deel, economie 1,2, wiskunde B2 en latijn.

Zo kan ik wel alle kanten op, maar heb ik erg veel uren. Ik wil graag diergeneeskunde gaan studeren, daarvoor is dit een vrij ideaal profiel.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:47

ik doe dus ook N&G met in m;n vrije deel Economie 1 en M&O

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:51

Ik heb e&m gedaan met m&o en duits 1. Ben inmiddels geslaagd. Vond ik een erg leuk profiel, maar ja, dat is onwijs persoonlijk natuurlijk. En ik denk niet dat er een echt makkelijk profiel bijzit. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:49

Als jij tijd voor je paardjes wil, n&g kiezen met m&o als keuzevak.
Bij tekenen moet je heel veel in je vrije tijd doen en voor de rest:
goed opletten tijdens de les en je snapt alles.
Heb nooit wat hoeven doen bij dat profiel en in 1x geslaagd met slechts 3 weekjes "leren"