Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-13 20:14

om maar meteen met de deur in huis te vallen ja ik overweeg om mijn paard na de slacht te doen.

ik ken mijn paard al meerderen jaren en heb hem 3x verkocht gehad.
alle 3 de keren een verschillende tijd van weken tot en met ruim een jaar.
waarom...... hier mijn verhaal doe mijn best om het kort te houden.

ik trof ed aan bij een handelaar waar ik ree.
daar moest 3 man hem longeren in het tuig met banden als hij moe genoeg was mocht ik erop.
ed was niet makkelijk en verschrikke sterk en vlug.
toch beloot ik hem zelf te kopen en het op mijn manier te doen.

binnen een paar weken had ik succes en kon er mee rijden ik besloot dat het tijd was voor een andere baas dit tenslotte omdat ik hem niet had gekocht met de intentie om hem te houden.
een kennis van mij nam het over maar na een paar maanden en tussen bezoek osteopaat (maagzweer)
is zei eraf gevallen met gevolg een gebroken heup. conclusie paard was levens gevaarlijk en ik nam hem terug.

hierna heb ik hem zelf weer gereden en gedaan en geen problemen gehad dus poging 2 het kon ook aan de eerste koper liggen was mijn gedachte.
koper 2 was na een week proef er van overtuigd dat het niet goed ging komen. paard was al niet te handen van en na de wei.

zelf weer een tijd gehad en daarna koper 3 dit is heel lang goed gegaan maar op een gegeven moment ging het steeds slechter en heeft zei ook knoop doorgehakt. alle 3 zijn trouwens ook bokkers.

dit alles heeft denk een jaar of 4 a 5 geduurd.

nu zelf ben ik er intensief mee gaan rijden en trainen zelf had ik juist vooral problemen met uit de wei halen en in de omgang.
maar met rijden voel ik hem goed aan en geeft dit geen problemen, intussen in mijn vriend eraf gevallen met gevolg 2 gebroken ruggen wervels.

dit alles is erg ingekort natuurlijk want kan niet ff vlug 5 jaar beschrijven.

ik ben met ed na de dierenarts gegaan omdat hij niet helemaal zuiver liep als hij van achter meer moest werken. links achter wel te verstaan.
dit was waarschijnlijk oude blessure en omdat zijn spieren te soepel zijn en te weinig spanning hebben.
nu heeft dierenarts en fysio mijn gezegt dat hij enkel sterker moet worden maar verder goed is.

vandaag ging een meisje op ed rijden om ed te gaan bijrijden dit omdat ik zelf door omstandigheden te weinig tijd voor ed heb.
zei is er dus ook afgevallen.

voor mij de druppel (dit verhaal is erg ingekort dus onbreekt een hoop)

ik wil en kan niet meer zo door. ed heeft beweging nodig om sterker te worden maar accepteer dus bijna niemand anders op zijn rug.
in de omgang heeft hij ook een flinke gebruiks aanwijzing. er zijn nu dus al een paar grote gewonden gevallen en ik ben bang dat zelfs nog erger kan.......
nu denk ik dus aan de slacht want heb zelf gaan tijd genoeg voor hem en kan/wil ook niet aansprakelijk zijn voor zijn daden bij iemand anders. ik voel me dan gewoon te schuldig.
plus durf er nu eigenlijk niemand anders meer op te laten dan alleen ik zelf.

ben ik nu heel egoistisch......

een ouder topic van ons
herhalen @ [RT-HAW] edje ( racketje) fjord kruising @ b dressuur
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-13 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd iom TS en nieuwe eigenaresse van Edje


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:21

Nee. Met het paard is duidelijk iets mis (en niet alleen die achterhand blessure). Er moet eigenlijk mee getrained worden, maar waarvoor? Jij kan er niet mee door en verkopen kan duidelijk niet ivm erg lastige handleiding. Mits dit paard makkelijk reist en niet kopschuw is, is slacht dan inderdaad de meest verantwoordelijke oplossing. En van wat ik lees is dit niet een beslissing die je even in 2 minuten gemaakt hebt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:24

meid, je weetzelf wat het beste is voor jou paard maar besef je wel die keuze die je maakt is altijd goed en nooit fout.

sterkte xxx

Stay Strong and never give up <3

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:29

Het is wel zielig, ik zou hem nog 1kans geven:begin met grondwerk! Ik denk dat er wat mis is met je paardje, geen een paard gedraagt zich zo uit zichzelf! Laat hem nakijken,miss zit er iets in zijn rug,

Ik sta ook achter je keuze, welke.keuze je ook maakt: er is geen een fout! Sterkte!

