zwemmersecseem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

zwemmersecseem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 13:21

Wie heeft het ook (gehad)?
En wat voor middel helpt er goed tegen?
Ik zit me hier helemaal op te vreten, het begon gisterochtend, maar heb er daarna eigelijk geen last meer van gehad.
Vanacht heb ik tijdens het slapen de hele tijd zitten wrijfen waardoor de jeuk nu niet meer stopt.
Ik heb er nu menthol poeder op gedaan, we hebben nu even niks anders, maar als iemand weet wat helpt hoor ik dat graag Verdrietig

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:50

Je moet gewoon even naar de dokter gaan en dan krijg je w.s. Daktarin of iets dergelijks. Je hebt poeder en zalf. Werkt perfect, het is zo weg.
En goed tussen je tenen afdrogen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:14

Inderdaad, Daktarin. Maar is geen garantie, btw. Sommige mensen hebben nou eenmaal aanleg voor zwemmersexceem en kunnen blijven smeren. Het gaat gewoon niet weg. Het beste is inderdaad goed droog maken en niet aankomen. Als je eraan komt, dan gaat het jeuken. Maar dat had je zelf ook al in de gaten Scheve mond

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:47

Nou om dr af te blijven lukt volgens mij ook niet zo goed als je hele erge jeuk hebt.
Maar ik heb het zelf niet en ik zou ook niet weten wat je er tegen kunt doen.
Maar als ik jou was zou ik anaar de dokter gaan die hebben meestal wel iets...
veel succes Knipoog

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:05

euhmm je moet er eigenlijk van af blijven, het is heeeeel moeilijk ik weet het maar ik heb het heel vaak tussen mijn tenen. En ik heb dus een keer de hele tijd op mijn tenen blijven krabben..uiteindelijk zaten mijn hele benen onder zo besmettelijk is het Lips are sealed dusseh ik zou der even mee naar de dokter gaan hoor!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:27

ik heb een of andere enge bacterie infectie gehad, kreeg ik zware acne medicijnen voor, binnen n week was t wél weg (Daktarin hielp niet meer). Was alleen op doktersrecept te krijgen. Kwam alleen in no-time meer terug...

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:42

tea tree !
wij hebben een spuitbusje tea tree van "de tuinen" en daar sprayen we gewoon iedere morgen onze voetjes mee in voor ze in de sokken gaan.
het beste middel is het waarschijnlijk niet, als je er echt veel last van hebt kan je beter naar een dokter gaan, maar het helpt wel.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:48

Gaat het nooit meer weg dan die exceem?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:26

Eczeem gaat wel weg maar je moet tot twee weken na het verdwijnen van de verschijnselen doorsmeren anders komt het even hard weer terug. Myk-1 helpt ook heel erg goed. Dat is alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Bij de drogist hebben ze ook middeltjes zonder recept.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 11:04

Ik ben net bij de apotheek geweest en heb Miconazolnictraat gekregen.
Ik moet het er 2 x per dag opsmeren.
Ben maar niet naar werk gegaan, want ik amper met schoenen aan lopen Verdrietig

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:57

klinkt erg stom maar ook dit heb ik gehad volgens mij heb ik alles gehad! Het is nu net over ik kreeg er echt last van ik dacht eerst dat het alleen aan het vervellen was maar toen kreeg ik er erg last van en heb er zalf voor gekregen maar het duurt dan nog een tijd voordat het eindelijk weg is bijna 3 maanden bij mij. Maar ik vergat ook erg vaak de zalf erop te doen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:02

ik heb ook zwemmersexceem gehad, maar het is vanzelf overgegaan, mede door het zoute zeewater op vakantie, dat geneest. Ik weet niks over zalfjes, wel hoe je het kan voorkomen, door na het zwemmen of het douchen je voeten goed af te drogen!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:25

Miconazolnictraat is hetzelfde als Daktarin. Ik heb het ook en ik vind het niet echt geweldig. Daarnaast heb ik nog teerzalf (ruikt lekker Tong uitsteken ) en een ontsmettende creme. En ik gebruik het alleen als ik jeuk heb. Vandaar dat het waarschijnlijk ook niet weggaat... Frusty

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 21:48

Ludo schreef:
Miconazolnictraat is hetzelfde als Daktarin. Ik heb het ook en ik vind het niet echt geweldig. Daarnaast heb ik nog teerzalf (ruikt lekker Tong uitsteken ) en een ontsmettende creme. En ik gebruik het alleen als ik jeuk heb. Vandaar dat het waarschijnlijk ook niet weggaat... Frusty


Jeuk heb ik als ik ga lopen, ben ik even blij dat ik zittend werk heb Tong uitsteken
Dus ik laat alles door iemand anders pakken als ik wat nodig heb.Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:11

meestal ontstaat het doordat je de zeep van het douchen of bad niet goed afgedroogd hebt en dit tussen je tenen blijft zitten waar de temperatuur hoog is en waar de schimmels en acterien ze dan ook goed en snel kunnen vermeerderen dus als ik jouw was zou ik gewooon op doktorsrecet datzelfde als mij gaan halen ik ga effe kijken hoe dat heet.............. dit heet KETOCONAZOL J-C