Wat te doen betreft zadel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wat te doen betreft zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 23:51

Okee ik heb een vraag!

Ik heb 2 dresuurzadels geprobeert. Beide op proef gehad, gepast en mee gereden. Mijn oude zadel lag niet meer op mijn pony dus vandaar!
De een was een nieuw Wintec zadel, de gladde versie die nieuw 340 euro kost. Hij lag goed op mijn pony maar de zit was mij iets te laag, op zich zat hij best lekker maar ik wilde een diepe zit! Toen kreeg ik een ander op proef. Een 2ehandse Ainsley Vanguard met verstelbare boom en diepe gelzit. Dit zadel kost nieuw 1175 euro (opgezocht) en deze moest ongeveer 600 euro opleveren. Mooi zadel, zachte diepe zit, goed leer en ziet er nog super uit, alleen beetje gesleten bij de beugelriemen.Dit zadel is een jaar oud. Het zadel lag tevens goed op mijn pony en erop gereden. Het zadel heeft een heerlijk zachte zit en ik kan er super op zitten, geen last van me rug of doorrijden,zelfs niet na 1 1/2 uur in het zadel te hebben gezeten met een zwetende rijbroek Haha! .
Nu zit ik dus in 2strijd. Eigenlijk wilde ik een nieuw zadel, maar die Ainsley nieuw kopen is mij iets te duur. Het voordeel van de Ainsley is dat de boom verstelbaar is dus dat hij eigenlijk op elk paard past, ook heeft hij vrij brede achterkussens zodat het draagvlak op de rug groter is, dus de druk word beter verdeeld. Eigenlijk is die Ainsley net boven mijn budget en die wintec ligt net op de grens dat ik uit wilde geven. Wat is verstandig ? Iemand tips ( of ervaringen met beide zadels ?)

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 00:34

Beter een goed passende(voor paard en ruiter) tweedehands, dan een nieuwe waar je niet helemaal tevreden mee bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 08:45

Als je nu de Wintec koopt, waar je zelf niet 100% tevreden over bent, dan ben je over een half jaar weer op zoek naar een ander zadel.
Het andere zadel voldoet prima, ligt alleen wat boven budget. Misschien toch nog maar even doorsparen, of aan de huidige eigenaar vragen of je 'm in twee gedeeltes mag betalen ofzo?

Heb nog wel even een vraagje voor je, absoluut niet l*llig bedoeld ofzo, maar je schrijft dat je eigenlijk een nieuw zadel wilt hebben, maar dat het prijsniveau van de Wintec (340 Euro) nog net in je budget past.
Wat voor ander zadel dan de Wintec had jij dan in gedachten, voor die prijs Verward Ik vind 340 Euro namelijk megagoedkoop voor een nieuw zadel Verward

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:15

Als ik jou was, zou ik wat meer geld uitgeven en een zadel kopen waar ik 200 % tevreden over was!
Ik vind een zadel toch wel een belangrijk onderdeel van je uitrusting niet alleen voor jezelf, maar in de eerste plaats ook voor je paard en bij mij is dat altijd het laatste waar ik op bezuinig!
Veel succes!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:29

Ik heb ook zo'n Ainsly gehad, maar het past echt niet op ieder paard ondanks dat je het kan verstellen. dus kijk daar voor uit anders is het ook zonde van je geld. Mijn paard is heel breed en daar past het niet op hoe breed je hem ook zet (ze kreeg er hele erge drukplekken van).
Dus staat je niet blind op een verstelbare boom!!! Het moet lekker zitten en goed passen dan heb je er het meeste plezier van. Goed passen is toch het aller belangrijkste denk ik. Haha! Succes ermee!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 10:04

Sonja schreef:
Heb nog wel even een vraagje voor je, absoluut niet l*llig bedoeld ofzo, maar je schrijft dat je eigenlijk een nieuw zadel wilt hebben, maar dat het prijsniveau van de Wintec (340 Euro) nog net in je budget past.
Wat voor ander zadel dan de Wintec had jij dan in gedachten, voor die prijs Verward Ik vind 340 Euro namelijk megagoedkoop voor een nieuw zadel Verward


Ik heb al rond gekeken en het is inderdaad moeilijk om voor dat geld een goed zadel te vinden. Heb al een paar onbekende merken erop gehad die zelfs goedkoper waren, heb contact gehad met iemand van zadelmarkt. Maar die zadels waren allemaal niet goed of ik kon er niet op zitten.
Waarom ik een nieuwe wil weet ik eigenlijk niet! Misschien is het toch beter om een goede 2ehandse te kopen dan een slechtere nieuwe!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:57

Of anders misschien nog even verder kijken?
Die wintc zou ik iig niet doen, als het zadel niet lekker zit, rijd jij niet lekker en dat heeft weer gevolgen voor het paard.
Die Ainsly is dan wel ideaal maar kun je eigenllijk niet betalen. Dus of proberen of je die ainsly in twee gedeeltes kan betalen of nog even verder zoeken.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:10

Jetta schreef:
Beter een goed passende(voor paard en ruiter) tweedehands, dan een nieuwe waar je niet helemaal tevreden mee bent.


helemaal mee eens Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:57

Kun je geen geld van je ouders lenen of het zadel in termijnen afbetalen? Ik vind ook dat je beter een goed tweedehandszadel kunt hebben, dan een minder nieuw zadel.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:10

Ainsley doen... Goede kwaliteit, en straalt net iets meer uit dan een Wintec.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:16

Beter een goed passend zadel 2de hands dan een nieuwe die het niet is. Ik heb een iets luxer probleem. Ik ruil een net 2 jaar oude Kieffer in en kan geld erbij neer leggen maar wat bleek. Een 2de hands JC ligt het beste op mijn pony. Nu is hij te klein voor mijn kont dus Fugers besteld hem nieuws voro me. Ik had ook liever een ander merk. Maar hij past perfect, dus ik doe dat zadel. Straks komt mijn dressuurzadel erop te liggen en dan zien we eht wel weer.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:19

Ik zou kijken naar een 2ehands ainsley, als deze voor jou helemaal goed zit en voor je paard ook. 2e hands is net zo goed als nieuw hoor het blijft hetzelfde zadel en zit hetzelfde misschien dat er eens een krasje op zit ofzo maar dat is toch geen probleem?

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Hulsebos 2 jaar oud 650,00 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:31

Linda heeft deze te koop (staat ergens op horses.nl) een Hulsebos Ultimate 17,5 inch. Voor nummer kan je me mailen. Het is pas 2 jaar oud en ze heeft haar paard verkocht ivm ziekte, waardoor ze niet meer kan rijden. Ze vraagt er 650,00 euro voor. Ze er perfect uit. Omgeving Zaandam.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:09

Ik zou toch die dure kopen, die zit lekkerder en je heb er meer plezier van. En ALS je later een ander paard gaat kopen dan kan je dat zadel er ook op leggen.