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"


Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:30

hmm , ja naar je verhaal gelezen te hebben dacht ik hmm ok ..
Hoe oud is ed?

En dan zie ik het rijtopic en denk ik , waarom? zo te zien heeft hij plezier in het rijden.. waarom kan jij er zelf niet op verder als ik vragen mag?

Tja ik heb dan misschien makkelijk praten , maar zo een super mooi paardje, zou ik persoonlijk niet wegbrengen.

Met de juiste ruiter , de juiste beweging en omgang denk ik dat iemand best veel plezier van het paardje kan hebben, en het paardje plezier kan hebben... ik zou het dood zonde vinden...

Sparky 08-07-1997

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:33

Als jij er op zit, gebeurd er niks, waarom hou je hem niet? Zonde! Hij kan ver komen met jou denk ik, ik zou het eigenlijk wel zonde vinden, hij verdient een kans!

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:37

Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-02-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:38

zo te lezen heb je er goed over nagedacht,
als je er zelf echt geen tijd/zin meer in hebt is het eerlijker voor het paard om hem inderdaad weg te brengen,
dat gesleur overal naartoe is ook niet goed !

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:43

vuurneon schreef:
Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.


Kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:16

wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.

want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?

en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 23-02-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:19

Doen wat voor jou oké is. Deze keuze is heel moeilijk, maar je moet hem alleen maken als je er volledig achter staat. Ik moet zeggen dat ik het enorm bewonder dat je zo goed nadenkt en ook de gevolgen voor anderen bij je keuze betrekt. Jij wil het beste voor je paard en alle anderen die eventueel met hem te maken krijgen, dan ben je juist niet egoïstisch.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:24

rina schreef:
vuurneon schreef:
Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.


Kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn.

Ik ga hier ook in mee.. Er zijn ook gewoon paarden die niet verantwoord zijn..

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:30

Beter dan vuurneon kan ik het niet omschrijven.
Je hebt drie dubbel je best gedaan voor dit paard en op een gegeven moment is je best goed genoeg.
Hoe vaak zou je het anders nog moeten proberen? En vooral, hoeveel gewonden zouden er dan nog kunnen vallen.
Wat je ook beslist, veel sterkte!

ilikex
Berichten: 643
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:30

trysteffy schreef:
wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer
vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.

want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?

en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.


Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!

I give my heart to my horse and she keep it like her own heart <3
"There is nothing you can't do if your horse becomes a part of you"

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-13 21:31

Hij is helemaal nagekeken door dierenarts zelfs op ego als op foto's ook fysio geeft groen ligt. Grondwerk is hij bekend mee evenals vrijheids dressuur en andere dingen. Hij is zowel met rijden als in de wei of aan de hand/longe onberekenbaar en gevoelig. Mijn vriend heeft zijn schouder verbrijzeld en naast mijn eigen werk me andere 3 paarden en het cafe van mijn vriend plus school red ik het echt niet.
Paard rotine nodig dan functioneerd hij het beste iets wat ik hem nu niet kan geven komende tijd. Moet dus stuk verzorging uit handen geven..... om sterker te worden moet hij ook regelmatig aan het werk gezet worden. Paard is super gevoellig en heeft een mega gebruiks aanwijzing. Mensen die daar mee om kunnen gaan zoeken geen fjord achtig paardje. Paard is super gereden ligt aan de hulpen en kan super lopen. Helaas te onberekenbaar. Na 3 x verkoop zie ik verkoop niet zo zitten. Heb hem zelfs al een keer gratis aangeboden.

