digicam : altijd lang wachten voor foto maken ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

digicam : altijd lang wachten voor foto maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 13:54

Is het bij elke digitale camera zo dat als je op de afdruk-knop drukt , het eerst nog een tijdje duurt voordat de foto daadwerkelijk gemaakt wordt ?

Of kun je ook bv. de knop ingedrukt houden voor het scherpstellen , en op het preciese moment dat je de foto wilt maken , doordrukken waarna direct de foto gemaakt wordt ?

Iemand ?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 13:56

Ja hoor ik denk ik probeer het eens uit wat je als laatste zei..en dat kan dus.. eerst heel lichtjes indrukken dan stelt ie scherp,en zodra je de foto maken wil ,moet je m verder indrukken.. haha *dom*

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 13:58

Dat d8 ik al Knipoog
Is met mijn simpele APS-fototoestelletje ook zo Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:00

Stom he.. en dat terwijl mn vader het nog zei,maar ik had zoiets van..dat ding stelt altijd scherp ook al druk je m ineen keer in..dat is ook zo,maar zo kan je natuurlijk veel betere fotos maken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:03

Maar het duurt idd bij de meeste digi's iets langer voordat de foto gemaakt is dan bij gewone camera's.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 15:24

grappig, net hetzelfde in een ander topic geschreven:
Citaat:
dat komt omdat het opslaan van al die informatie op het medium langzaam gaat. dat is heel vervelend als je bewegende onderwerpen wilt fotograferen, heb je vaker bij goedkopere camera's.


ik heb zelf een sony daar gaat het vrij snel bij, meestal halve seconde, ligt ook aan de aantal pixels die je wilt opslaan.

digitale camera's hebben zo hun voordelen tov een ouderwetse film camera, maar ook hun nadelen. je kan er ook niet zo bar veel creativiteit in leggen (sluitertijd, diafragma, etc. aanpassen) en geen lenzen gebruiken.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 15:52

Ik heb gewoon een APS - cameraatje , en een APS-fotorolletjesscanner
(Rom !! Galgje-woord Tong uitsteken) dus heb ook alles zo op m'n PC staan...

Het leuke aan een digi-cam vind ik wel dat beeldschermpje , gaaf joh !! Lovers

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:06

mijn gewone fototoestel doet r ook een beetje langer over (wel minder lang dan APS !!!) maar kep nu n mini-digi (zo groot als n luciferdoosje Haha! Pling )en als je daar op drukt maakt ie meteen al de foto, heel handig voor actiefoto's Lachen maar die kwaliteit is weer wel minder Boos!
Ben nu op zoek naar een digi. die dus iets sneller foto's maakt en uiteraard met zo'n schermpje *LOL* *LOL* *LOL* leuk is dat Haha! Lachen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:46

SuperPepeijn schreef:
digitale camera's hebben zo hun voordelen tov een ouderwetse film camera, maar ook hun nadelen. je kan er ook niet zo bar veel creativiteit in leggen (sluitertijd, diafragma, etc. aanpassen) en geen lenzen gebruiken.


Bij de Sony kan je wel degelijk andere lenzen kopen. De Sony-site staat er vol mee. Ik weet wel wat ik voor mijn volgende verjaardag wil hebben, namelijk een leuke telelens Tong uitsteken

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 04:08

ik heb al een tijdje een spy cam maar ga een nieuwe kopen dit is niks
maar neemt wel direct foto's Lachen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 09:31

Spy-cam , is dat niet dat lange dunne ding waarmee je ook filpjes van 30 seconden ofzo kunt maken ?
Is volgens mij niet echt scherp he het beeld daarvan ? Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:36

Het duurt eventjes ja (hij moet altijd even denken Knipoog )... nu is de mijne niet de duurste, 3.1 megapixels, 3x digital zoom, DX3700 van Kodak.
De foto's zeker van niet te grote afstand, worden er wel mooi mee, ook actiefoto's... verder oefenen om juiste moment te pakken te krijgen in beweging!
.... voordelen wegen velen malen hoger dan nadelen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:44

SuperPepeijn schreef:
digitale camera's hebben zo hun voordelen tov een ouderwetse film camera, maar ook hun nadelen. je kan er ook niet zo bar veel creativiteit in leggen (sluitertijd, diafragma, etc. aanpassen) en geen lenzen gebruiken.


jawel hoor, de digitale spiegelreflex camera's voor de consumentenmarkt beginnen ook te komen en in prijs te zakken, al kun je voor dat bedrag nog steeds heel veel leuke andere dingen kopen...Bijv. Nikon D100, Canon EOS-D30/60 Kwijl Kwijl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:13

tuurlijk, uiteindelijk zal ook de filmcamera van het grote toneel verdwijnen, daar twijfel ik ook niet aan. maar mijn punt is dat de gebruiker op dit moment met een spiegelreflex film camera voor hetzelfde geld veel meer creatieve dingen kan doen. digitale fotografie staat in vergelijking met film nog relatief in de kinderschoenen. hoewel je met een grote berg geld ook digitaal een heel eind kan komen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:29

da's helemaal waar. Nou ja, de techniek op zich staat niet meer helemaal in de kinderschoenen, maar de vraag is meer hoe het betaalbaar te maken. Bijv. Frits van Eldik (Formule1 fotograaf) schiet heel wat, misschien ondertussen zelfs wel alle, foto's met een digi, maar dan praat je wel over een camera van een bedrag waar je een leuke auto voor kunt kopen...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 15:30

Voorlopig hou ik het dus maar bij m'm fotorolletjes-scanner , is al het goede gecombineerd....(grofweg Knipoog )

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:17

*Late reactie*

Ik bezit sinds zaterdag een eigen digicam, en daar zit totaal geen wachttijd bij!
Super handig!
Heb in de winkel allerlei toestellen getest, en DIT was hem... geen wachttijd Haha!
Dus voor de mensen die een digitale camera met egen wachttijd zoeken:
FUJI2600Zoom!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:32

Is bij mij dus ook zo...ik kan hem ook op manual zetten, dus dat ik hem zelf scherpstel...dan kan ik meteen een foto hebben, anders doet hij dat zelf en duurt het langer. Tenzij is de knop al halfindruk, en dan doordruk zoals jullie al zeiden. Maargoed...ik krijg met deze camera toch niet het gewenste resultaat bij actiefoto's