veiligheid en chaps

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:32

Na de discussie over de cap zwengel ik ff een nieuwe aan.
Chaps.
Hier hoor je nooit wat over maar met verkeerde schoenen is dit dus ook gevaarlijk.
Je kunt met schoenen zonder hak heel gemakkelijk door de beugel schieten.
En met schoenen met een stroef profiel kun je ook makkelijk blijven hangen in de beugel omdat je er niet uitglijd.
Ik rij dus ook altijd met chaps maar heb daarom ook veiligheids beugels gekocht.
Deze klappen open als je erin blijt hangen.
nu ben ik beniewd onder de chaps rijders of jullie altijd veilige schoenen aan hebben.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:36

nee, ik niet, ik rijd gewoon met mn (oude) fila schoenen.. Schijnheilig

Wel heel stom, maarik rijd toch niet vaak met chaps en de kans dat wat gebeurd is zo klein.. Scheve mond\

Ohoh..nu krijg ik ze op de kop.. Verdrietig Bloos

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:37

Ik rijd ook met chaps en heb daaronder joppers aan.Is dus niet gevaarlijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: coco op 2001-06-02 18:25 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:38

Oei, lekkere reputatie krijg ik op deze manier..... Ik heb m'n cap nooit op, en als ik met chaps rijd heb ik meestal m'n bergschoenen of Nikes eronder. Niet echt veilig....
Qua m'n Engelse zadel kan ik nog proberen om me hier uit te banketstaaf door te zeggen dat ik het veiligheidspalletje van m'n beugelriemen altijd open heb staan.
Maar met m'n westernzadel..... Maar eerlijkheidshalve heb ik in dat zadel eigenlijk altijd m'n westernlaarzen (dus met veilige hak) aan. Niet alleen omdat het veiliger is, maar ook omdat ze ontzettend lekker zitten en.... (schaamschaam) omdat ik ze erg mooi vind....

Hahaha, begin maar vast met mij afschieten dus, want ik deug nog steeds voor geen meter! *LOL*

Sonja.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:41

Foei Sonja!!
Maar als jij die westernlaarzen fijn vind zitten rijd je daar toch gewoon mee.En als ze ook noch eens veilig zijn....

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:46

Ik rijd niet eens met chaps eigenlijk...ze zijn beetje strak geworden(okee,mijn ben is beetje dikker geworden)en ik ben te lui om ze aan te doen,vergeet ik altijd. Ik rijd altijd met mountain riders of hoe die dingen heten,va mountain horse. Die hebben wel profiel,aar worden verkocht als rijdschoenen Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:47

Ik rijd niet met chaps, maar ook niet met laarzen, dus voor mij geld dit ook. Ik rijd op oude bergschoenen. Het profiel is door werken in de keuken al iets gesleten en zijn nu ideaal! Nou ja, ideaal....
Daarvoor reed ik op jophurs (hoe schrijf je dat? *LOL* ) Maar dat waren geen leren, dus ik kreeg er ontzettende zweetpootjes in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:48

Thanks Coco! Hihi, ik begon me al een beetje stout te voelen <grijnz>
En inderdaad, die dingen zijn gewoon veilig. Alleen in een Engels zadel zitten ze niet lekker, omdat je velletje dan tussen je broek en je beugelriem komt te zitten. (vraag niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar 't zit in ieder geval beroerd!)

Sonja.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 13:37

Ik rijd altijd met chaps. Alleen voor wedstrijden rijd ik met laarzen. Onder m'n chaps draag ik jodhpurs

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 13:44

Hoi,
Ik zondig dus ook heel erg.
Ik denk er eigenlijk nooit aan. heb altijd mijn fila's of nikes aan.
En om nou veiligheidsbeugels te kopen en naar iedereen op elk paard te gebruiken.....
Maar goed, ik ben ook op zoek naar betere schoenen. Maar ik kan geen mooie vinden die ook nog lekker zitten en ook nog veilig zijn. Dus voorlopig nog gewoon fila's.

Groetjes1

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 13:58

Ik heb speciale chapsschoenen gekocht. die zijn heel warm. ze zijn misschien lelijk maarja. Ze hebben geen profiel en ze hebben een klein hakje. Ze zitten echt heel fijn vind ik. Ik rijd er alleen nooit meer mee..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 14:28

Ik rijd ook altijd met chaps.
Daaronder heb ik schoenen met een hele dikke zool en ze zijn lekker soepel. Ik schiet er niet mee door de beugels en ze rijden heerlijk. Heb ook altijd het veiligheidspalletje van de beugelriemen openstaan.
Heb laatst een keer gereden met sportschoenen, was echt geen succes!! Ik schoof heel erg in de beugels, dat doe ik echt niet weer. Vond het een beetje link rijden.
Dus ik rijd gewoon weer met mijn dikke zwarte schoenen, heb ook een tijdje met jodphurschoentjes gereden maar die dingen zijn zo stug en je krijgt er kletsnatte voeten in. Bovendien lopen ze niet fijn want ze zijn best glad aan de onderkant vergeleken met mijn zwarte schoenen. Liep van de winter een stukje met IJsco toen er sneeuw lag, ik skiede gewoon achter haar aan! Boos!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:11