Nogmaals ik kan nu aardig met zijn gebruiks aanwijzing omgaan maar dat heeft bloed zweet en tranen gekost.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:34

LianneBos schreef:
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!


Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor ;)
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:35

Een van mijn verzorgpaarden is precies zo'n zelfde als jouw paard.
Hier is werkelijk geen weg mee te bezeilen. Met poetsen en tutten een fantastisch lief paardje.
Maar zodra het iets moet gaan doen wat enigsins op werken lijkt, gaat het volledig in staking.
(lees helemaal over de zeik) Steigeren, bokken, gericht slaan, hoofd schudden en nog meer wanpraktijken.
Longeren is levensgevaarlijk...
Maar voor de rest is het een heel lief knuffelbeestje!
De eigenaar heeft al gezegd dat hij even wacht tot de vleesprijs een beetje omhoog gaat, en dat ze dan naar de slacht gaat.
Want dit paardje ,ook al is het nog zo lief, zal nooit geschikt zijn om te rijden...
(Het paardje is bij hem ''gedumpt'' door de vorige eigenaresse.)

charysa
Berichten: 1029
Geregistreerd: 04-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:37

Ik ga ook met de reactie van vuurneon mee.
Wie weet als je hem verkoopt gebeuren er nog ongelukken en dat wil je niet op je geweten hebben. Beste voor het paardje dan maar.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:37

jorika1986 schreef:
Een van mijn verzorgpaarden is precies zo'n zelfde als jouw paard.
Hier is werkelijk geen weg mee te bezeilen. Met poetsen en tutten een fantastisch lief paardje.
Maar zodra het iets moet gaan doen wat enigsins op werken lijkt, gaat het volledig in staking.
(lees helemaal over de zeik) Steigeren, bokken, gericht slaan, hoofd schudden en nog meer wanpraktijken.
Longeren is levensgevaarlijk...
Maar voor de rest is het een heel lief knuffelbeestje!
De eigenaar heeft al gezegd dat hij even wacht tot de vleesprijs een beetje omhoog gaat, en dat ze dan naar de slacht gaat.
Want dit paardje ,ook al is het nog zo lief, zal nooit geschikt zijn om te rijden...
(Het paardje is bij hem ''gedumpt'' door de vorige eigenaresse.)


Maar is die al helemaal nagekeken door een DA (al de eigenaar dat wil).
In TS haar geval is het mogelijk letsel (op het linkerachterbeen dat sterker moet na dan, maar dat alleen met training kan) er niet om zo raar te doen. Omdat dit uitgesloten is vind het een weloverwogen keuze.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:38

Ik begrijp vanuit het andere topic dat dit paard een litteken boven de ogen heeft? Kan dat komen door een klap die voor hersenschade gezorgd heeft?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:39

Dit paard zou ik al niet eens meer op de markt willen brengen, echt niet :n dat vind ik onverantwoord.

Een paard met zulke gebruiksaanwijzing, is onvoorspelbaar en je zit er al zo lang mee in de maag. Je hebt dit niet zomaar bedacht, jeetje; kijk eens wat er allemaal al is gedaan? En wat er in is gestoken qua onderzoeken! Het houdt op een gegeven moment op; je zegt het zelf al want er zit letterlijk veel bloed zweet en tranen in. Je hebt je best gedaan meid! Er is helemaal niets egoïstisch aan :n Paard heeft er echt geen besef van de dood; paard is al weg voordat het paard het beseft. Voor mens en paard is er niets mis mee om dit dier te laten gaan :(:)

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:43

herhalen schreef:
Hij is helemaal nagekeken door dierenarts zelfs op ego als op foto's ook fysio geeft groen ligt. Grondwerk is hij bekend mee evenals vrijheids dressuur en andere dingen. Hij is zowel met rijden als in de wei of aan de hand/longe onberekenbaar en gevoelig. Mijn vriend heeft zijn schouder verbrijzeld en naast mijn eigen werk me andere 3 paarden en het cafe van mijn vriend plus school red ik het echt niet.
Paard rotine nodig dan functioneerd hij het beste iets wat ik hem nu niet kan geven komende tijd. Moet dus stuk verzorging uit handen geven..... om sterker te worden moet hij ook regelmatig aan het werk gezet worden. Paard is super gevoellig en heeft een mega gebruiks aanwijzing. Mensen die daar mee om kunnen gaan zoeken geen fjord achtig paardje. Paard is super gereden ligt aan de hulpen en kan super lopen. Helaas te onberekenbaar. Na 3 x verkoop zie ik verkoop niet zo zitten. Heb hem zelfs al een keer gratis aangeboden.

