Voor het eerst erop gezeten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Voor het eerst erop gezeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 20:24

Ik werd gister opgebeld door eenjongen van mijn vorige stal of ik mee ging om bij een paardje te kijken. Ik zocht namelijk een paard om bij te rijden en hij ook, hij had dit paardje gevonden maar was er zelf te groot voor, dus belde hij mij. Hij was alleen nog niet zadelmak zei de eigenaar.
Dus ik zou vandaag gaan kijken, kom ik daar had die man al een zadel op liggen en zei dat ik er maar op moest stappen.
Dus ik ben er een beetje aan gaan hangen en toen ze helemaal rustig bleef erop gestapt. Ze was echt super braaf!
Ze heeft al wel voor de kar gelopen een tijdje terug, dus dat scheelt. en die man had haar oogkleppen om, zodat ze niet zag wat ik allemaal deed.
Heb eers een tijdje aan de longe gestapt en toen los, uiteindelijk een stukje los gedraafd.
Ze snapt het (natuurlijk) allemaal nog niet echt, maar ze is zo super mak. Ik mag haar nu dus een paar keer per week gaan rijden en die man wil me helpen.
Het is een tuigetje, gelderlander en ze is ong. 4 jaar. Ze ziet er nu nog niet uit omdat ze een tijdje stil gestaan heeft en er weinig aan gedaanis, maar ik hoop dat als ze wat af valt en wat meer spieren krijgt ze een echt paardje wordt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:57

wat leuk voor je zeg. Lijkt me ook wel leuk als jezelf het paard na je eigen hand kan rijden. Veel succes ermee.


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:51

hartstikke tof joh. echt leuk zo jong paardje, kan je lekker veel leren en een band met zo paard heb je echt super snel!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 22:18

Ze is alleen vrij een kennig. Die man heeft er eigenlijk als enige wle eens wat mee gedaan. Maar goed, alsik een paar keer per week kom, zal daar wel snel verandering in komen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 16:22

Ik hoor vaak van Tuigers (KWPN-ers dus) dat ze eenkennig zijn! Ligt dat aan het ras ofzo? Linda, een paard van mijn kennis is ook zo eenkennig. Dat is heel toevallig ook een Tuiger x Gelderlander.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 20:01

Ik zou niet weten of het aan het ras ligt. Wel een interessante vraag eigenlijk.
Het gaat trouwens echt heel goed, de 3e keer erop gestapt zonder vooraf te longeren en ook dat ging super. Alleen wordt het volgens mij nog best eng voor haar als ik haar zonder oogkappen wil gaan rijden, zodra die dingen eraf zijn met het afzadelen ofzo is alles opeens een stuk enger. Maar goed, als we dit rustig opbouwen zal ook dat wel lukken.
Er zit echt geen kwaad in het beestje, als ze al iets doet is het het omdat ze je niet begrijpt of iets eng vindt. Echt een leuk paard!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers