Weer eens een Update! Alles boven verwachting!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Weer eens een Update! Alles boven verwachting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 20:07

Ja het gaat geweldig!

Hij heeft een paar dagen lekker vakantie gehad omdat ik het nogal druk had. Lekker een dag of 4 de hele dag + nacht in de wei en lekker niks doen. Een week geleden weer begonnen met werken. Langzaam aan eerst een minuut of 20 beetje stappen en loswerken indraf en dan uitstappen op de weg. Na een dag of 2 begon hij geweldig te sjouwen!
Hij loopt nu super nageeflijk, laat soms nog wel eens los ( dus dat ie met zijn koppie omhoog komt) maar een keer vragen, been erbij en hij zakt weer. Hij loopt nu met zijn neus op kniehoogte en begint een geweldige impuls van achteren te krijgen! Ik denk dat we nu inmiddels een week of 5/6 bezig zijn en hij gaat met kleine stapjes vooruit. Gisteren vertrok hij echt vanuit het achterbeen, met zijn neus op kniehoogte. Hij gaat zo super.
Vandaag lekker naar buiten geweest een eind de polder in. Samen met nog iemand anders met haar merrie. Eerst even laten werken in de bak en even galoperen en toen naar buiten. Eerst een heeeel eind langs de weg gestapt en toen een polderweg ingeslagen waar we konden draven. Bram werd heel vrolijk en ging steeds harder. Aangezien ik een zadel op proef heb, probeerde ik of ik in dat tempo kon doorzitten op dat zadel. Ik ging zitten, ineens boog hij zijn rug, zijn achterhand zakte eronder, zijn neus zakte en zijn benen vlogen. Wow wat een machtig gevoel. Hij wilde gewoon zo graag en in dat keiharde tempo (waarbij de merrie die zeker 10 cm groter is, veel moeite moest doen om hem in draf bij te houden) kon ik gewoon zitten alsof ik op een stoel vast zat en hij droeg me ook echt. Wow als ik eraan terugdenk komt er weer een glimlach Haha! . Afijn ik zit hier weer te glunderen! Ik ben zo trots, m'n mannetje gaat gewoon als een tierelier en hij word met de dag vrolijker, als je hem ziet wanneer hij weer lekker rustig aan het werk mag, oortjes erop en continu blijven briesen.
Ik heb er sinds 2 dagen nu een Ainsley Vanguard Dressuur opliggen. Echt een geweldig zadel, hij is van achter bij de kussens wat breder waardoor de druk meer verdeelt word en bram loopt er veel beter mee! En ik, ik zit erop of ik op een gouden zadel zit! Hij zit echt heeeeerlijk Tong uitsteken *LOL* Pling Lachen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne



Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:53

Dus ie is niet met pensieon??

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 23:06

Nope, we zijn gewoon doorgegaan met trainen van hem op een manier die zoals je leest erg goed aanslaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik nu een supervrolijk, gezond paard heb! Hij ziet er super uit en hij voelt zich super ( dat je kan je merken aan alles, hij staat altijd met z'n oren naar voren, hinnikt vrolijk en briest contine) Tuurlijk trainen we hem niet intensief (dat is max een half uur per dag) en ik rij hem ook niet elke dag. !

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:48

Nou hij zag er supergezond uit hoor! En zag er absoluut niet uit als een pensioenpaardje.
Dat heeft denk ik ook weinig met leeftijd te maken, maar meer met wat een paard nog aanbied en of ie er plezier in heeft. Sommige paarden zijn gewoon geen pensioenpaardjes, die verpieteren als je ze stilzet en dan kun je ze eerder wegbrengen als wanneer je hun hoofd fris houdt en wat met ze doet. Ik heb er zelf ook zo een staan. Die is nu 18 en ik hoop echt dat hij er met 22 nog zo bijloopt als Bram!
Wees er maar blij mee Ym! Hij ziet er super uit en wat een lief, lief koppie!

Groetjes Suzanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 10:05

Dankje Suz! Jij hebt hem natuurlijk in het echt gezien Haha!
Ja hij heeft een geweldig schattig hoofd, eigenwijsje Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Sanja

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Eemdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:10

Gaaaap Eigenwijsje ?????????????

Knipoog Het is gewoon een eersteklas dondersteen !!!

Maar wel met een hart van goud Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, Lente, Maaike_Ma, MairiMacBran, Molfre, StefanieT, Vagabondo en 124 bezoekers