Nogmaals ik kan nu aardig met zijn gebruiks aanwijzing omgaan maar dat heeft bloed zweet en tranen gekost.



maar indd je hebt hem zo veel gegeven wat je kan.
en dan dat je nog zo veel dingen er naast heb staat het paard eigenlijk in de weg.
het lijkt me een super beestje waar je de vetrouwen en hoe je met hem moet omgaan en respecteren hoe die is zou die volgens mij tof zijn.
en hoe kan jij ander op dat beestje rijden en niemand niet omdat jij zijn gebruiks aanwijzing snapt en dat hij jou vetrouwt en respecteert!

maar als jij denkt dat ie toch naar de slacht de genige optie is DOEN! het klinkt alle maal zielig maar wat kan je anders.
je hebt zo veel voor dat beestje geven en zoveel kansen. op een gegeven moment houdt het op:(
gewoon ff je knop omdraaien en er zekker van zijn.

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:47

Jeetje wat een verhaal zeg.
Aan de ene kant denk ik van je kunt een paard toch niet zomaar op geven maar van de andere kant denk ik hoeveel gewonden moeten er nog vallen.
Zoals je beschrijft is hij nagekeken & is er niks echt aan de hand. (Ja de linker achterbeen moet sterker gemaakt worden, maar dat wil hij niet toelaten omdat hij niet te trainen is).

Ik vind het een hele moedige beslissing van je. Alleen jij kent je paardje het beste.
En jij moet doen wat jij de beste keuze vind. Maar ik wil je wel op het hart drukken.
Doe het alleen als je er voor 100% achter staat.

Heel veel succes & ik hoop dat je eruit komt.
Het is echt een verschrikkelijke keuze.
Sterkte!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:47

Susyb schreef:
LianneBos schreef:
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!


Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor ;)
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.


Precies Susyb als ik eigenaar van zon paard zou zijn zou ik hem ook niet durven verkopen. Wil het toch echt niet op mijn geweten hebben dat iemand met dat dier verongelukt. Het is zo makkelijk gezegt verkoop hem en geef em nog een kans, hoeveel kansen wil je hem nog geven dan??? Vriend heeft al een verbrijzelde schouder opgelopen, meerdere mensen zijn er al afgeknalt, 1 daarvan heeft er zelfs een heupbreuk aan overgehouden. Moet de volgende dan echt maar dood voordat mensen zich beseffen dat er paarden zijn die gewoon niet verder kunnen??
Er hoeft niks lichamelijks te zijn, maar geestelijk kan een paard ook kapot, en sommige worden dan gewoon gevaarlijk en onvoorspelbaar in omgang.

Edit: ben het alweer met Vuurneon eens :j

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-13 21:48

Ed is nu 12 jaar. Hij is erg gevoelig als ik niet lekker in me vel zit kan ik hem niet eens aaien zeg maar. Zo extreem gevoelig dus. Nogmaals ed is helemaal nagekeken door dierenarts visdonk en fysio gisella bartels. De aanleiding is niet lichamelijk maar geestelijk. Ben bang dat het goed mis kan gaan en mensen er te makkelijk over denken. het is niet onmogelijk maar vind maar eens een juist iemand zonder dat er ongelukken gebeuren voor dat je die hebt gevonden. Tis geen kroel paard in de wei. Maar vrijheids dressuur vind hij geweldig. Nogmaals het is een goed paard voor de juiste persoon maar voor dit paard zijn er maar weinig goede personen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, judith_irene, onpaard en 32 bezoekers