Ik rijdt niet met chaps, met Fila schoenen. En ik rijdt ook niet met cap.... Oepsie!!!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:54

Nou Sonja, je bent dan niet de enige die hier met z'n bergschoenen en Nikes aan rijd *LOL* Ik ben ook zo'n figuur. Ik heb dan alleen m'n chaps aan als wij aan het werk moeten. (ik heb dan van die chaps die je hele benen beschermen) Hier moeten we nog wel eens door bosjes heen waar hele grote doorns aan zitten en daar beschermen die chaps je tegen. En ik heb ze vaak aan in de winter als het koud is Lachen
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:56

Dag reputatie, geen cap, chaps met werkschoenen met stalen neuzen eronder, geen neusriem op het paard.......
Maar ik heb beugels waar je absoluut niet doorheen kunt schieten!!!! Van die kunststof beugels met zo'n netje ervoor en heeeeel breed. Rijdt heerlijk op de lange afstanden, geen vermoeide voeten en enkels, geen in beugels schuivende voeten, kortom ideaal.


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 00:23

Ik rijd nooit met chaps (heb ze zelfs nog nooit aangehad) maar heb gewoon mijn rubberen rijlaarzen...ben niet anders gewend. Mijn cap heb ik altijd op!

O wat klink ik als een Schijnheilig nu maar veiligheid gaat voor alles vind ik.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 00:26

Eigenlijk haat ik chaps ze geven niet hetzelfde fijen geveole als leren laarzen. Dus sinds kort rij ik met leren beenkappen in een woorrd IDEAAL. Nu kan ik mijn laarsen sparen voor wedstrijden en lessen.Verder draag ik dan simpele schoenen met een ha eronder.

En sonja ik rij dus ook zonder cap en zelfs met mijn springles.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:08

Met zadel rij ik eigenlijk altijd met (leren) laarzen. Een enkele keer met minichaps, maar dan met bergschoenen eronder. Dat komt niet vaak voor want ik heb een hekel aan minichaps... Stomme afzak-dingen. Nu ik een tijd zonder zadel moet rijden rij ik ook met bergschoenen, maar dan kun je nergens acher blijven hangen Clown

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 13:19

Bij ons op stal is het VERPLICHT om met chaps te rijden. Ben je ze eens vergeten, dan krijg je daar commentaar op! Ook goede schoenen vinden ze belangrijk. Ik rijd dus met Jodpuhrs en die vind ik geweldig. Ik heb ook een tijd op een andere stal met gympjes en sportschoenen gereden maar ben dus een keer heel erg vast komen te zitten in de beugel!!!! Dus fila's en Nikes enzo zonder hak zijn echt NIET veilig!! Dat geld ook voor hele brede schoenen. Een vriendin van mij is er dus een keer afgevallen maar is met haar voet door de beugel geschoten en werd toen achter dat op hol geslagen paard aan gesleept... Dat wil je echt niet weten.

Kawa: Ik vind het idd ook erg hypocriet als mensen roepen dat je een cap op moet en vervolgens zonder chaps en met sportschoenen rijden!!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 13:34

haha...de buffalos krijg ik nauwelijks in de stijgbeugels...dus daar rijd ik niet (meer) mee Knipoog
volgens mij heb ik met alles al eens gereden, zelfs op mn blote voeten..(zonder zadel)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:20

jodphurs zijn voor mij levensgevaarlijk! ik heb absoluut geen grip op me beugels en zonder beugels glij ik er met de eerste onverwachte beweging af! en chaps zijn al helemaal ondingen, ik heb ze nooit om, ik rij liever met me laarzen of als het echt super heet is gewoon alleen met me joppers.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:33

Ik rij nooit met cap, ik pas hem geloof ik al niet eens meer Schijnheilig . Ik reed eerst altijd met lange skisokken en dan mountain schoenen eronder. En als het heel koud was, of ik ging een lange bosrit maken deed ik mijn chaps aan. Nu heb ik leren rijlaarzen en rij alleen nog maar met die ( nu even elke dag om in ze in te lopen, maar ik denk dat ze zo slijten dan). Lachen

Groetjes Ymke

PS nog steeds rijden mijn mountain schoenen met skisokken het lekkerst Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:41

Als je eenmaal aan je leren laarzen bent gewent wil je niet meer anders!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:49

ben ik totaal mee eens,niet met sportschoenen of bergschoenen rijden,kan echt gevaarlijk zijn!ik heb speciale rijschoenen met hak van mountain horse en daar mijn chaps dan over

Afbeelding
dat zijn deze,ze zijn echt erg fijn.ik gebruik ze ook als stalschoen.heerlijke schoenen zijn dit,ik heb inmiddels al bijna mijn tweede paar versleten dus ben aan nieuwe toe Knipoog

soms is het beter om te zwijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, Emj_23, IASCrawler, journee, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, xKatinkii, XxMariellexX en 127 bezoekers